Login lub e-mail Hasło   

Promocja z prędkością światła – dla firm mimo kryzysu

„Poczta pantoflowa” zapomniana, krytykowana, często kojarzona z „plotkarami”. Nie można jej jednak dyskwalifikować. Przełóżmy ją na współcz...
Wyświetlenia: 737 Zamieszczono 10/06/2013
Zgłoszony przez 3 użytkowników jako spam

„Poczta pantoflowa” zapomniana, krytykowana, często kojarzona z „plotkarami”. Nie można jej jednak dyskwalifikować. Przełóżmy ją na współczesne realia, a otrzymamy doskonały sposób na zdobycie rozgłosu dla naszego produktu, usługi czy firmy. Informacje przekazywane są nie tylko bezpośrednio przez znajomych, ale również, a nawet przede wszystkim na forach internetowych i portalach społecznościowych. Jak wykorzystać to w biznesie? Wystarczy przeanalizować, w  jaki sposób sami podejmujemy decyzje – często polecenie określonego towaru przez znajomego skutkuje poszukiwaniem przez nas większej ilości informacji na jego temat, najczęściej korzystamy wtedy z wyszukiwarki i przekopujemy Internet w celu poznania opinii innych klientów.  Wielu polecających staje się świadectwem jakości usługi, produktu lub firmy. Sprawia to, że pozytywnie myślimy o marce. Zdobywamy zaufanie do firmy lub usługi. Praktyka potwierdza te założenia, zgodnie z wynikami badań 90% klientów ufa rekomendacji, podczas gdy reklama bez komentarza lub oceny wywiera wpływ na zaledwie 14%.

Zamieszczone w Internecie opinie o firmie uznawane są za niemal tak samo wiarygodne, jak te przekazywane przez znajomych, czego skutkiem jest rosnąca liczba firm specjalizujących się w tak zwanym marketingu szeptanym. Pozwalają one na zdobycie rozgłosu w sieci nowym, mało znanym przedsiębiorstwom, które mimo posiadania produktu czy usługi godnych uwagi, z uwagi na mnogość konkurentów nie zostały jeszcze zauważone. Istnieją specjalne portale, pośredniczące między firmami oraz internautami, którzy niewielkim kosztem gotowi są pomóc w rozwoju facebookowego profilu czy udostępniać różne informacje na swoim blogu, profilu albo stronie internetowej. Takie działania pozwolą wyłonić się marce z morza konkurentów. Przykładem jest inCLICK.pl, najpopularniejsza jak dotąd tego rodzaju inicjatywa.

Wykonawcami zleceń są licealiści i studenci, którzy mogą sobie w ten sposób dorobić. Ich działania są skuteczne, ponieważ działają naturalnie, dzięki czemu efektywnie promują i polecają poznany wcześniej produkt, czy też samego producenta bądź usługodawcę. Młodzi ludzie mogą zapewnić rozgłos firmie poprzez działanie na specjalistycznych forach internetowych, na których tworząc wartościowe wpisy, zachęcają czytelników do zapoznania się z marką Zleceniodawcy. Tworząc zlecenie, jego autor, zwraca uwagę na najważniejsze informacje, jakie powinny znaleźć się w poście, zostawia także szczegółowe wytyczne dotyczące jego realizacji.

Na uwagę zasługuje fakt, że zlecanie zadań w portalu nie wiąże się z żadnymi formalnościami. Pomimo "zatrudniania" wielu różnych osób, nie trzeba zawierać z nimi żadnych umów - wszystkim zajmują się pracownicy portalu. Dzięki czemu nie tylko zredukować można koszty, ale także znacznie ograniczyć czas potrzebny na realizację działań promocyjnych.

Wypromowanie firmy i utrzymanie dobrego wizerunku jest niezwykle ważne, a dzięki portalom takim jak np. omawiany tu inClick.pl może stać się działaniem znacznie mniej czasochłonnym i tańszym. Informacje w Internecie rozchodzą się niemalże z prędkością światła, dzięki czemu w krótkim czasie mało znana firma ma szansę stać się rozpoznawalną marką.

Podobne artykuły


4
komentarze: 1 | wyświetlenia: 6364
25
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6480
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 11777
5
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1589
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 61107
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65165
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23417
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23752
32
komentarze: 12 | wyświetlenia: 26796
26
komentarze: 11 | wyświetlenia: 19721
26
komentarze: 20 | wyświetlenia: 16214
23
komentarze: 18 | wyświetlenia: 38469
21
komentarze: 9 | wyświetlenia: 34115
18
komentarze: 8 | wyświetlenia: 2375
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska