Login lub e-mail Hasło   

Życie w ciemnogrodzie

Żyję w kraju, w którym autorytety moralne przekonują mnie, że stosowanie antykoncepcji innej niż naturalna jest przeciwne planowi bożemu...
Wyświetlenia: 1.944 Zamieszczono 29/04/2013

Żyję w kraju, w którym autorytety moralne przekonują mnie, że stosowanie antykoncepcji innej niż naturalna jest przeciwne planowi bożemu (o aborcji najlepiej w ogóle się nie wypowiadać, bo można by zostać spalonym na stosie). „Matka z Hipolitowa”, która zabiła pięcioro swoich nowonarodzonych dzieci (wg biegłych zmarły z głodu i wychłodzenia) powinna poddać się sterylizacji, skoro wiedzę na temat antykoncepcji miała mniejszą niż wiedza analfabety i była zmuszana przez męża-psychopatę do spełniania obowiązku małżeńskiego. Niestety sterylizacja jest również zabroniona w naszym wyznaniowym i chroniącym życie kraju.

Nie jestem zwolennikiem aborcji, jednak uważam, że za swoje czyny każdy powinien odpowiadać sam przed swoim sumieniem i Bogiem. Obecnie, w czasie plagi odkopywania w ogródku lub znajdowania w stawie, piecu, zamrażalniku ciał noworodków, podnoszą się głosy: „Co to za czasy!! Dawniej tego nie było / o takich rzeczach się nie słyszało!” Nie słyszało się (choć pewnie było), bo aborcja była legalna, natomiast antykoncepcja nie była traktowana na równi z „zagrożeniem wspólnoty małżeńskiej i rodziny” (określenie zaczerpnięte z portalu katolickiego).

Żyjemy w ciemnogrodzie, w którym nie tylko nastolatki, ale i dorosłe kobiety nie wiedzą jak się zabezpieczyć przed niechcianą ciążą. W ciemnogrodzie, który nakazuje i zakazuje, natomiast niewiele daje z siebie, w którym czuję się jak w dżungli, gdzie trzeba walczyć o przeżycie – jest nawet gorzej niż w dżungli, bo tam przynajmniej panuje naturalny porządek wśród zwierząt. A tu nie tylko panuje chaos, ale i wszystko zdaje się być „nieuregulowane”: począwszy od ustawy antyaborcyjnej, ustawy o in vitro, znieczulenia podczas porodu, żłobków, przedszkoli, sześciolatków, po opiekę NFZu i leki refundowane szczególnie istotne, gdy już doczekamy się „spokojnej starości”.

Zaraz zapewne podniosą się głosy prawdziwych Polaków, że skoro mi się tu tak nie podoba, to dlaczego nie wyjadę. A dlaczego mam wyjeżdżać? Urodziłam się w Polsce, dlaczego inny kraj ma dbać o mnie i moje sprawy? Odpowiedź jest prosta: bo mój kraj jest za słaby na każdym poziomie i  etapie dbania o swoich obywateli.

Pozostaję więc w swoim ciemnogrodzie, który z regularną częstotliwością mnie zadziwia swoimi nowymi pomysłami lub brakiem jakichkolwiek pomysłów – na siebie, na życie, na przyszłość.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1317
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 981
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 743
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1054
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 559
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1024
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 770
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 425
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 541
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 855
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1371
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 403
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 621
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 464
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 966
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  vivi91,  29/04/2013
  majka07  (www),  29/04/2013

Znowu tu jesteś??? Dzisiaj pod wpisem jednej blogerki o trollach internetowych dodałam komentarz, w którym opisywałam Ciebie: "Troll Fetyszysta (trochę podobny do Trolla Masochisty) – siedzi taki przed kompem i w podnieceniu czeka na Twój nowy wpis. Gdy już go dorwie, to czyta z wypiekami na twarzy, jakby właśnie znoszone pończochy wąchał. Często jako pierwszy dodaje komentarz i pełnię satysfakcji ...  wyświetl więcej

  vivi91,  29/04/2013

@majka07: Kiedyś był tu na eioba świetny artykuł o trollach internetowych, jak odszukam, to wrzucę linka:)
Widzę, Majko, że asertywność to twoje drugie imię, to dobrze, bo na eioba ostatnio trzeba mieć bardzo grubą skórę... Nie przejmuj się i pisz :)

  vivi91,  29/04/2013

@Skalny Kwiat: :) a ja liczyłam an Pani poparcie

  majka07  (www),  29/04/2013

@vivi91: "Troll Cierpiętnik – vel. Troll Masochista. W co drugim komentarzu pisze, jaki to blog nudny. Jak to nikogo nie interesuje to, co autor ma do powiedzenia (jego samego już najmniej). Jak to on już czytać tego nie może. Że z trudem do końca notki dobrnął. Że źle pisane. Niemniej dalej na bloga wchodzi i pozostawia ślady swojego wielkiego cierpienia. Najdziwniejsza i najmniej zrozumiała odmi ...  wyświetl więcej

@majka07: Znalazłam i to Elby, hehe... http://eiba.pl/u

  majka07  (www),  29/04/2013

@Skalny Kwiat: Świetne! I bardzo w temacie. Pozdrawiam!

@vivi91: No coś takiego... Poparcie w czym? W tym, że prawie pod każdym artykułem Majki07 widzę sarkastyczne komentarze w twoim wykonaniu? Poza tym, wiele z tego co Majka w tym artykule zawarła jest faktami i nie mija się z prawdą. Polska jest jednym z najbardziej kulejących pod względem ustawodawstwa krajem i nie jest zorientowana pro-rodzinnie ani zdroworozsądkowo. Rząd nie szanuje swoich obywat ...  wyświetl więcej

  vivi91,  29/04/2013

@Skalny Kwiat: nie podzielam poglądów autorki. Nie popieram takiego szufladkowania kobiet i powyższego przykładu na dyskusje. Myślałam, że polskie kobiety bardziej się cenią i wyżej mierzą. Więcej chcą wiedzieć, doświadczyć i osiągnąć. Tyle w temacie.

@vivi91: Nie musisz podzielać, ale komentarz w niepodzielanym temacie nie musi być złośliwy... A swoją drogą, ty to się nabiegasz...

  mojra  (www),  29/04/2013

Ciemnogród tworzy stado z PO i lemingów ciemniaków jak autorka. Wystarczy, że wyjedziesz a zrobi się jaśniej!

Majko, ja się kiedyś odważyłam napisać o porodach domowych i asyście kobiet - akuszerek i douli. Ciekawa dyskusja się wywiązała, i artykuł odrzuciła pani troll...;) http://eiba.pl/12
Uważam, że każda kobieta powinna mieć prawo decydowania o sobie, a ustawodawstwo powinno jej umożliwiać świadome podejmowanie decyzji bez uciekania si ...  wyświetl więcej

  mojra  (www),  29/04/2013

@Skalny Kwiecie, ozdobo molnaroweqo i okultystycznego badziewia na eiobie! Możesz wstapić do Femenu a dziecko oddać gejom. Taki mamy postęp i najbardziej postępacki rząd, a ty z Majką wszędzie widzicie ciemność

@mojra: Albo skasuj ten komentarz, albo zgłaszam go do admina!

  mojra  (www),  29/04/2013

@Robert Molnar: masz wprawę to się pospiesz! W eiobowym ciemnogrodzie nie brakuje kapusiów.

  majka07  (www),  29/04/2013

@Skalny Kwiat: Doskonale rozumiem o jakim moście piszesz w swoim artykule o porodach domowych. Piękne i mądre. Natomiast przebrnęłam przez połowę komentarzy pod Twoim artykułem i nasuwa mi się jeden wniosek: "Rozdziobią nas kruki i wrony". Najgorsze jest to, że to głównie kobiety atakują kobiety. Obserwuję to od dłuższego czasu i zastanawiam do czego zmierzamy...

@ Admin. Mógłbyś zająć się niektórymi komentarzami eiobowicza o nicku Mojra? Jak długo pozwolisz jemu/jej na obrażanie innych eiobowiczów? Rozumiem, jest -wolność słowa- ale tolerancja również ma swoje granice.

  Amicus,  29/04/2013

@Robert Molnar: "mu/jej"
No właśnie, no właśnie...

  mojra  (www),  29/04/2013

Robercie, nie przejmuj się, do folkloru Mojra/Mugol /Świstak już chyba się wszyscy przyzwyczailiśmy ;) Znana Trójca lepsza od klonujących się trolli, którzy prowadzą vendettę pod różnymi nickami - jeden wyleci są dwa następne przez kilka dni zanim się nie zorientujemy, że starzy znajomi powrócili... ;)

  Amicus,  29/04/2013

@Skalny Kwiat: "Znana Trójca lepsza od klonujących się trolli"
Popieram w 100%!
W końcu - jak mawiał Kaźmirz Pawlak - lepszy "swój" wróg niż "obcy, mimo, że o tym "obcym" też co nieco wiemy ;)
Tylko... z tym dużym "T" w "trójca" to chyba trochę przegięłaś? Pozdrawiam :))

@Skalny Kwiat: Trójca? Raczej - trujca - takie 3 w 1+ trucie trzy po trzy!

@Amicus: Duże T to oznaka szacunku dla adwersarza znanego... Hihi, lepiej swojego potraktować z uczuciem miłości, by swoich kolorów nie zmieniał jak troll kameleon...

@Robert Molnar: Trują to prawda, ale przynajmniej na tę samą nutę, więc dysharmonii między ich wypowiedziami nie ma - człowiek zawsze wie na czym stoi. Jakoś mnie ich komentarze nie ruszają jak wulgaryzmy co poniektórych tutaj, co sobie wybierają ofiary i je mobbingują na różne sposoby.

@Skalny Kwiat
Gdy trójca szarżą w artach buszuje,
znak to jest niechybny że ban się szykuje,
W haniebnych zagrywkach oni nie piersi,
dziw mnie ogarnia że to mnie już nie mierzi.
Cierpliwość jest cnotą twierdzą niektórzy,
jednak przesada rozsądek burzy.
Gdyby tak można połączyć trójcę,
oczy dojrzały by portalu zabójcę,
co liczy na zalet ...  wyświetl więcej

  elena  (www),  29/04/2013

Brawa za poruszony temat! Trudno nie przyznac racji, nazywajac ciemnogrodem gloszacych" prawde" o antykoncepcji, jako diabelski absurd w podejsciu do kobiety. Rozumne kierowanie swoja plodnoscia, wybierajac skutecznosc, nie jest wykroczeniem przeciw Bogu i czlowiekowi, nie gwalci znaczenia kobiecosci, jako rzekome swiadczenie uslug seksualnych w celach zabawowych. Antykoncepcja nie jest przeznaczo ...  wyświetl więcej

  majka07  (www),  29/04/2013

@elena: Dziękuję za ten głos rozsądku i merytoryczny komentarz oraz za to, że rozumiesz co chciałam przez ten artykuł przekazać. Tytuł "Życie w ciemnogrodzie" jest przerysowaniem, ale nie wszyscy to zrozumieli. Po komentarzach do artykułu dwóch eiobowiczów: vivi91 i mojry zaczęłam się zastanawiać - gdzie ja jestem??? A ja przecież w Polsce jestem gdzie konstruktywna krytyka to wyrażenie, które można znaleźć chyba tylko w słowniku wyrazów obcych.
Pozdrawiam!

  swistak  (www),  29/04/2013

majka07 polecam Wam ze Skalnym Kwieciem Femen. Zobaczyć Was w akcji to bezcenne przeżycie estetyczne http://marucha.wordpress.com/2(...)e-32267

  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: Dziękuję za kolejną "merytoryczna" wypowiedź do artykułu. Przed chwila pisałam o konstruktywnej krytyce i widzę, że kolejna osoba potrzebuje słownika wyrazów obcych.

  swistak  (www),  29/04/2013

@majka07: chyba lepsze jest konstruktywne działanie, jak te panie!

  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: To może mi wytłumaczysz co konstruktywne działanie Femenu ma do kwestii poruszanej w artykule? Bo ja związku nie widzę. Chyba, że "czytasz ze zrozumieniem", a między wierszami doszukujesz się kodu z hasłem: Femen?

  swistak  (www),  29/04/2013
  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: No wiesz, w artykule przytaczałam tylko jeden przykład rodziny - z Hipolitowa. Jeśli uważasz ją za tradycyjną rodzinę, to rzeczywiście....... "czytasz ze zrozumieniem".

  swistak  (www),  29/04/2013

@swistak: Mój drogi, atak z biustami na Rydzyka to by mu nawet w smak był, więc ja tak na wszelki wypadek na przekór zrobię i nie dostarczę mu niezasłużonej rozrywki ;)

  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: Kilka osób cały czas powtarza na eiobie hasło: lemingi albo Femen. Albo to jedna i ta sama osoba. Jeśli silisz się na zmianę nicka to wysil się również na większą błyskotliwość, bo IQ ci kuleje.

  swistak  (www),  29/04/2013

@majka07: o lemingach pisała gazeta wyborcza w samych superlatywach a o femenie był art. ulmed na eioba.
Jak widzisz nikt nie ma monopolu na te lemingi z femenu

  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: Powołując się na ten argument i odwracając kota ogonem nadal udowadniasz, że IQ ci mocno siada. Sorry ale szkoda mi czasu na polemikę z trollem.

  swistak  (www),  29/04/2013
  majka07  (www),  29/04/2013

@swistak: Nie spamuj mi tym maruchą, bo i nudno i desperacko się tu robi.

  swistak  (www),  29/04/2013
  jotko49,  29/04/2013

@majka07:
I czemu się Dziwisz że lubi Maruchę?
wszak gryzoń nie homo, czuje w nim dziewuchę.
Jeszcze przed chwilą pokazał swój guścik,
ominął rozporek prosząc o Wasz biuścik...;)

@swistak: Nigdy nie pozowałam na feministkę ;) Ale zapewne nie pochwalam systemu patriarchalnego, w którym kobieta nie jest traktowana z należnym jej szacunkiem, jak również nikt mi wody z mózgu nie zrobi religijnym bełkotem. Jestem kobietą w pełni świadomą swojej mocy sprawczej i twórczej, nie utożsamiam się z żadnym ruchem społecznym, religijnym czy sekciarskim.
I tak cię lubię, więc pozdrawiam serdecznie:)

  swistak  (www),  30/04/2013

@Skalny Kwiat: Po takim ekspoze żyć się chce. Pozdrawiam Kwiat kobiecości dar dla ludzkości!

  swistak  (www),  30/04/2013

@jotko49: http://eiba.pl/3uk

@swistak: Miłego dnia Świstaku :)))

  Hamilton,  01/05/2013

Jakakolwiek wiedza na temat seksualności i rozrodu jest nieetyczna i niemoralna, ale etyczne było pobicie brzemiennej, ale niezamężnej córki, wyrzucenie jej z domu, a bękartowi jak się urodzi połamać kulosy. Taka jest logika tej etyki podobno opartej na miłości. W XXI wieku 15 - letnia dziewczyna musi mieć operację, bo najadła się prezerwatyw po spotkaniu z chłopakiem, z którym się całowała. W tej "moralnej paranoji" jest logika : im mniej wiecie tym szybciej was złapiemy grzesznojawnicy.

  ulmed,  01/05/2013

@Hamilton Starszy: Jedzenia prezerwatyw to nawet ewolucja nie przewidywała. A propos, na czym ewolucja polega, jeśli mamy takie osobniczki w gatunku?

  Hamilton,  01/05/2013

@ulmed: Myślę, że są środowiska, w których samo słowo "prezerwatywa" jest tak niemoralne, że "broń panie boże". Sfera moralności dotycząca seksualności i rozrodu kształtowana przez osobników, którzy muszą ze względów doktrynalnych tłumić własne seksualne popędy musi skutkować mieszaniną ignorancji i hipokryzji. Z jednej strony chcemy niewinne i nieświadome dziewice, a drugiej winimy je za głupotę. To jest właśnie przejaw ciemnogrodui.

@Hamilton Starszy: Przecież dziewice nie muszą być głupie, czy nieświadome. Znam takie o ponadprzeciętnej inteligencji, które dziewicami są z wyboru, a nie z braku okazji.

@Anna Dziedzik: ...i to nie zakonnice.

  Hamilton,  01/05/2013

@Anna Dziedzik: Ja tego nie kwestionuję. Przeciwnie. Moralność to właśnie kwestia wyboru. Problem tkwi gdzie indziej. Edukacja seksualna jest dla wielu środowisk nie do przyjęcia, bo może doprowadzić do niepotrzebnego (ich zdaniem) zainteresowania seksem. Tak jakby wiedza na temat zabójstw i kradzieży była powodem morderstw, rozbojów i włamań.

@Hamilton Starszy: Myślę, że jest to konsekwencją coraz słabszych rodzin. Obserwuję wielu rodziców, którzy są nieudolni wychowawczo; wychowanie swoich dzieci powierzają telewizji, internetowi, szkole, rówieśnikom, swoją rolę ograniczając do sponsorowania. Mieć dominuje nad być. Podobnie rzecz ma się z etyką i moralnością. Posyłają dzieci na lekcje religii, niech "fachowiec" nauczy dziecko wszystki ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  01/05/2013

@Anna Dziedzik: " A wszystkie siły jednoczą się w wysiłkach, by rodziny jeszcze bardziej osłabić, by wpływ rodziców zmniejszyć" To chyba przesada. Przecież 50, 20 lat temu też rodziły się dzieci i wychowywało się je w warunkach znacznie bardziej niesprzyjających. Trzeba było zarabiać, zapewnić opiekę i swoje wystać w kolejkach sklepowych. Poziom życia mimo wszystko jest wyższy, skłonność do wygody też. Trudno za to winić jakieś siły.

  ulmed,  02/05/2013

@Hamilton Starszy: Widzę, że jesteś doceniany. Gratulacje.
Ja tylko chciałam powiedzieć, co skrzętnie ominąłeś, że istnienie tak inteligentnych panienek (konsumentek prezerwatyw), cokolwiek słabo dowodzi istnienia ewolucji, a nawet jej zaprzecza. :)))

  Hamilton,  02/05/2013

@ulmed: byłbym ostrożny z wydawaniem wyroków. Nie zaprzeczysz, że tym przypadku bezpieczniej zwalić winę za głupotę na ewolucję niż na Stwórcę.

@Hamilton Starszy: 20-30 lat temu rodzice byli dla dzieci autorytetem. Konieczność pracy obydwojga rodziców istniała zarówno wtedy, jak i teraz. Chociaż wtedy chyba więcej było rodzin, gdzie pracował tylko ojciec, a matka z wyboru pozostawała w domu, by wychowywać dzieci. Dzisiejsze koszta życia są tak duże, konsumpcjonizm jest tak mocno rozbuchany, że nawet jeżeli kobieta chciałaby zrobić sobie p ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  02/05/2013

@Anna Dziedzik: "Dzisiejsze koszta życia są tak duże". Ceny żywności i odzieży nigdy w historii nie były relatywnie tak niskie jak dzisiaj.To żaden argument Media poprzez kretyńskie reklamy kreują durny konsumcjonizm odwołując się tak naprawsę do naszych najniższych instynktów, pychy, zawiści, chciwości. To niestety działa, ale dlatego, że sami na to pozwalamy. Jestem odporny na reklamy i postępuj ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Koszta życia, to nie tylko żywność i odzież. Porównaj rachunki za energię elektr., gaz, opłaty czynszowe, wspólnotowe i inne. Gdzieś zaiweruszyła mi się faktura za benzynę sprzed dziesięciu lat, kiedy za pełen bak benzyny płaciło się 120 zł, teraz trzeba zapłacić ok. 320 zł. Oczywiste jest, że każdy może podjąć decyzję i nie korzystać z samochodu, nie ogrzewać domu, tylko zainwe ...  wyświetl więcej

  ulmed,  02/05/2013

@Hamilton Starszy: Toż, mówię, że to zaprzecza ewolucji! Coś wiosna zamroczyła?

  Hamilton,  02/05/2013

@ulmed: Przeżywasz wiosenne przesilenie. Mylą ci się osoby. To Karol Darwin jest twórcą teorii ewolucji, nie Hamilton Starszy. Też żałuję, że nie odwrotnie.

  ulmed,  03/05/2013

@Hamilton Starszy: Szanowny Hamiltonie podaj gdzież to ja przypisałam Tobie autorstwo teorii ewolucji? Ja tylko sugeruję, że zakładając prawdziwość tej teorii to takich panienek pożerających prezerwatywy być nie powinno.
Słowo selekcja naturalna to nie mój wynalazek...

  Hamilton,  03/05/2013

@ulmed: Rozentuzjazmowałaś się ewolucyjnie i antykomcepcyjnie. Może jej tata też nie potrafił używać prezerwatyw. To dowód na prawdziwość teorii dziedziczenia.

@Anna Dziedzik:
Anno,
Proponuję porozmawiać ze starszymi kobietami i dowiedzieć się od nich, czy rzeczywiście kiedyś było lepiej. Zwłaszcza kobietom i dzieciom. A to co nazywasz autorytetem, z reguły oznaczało wymuszane strachem posłuszeństwo. Jak ktoś zasługuje na prawdziwy autorytet, to go ma. Bo on nikomu się odgórnie nie należy.
Mam pytanie, czy kwestie macierzyństwa znasz ...  wyświetl więcej

@Alicja Minicka: Nigdy nie twierdziłam, że dawne czasy były lepsze, niż teraźniejsze, bo to nie są mądre porównania. Każdy czas ma swoją specyfikę i dlatego wszelkie rozpatrywania można przeprowadzać tylko w pewnych aspektach, unikając uogólnień interdyscyplinarnych. Jeśli chodzi o wychowanie dzieci, to jestem praktykiem i to praktykiem, aż do bólu. Mam pięcioro dzieci: trzy córki-20, 17, 15 lat i ...  wyświetl więcej

@Anna Dziedzik:
Gratuluję takiej gromadki pociech! Jednak co do autorytetu, to nie uważam, by dawniej rodzice miewali go częściej. Ale to Eioba, nie Chiny, i każdy ma prawo do własnych poglądów. Pozdrawiam, także dzieciaki!

  Hamilton,  02/05/2013

@Anna Dziedzik: "Najgorzej, gdy szkoła ucieka się do takich metod, jak zastraszanie, przemoc czy sztuczny autorytet. Metody te niszczą u uczniów naturalne odruchy, szczerość i wiarę w siebie, czyniąc z nich ludzi uległych."
- Albert Einstein
Może więc i lepiej, że tak pojmowany autorytet znika. Myślę, że dla swoich dzieci jesteś większym autorytetem niż ci się wydaje.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska