Pierwsze informacje na temat nowego, rewolucyjnego środka transportu były nieścisłe, więc pora na aktualizację bardziej szczegółowymi danymi.
Elon Musk - założyciel firm PayPal, SpaceX i Tesla Motors - zdradził szczegóły dotyczące nowego środka transportu wysokich prędkości o nazwie Hyperloop.
Kapsuły mają się poruszać wewnątrz stalowych tub. Rozwinięcie wspomnianej prędkości jest jednak utrudnione przez opór powietrza znajdującego się w ich wnętrzu. Można by temu zapobiec stosując środowisko próżniowe, ale utrzymanie go na takim dystansie byłoby niezwykle trudne i kosztowne. Musk wpadł na pomysł, aby Hyperloop poruszał się w niskim ciśnieniu, o które są w stanie zadbać dostępne komercyjnie sprężarki.
Sprężarki pojawią się również na wagonikach. Mają zasysać powietrze sprzed ich nosa i przekazywać do tylnej części oraz na boki. W ten sposób kapsuły będą mogły się rozpędzać i unosić dokładnie w centrum tuby. Energię niezbędną do napędzania całego systemu dostarczą silniki elektryczne rozmieszczone co 110 km wzdłuż całej trasy. Te będą zasilane przez liczne panele słoneczne.
- system sprawdzi się na dystansach do 1500 km, w przypadku większych odległości lepszym rozwiązaniem jest transport lotniczy;
- Hyperloop na trasie Los Angeles - San Francisco będzie kursował wzdłuż drogi I-5;
- będzie transportowanych do 840 pasażerów na godzinę;
- Musk przewiduje, że budowa systemu pochłonie wiele pieniędzy, ponieważ "tor" będzie przebiegał przez tereny uprawne;
- co 110 km silnik elektryczny ma dawać impuls każdej kapsule - zostaną one wykorzystane również do wytracania prędkości;
- podróż będzie przypominać lot samolotem z przeciążeniami osiągającymi wartość około połowy g.
- przewidywany koszt budowy systemu do transportowania ludzi to około 6, a samochodów nawet 10 mld dol. - to znacznie mniej niż koszt budowy kolei wysokich prędkości California High Speed Rail.
Prototyp Hyperloop mógłby powstać w rok lub maksymalnie w dwa lata, ale sam Musk przyznał ostatnio, że ma wiele innych pomysłów, którymi chce się zająć. Ostatecznie testy nowego środka transportu mają się rozpocząć za 3-4 lata, a przewożenie pasażerów za 7-10 lat.