Login lub e-mail Hasło   

Biznes jest jak miłość, czyli o budowaniu silnych relacji biznesowych

Nie jest tajemnicą, że w świecie zawodowym istnieje duża konkurencja . Czasami wydaje się nam, że każdy z nas jest najlepszy i zdobył możliwie największą sieć klientów. J...
Wyświetlenia: 603 Zamieszczono 17/09/2013

Nie jest tajemnicą, że w świecie zawodowym istnieje duża konkurencja.

Czasami wydaje się nam, że każdy z nas jest najlepszy i zdobył możliwie największą sieć klientów. Jednak kariera na wyższym poziomie, szczególnie gdy reprezentujemy firmę bazującą na pracownikach, którzy mają duży potencjał wiedzy ( często określanych za Peterem Druckerem jako „knowledge workers” -  w zasadzie nie znajdziemy w naszym rodzimym języku pojemnego odpowiednika) wymaga subtelnych i systematycznych rozwiązań np. networkingowych. W zasadzie każdy współpracujący z innymi ludźmi, czy też zdobywający przychylność parterów biznesowych lub klientów wykonuje pracę w tym kierunku. Nie zawsze musi te działania klasyfikować według akurat modnych czy obowiązujących trendów biznesowych, używać wyszukanych nazw.

Co prawda skojarzenia z biznesowym networkiem są w Polsce dość skrajne, ale jak w każdym działaniu najważniejsza jest autentyczność. Ludzie nie lubią kłamstw biznesowych i braku szczerości.

A jak wiadomo sukces w biznesie opiera się na tworzeniu sieci i budowaniu silnych relacji.  Jak w życiu, chciałoby się dodać.

Biznes jest Jak Miłość - to nie chwilowe zauroczenie, ale długotrwałe budowanie relacji pomiędzy partnerami. I nie zawsze się udaje... – to motto przyświeca LiveFmGroup.

I wymaga miesięcy, a nawet lat uwagi. I mocy prostoty i szczerości. I w tej materii najtrudniej osiągnąć sukces.

Wielu uważa, że lunche biznesowe, konferencje i inne wydarzenia są idealne do połączenia lokalnych właścicieli firm i nie ma nic ważniejszego niż nurkowanie w lokalnej społeczności biznesowej. Na pewno po pewnym czasie, po nawiązaniu kontaktów, rozdaniu kilkuset wizytówek niektórzy zaczną rozpoznawać Twoją firmę. Może nawet będą patrzeć na Ciebie, jak na ważnego gracza w społeczności lokalnej. W zasadzie drukowanie wizytówek jest jednym z najtańszych narzędzi promowania, szczególnie niedużych firm. Częściej jednak, po pewnym czasie naszą wizytówką staje się wykonana przez nas praca. I najlepszą wizytówką jest polecanie nas przez naszych klientów, jeśli chcecie możemy użyć tu nazwy okrzepłej już dość dawno w naszych umysłach - marketing szeptany. Zadowoleni klienci zdejmą z nas koszty promocji i marketingu.

W Polsce 14% firm z kategorii small biznes większość swoich biznesów prowadzi online, bez spotkań bezpośrednich z partnerem biznesowym.  Znacznie więcej, bo przeszło połowa biznesów oparta jest jedynie o relacje bezpośrednie z kontrahentem,  a jedna trzecia firm w podobnym zakresie kontaktuje się z klientami w rzeczywistym świecie i online – wynika z badania zrealizowanego w 2012 roku przez porównywarkę usług Synergian.pl.

Start Online

Jeżeli nowoczesna firma działa głównie online, nie ma lepszego miejsca niż w Internecie, aby rozpocząć budowanie relacji z innymi pracownikami firmy, partnerami biznesowymi oraz klientami. Sprawdza się to szczególnie wtedy, jeśli masz przemyślaną strategię, ciekawą witrynę internetową, ale też dobrą infrastrukturę technologiczną.

W firmach internetowych główne zasoby opierają się na wiarygodności, wiedzy i kompetencjach pracowników, technologiach, ale też relacjach z klientami oraz partnerami, które muszą być budowane w inny sposób niż przy tradycyjnym biznesie. Obszar działalności firm internetowych jest różnorodny, dlatego też trudno jednoznacznie określić najważniejsze kompetencje w realizacji wartościowej komunikacji z odbiorcami usług.

Rola komunikacji nieformalnej z klientem za pośrednictwem sieci internetowej jest wartością dodaną w umacnianiu pozycji naszego biznesu. Dobrymi komunikatorami, nośnikami o marce czy produkcie zazwyczaj są fora internetowe, blogi, serwisy wideo, itd., itp. 

Chociaż Internet ma wiele do zaoferowania dla tych, którzy starają się budować swoje kariery, jeden niedbały kontakt odbije się echem w lokalnej społeczności. Wiele osób czuje się urażonych, gdy ich e-maile lub telefony są odbierane w pośpiechu, co jest zrozumiałe. Ta zasada dotyczy w dzisiejszych dość wymagających czasach zarówno kontaktów realnych i wirtualnych.

   Opracował zespół tomastest.eu

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.tomastest.eu

Podobne artykuły


17
komentarze: 93 | wyświetlenia: 2225
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1128
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1073
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 802
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 563
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 626
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 685
11
komentarze: 34 | wyświetlenia: 991
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 650
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 496
10
komentarze: 9 | wyświetlenia: 511
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska