Login lub e-mail Hasło   

Dziwny jakiś ten Bóg.

Czy ktoś rozumie o co Mu chodzi?
Wyświetlenia: 5.593 Zamieszczono 12/10/2013

    Religie uczą nas że istnieje wszech mądry, wszechogarniający, wszystko wiedzący i wszystko rozumiejący Bóg, który obserwuje nasze życie doczesne a po śmierci zdecyduje co dalej z nami będzie się działo. Czy będziemy zażywać szczęścia w niebie, czerpiąc radość z jego obecności, czy też będziemy skazani na piekło gdzie nie dociera jego chwała.

   Mnie zastanawia jednak fakt czy On rozumie sam siebie i istoty, które stworzył na swoje podobieństwo?

Stworzył nas jako istoty długowieczne, później zmienił zdanie i skrócił nam życie o 90%, stworzył nas twórczymi i myślącymi a następnie przestrasz się naszej mocy i pomieszał nam języki abyśmy nie mogli się dogadać, stworzył nas pięknymi i mogącymi zachwycić nawet anioły a następnie ukarał nas za obcowanie z nimi potopem.

   Od lat stosuje te same nieefektywne metody wychowawcze, polegają one na karaniu całego społeczeństwa plagami np. wojną, głodem, wypędzeniem. Cierpią przy tym winni i niewinni. W jego imieniu występują różni nawiedzeni, wmawiając nam że jesteśmy źli bo nie wypełniamy Jego woli. Bo naszym grzechem jest krótka spódniczka, to że nie uznajemy Marii za Jego matkę (wszak Bóg istniał na jakiś czas przed jej narodzinami) czy też to że za rzadko odmawiamy różaniec. Domaga się przy tym ciągłej adoracji, podziwu, uznawania za istotę nieomylną i w ogóle wspaniałą, samo dobro.

Wdaje się przy tym w dziwne konszachty z szatanem, przy pomocy którego wystawia nas na próby aby udowodnić istotom niebieskim że są na Ziemi istoty, które wbrew wszystkiemu będą go wielbić. Co w ten sposób chce osiągnąć, zapewne nie wie sam choć taka władza zapewne mile łechce.

   Co się jednak stało by z nami gdybyśmy powiedzieli dość, też myślimy i na dodatek czujemy( gdy umiera nasze dziecko w diabelsko- boskiej próbie to nawet zwrócenie nam straty w dwójnasób nie likwiduje bólu, on pozostaje w nas na wieki), otóż wtedy zjawią się Oni- Czterej Jeźdźcy Apokalipsy, wtedy spadną na nas wszystkie możliwe kary za odstępstwo, wtedy wyginiemy a szansę na ocalenie będzie miała jedynie garstka godnych- zastanawiam się czego, którzy do końca będą wypełniać jego wolę i nie przepadną w masie zbiorowej odpowiedzialności.

    Dlaczego tak bardzo Bóg nie chce się ujawnić społeczeństwom, dlaczego z jednej strony napisał że już nie będzie się mieszał w ludzkie sprawy a następnie, podobno, manifestuje swoją moc na pojedynczych ludziach (cuda). Tych dlaczego jest tak wiele ...  a wystarczyłoby aby był obecny, abyśmy wiedzieli - NIE WIERZYLI A WIEDZIELI że on jest że czuwa, że pomoże ...

Podobne artykuły


113
komentarze: 226 | wyświetlenia: 35181
77
komentarze: 112 | wyświetlenia: 36496
56
komentarze: 83 | wyświetlenia: 11357
52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 16737
49
komentarze: 27 | wyświetlenia: 4565
113
komentarze: 102 | wyświetlenia: 21303
103
komentarze: 232 | wyświetlenia: 48973
90
komentarze: 98 | wyświetlenia: 65085
32
komentarze: 83 | wyświetlenia: 2772
29
komentarze: 37 | wyświetlenia: 4148
31
komentarze: 168 | wyświetlenia: 7317
72
komentarze: 75 | wyświetlenia: 27070
26
komentarze: 35 | wyświetlenia: 5052
19
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2863
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





"Dlaczego tak bardzo Bóg nie chce się ujawnić społeczeństwom?"

To nie Bóg nie chce. Nie chcą tego przede wszystkim wszelkiej maści "kapłani". Utrzymywanie przekonania o jakiejś rzekomej tajemnicy, podtrzymywanie w ludziach niepewności jest ich racją bytu. Bez tego nie mogli by istnieć. Nie mieliby władzy, ani bogactwa.
Być może Bóg nie może nam się ujawnić, gdyż najzwyczajniej w świ

...  wyświetl więcej

  epegeiro,  18/10/2013

@Michał Aleksy Mentrak: ... a może jest prostsze wyjaśnienie. Bóg nie ujawnia się dlatego,że go nie ma.Wszyscy wierni mówią za Boga a Bóg sam ani słowa....

  barkarz  (www),  12/10/2013

Przecież żadna religia nie jest oparta na wiedzy:))) Każda zaleca wiarę nawet wbrew wiedzy. Co by się więc stało z religiami gdyby Bóg się ujawnił???

@barkarz: stało by się to,że skończyłby się biznes religijny.Ja to sam apostoł Paweł pisał : Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim, Ten, będąc Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych
Ani też nie służy mu się rękami ludzkimi, jak gdyby czego potrzebował, gdyż sam daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko. -Dzieje Apostolskie 17,24.25

  lewi,  12/08/2014

@wodniak: Nie każda zaleca wiarę wbrew wiedzy, jest religia która najpierw zachęca do nabywania racjonalnej i pożytecznej wiedzy żeby nie wierzyć na ,,ślepo'' Wystarczy wejść na stronę jw.org żeby się osobiście przekonać.

Bóg jest jedynym bytem, który aby rządzić, wcale nie potrzebuje istnieć.
Charles Baudelaire

Zdaje sie pierwsza, najważniejsza Zasada Boska: "Niech kombinują, niech szukają, niech miotają się w niepewności swojej. A przez to niech budują swoje Światy Wyobrażone, niech rozwijają sie intelektualnie."

Teoria boga jest tak abstrakcyjna, że racjonalny umysł woli iść spać. To najlepszy przykład kreatywności ludzkiej byle tylko nie otrzeć się o prawdę. Jednocześnie te wszystkie metafory, opowieści o nim wiele mówią nam o nas samych.

Jeżeli komuś nie podoba się Biblia, to niech weźmie do poczytania inną książkę: kryminał, romansidło, rozprawę naukową - one wszystkie są tworem ludzkiej wyobraźni. Popularność książki mierzy się liczbą czytelników. Akurat Biblia należy do bardziej popularnych w świecie. Więc w czym problem? Że nie jest to prawda, tylko wymysł człowieka? Wymysł człowieka, który wierzy w istnienie Boga idealnego? A ...  wyświetl więcej

@Mirosław: ... i jedno wyjaśnienie: chociaż moja myśl, jest artykułowi przeciwna to głosuję na niego, bo nie jest mi obojętny.

A oto, moja artystyczna wizja dlaczego wiara tak głęboko tkwi w człowieku: Gdy jakaś idea, próbuje "nas ruszyć z miejsca", natychmiast tej myśli stawiamy opór - wynika to z istnienia tzw. bezwładności myśli. Przyczyną bezwładności wszystkich rzeczy na tym świecie j

...  wyświetl więcej

  Remter,  17/10/2013

@Mirosław: Życie jest składanką z puzzli , kiedy do siebie pasuje - nazywamy wiarą... która jest szczytem naszego intelektu... a może lepiej dotrze "swojego"... i o takiej wierze należy rozmyślać, ona nie jest do nauczenia jak Ula ujęła.. Wiara to przeczucie, że tak jest, a nie inaczej... podważyć wiarę ? Można ... ! lecz na jej miejsce pojawi się inna ... Zniszczyć wiarę , to inaczej zniszczyć cz ...  wyświetl więcej

  ryh,  22/07/2014

@mirek1957: "Akurat Biblia należy do bardziej popularnych w świecie. Więc w czym problem? "
Popularność Biblii nie bierze się z ilości czytelników lecz z ilości masowych wydań sponsorowanych przez fanatyków różnych około biblijnych wyznań. Upychają potem tą cegłę po hotelowych szufladach i podobnych miejscach tworząc następny mit o masowym czytelnictwie.
"Zabronić wiary, to tak jakby ...  wyświetl więcej

  ulmed,  17/10/2013

"uczą nas że istnieje wszech mądry, wszechogarniający, wszystko wiedzący i wszystko rozumiejący " - przypadek! Sparafrazowałam Toje słowa roszpunku, pomyśl, że wiar i niewiara w Boga to jest wiara.
Mirosław pisze: "należałoby dosłownie "wybić" ... myśli ze stacjonarnych trajektorii przekonań. A wybić słowo można jedynie słowem."
Masz rację Mirosławie, "..gdy ktoś próbuje zaatakować p ...  wyświetl więcej

@ulmed: Dużo masz racji -wiara góry przenosi jeśli si e wierzy sobie ,a nie bajkom,pozdrawiam

  Remter,  17/10/2013

Boga interesuje jednostka a nie ogół... Manipulanta interesuje ogół ... dlatego szukaj w sobie swojej cząstki Boga i ją rozwijaj ... pozdrawiam;)

@Teresa Rembielińska: z jednej strony się z tym zgadzam ale druga pyta skąd wiesz co Boga interesuje ? :)

@taddyjkofee: Tutaj znajdziesz odpowiedź http://eiba.pl/15

No tak, ale nie można również narzucać swojej wiary innym. Wymuszać niejako na innych, akceptację własnego światopoglądu - własnej wiary w Boga. Dlatego przyrównuję wiarę raczej do aktu artystycznego, w którym odbiorca może, lecz nie musi identyfikować się z dziełem (przedmiotem wiary). Być może, to właśnie za sprawą KK, powstaje wrażenie, że wiara - i jej wewnętrzne zasady - są narzucane społecze ...  wyświetl więcej

@Mirosław:
"Fides ex necessitate esse non debet." - Paweł Włodkowic, 1414 (sic).

@Michał Aleksy Mentrak: No i coś pierd ... ol ... nął Paweł W. (1414), aż Mentrak Michał oniemiał... fascynacje, fascynacje, fascynacje ... jakaż wiara ich nie zna.

@Mirosław: Chciałem skromnie zauważyć, że gdyby nie Włodkowic i jego "pierdolnięcia", to Krzyżacy bez przeszkód, za łaskawym przyzwoleniem i ideowym wsparciem Watykanu zajęliby chrześcijańskie skądinąd Wilno, Kowno i Warszawę.

  ryh,  22/07/2014

@mirek1957: "Stąd tyle buntu u racjonalistów, którzy (zgodnie z zasadą bezwładności), istnieniu Boga zaprzeczają. "
Gdybyś zechciał mi tę "zasadę bezwładności" występującą u racjonalistów wytłumaczyć. Byłbym wdzięczny.

Artykuł zaczyna się słowami: "Religie uczą nas że..." Tylko, że nie wszystkie religie tego uczą. Niektóre uczą zupełnie czego innego. Akurat to wszystko co zawiera tekst tego artykułu (cała przedstawiona tu pokręcona teologia) jest sprzeczne z przekazem Biblii i w efekcie też z moimi przekonaniami, chociaż uważam się za chrześcijanina.
"Czy ktoś rozumie o co Mu chodzi?" - Mnie się wydaje, że rozumiem. Zapraszam do moich artykułów.

@Adam Szczepański: każda inna wiara powie to samo o swojej wierze.Ś.J są lepsi od Adwentystów a może Adwentyści od Zielonoświątkowców a może Zielonoświątkowcy od Katolików itd.Każda religia będzie uważać się za wyjątkową i lepszą od innych pomijając w jakie "prawdy" wierzą...

@epegeiro:
Ale ja nie zamierzam się spierać; która religia jest lepsza. Chciałem tylko zauważyć, że Autor wrzucił wszystkie religie do jednego worka i twierdzi, że wszystkie uczą tego samego, a to nieprawda.

I ja się doczepię........Artykuł zaczyna się słowami: "Religie uczą nas że..."a czy ktos pomyślał czego Biblia naucza ? Czy te nauki ,ktore religie uczą sa zgodne z BIblią...? Bo to , ze jakaś religia czegoś uczy ,nie znaczy ,ze robi to zgodnie z Pismem Św.

  Remter,  19/10/2013

@oswiecona2: A ja zadam Tobie takie pytanie ; Co było pierwsze? Religia czy Biblia ? Czy jesteś kontrolerem lotu ?

@oswiecona2: Do pytania Teresy dorzucę swoje: Niby dlaczego hinduizm, buddyzm czy konfucjanizm lub religie starożytnych Indian amerykańskich miałyby głosić nauki zgodne z Biblią?

@Michał Aleksy Mentrak: Skoro autor zadaje swoje pytania odnosząc je do nauk rzekomo biblijnych, więc nie bardzo rozumiem czemu ten komentarz. Wiem, że temat jest chwytliwy dla antyreligiantów, ale nie o tym było w artykule. Mowa jest o wykrzywionych pojęciach Boga w ujęciu chrześcijańskim, a nie o bogach wszelkich. W takim kontekście Biblia powinna być podstawą dociekania. Gdyby napisał o wierzeniach Indian, buddyzmu czy czegoś innego należałoby sięgnąć do ksiąg tych religii.

  Remter,  20/10/2013

@joanna_sztuka: Biblia nie jest podstawą żadnej religii, Biblia jest instrukcją dla człowieka i o człowieku dużo opowiada ... Widzi go takim, jakim on potrafi się stawać, zarówno w glorii jak i upadku. Natomiast wszelkie przypisywanie jej do jakiejkolwiek religii kłóci się z jej przesłaniem. I tak Żydzi mają Torę, Chrześcijaństwo - Brewiarz, natomiast Islam - Koran... Wszystkie wymienione publikac ...  wyświetl więcej

@Teresa Rembielińska: "Biblia nie jest podstawą żadnej religii [...]."

Tu jesteś w błędzie. Biblia (Stary Testament) powstała w bardzo konkretnym celu. Powstała po to, aby zjednoczyć liczne plemiona semickie, o różnych lecz podobnych religiach, w jeden naród z jedną religią. W naród żydowski. Jest więc fundamentem judaizmu. A pośrednio także chrześcijaństwa o islamu.

Co do Nowego T

...  wyświetl więcej

  Remter,  20/10/2013

@Michał Aleksy Mentrak: Ja napisałam o dniu dzisiejszym, wskaż zatem religię , która jest oparta na fundamencie Biblii? Tłumaczeniem Tory jest Talmud. Ponadto Żydzi swoje doświadczanie życia i zrozumienie jego... opierają jeszcze na starszych księgach, chociażby Księdze Żywota napisanej przez Abrahama. Biblię Żydzi otrzymali od Persów ( Irańczyków).. www.eioba.pl/a/47wo/od-kogo-zydzi-otrzymali-bib ...  wyświetl więcej

@Adam Szczepański: Racja. Autor nie chce wskazać które, lub nie ma wiedzy na ten temat. Tymczasem większość wierzeń na świecie skłania się ku Bogom z niebios, którzy byli na ziemi i mają wrócić. Bogowie ci żyli wśród tych społeczności. Ale generalnie to co pisze, to pomieszanie niesprecyzowania z niewiedzą i to jest największy dylemat. Jeśli ktoś pisze, że:" Bo naszym grzechem jest krótka spódnicz ...  wyświetl więcej

  ryh,  22/07/2014

@Adam Szczepański: Skąd wiesz że Twoja teologia nie jest pokręcona? Czyżby duch święty Cię o tym zapewnił?

Dziwni jacyś ci ludzie...
Nie pytają Boga o to, jaki jest, czego pragnie i co czuje. Zamiast tego, tworzą sobie własny obraz Jego osoby, planów i oczekiwań. Obraz zrodzony z niewiedzy, a będący ucieleśnieniem ich własnych niedoskonałości, niekonsekwencji i sprzeczności. No a potem... Potem mają do Niego pretensje, że rzekomo jest takim, jakim Go sobie wymyślili.

Dziwni jacyś ci ludz

...  wyświetl więcej

@joanna_sztuka: Bo jeżeli wierzymy, ze Biblia jest Słowem Bożym.........? To nauki powinny opierać się na niej.....?

  Remter,  19/10/2013

@oswiecona2: Kto założył religię i w jakim celu ?

@Teresa Rembielińska: Oszust spotkawszy głupca w celu wyłudzenia - to oczywiste. :)

  Remter,  19/10/2013

@Michał Aleksy Mentrak: Biblia mówi wyraźnie o jej odrzuceniu już w 1 rozdz Księgi Rodzaju .. przy składaniu ofiar przez Kaina i Abla... To Kain jest jej twórcą... To Kain postawił się w roli Boga... To Kain daje Bogu ofiarę z pracy rąk swoich... To Kain odchodzi w miejsce gdzie powstaje pierwsza cywilizacja ziemska... Dlaczego to czyni... wyjaśnia Księga Urantii.. Warto prześledzić Dzieje Ziemi i jej mieszkańców.

@Teresa Rembielińska: Tereniu, Ty to napisałaś poważnie? Wolę zapytać, bo nie chcę niesłusznie stracić sympatii do Ciebie.

  Remter,  19/10/2013

@Michał Aleksy Mentrak,: Zakazana archeologia wiele wyjaśnia z dziejów ziemi, lecz to jest tylko intelektualne moje dostrzeżenie, a w powiązaniu z przekazem Urantii logicznie składa się w całość.. Zanim Biblia uznana została za Słowo Boże .. trwało to niemal 400 lat... odczyt challengerowy jakiego dotyczy Księga Urantii jest 60 letni , a więc brakuje mu jeszcze wiele, aby został dostrzeżony ... w ...  wyświetl więcej

@Teresa Rembielińska: Hm, jakąś dziwną Biblię czytasz, skoro takie rzeczy w niej znajdujesz.

  Remter,  20/10/2013

@joanna_sztuka: Czytam ją czując w sobie jej wydarzenia ... a korzystam z pięciu przekładów ..

@Teresa Rembielińska: Znalazłem. To jest lektura na kilka miesięcy czytania non-stop. Póki co, kartkuję to "dzieło" wyrywkowo, żeby się zorientować czy bardziej metodyczne czytanie nie będzie stratą czasu.

  Remter,  20/10/2013

@Michał Aleksy Mentrak: Ja się tym param ponad 40 lat , i wciąż zawracam , bo zawsze brak jest jakiegoś ogniwa .. dlatego niczego nie można być pewnym, ponieważ ostatnio korzystam z Biblii Hebrajskiej przetłumaczonej na polski .. i ten przekład daje w niektórych miejscach inne zrozumienie... Są to lektury przeznaczone dla mężczyzn.. dopiero nie tak dawno kobiety mogą studiować Talmud - nawet u nas ...  wyświetl więcej

  Remter,  21/10/2013

O tym nawet nasze media nie informują... lecz tutaj można ujrzeć protest Żydów przeciwko Syjonistom z Izraela
http://www.youtube.com/watch?v(...)XFbbesI Jak myślisz dla jakiego celu powołano państwo Izrael ?

mnie zastanawia jedno - skoro i tak dochodzimy do wniosku, że natury Boga nie możemy określić - bo ludzkie pojęcia teoretycznie nie są w stanie określić Boga, wszak jako istoty ułomne nie potrafimy określić nawet tego co odczuwamy, a co dopiero poznać Boga - to po co tym się zajmujemy? Czy to nie aby marnotrawienie cennego czasu, który mamy ograniczony tutaj na Ziemi? czy nie lepiej zająć się czym ...  wyświetl więcej

@Ryszard Hałas: Masz absolutną rację, należy zająć się czymś pożyteczniejszym. Skoro bóg chowa się przed nami i nie chce abyśmy poznali jego naturę, to chromolić takiego boga, róbmy swoje.

  *Karo*  (www),  15/01/2014

doskonalę Cie rozumiem, ja ma wypisz wymaluj te same wątpliwości i...wiecej pytań niżeli odpowiedzi, ale też ma swoja metodę obronna, jak Bog dał mi rozum to ja go używam;) i pocieszam sie jednym zdaniem z Biblii-"to nie jest na ludzki rozum" a ja tylko małym ludzikiem jestem!

  ryh,  22/07/2014

Ponieważ artykuł w pełni oddaje mój pogląd na sprawę zarekomendowałem go .

  lewi,  12/08/2014

(...) stworzył nas pięknymi i mogącymi zachwycić nawet anioły a następnie ukarał nas za obcowanie z nimi potopem.

Miał ku temu słuszny powód!

A Jahwe widział, że ogromna jest niegodziwość człowieka na ziemi i że każda skłonność myśli jego serca przez cały czas jest wyłącznie zła.  I Jahwe żałował, że uczynił ludzi na ziemi, i bolał w swym sercu. 7 Toteż Jehowa rzekł: „Zetrę z powierzchni ziemi ludzi, których stworzyłem, (...) ( Rodz 6:5-7)

  lewi,  12/08/2014

Stworzył nas jako istoty długowieczne, później zmienił zdanie i skrócił nam życie o 90%,(...)

Miał powód żeby to uczynić.
Przecież wyraźnie im oznajmił, że za nieprzestrzeganie Jego nakazu poniosą surową karę.
Ale co do drzewa poznania dobra i zła — z niego nie wolno ci jeść, bo w dniu, w którym z niego zjesz, z całą pewnością umrzesz ( Rodz 2:17)
Bóg jest prawdomówny

...  wyświetl więcej

  lewi,  12/08/2014

,,Co się jednak stało by z nami gdybyśmy powiedzieli dość, też myślimy i na dodatek czujemy( gdy umiera nasze dziecko w diabelsko- boskiej próbie'' (...)

Od kiedy Bóg sprowadza cierpienia czy próby?
W liście Jakuba 1:13 wyraźnie pisze, że Bóg nie sprowadza cierpień na ludzi

Niech nikt, kto jest doświadczany, nie mówi: „Przez Boga jestem doświadczany”. Bóg bowiem nie może być doświadczany przez coś złego ani sam nikogo nie doświadcza ( Jak 1:13)

  lajla1  (www),  04/02/2017

@roszpunek
Dziwne i niezrozumiałe jest twoje pisanie o Bogu Wszechmogącym, który dał ludziom Biblię - instrukcje życia w systemie duchowo - informacyjnym oraz Jezusa Zbawiciela wzór człowieka dla człowieka, aby nie czynić myślami, słowami i uczynkami destrukcyjnych falowych zakłóceń w systemie. I nie ponieś wiecznej śmierci, ból, cierpienie, strach, przerażenie etc..., które trwać będą wiec ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska