Login lub e-mail Hasło   

PESA nie pęka

Pomimo utrudnień państwowych
Wyświetlenia: 962 Zamieszczono 22/09/2013

Konstruowane przez bydgoską PESĘ tramwaje jeżdżą już po ulicach Warszawy, Elbląga, Szczecina, Częstochowy, Łodzi i Gdańska. Poza tym bydgoskie tramwaje jeżdżą w węgierskim mieście Szeged, rumuńskim Cluj, bułgarskiej Sofii, kazachskim Pawłodarze i Kaliningradzie. W czerwcu bieżącego roku Moskwa zamówiła ich 120, więc chyba świadczy to o tym, że są dobre i tanie.

Tramwaje  były jednak początkowo jakby produkcją uboczną, która jakoś tak się rozwinęła na dużą skalę. Podstawowym produktem PESY są od początku elektryczne i spalinowe szynobusy. Zamawiają je Urzędy Marszałkowskie i już od kilku lat jeżdżą w prawie wszystkich regionach Polski, a oprócz tego na Ukrainie w Czechach i we Włoszech. W tym roku 27 szynobusów zamówiły koleje niemieckie. Można więc sądzić, że PESA to niezła firma, zważywszy na fakt, że funkcjonuje w polskich realiach. Płaci bandyckie podatki, a jednak potrafi być konkurencyjna. Szkoda, że nasze państwo takich firm nie lubi. Rząd ma gdzieś to, że PESA zatrudnia polskich pracowników i zachowuje się jakby był zazdrosny.

Podczas gdy samorządy i kontrahenci zagraniczni doceniają produkty PESY, nasz rząd robi wprost przeciwnie. PKP Intercity – firma praktycznie państwowa ogłosiła przetarg na 20 lokomotyw spalinowych i chociaż PESA złożyła dobrą ofertę PKP postanowiły zakupić lokomotywy w innym kraju, tam zwalczając bezrobocie.

Jeszcze jedna interesująca sprawa, gdy PESA omawiała warunki produkcji pojazdów dla zagranicznych firm, ot na przykład w tym roku dla Deutsche Bahn, to niemieckie związki zawodowe postawiły warunek, że część podzespołów musi być produkowana w Niemczech, żeby niemieccy robotnicy mieli pracę. Ciekawe gdzie były polskie związki zawodowe kiedy było zamawiane pendolino.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1717
15
komentarze: 60 | wyświetlenia: 1002
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1269
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 955
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1122
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 511
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 854
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 648
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 970
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1173
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 773
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1056
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 809
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Po pierwsze, w artykule są spore nieścisłości. Przetarg na lokomotywy spalinowe dotyczył 10 a nie 20 sztuk.
Po drugie, PKP Intercity nie zamówiło lokomotyw u innego producenta, tylko unieważniło przetarg. Oferta Pesy została odrzucona (słusznie), zaś następna ważna oferta (nowosądeckiego Newagu) była wyższa niż środki przewidziane przez zamawiającego na tę inwestycję.
Po trzecie, zar ...  wyświetl więcej

@ananke50: Nie wiem w jaki sposób podany link odnosi się do tego co napisałem, bo ja tu powiazania żadnego nie widzę....
Ten "pociąg dużej predkości Pesy" to tez chwyt marketingowy - na razie jest to tylko mało udolna wizualizacja, do projektu daleko jak stąd do Tokio.
Zamiast pociagami dużych prędkości, proponowałbym się zająć dopracowaniem obecnych, "klasycznych" produktów, bo z tym różnie bywa...

  barkarz  (www),  23/09/2013

@wurkut:
Czyżbyś był urzędnikiem?
Wiadomo, że PKP Intercity i rząd wykorzystują różne kruczki prawne w szczegółach przetargu, żeby zdyskredytować PESĘ. Mają też większe możliwości propagandowe.

@barkarz: Nie jestem urzędnikiem, nie jestem pracownikiem Pesy ani jej konkurencji. Także teorie spiskowe można schować głęboko w kieszeń.
W PKP Intercity, wbrew pozorom pracuja także ludzie wykształceni i inteligentni, fachowcy. I tacy ludzie nie lubią, jak sie próbuje zrobić z nich debili, jak to próbowała zrobic Pesa.
KIO raczej nie jest w zmowie Z PKP IC, bo obowiązuje ich prawo. ...  wyświetl więcej

Wszystko fajnie i pięknie, Pesa rośnie i potężnieje, tekst podobnież, choć me dioptrie stanęły w miejscu. :))

Gratuluję podjęcia tak ważnego i ciekawego tematu. Zainteresowanie Pesą rośnie nie tylko w Polsce.
http://pesa.pl/



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska