Login lub e-mail Hasło   

Jak zrobić grę w CopperCube? Część 2

Wielu graczy marzy aby gry komputerowe stały się ich pracą. Można zacząć od skonstruowania prostej gry, co będzie stanowiło pewną namiastkę profesjonalnego spojrzenia.
Wyświetlenia: 1.036 Zamieszczono 28/07/2013

Spróbujemy teraz dodać jakieś reguły do gry przygotowanej w pierwszej części artykułu: http://www.eioba.pl/a/4c9q/jak-zrobic-gre-w-coppercube-czesc-1 Ustanowimy licznik, który będzie zliczał postępy w grze i po wyzerowaniu go gra się zakończy. Ponieważ taki licznik musimy zainicjować, a nie widać sekcji, która wykonywałaby się zawsze na początku użyjemy pewnego tricku. Wstawimy jako pierwszą przeszkodę drzwi, których otwarcie będzie konieczne aby przejść do innych działań w grze. W tym miejscu będziemy mogli zainicjować licznik przewidywaną liczbą przeszkód.

Drzwi wybieramy z menu graficznego u dołu i umieszczamy w odpowiednim miejscu odpowiednio je wymiarując. Jako zdarzenie umieszczamy kliknięcie w nie, które powoduje, że drzwi obracają się wzdłuż odpowiedniej osi otwierając się. Lepiej żeby otwierały się na zewnątrz pomieszczenia, z którego będzie wychodziła postać, co trzeba ustawić odpowiednio je przestawiając.

Wybieramy ze Special kolejną akcję Set or Change Variable i odpowiednio ją parametryzujemy tu zakładając, że będą 4 pudełka do zabrania:

Z kolei wstawiamy pierwsze pudełko spośród tych, które będziemy zbierać:

Dopisujemy mu zdarzenie polegające na kliknięciu myszką:

Zdarzenie to uzupełniamy o odpowiednią akcję - chowanie pudełka:

oraz kolejną akcję - polegającą na odliczeniu pudełka od licznika:

 Jeszcze jedna akcja - tym razem uwarunkowana liczbą już zebranych pudełek:

pozwoli zakończyć grę jeśli zbierzemy wszystkie:

Tak przygotowane pudełko należy teraz co najmniej czterokrotnie sklonować i poprzesuwać w wybrane miejsca w grze by było możliwe zakończenie gry.

Gra rozpoczyna się w pewnej komnacie:

Skąd przechodzimy pod furtkę:

i otwieramy furtkę kliknięciem w nią:

oraz przechodzimy przez nią:

wchodzimy w dalsze pomieszczenia, gdzie trafiamy na pudełka:

po czym usuwamy je kliknięciami:

W końcu po kliknięciu czwartego gra się kończy.

Nie ukrywam, że tworząc tą grę poczyniłem mnóstwo kompromisów, bowiem narzędzie nie ma zbyt wielu możliwości i jest bardzo mało elastyczne. Za to pozwala na tworzenie efektownych gier z ludzkimi postaciami. Zachęcam do poznania również innych moich gier http://www.cs.put.poznan.pl/aurbanski/GRY.php tworzonych na potrzeby kształcenia studentów i popularyzacji.

Podobne artykuły


11
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1068
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 1061
11
komentarze: 22 | wyświetlenia: 583
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 876
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 989
10
komentarze: 11 | wyświetlenia: 555
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 686
9
komentarze: 44 | wyświetlenia: 682
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 671
9
komentarze: 24 | wyświetlenia: 450
9
komentarze: 36 | wyświetlenia: 777
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 679
9
komentarze: 13 | wyświetlenia: 529
9
komentarze: 20 | wyświetlenia: 857
9
komentarze: 56 | wyświetlenia: 245
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska