JustPaste.it

Reklama w branży spożywczej. Slogany reklamowe powinny mieć wyjątkowy smak!

Na rynku produktów spożywczych, dobre slogany reklamowe mają szczególnie duże znaczenie.

Na rynku produktów spożywczych, dobre slogany reklamowe mają szczególnie duże znaczenie.

 

Muszą dotrzeć z komunikatem do odbiorcy szybko i skutecznie. I przebić ofertę wyjątkowo licznej i aktywnej konkurencji.

Slogany reklamowe dla FMCG

Slogany reklamowe stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobre slogany reklamowe są dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniają specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się je tak, aby odwoływały się do emocji, zwracały uwagę i ułatwiały zapamiętanie przez stosowanie rymów, wieloznaczności, dowcipu i stopniowego odkrywania właściwych haseł. Slogany reklamowe są jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. Branżę FMCG charakteryzuje bardzo wysoki poziom sprzedaży, stosunkowo niskie ceny produktów, ich duża dostępność. Duża konkurencja na tym rynku oraz stosunkowo krótki czas żywotności poszczególnych serii produktów wymaga, aby slogany reklamowe były szybko i precyzyjnie opracowywane. Zajmują się tym firmy wyspecjalizowane w kreowaniu perswazyjnych sloganów dostosowanych do potrzeb rynku i konkretnego produktu.

Slogany reklamowe dla masła, margaryny i mixów

Slogany reklamowe dla masła, margaryny i mixów należą do najbardziej rozpoznawalnych wśród konsumentów – odbiorców przekazu marketingowego. Któż nie pamięta hasła: Rama – To jest smak! Wiele sloganów przenika do języka potocznego i zaczyna żyć własnym życiem. Te podstawowe produkty żywnościowe są wdzięcznym, a raczej „smacznym” obiektem działań marketingowych. Slogany reklamowe często odwołują się, co naturalne, do wrażeń zmysłowych, takich jak zapach czy smak („Kto zje, ten zrozumie”, Rama Creme Bonjour czy „Musi być w niej coś dobrego”, Rama, „Smak, który wybrał świat, Lurpak). Inne slogany reklamowe skupiają się na prozdrowotnym aspekcie produktu („I wszystko krąży jak powinno”, margaryna Flora). Zdarzają się wyjątki, wybijające się ponad „zdrowy” i „smaczny” standard kreacji. Takim było niewątpliwie hasło reklamowe margaryny Manuel z Kruszwicy. Brzmiało ono: „Manuel. Zaleca się do kanapek.” Wieloznacznie jednoznaczne.

Polityczny eksperyment a slogany reklamowe

Dużą odwagą marketingową wykazała się firma Laktopol, jedna z największych w branży mleczarskiej. Przed wyborami parlamentarnymi w 2011 roku wprowadziła do obrotu masło o nazwach: „Puszyste i Smarowne” oraz „Pyszna Ochota”. Akronimy z wyróżnionych liter tworzyły nazwy PiS i PO. Z kolei slogany reklamowe nawiązywały do sloganów z prezydenckiej kampanii wyborczej „Zgoda Buduje” oraz „Polska Jest Najważniejsza”. Slogany reklamowe na masłach brzmiały: „Ekstra Smaruje” i „Zdrowie Jest Najważniejsze”. Masło wywołało krótkotrwałą sensację na rynku. Jednak firma nie ujawniła, czy kampania i użyte slogany reklamowe przyniosły wzrost sprzedaży. Wybory minęły, a rozczarowanie Polaków zachowaniem elit politycznych raczej nie wróżyło powodzenia reklamie nawiązującej do polityki. To zbyt populistyczna i niestety ryzykowna koncepcja budowania marki produktom rynkowym. Slogany reklamowe mają swoje ograniczenia.

Artykuł z archiwum ANAGRAM Naming