Login lub e-mail Hasło   

Jak Naturalnie Wyleczyć Się z Bezsenności

Aby zyskać energię na nowy dzień Twój organizm potrzebuje wypoczynku. Wypoczynkiem tym jest właśnie sen, który daje czas na odpowiednią regenerację.
Wyświetlenia: 697 Zamieszczono 25/06/2014

Właśnie dlatego nie możesz zapomnieć jak dużą rolę w Twoim życiu odgrywa sen.  Ma on wpływ na koncentrację, nastrój i samopoczucie. Zapotrzebowanie dorosłego człowieka na sen to 8 godzin w ciągu doby, zaś średnia długość snu to od 7 do 9 godzin. Jednak ważne jest , żeby sen ten był nieprzerwany tak, aby kolejne fazy snu mogły po sobie następować. Właśnie one pozwalają na regenerację a nawet usunięcie napięcia z najbardziej obciążonych okolic kręgosłupa. Czas wypoczynku jest sprawą indywidualną, więc sam musisz go sobie wyznaczyć. Jest on zależny od preferencji, cyklu dobowego i zegara biologicznego. Sen wpływa pozytywnie na psychikę między innymi  wzmaga poczucie zadowolenia, zmniejsza napięcie psychiczne, pomaga w odreagowaniu stresu. Podczas snu w naszym organizmie zachodzą taki procesy jak  utrwalanie pamięci czy naprawa uszkodzonych komórek. Wtedy też wydziela się np. hormon wzrostu.

 

Jednak aby wszystkie te procesy mogły zajść w naszym organizmie potrzeba na to czasu. Dlatego właśnie tak ważny jest długi, nieprzerwany sen.  A to z powodu tego,  że organizm zaczyna wypoczywać dopiero po 1-2 godzinach snu.  Najbardziej intensywny proces regeneracji następuje między 22:00 a 1:00 .

 

Bardzo ważna jest tak zwana higiena snu, czyli czynności wykonane przed snem , które ułatwią odpowiedni wypoczynek. Należy ustalić stałą porę wypoczynku, nie spać w ciągu dnia a już tym bardziej w miejscach do tego nie przeznaczonych ( fotele, pojazdy ), sprawić by łóżko kojarzyło nam się jedynie ze snem ( nie należy w ciągu dnia kłaść się, jeść w łóżku czy oglądać tam telewizję ), ostatni posiłek zjeść 2 godziny przed snem.  W zasypianiu może pomóc relaksacyjna muzyka, odpowiednia temperatura w sypialni ( 18-20 stopni Celsjusza ) , kąpiel trwająca 15-20 minut a nawet odpowiednio dobrana piżama ( luźna, wykonana z naturalnych materiałów wchłaniających pot).  Jeśli nie uda nam się zasnąć nie należy się zmuszać. Można wtedy wyjść, poczytać lub wykonać inną odprężającą czynność i pójść spać dopiero gdy poczujemy znużenie .

 

Jeśli jednak mimo stosowania się do powyższych zaleceń nie jesteś w stanie zasnąć lub wyspać się bardzo możliwe , że borykasz się z bezsennością .

 

Wyróżniamy dwa typy bezsenności: okresową oraz przewlekłą.

 

Bezsenność okresowa spowodowana jest zazwyczaj przez nieodpowiedni styl życia , stres , częste podróże ( zmiany stref czasowych ) ale również nieodpowiednią  higiena snu.

 

Innym naturalnym sposobem leczenia bezsenności jest stosowanie ziół. Wiele osób wystrzega się tego sposobu, lecz niepotrzebnie. Jest od zdrowszy od tabletek nasennych a w dodatku skuteczny. Nie ma też skutków ubocznych a i cena jest przystępna.

 

Najlepsze zioła na sen :

1.         Melisa -  pomaga zwalczyć niepokój, rozluźnia i sprawia, że stajemy się senni.

2.         Lawenda z kozłkiem lekarskim €“ działa tak jak melisa.

3.         Lipa- działa uspokajająco i rozgrzewająco. Jednak w przypadku lipy jej działanie jest indywidualne. Jeśli cierpisz na nadczynność tarczycy lipa może utrudnić sen.

4.         Rumianek- pozytywnie pływa na trawienie i dobry sen.

5.         Estragon  źródło wielu witamin, działa uspokajająco.

6.         Serdecznik- obniża ciśnienie, działa uspokajająco i odprężająco.

7.         Arcydzięgiel lekarski- korzystnie wpływa na układ trawienny, działa antydepresyjnie i uspokajająco.

8.         Chmiel zwyczajny- a dokładniej wyciągi szyszek chmielu- pomaga zwalczyć trudności w zasypianiu, działa uspokajająco.

9.         Mięta- obniża ciśnienie krwi.

10.       Męczennica cielista- działa rozkurczowo na naczynia krwionośne, pomaga zwalczyć bezsenność.

Marcin Feliks
http://leczeniebezsennosci.pl

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1305
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1049
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 968
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 735
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 756
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1015
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 552
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 418
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 850
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 397
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1359
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 960
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 616
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 536
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 440
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska