JustPaste.it

konspekt - zajęć rewalidacji indywidualnej

KONSPEKT

Imię i Nazwisko dziecka: ................................                                         Data .........................

Wiek dziecka: ........... lat

Osoba prowadząca: ..............................

Czas trwania zajęć: 30 min.                                                                  

Miejsce zajęć: sala przedszkolna (doświadczenia świata)

Temat: Zabawy matematyczne – „Liczymy wagony pociągu” (liczebniki porządkowe)

Cele ogólne:

  • rozwijanie myślenia operacyjnego. (13.1, 13.3, 13.4)

Cele operacyjne – dziecko:

  • wyciąga elementy z worka i odnajduje je na planszy (gra edukacyjna „Kot w worku”), (14.2)
  • wskazuje i nazywa położenie przedmiotów „na”, „pod”, „obok”, „w”, „za”, (13.4)
  • zna i rozpoznaje kolory, (9.2)
  • posługuje się liczebnikami porządkowymi, (13.3)
  • odnajduje na obrazkach zwierzęta i wkłada je do właściwych wagonów na obrazkach, (13.3)
  • wykonuje pracę plastyczną „pociąg”, (9.2)
  • prowadzi pracę/ćwiczenia do końca i utrzymuje porządek w swoim otoczeniu, (2.5)
  • uważnie słucha, rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela, (3.3)
    • odczuwa radość i zadowolenie z zabawy i wykonywanej pracy (zadań/ćwiczeń). (10.1)

Metody pracy z dziećmi:

  • aktywizujące, stymulujące, zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń,  praktycznego działania, twórcze, pokaz, obserwacja.

Techniki pracy z dziećmi: praca indywidualna, kierowana.

Wykorzystane narzędzia: gra edukacyjna „Kot w worku”, karty pracy „Zabawy z tekstem – Wierszyki 5 latka” autorstwa E. Lekan, gotowe kolorowe obrazki (słoń w kolorze żółtym, niebieskim, czerwonym, zielonym, pingwin, pies, kaczka, krokodyl, ślimak, papuga), miniaturowe przedmioty (mały stolik, krzesło, koszyczek), klej, gotowe kolorowe koła, kwadraty, prostokąty.

 

PRZEBIEG PROWADZONYCH ZAJĘĆ

1. Powitanie dziecka.

2. Ćwiczenia spostrzegawczości, percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej

  • gra edukacyjna „Kot w worku”.

3. Ćwiczenia kształtowania położenia przedmiotów, percepcji wzrokowej, słuchowej i koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

  • wskazywanie i nazywanie położenia przedmiotów. W niniejszym ćwiczeniu wykorzystano karty pracy „Zabawy z tekstem – Wierszyki 5 latka” autorstwa E. Lekan, s. 20, 21),

- polecenie: przyjrzyj się ilustracji i dokończ zdania zgodnie z obrazkiem. Użyj wyrazów: „na”, „pod”, „obok”, „w”, „za”,

- polecenie: połóż obrazki ze słoniem według opisu: „żółty słoń siedzi na fotelu”, „czerwony słoń stoi pod fotelem”, „zielony słoń jest obok fotela”, „niebieski leży w pudełku”,

  • wskazywanie i nazywanie położenia przedmiotów z wykorzystaniem miniaturowych elementów.

4. Ćwiczenia myślenia operacyjnego, percepcji wzrokowej, słuchowej i koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

  • zabawy matematyczne (liczebniki porządkowe). W niniejszym ćwiczeniu wykorzystano karty pracy „Zabawy z tekstem – Wierszyki 5 latka” autorstwa E. Lekan, s. 16 – 17.

- polecenie: znajdź na obrazkach zwierzęta i włóż je do właściwych wagonów według wiersza. Pokaż na palcach ile jest zwierząt. Powiedz z którym zwierzątkiem wybrałbyś się w podróż pociągiem?”.

WIERSZYK „Wesoły pociąg”

„Wesoły pociąg jedzie po szynach: w pierwszym wagonie wiezie pingwina, w trzecim kaczuszka wesoło kwacze, w piątym wagonie drzemie ślimaczek. Krokodyl siedzi z pyskiem otwartym przy samym oknie w wagonie czwartym. Pies poszczekuje w wagonie drugim, a szósty wagon jest dla papugi”.

5. Ćwiczenia sprawności manualnej

  • wykonanie pracy plastycznej „pociąg” według wzoru.

6. Pożegnanie dziecka i nagrodzenie za wykonane zadania/czynności.