Login lub e-mail Hasło   

12 (ważnych) Powodów dla których WARTO Regularnie Ćwiczyć

W tym artykule pokaże 12 mega ważnych powodów dla których WARTO zacząć regularnie ćwiczyć.
Wyświetlenia: 2.321 Zamieszczono 30/06/2014

Powód nr. 1) Lepsze samopoczucie
Podczas aktywności fizycznej wytwarzamy endorfiny, które sprawiają że czujesz się bardziej szczęśliwy i pozytywnie nastawiony do życia i siebie. Prosty wniosek: regularne ćwiczenia sprawiają że czujemy się lepiej.


Powód nr. 2)
Mniejszy stres
Ćwiczenia fizyczne rozładowują napięcia codziennego życia co przekłada się na zmniejszenie stresu. Wiadomo również że osoby regularnie uprawiający jakiś sport są osobami znacznie mniej zestresowanymi niż osoby nie mający takiego nawyku. (więcej sposobów na stres znajdziesz w tym artykule)


Powód nr.3) Większa Pewność siebie
Poprzez regularny Trening i przeświadczenie że robimy coś po to aby być - lepszą wersją siebie, wzrasta nasze poczucie wartości oraz pewność siebie.


Powód nr. 4) Większa Tolerancja na Ból
Poprzez regularne uprawianie jakiegoś sportu (wymagającego aktywności fizycznej) wzrasta w nas tolerancja na ból. Czyli inaczej mówiąc próg wytrzymałości na ból.


Powód nr. 5) Zwiększona wydajność mózgu
Regularny Trening powoduje że organizm tworzy nowe komórki i połączenia mózgowe, to oznacza że ​​mózg staje się bardziej wydajny i lepiej pracuje. Poprawia się zdolność uczenia.


Powód nr. 6) Kształtowanie charakteru
Regularne uprawianie jakiegoś sportu jak wiadomo kształtuje pozytywnie charakter i buduje w nas takie cechy jak dyscyplina, poświęcenie, determinacja.


Powód nr. 7) Poprawa samodyscypliny
Uprawianie sportu w sposób regularny wiąże się z przestrzeganiem pewnej dyscypliny więc z czasem siłą rzeczy, z czasem uczymy się być bardziej konsekwentni i poprawia się nasza samodyscyplina.


Powód nr. 8) Skuteczniejsza walka z uzależnieniami i nałogami
Regularne treningi poprawiają samodyscyplinę a to z kolei przekłada się na poprawę własnej skuteczność. Mając większą samodyscyplinę oraz pewność siebie rzucenie jakiegoś nałogu może okazać się znacznie łatwiejsze i skuteczniejsze niż w przypadku osoby nie zdyscyplinowanej.

Powód nr. 9) Zapobieganie Depresji
Ćwiczenia fizyczne rozładowują napięcia i stres a także przyczyniają się do produkowania w naszych mózgach różnych „pozytywnych” związków w tym Endorfin – to wszystko pomaga zapobiegać lub zmniejszać depresje lub stany depresyjne. To powinien być mocny argument Za – aby zacząć regularnie trenować. Ciekawostka – ok. 10% populacji na świecie, cierpi na depresje lub jakąś jej formę.


Powód nr. 10) Pomaga uciec od codziennych zmartwień i problemów
Regularne uprawianie jakiegoś sportu pomaga w zapomnieniu o różnych codziennych zmartwieniach czy problemach. Podczas uprawiania sporu po prostu zapominasz o wszystkim innym i w tym momencie nic innego się nie liczy (nie myślisz co jutro będziesz robił, jaki masz problem z XYZ, czy co jutro zjesz na śniadanie) po prostu robisz coś co lubisz i nic innego w tym momencie nie masz w głowie prócz luzowania się w „aktywny sposób” i ładowania „swojej baterii”.


Powód nr. 11) Lepszy sen
Jeśli regularnie uprawiasz jakiś sport pewnie zaważyłeś że masz lepszy sen i w końcu wysypiasz się. Dzieje się tak ponieważ po wysiłku fizycznym twój sen staje się bardziej głęboki i regeneracyjny. Lepszy sen = Lepsza regeneracja mięśni = Szybsze budowanie masy mięśniowej :)


Powód nr. 12) Stajesz się zdrowszy
Najważniejszym powodem dla którego warto uprawiać regularnie sport jest to że podczas uprawiania sport u stajemy się po prostu zdrowsi, mniej podatni na choroby, nasza odporność wzrasta, metabolizm przyspiesza a ciało oczyszcza się - poprzez wypacanie.




Podobne artykuły


32
komentarze: 10 | wyświetlenia: 6672
26
komentarze: 24 | wyświetlenia: 5708
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 3507
24
komentarze: 45 | wyświetlenia: 3805
23
komentarze: 4 | wyświetlenia: 3450
21
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2482
29
komentarze: 9 | wyświetlenia: 5777
18
komentarze: 3 | wyświetlenia: 23298
27
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5653
17
komentarze: 2 | wyświetlenia: 14209
22
komentarze: 2 | wyświetlenia: 15499
22
komentarze: 53 | wyświetlenia: 3328
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 21192
 
Autor
Artykuł



  Maja Kot  (www),  01/07/2014

Gdybym jeszcze miała większą motywację. To znaczy zwykle mam tak, że zaczynam ćwiczyć i nagle jeden dzień odpadnie bo jakiś wyjazd, brak czasu itd. i później trudniej do tego wrócić. Ostatnio zaczęłam A6W , ale rozłożyła mnie po kilku dniach choroba i potem już do ćwiczeń nie wróciłam



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska