Login lub e-mail Hasło   

Co to jest SERM (Search Engine Reputation Management)

SERM pochodzi od angielskiego Search Engine Reputation Management, jest to nic innego, jak zarządzanie, a właściwie dbanie o reputację firmy bądź marki w internecie
Wyświetlenia: 885 Zamieszczono 19/09/2013

Mówiąc prostym językiem chodzi o to, żeby nasi potencjalni klienci, którzy szukają o nas informacji trafili jedynie na te dobre opinie. Dzięki temu po przeczytaniu takich treści znacznie wzrasta prawdopodobieństwo, że taka osoba skorzysta właśnie z naszej firmy. To właśnie na tym SERM opiera swoje działania. Usługa ta sprowadza się też do wypromowania jak największej ilości dobrej opinii w sieci, a także rekomendacji dotyczących danej marki. Usługa serm posiada w sobie kilka mniejszych usług i dzięki temu tworzy kompleksowy pakiet dla każdego kto chce dbać o swoje dobre imię w sieci.
Aby rozpocząć działania w tym kierunku potrzebna jest nam bardzo dobra i przemyślana strategia.

Jak zabrać się za kreowanie wizerunki w internecie?
Najważniejszym i pierwszym krokiem na naszej drodze, jest właściwa analiza strony www. Należy tutaj uwzględnić kod strony, strukturę, treść  i odpowiednio ją zoptymalizować. Zaleca się generalnie zlecanie tego typu działań profesjonalistom, ponieważ złożoność działań jest tutaj naprawdę duża. Jeśli nasza strona będzie odpowiednio zoptymalizowana łatwiej będzie nam się dostać do top 10 na interesujące nas słowa kluczowe w wyszukiwarce.

Drugim krokiem jest budowanie wizerunku marki. Tutaj należy umiejętnie toczyć dyskusję na różnego rodzaju forach internetowych, blogach (najlepiej branżowych) na temat oferowanych usług czy produktów. Aktywny udział w życiu forum, prowadzenie rozmów, zapytania do użytkowników i inne dyskretne działania mogą doskonale wypromować markę. Warto pamiętać, że pozytywne opinie na forum wzbudzają bardzo duże zaufanie, jednak trzeba to robić z głową, aby potencjalni klienci nie wyczuli „oszustwa”.

Warto także istnieć w mediach społecznościowych, aby usługi serm były dodatkowo wspierane. Do tego typu działań idealnie nada się Google+ bądź Facebook. Należy nie tylko posiadać profil, ale także aktywnie go prowadzić.

SERM dla wielu jest usługą, która nadaje się dla nowych firm, które dopiero rozpoczynają walkę o klienta. Według mnie i według specjalistów z branży jest to nadzwyczaj mylne myślenie, ponieważ nawet jedna zła opinia na temat naszego produktu czy usługi jaką świadczymy, może przynieść spore straty finansowe.

Podobne artykuły


26
komentarze: 18 | wyświetlenia: 4232
24
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3061
23
komentarze: 42 | wyświetlenia: 3426
21
komentarze: 14 | wyświetlenia: 1861
21
komentarze: 12 | wyświetlenia: 1489
21
komentarze: 13 | wyświetlenia: 2616
19
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1244
19
komentarze: 9 | wyświetlenia: 9003
18
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1355
18
komentarze: 30 | wyświetlenia: 62648
17
komentarze: 4 | wyświetlenia: 9049
17
komentarze: 19 | wyświetlenia: 4248
16
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1561
 
Autor
Artykuł



  pi_uch  (www),  22/09/2013

Firmy, które są obecne na rynku "dłuższy czas" z pewnością nie unikną negatywnych komentarzy (pytanie czy są one prawdziwe?), niezależnie "od Naszego stażu" powinniśmy dbać o jak największą ilość pozytywnych komentarzy ("zaspokajać wszystkie potrzeby Naszych klientów").



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska