Login lub e-mail Hasło   

Co Europejki przechowują w lodówce? – zaskakujące wyniki badań

Co przechowujesz w swojej lodówce? To pytanie zadane Europejkom przez instytut badawczy na zlecenie Samsung doprowadziło do zaskakujących rezultatów.
Wyświetlenia: 503 Zamieszczono 23/09/2014

W naszych lodówkach trzymamy bowiem nie tylko jedzenie. Miliony kobiet w Polsce, Niemczech czy Wielkiej Brytanii zdążyło już przenieść… swoje kosmetyki z łazienkowej szafki do chłodziarki. Co zaskakujące, coraz częściej aranżujemy też dodatkowe miejsce w lodówce na… cenne ubrania i dodatki modowe.

Bielizna, wkładki do butów, lakiery do paznokci i maseczki pod oczy, tuż nad nimi skórzane spodnie i kaszmirowy sweter – taki obraz lodówkowego wnętrza, po otwarciu drzwiczek chłodziarki coraz częściej nikogo nie zaskakuje. Co za tym stoi? Zdaniem znanej dziennikarki modowej Emmy Hill, świadoma i wymagająca konsumentka traktuje zakup innowacyjnego kosmetyku jako inwestycję, o którą trzeba dbać, również w warunkach domowych. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Samsung, już ponad 22 milionów kobiet (czyli ok. 20% wszystkich Europejek) przechowuje swoje produkty kosmetyczne w lodówkach, z tego 1,4 miliona pań, umieszcza na półce chłodziarki ubrania czy dodatki, które są dla nich cenne. Trend ten jest ściśle powiązany z zarobkami: osoby zarabiające powyżej średniej krajowej częściej przechowują wartościowe dla nich kosmetyki i/ lub ubrania w chłodziarkach.

Powody, za którymi stoi zmiana nawyków w przechowywaniu kosmetyków i ubrań sprowadza się do dwóch aspektów: trzymanie produktów do pielęgnacji w niskich temperaturach sprawia, że szybciej działają, a niektóre z nich (szczególnie te bogate w witaminę C) dłużej zachowują świeżość i skuteczność działania. Z kolei przechowywanie ubrań, takich jak futra, swetry z angory czy skórzane swetry pozwala dłużej zachować ich nieskazitelny wygląd, a także zapobiega zalęganiu się w nich moli.

W oparciu o analizę trendów, tacy producenci sprzętu AGD jak Samsung wprowadzają już lodówki, które są tak skonstruowane, aby każdy rodzaj produktów miał swoje dedykowane miejsce. Przykładem takiego produktu może być lodówka Food ShowCase, stworzona w oparciu o rzeczywiste potrzeby konsumentów. Wyraźnie wydzielone „strefy“ pozwalają każdemu z członków rodziny przechowywać dowolnie wybrane artykuły, bez potrzeby sięgania po nie i przestawiania w celu poszukiwania danej rzeczy. Dzięki temu kosmetyki gospodyni domowej mogą być przechowywane w chłodnym, czystym i bezpiecznym miejscu poza zasięgiem dzieci. Tak samo z ubraniami – lodówka pozwala przechowywać je w wygodnym miejscu, bez potrzeby przekładania, gdy chcemy sięgnąć np. po produkt spożywczy.

Emmy Hill przygotowała listę produktów, które warto przechowywać w lodówce: 

  • Organiczne produkty do pielęgnacji skóry oraz produkty do pielęgnacji skóry z witaminą C
  • Eyelinery i kredki do oczu o długim terminie przydatności
  • Olejki do twarzy
  • Lakiery do paznokci
  • Spraye do stóp
  • Kremy, żele i maski pod oczy
  • Wkładki Party Feet
  • Swetry z kaszmiru i z angory

Produkty, których nie powinno się chłodzić:

  • Błyszczyki do ust
  • Słomkowe kapelusze
  • Aksamit
  • Mascara
  • Podkład w pudrze

Badania zostały przeprowadzone przez Kantar Media na reprezentatywnej w skali kraju próbie osób powyżej 16. roku życia w Polsce, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1475
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1581
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1202
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2415
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 2042
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 2844
10
komentarze: 69 | wyświetlenia: 674
10
komentarze: 123 | wyświetlenia: 975
10
komentarze: 156 | wyświetlenia: 796
10
komentarze: 20 | wyświetlenia: 1141
10
komentarze: 65 | wyświetlenia: 3391
10
komentarze: 81 | wyświetlenia: 2320
10
komentarze: 38 | wyświetlenia: 1602
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 529
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska