Login lub e-mail Hasło   

Cold calling – zimne telefony. Cztery sytuacje, kiedy warto dzwonić na zimno

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.franciszekstaniszewski.pl/kie(...)lefony/
Chociaż telefonowanie na zimno - z ang. cold calling, jest mało skuteczną strategią kontaktu z rynkiem, w artykule opisuję sytuacje, kiedy naprawdę warto wykonywać zimne telefony.
Wyświetlenia: 1.255 Zamieszczono 04/08/2014

W moim ponad 21-letnim życiorysie biznesowym wielokrotnie w sposób praktyczny zmagałem się z telefonowaniem na zimno – raz: jako dzwoniący do potencjalnego Klienta, aby się z nim umówić, dwa: jako menedżer, którego zadaniem było nauczyć handlowców skutecznego kontaktu z rynkiem, trzy: jako autor projektów biznesowych kooperujący z firmami call center, które zatrudniają nawet kilka tysięcy konsultantów telefonicznych - po to, by zwiększyć sprzedaż.

Bazując na doświadczeniach, na które składają się zarówno sukcesy jak i porażki, postanowiłem w tym wpisie pójść pod prąd i zamiast dołączać do chóru autorów użalających się nad słabościami dzwonienia na zimno, opisuję cztery sytuacje, w których warto a nawet należy zastosować tę nielubianą strategię.

Zawsze dzwoń na zimno:

  1. Jeżeli zamierzasz przetestować nowy scenariusz rozmowy telefonicznej. Nie ma sensu tracić wartościowych kontaktów z Twojej listy na wykonywanie testów.
  2. Aby rozgrzać głos i wejść w rytm dzwonienia - zanim zadzwonisz do najcenniejszych dla Ciebie Klientów.
  3. Kiedy nie masz rynku a Twoja lista kontaktów jest pusta. Jak tylko zdobędziesz pierwszych Klientów, weź od nich rekomendacje i dalej pracuj już metodą niekończącego się łańcucha poleceń.
  4. Aby wejść w nowy segment rynku, do którego jeszcze nie masz dostępu. Np. posiadasz produkty / usługi, które chciałbyś sprzedawać grupie zawodowej lekarzy. Na podstawie danych z internetu, książek telefonicznych, branżowych baz adresowych sporządzasz listę lokalnych gabinetów. Podobnie jak w pkt. 3 rozpoczynasz od telefonów na zimno po to, aby już w trakcie pierwszego spotkania zdobyć rekomendacje i być polecanym przez lekarzy innym lekarzom.

Z powyższego zestawienia jasno wynika, że cold calling ma swoje zalety i w wielu obszarach biznesowej rozmowy telefonicznej może być bardzo użyteczną strategią. Więcej informacji na temat biznesowej rozmowy telefonicznej znajduje się TUTAJ

fsZ życzeniami sukcesów,

Franciszek 
Staniszewski

Podobne artykuły


131
komentarze: 42 | wyświetlenia: 101949
39
komentarze: 11 | wyświetlenia: 10169
31
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2398
28
komentarze: 55 | wyświetlenia: 3667
27
komentarze: 46 | wyświetlenia: 1860
27
komentarze: 22 | wyświetlenia: 2631
26
komentarze: 18 | wyświetlenia: 4368
27
komentarze: 10 | wyświetlenia: 20213
25
komentarze: 27 | wyświetlenia: 6146
24
komentarze: 18 | wyświetlenia: 3852
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2032
24
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1602
27
komentarze: 19 | wyświetlenia: 2967
23
komentarze: 42 | wyświetlenia: 3517
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska