Login lub e-mail Hasło   

Jak przyciągnąć uwagę klienta?

W dobie ogromnej konkurencji każdy przedsiębiorca aby zdobyć klienta musi się wyróżnić.
Wyświetlenia: 636 Zamieszczono 01/10/2014

 Chodzi nie tylko o jakość i zakres proponowanych produktów i usług, ale także o elementy identyfikujące firmę. Dlatego chcąc odnieść sukces w prowadzonej działalności, nie należy zapominać o niezwykle istotnych elementach marketingu, które na pewno nam pomogą.

Nie wystarczy być jedynie dobrym w tym co się robi – produkować wysokojakościowe wyroby czy oferować rzetelne usługi. Pomimo, że poczta pantoflowa i polecanie firmy przez zadowolonych klientów jest doskonałym środkiem przekazu, dobry przedsiębiorca nie może zdać się jedynie na opinie klientów. Warto jest poświęcić trochę uwagi podstawowym zagadnieniom marketingu i zastosować jego zdobycze w prowadzonej przez siebie działalności.

Identyfikacja jasna i spójna

Jednym z podstawowych elementów, na które przedsiębiorca musi zwrócić uwagę jest spójna i jednoznaczna identyfikacja jego firmy. Oznacza to, że wszystkie materiały jakie klient otrzymuje od nas, strona internetowa, wizytówki itd., muszą wprost identyfikować naszą firmę. W praktyce oznacza to, że wszystkie wymienione wyżej elementy powinny nawiązywać do siebie graficznie, wykorzystywać podobne liternictwo, kolorystykę itd. Pozwala to na utrwalenie w świadomości odbiorców wizerunku firmy i kojarzenie jej z produktami. W takim wypadku, nawet jeśli zdarzy się tak, że potencjalny klient nie do końca pamięta nazwę firmy, ale zapamiętał np., wygląd logo czy inne elementy użyte na stronie internetowej, będzie wiedział, ze trafił w dobre miejsce.

Książka oceniana po okładce

Wbrew przysłowiu, które mówi żeby nie dać się zwieść pozorom i przekonać się dogłębniej co do jakości danego przedmiotu, powszechnie wiadomo jest, że opakowanie ma ogromne znacznie. Opakowanie naszego produktu również musi nawiązywać w pewnym stopniu do całego systemu identyfikacji firmy, jednak nie w takiej mierze jak wcześniej wymieniane elementy. Każde opakowanie może być w gruncie rzeczy zindywidualizowane, a jego charakter uzależniony od zawartego w nim produktu. Musimy tu jednak pamiętać o tym jak ogromne znaczenie dla decyzji zakupowych ma pierwsze wrażenie. A to właśnie opakowanie produktu jest tą przysłowiową okładką, po której klient produkt oceni. Dlatego niezwykle ważne jest, aby takie projekty opakowań powierzyć profesjonalnej firmie, która będzie w stanie dostosować charakter opakowania do produktu i sprawi, że będzie jego najlepszą reklamą.

Działania marketingowe są niezwykle ważnie, niezależnie od tego jaki jest rodzaj prowadzonej przez nas działalności. Odpowiednie zarządzanie marketingiem i wykorzystywanie jego narzędzi z pewnością przyniesie wymierne efekty. Działania te nie mogą być jednak marginalizowane, ani ograniczane jedynie do pewnych pół aktywności – promocja firmy i produktu będzie tym bardziej skuteczniejsza im więcej kanałów dystrybucji wykorzystamy. Opakowania oraz materiały promocyjne są tu podstawowymi elementami, za pomocą których możemy komunikować się z naszymi klientami i utrwalać w ich świadomości wizerunek naszej firmy.

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2083
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 805
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 852
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1480
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1280
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 413
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 930
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 955
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 668
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 646
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 694
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 964
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1109
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 571
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 576
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska