JustPaste.it

Co to jest SERM (Search Engine Reputation Management)

SERM pochodzi od angielskiego Search Engine Reputation Management, jest to nic innego, jak zarządzanie, a właściwie dbanie o reputację firmy bądź marki w internecie

SERM pochodzi od angielskiego Search Engine Reputation Management, jest to nic innego, jak zarządzanie, a właściwie dbanie o reputację firmy bądź marki w internecie

 

Mówiąc prostym językiem chodzi o to, żeby nasi potencjalni klienci, którzy szukają o nas informacji trafili jedynie na te dobre opinie. Dzięki temu po przeczytaniu takich treści znacznie wzrasta prawdopodobieństwo, że taka osoba skorzysta właśnie z naszej firmy. To właśnie na tym SERM opiera swoje działania. Usługa ta sprowadza się też do wypromowania jak największej ilości dobrej opinii w sieci, a także rekomendacji dotyczących danej marki. Usługa serm posiada w sobie kilka mniejszych usług i dzięki temu tworzy kompleksowy pakiet dla każdego kto chce dbać o swoje dobre imię w sieci.
Aby rozpocząć działania w tym kierunku potrzebna jest nam bardzo dobra i przemyślana strategia.

Jak zabrać się za kreowanie wizerunki w internecie?
Najważniejszym i pierwszym krokiem na naszej drodze, jest właściwa analiza strony www. Należy tutaj uwzględnić kod strony, strukturę, treść  i odpowiednio ją zoptymalizować. Zaleca się generalnie zlecanie tego typu działań profesjonalistom, ponieważ złożoność działań jest tutaj naprawdę duża. Jeśli nasza strona będzie odpowiednio zoptymalizowana łatwiej będzie nam się dostać do top 10 na interesujące nas słowa kluczowe w wyszukiwarce.

Drugim krokiem jest budowanie wizerunku marki. Tutaj należy umiejętnie toczyć dyskusję na różnego rodzaju forach internetowych, blogach (najlepiej branżowych) na temat oferowanych usług czy produktów. Aktywny udział w życiu forum, prowadzenie rozmów, zapytania do użytkowników i inne dyskretne działania mogą doskonale wypromować markę. Warto pamiętać, że pozytywne opinie na forum wzbudzają bardzo duże zaufanie, jednak trzeba to robić z głową, aby potencjalni klienci nie wyczuli „oszustwa”.

Warto także istnieć w mediach społecznościowych, aby usługi serm były dodatkowo wspierane. Do tego typu działań idealnie nada się Google+ bądź Facebook. Należy nie tylko posiadać profil, ale także aktywnie go prowadzić.

84b73066cae3cc45714f7872b38e46b3.png

SERM dla wielu jest usługą, która nadaje się dla nowych firm, które dopiero rozpoczynają walkę o klienta. Według mnie i według specjalistów z branży jest to nadzwyczaj mylne myślenie, ponieważ nawet jedna zła opinia na temat naszego produktu czy usługi jaką świadczymy, może przynieść spore straty finansowe.