Login lub e-mail Hasło   

Moda na wodę

Drogi wodne śródlądowe , a więc rzeki i kanały to nie tylko transport. Rozbudowa tych dróg wiąże się także z rozwojem turystyki wodnej i chyba nie tylko. Nie wiem...
Wyświetlenia: 1.719 Zamieszczono 09/03/2014

Drogi wodne śródlądowe , a więc rzeki i kanały to nie tylko transport. Rozbudowa tych dróg wiąże się także z rozwojem turystyki wodnej i chyba nie tylko.

Nie wiem jak Ty ale ja chciałbym widzieć przez swoje okno rzekę lub kanał, nawet gdyby pływały po  nich statki, barki i jachty. Niekoniecznie natomiast chciałbym mieć z okna widok na tory kolejowe lub szosę.

Zauważyłem też podczas spacerów, że wiele osób dla przyjemności chyba, przysiada na ławkach na bulwach nad rzeką. Nie zauważyłem jednak, żeby ktoś dla przyjemności siadał przy torach kolejowych na przykład.

Wygląda więc na to, że drogi wodne śródlądowe  wykorzystywane są również jako miejsca, przy których lubią spacerować i wypoczywać zwykli ludzie nie będący turystami wodnymi.

Oprócz zwykłych ławek nie trzeba im budować specjalnej infrastruktury. Potrzebna jest ona jednak turystom wodnym, dlatego budowane są takie pochylnie jak ta w Alzacji.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1510
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1144
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1115
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 856
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 712
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 405
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1178
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 575
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 521
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 935
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 931
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1533
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1056
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Swietne zdjecia. Nie widzialem niczego podobnego w Stanach.

  barkarz  (www),  09/03/2014

@youngcontrarian: Niemcy, nawet niezamożni, lubią spędzać wolne od pracy dni na wodzie. Może ta moda przyjdzie do Polski.

Eh, marzenie mieć takie rozwiązania u nas...

  seta1212,  09/03/2014

A już mi serce z radości drgnęło, że taką konstrukcją unikalną to my możemy się gdzieś poszczycić...

  barkarz  (www),  09/03/2014

@seta1212: Mamy przecież pochylnie na Mazurach. Stare ale za to napędzane energią płynącej wody. Bez silników elektrycznych i spalinowych.

  seta1212,  09/03/2014

@wodniak: Urok i pochylni pamiętam z młodości kiedy pracowałem i w Elblągu i pływałem kanałem w kierunku Krynicy Morskiej i innych śluz na Mazurach.Tę którą prezentujesz widzę pierwszy raz. Całość wygląda dość imponująco. A twoje opisy i informacje są jak zawsze zaskakująco ciekawe-))

Dzięki wodniaku. Zawsze czytam Twoje artykuły z zainteresowaniem, zwłaszcza, że sam pochodzę z rodziny wodniackiej i nawet, w dzieciństwie, pływałem na barce. Wkurza mnie to, że Polska jako państwo, bez względu na ustrój, tak zapieprzyła swoje drogi wodne, chociaż, od dwudziestu lat, można je udrażniać bez zbytniej zmiany ich naturalnego charakteru.

Łza mi się w oku zakręciła: 53 lata temu wraz z moim Ojcem przepłynęliśmy w kajakach calusieńki szlak Kanału Augustowskiego. Tam też były pochylnie, tyle że 1000 razy cudowniejsze niż te na zdjęciu: drewniany wózek ciągnięty przez konia, a jak większa jednostka to przez parę perszeronów. A do tego fantastycznie skonstruowane drewniane śluzy bez wysiłku obsługiwane siłą mięśni jednego człowieka. Od ...  wyświetl więcej

  barkarz  (www),  11/03/2014

@dalbert: Dzięki za uznanie. Niestety Kanałem Elbląskim jeszcze nie miałem okazji płynąć, chociaż niedawno się do tego przymierzałem. Tak się jednak złożyło, że nie miałem akurat odpowiedniej ilości czasu i musiałem odpuścić:(

@wodniak: Kanałem Elbląskim również płynąłem, ale teraz pisałem o augustowskim. Elbląski jest znacznie bardziej "cywilizowany" :) Spróbuj kiedyś augustowskiego - jeśli bardzo się nie zmienił, będziesz zachwycony!



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska