JustPaste.it

Dobrzy pracownicy to podstawa sukcesu każdej firmy

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, kluczem do sukcesu w każdym biznesie jest zadowolenie klienta. W rezultacie, potrzeby w zakresie obsługi klienta stały się priorytetem dla wielu organizacji. Jednak nie udało im się uzyskać większego zadowolenia pracowników, którzy są często pierwszymi, wewnętrznymi klientami firmy.

Czy organizacja potrzeb klientów może działać prawidłowo, gdy nie uda się zaspokoić potrzeb naszych wewnętrznych klientów?

Jack Welch, były prezes General Electric stwierdził w jednym ze swoich artykułów, że

„Każda firma stara się konkurować z konkurentami.

I powinna znaleźć sposób, aby angażować umysł każdego pracownika.”

Kiedy firma powstaje, wielu przedsiębiorców woli wykonywać większość działań osobiście, ale też jest zmuszonych do wykonywania  kilku różnorodnych zadań naraz samodzielnie. Jednakże z biegiem czasu zaangażowanie dodatkowego personelu staje się ważne.

Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorcą w prowadzeniu udanego biznesu jest zatrudnianie właściwych ludzi na kluczowych stanowiskach. Pierwszym krokiem w procesie zatrudniania i oceniania pracowników jest wywiad.

Jednak nie jest to jedyne kryterium, które powinno być stosowane do oceny wydajności kandydata, ponieważ jego umiejętności zaprezentowane w wywiadzie nie gwarantują pełnej trafności. Można uzyskać lepszy obraz umiejętności kandydata zadając odpowiednie pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Pytania muszą dotyczyć kwestii takich jak elastyczność, niezawodność, dobrych umiejętności interpersonalnych i … zdrowego rozsądku.
Pracodawcy muszą również ocenić, jaki rodzaj cech zawodowych i osobistych jest niezbędnie potrzebny do pracy przed zatrudnieniem pracowników.

Know-HOW-much…


          Wynagrodzenie to główny czynnik determinujący wytrwałość pracownika w organizacji. Również stosunki pracownika z przełożonym odgrywają kluczową rolę.

Badania Instytutu Gallupa sugerują, że pracownicy z doświadczeniem krótszym niż pięć lat mają najwyższy wskaźnik utraty klientów – obliczany na niemal 40 procent, podczas gdy ta stopa procentowa spada na 27 procent w przypadku pracowników z 5-10-letnim doświadczeniem i 22 procent, jeśli mówimy o pracownikach z niemal 15-letnim stażem pracy. Wniosek po przebadaniu ponad miliona jest klarowny: Jeśli tracisz kompetentnych ludzi, patrz na ich przełożonych. Podstawowym czynnikiem, który jest magnesem dla w organizacji jest przełożony. Ludzie porzucają menadżerów, a nie organizacje.

Zatrudnianie, ale też utrzymanie dobrych pracowników jest ważne w każdym biznesie. Jednak przedsiębiorca powinien w sposób przemyślany umieścić właściwych ludzi na właściwych stanowiskach. Właściciele firm muszą traktować swoich pracowników jako ludzi, a nie roboty. Muszą wziąć pod uwagę ich pomysły i sugestie i traktować je z szacunkiem.

Wartość pracownika

Certyfikaty i doświadczenie mogą pomóc w zrozumieniu potencjału osoby i kwalifikacji , ale nie świadczą o całej jego osobowości. Nie wystarczy, jeśli kandydat jest tylko dobrze wykwalifikowany i wykształcony.

Nie tylko nowy pracownik musi być odpowiednio nastawiony do pracy i musi przyczynić się do wydajności firmy w sposób po prostu miły i pozytywny. Pracownicy muszą być w stanie nauczyć się wykonywania określonych czynności szybko, mimo że nie mają dokładnego zestawu umiejętności potrzebnych do wykonywania danej pracy. Tacy ludzie mogą być odpowiednio przygotowani do pracy, nawet poprzez wzmocnienia w procesie szkolenia.
Badania statystyczne i narzędzia osobowości mogą być również wykorzystywane jako narzędzia do zrozumienia możliwości kandydatów na różne stanowiska. Zasoby te mogą być stosowane wraz z innymi do tworzenia potencjału nowych pracowników. Jednak narzędzia te nie mogą zastąpić osobistego wywiadu. Natomiast stanowią ważne i czytelne wsparcie.

Opracował zespół tomastest.eu

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.tomastest.eu