Login lub e-mail Hasło   

Chrześcijaństwo, religia szkodliwa.

Dziś napiszę tylko o jednym aspekcie, mianowicie o odcięciu od otaczającej nas przyrody. Czy tuliliście się kiedyś do drzewa? Czy czuliście moc płynącą ze skał? Czy widzieliści...
Wyświetlenia: 9.231 Zamieszczono 15/11/2014

   Dziś napiszę tylko o jednym aspekcie, mianowicie o odcięciu od otaczającej nas przyrody.

   Czy tuliliście się kiedyś do drzewa? Czy czuliście moc płynącą ze skał? Czy widzieliście w snach, wizjach czy medytacjach  lepsze, szczęśliwsze światy, gdzie nikt nie cierpi i wszyscy są szczęśliwi?

   Tego właśnie pozbawiła nas religia. Mroczna religia oparta na śmierci, poczuciu winy i niezrozumianym bogu, który kieruje się sobie tylko znaną logiką, której zwykli ludzie nie są w stanie pojąć. Wmawia wam że wszelkie próby przybliżenia się do  Matki Ziemi to bałwochwalstwo, grzech i grozi potępieniem. Ludzi, którzy zajmowali się ziołami i tworzyli z nich przeróżne mikstury, zarówno lecznicze jak i pobudzające czy też wyciszające zostali wymordowani albo przynajmniej zniechęceni do dalszego praktykowania owej umiejętności. Kto z was wie jak smakuje mniszek lekarski - "chwast", który rośnie wszędzie wokół, jak smakuje mięta, pokrzywa, koniczyna, dzika róża, piołun i tysiące innych ziół i roślin, dawniej goszczących na naszych stołach, w naszych spiżarniacy i kuchni?

   Od pewnego czasu pomieszkuję z dala od wielkich miast, w mojej "samotni", w pobliżu mam swojego znajomego buka, niedaleko stoi dąb, w ogródku mam też dwie brzózki, jedna z nich uraczyła mnie w tym roku swoim sokiem, buk dał mi na jesieni orzechy a dąb daje mi siłę ilekroć się do niego zbliżę. Mam też drzewa owocowe, jabłonie, grusze, śliwki i wiśnie, co roku odwdzięczają się one za opiekę i dają obfity plon ale także radość przez wiele miesiący gdy mogę się przypatrywać jak pojawiają się pierwsze listki, pąki kwiatów, kwiaty, jak opadają płatki niczym śnieg w środku lata i jak dojrzewają owoce.

   Niedaleko mam też skały, tworzą one przeróżne dziwne kształty i są miejscami często niesamowitych mocy. Gdy leżę na rozgrzanym letnim słońcem "moim" ulubionym kamieniu to czuję się częścią całego świata, czuję jak przez niego płynie moc i jak mnie wypełnia. W domu mam kolekcję znalezionych kamieni, przeróżnych kształtów, barw i rodzajów. Jest piaskowiec, granit, bazalt, są otoczaki wyjęte z potoku, kamienie polne i "jajko" znalecione w ogródku. Lubię siedzieć z nimi, trzymać je w rękach, czasami kłaść je na kominku aby się rozgrzały i wiem że w nich jest moc, moc której nie potrafię uwolnić ani spożytkować, wiem że one czasami "mówią" coś i chcą coś przekazać ale ja nie znam języka .  Gdy siedzę sobie przy strumieniu, patrzę na przemykające pstrągi, na refleksy promieni słońca odbijające się w wodzie zastanawiam się dlaczego nas od tego oderwano? Dlaczego zapomnieliśmy mowy drzew, kamieni? Dlaczego nie tulimy się do drzew, nie witamy się z ptaszkiem co rano rozsiadającym się na naszym drzewie, nie witamy się ze słońcem ani księżycem?

   Oddaliliśmy się bardzo. W zamian karmią nas opowieściami o dobrym, miłosiernym, którego poznamy po śmierci. O tym który nas tak bardzo ukochał że kazał własnego syna zabić i jak zechce to może zrobić z nami wszystko. Straszą nas że gdy oddalimy się od owego boga to przez wieczność będziemy nieszczęśliwi, będziemy cierpieć po wsze czasy, wszak on jest miłosierny i nas kocha.

   Nie wiem jak jest po śmierci i zapewne nikt z was tego nie wie ale wiem jak cudnie jest tu na Ziemi, gdy odrzuci się kajdany pętające nasz umysł i zestroi się z mocą płynącą z naszej planety.

Podobne artykuły


13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1202
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 719
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1372
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1608
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 928
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1316
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1548
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1323
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 725
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 403
11
komentarze: 81 | wyświetlenia: 1109
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 914
11
komentarze: 65 | wyświetlenia: 1226
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  15/11/2014

@swistak: To wszystko co może napisać gorliwy wyznawca Jezusa? Smutne ...

  Hamilton,  15/11/2014

@swistak: ekumenizm w relacji spaghetii i dżdżownicy jest bardziej prawdopodobny niż jedność kościoła bez rezygnacji z dogmatu papieskiej "nieomylności".

  ryh,  03/03/2015

@swistak: No jest to bardziej prawdopodobne niż połączenie w jedno 36 tysięcy wyznań i kościołów powstałych na podstawie judaistycznej mitologii pt. "Biblia".

  eugen,  15/11/2014

roszpunek: Od kilkunastu lat mam podobne spojrzenie na rzeczywistość. Zachwycam się np. mądrością i cierpliwością pszczół.Potrafią wytworzyć produkty, które nas ludzi regenerują ale w zamian niczego się nie dopominają.
Zerwanie więzi nastąpiło z chwilą wykorzystania Natury jako "niewolnika". Kopiujemy jej technologie lecz nie mamy zamiaru się do tego przyznać a tym samym jej pomóc.
M ...  wyświetl więcej

@eugen: Cieszę się eugenie że podobnie patrzysz na rzeczywistoś, jednak ja uważam że zerwanie więzi nastąpiło gdy otaczający nas świat zamilkł, gdy przestaliśmy go rozumieć a ostatni, którzy jeszcze słyszeli i rozumieli zginęli potępieni przez wyznawców nowego "miłosiernego" boga.

  Hamilton,  15/11/2014

Religia to system wierzeń i związanych z nim praktyk. Określa relację pomiędzy sacrum i profanum. Jest podobna w swojej strukturze do narzędzia, które nie może podlegać ocenie moralnej. Sama w sobie nie jest ani dobra, ani zła, ani szkodliwa. Ocenie może podlegać dopiero sposób jej wykorzystania. Historia chrześcijaństwa to zarówno pokłady bezinteresownej chęci niesienia pomocy drugiemu człowiekow ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: ;-) Czy to samo powiesz o wojującym islamie? Czy uważasz że satanizm nie jest szkodliwy?
Jak w takim razie oceniasz sposób wykorzystania religii chrześcijańskiej, której jak sam piszesz nie obca była "bezwzględna walka o rząd dusz, przywileje, chęć dominacji i podporządkowania sobie innych" okraszona " bezinteresownej chęci niesienia pomocy drugiemu człowiekowi".

  Hamilton,  15/11/2014

@roszpunek: Z religią jest podobnie jak z wykorzystaniem energii (np. atomowej). Sama energia nie podlega ocenie etycznej. Po prostu jest. Można wykorzystać ją w formie bomby atomowej (to wojujące religie), lub elektrowni (to miejsca kontemplacji, wyciszenia i harmonii). Podobnie z religią i wiarą, ona jest jednym z elementów naszego życia. Nadmierna wiara we własne możliwości może prowadzić do py ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Wybacz ale moim zdaniem znów się mylisz, sukces nie jest powiązany z wiarą, Znacząca grupa zarówno naukowców jak i innych ludzi odniosła sukces mimo ( a może właśnie dla tego) że była ateistami, agnostykami i wierzyli że im się uda. Religia natomiast tworzy pożywkę na której wyrastają dzieła szkodliwe dla ludzkości. "Po owocach ich poznacie"- to cytat z Ewangelii, jakie są owoce ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  15/11/2014

@roszpunek: Newton połowę swego czasu poświęcał nauce, drugą na studiowaniu biblii, Kopernik był duchownym, ojcem genetyki był czeski zakonnik Grzegorz Mendel. Sam uważam się za agnostyka i bezwyznaniowca. Czym innym jest jednak walka z klerykalizmem i jego przejawami z postaci żądania nadmiernych przywilejów, finansów, wpływów politycznych, oświatowych, społecznych, a czym innym walka z religią j ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  16/11/2014

@Hamilton Starszy: Czy człowiek wierzący może odnieść sukces? Tak! Choć nawet w przytoczonych przez ciebie przykładach mamy Kopernika, który bojąc się współwyznawców polecił swoje największe dzieło "O obrotach sfer niebieskich" opublikować dopiero po śmierci. Kościół przed laty przejął oświatę, zastraszył wszystkich innych i jak wcześniej napisałem odcioł ludzi od przyrody, dawnych wierzeń i uczyn ...  wyświetl więcej

@swistak: Czyli wybierasz się do czyśca?

  Hamilton,  16/11/2014

@swistak: gdziekolwiek nie wyląduję po śmierci to jestem przekonany, że Bóg nie potraktuje mnie gorzej niż ja swojego psa.

  Hamilton,  16/11/2014

@swistak: czyściec został wymyślony przez grupkę cwaniaczków, jako coś w rodzaju aresztu wydobywczego, skąd "wybrańcy" Boga za opłatą poprzez swoje dobre koneksje z niebiosami potrafili łagodzić skutki i skracać rzekome męki. Były czasy gdy zasobna sakiewka załatwiała sprawę na zawsze. Afera Amber Gold to pikuś w porównaniu ze skalą oszustw popełnianych na małych, zagubionych, niejednokrotnie ubogich, prostych i naiwnych braciach w wierze.

  *Karo*  (www),  18/11/2014

@Hamilton Starszy: i z Tobą sie zgodzę, wszystko należy wypośrodkować!

  ryh,  03/03/2015

@swistak: Czyściec to chyba miejsce dla tych biedaków, którzy stają się grzesznikami gdy plemnik tatusia połączy się z komórką jajową mamusi. Ale was urządził wasz bóg...ja pierdu.

Podobnie odbieram świat jak Ty roszpunek. Zbieram zioła i przebywam z przyrodą. Drzewa mówią, jeśli ich się słucha. Czasem można z nimi pogadać. Żyją w prostocie i w miłości do siebie jak cała przyroda, która nie zna nienawiści. Tak, religie zabrały ludziom podziw do natury. To przykre, ze ludzie tego nie widzą:)

@Wachowska Danuta: Zaryzykowałbym pani Danuto twierdzenie że każdy, kto na zatrzyma się i pobędzie chwilę z naturą odczuje to samo. Niestety od dziecka wpajają nam że nie jesteśmy równi i że ci inni są gorsi bo tak mówi bóg. Aby się mu przypodobać walcz, niszcz na chwałę pana, który cię miłuje i po śmierci da ci szczęście wieczne. To wielka tragedia, której sobie nie uświadamialiśmy ale nasza świadomość rośnie, czy jednak uda nam się wyzwolić?
Pozdrawiam

@roszpunek: Tak z pewnością, gdy tego pragniemy. Nie możemy słuchać ludzi, którzy tego nie rozumią. Każdy ma swoją drogę i wyzwolenie z ego. Pozdrawiam:)

@Wachowska Danuta:
Danuto, czy bogowie (a jest ich tysiace) to ZROZUMIEJA?

A ja ci roszpunku zazdroszczę tych "naturalnych przyjaciół". Miałem na wsi, gdzie mieszka moja mam starego jawora, ale lata go zmogły i musiałem go wyciąć bo groziło upadkiem na domek. Koło domu mam starą gruszę, ale to nie to co dąb:) Świetny tekst-ŻYJMY W TEN SPOSÓB

@Krzysztof Mrozowski:

Nie martw sie Krzysku, ten dab i tak poszedl do nieba... co do Ciebie ... raczej sprawa watpliwa...
:-)

Obiecane zmartwychwstanie.....https://www.youtube.com/watch?(...)ailpage

  Remter,  17/11/2014

@oculus: http://foof.most.org.pl/g_osho(...)raf.htm Orient z mieszaniną talu...

  oculus,  17/11/2014

@Remter: Rozwalał system, to go otruli...:)

  Remter,  17/11/2014

@oculus: Podobnie czynił to Jezus z którego on się naśmiewał ...

  oculus,  17/11/2014

@Remter: Oświeceni się nie smucą...http://foof.most.org.pl/g_teks(...)oru.htm

  Remter,  17/11/2014

@oculus: Cechuje ich radość ... ale oświecony nie bywa szydercą ...

  oculus,  17/11/2014

@Remter: Weź przestań, bo stajesz się żałosna, jak stara wiedźma....:)..:)..:) https://www.facebook.com/Funda(...)theater

  oculus,  17/11/2014

Przecież Jezus nie będzie się na niego gniewał, ma on chyba poczucie humoru...:)

Serpico, masz "współwyznawcę". Roszpunek napisał, że ich religia jest złą religią, gdyż odcięła ludzi od natury nie pozwalając rozwijać się "naszej" dobrej religii. Nie jest to prawdą. Ludzi od natury odcięła industrializacja. Mieszkańcy starożytnego Rzymu i innych wielkich miast też nie mieli kontaktu z naturą.

@Leszek Małkowski: I jedno i drugie bo religia to część materialistycznego Babilonu.

  earlfarr  (www),  19/11/2014

popieram, genialny wpis..

  monikaza,  22/11/2014

nie no przecież lepiej gadać z drzewem niż z człowiekiem bo po co? Masakra...

Artykuł deprecjonujący Boga i chrześcijaństwo, tyle że Autorka pisze o Bogu, którego zupełnie nie zna. Nie wie nawet, że według Biblii i wiary chrześcijański Bóg nie tylko ziemię stworzył, ale też przewidział dla jej niszczycieli (Księga Apokalipsy) specjalną "przegródkę" i karę. Twierdzenie nadto, że chrześcijańska religia pozbawiła świat szczęścia (co pokazuje tytuł i trzy pierwsze akapity tekst ...  wyświetl więcej

  esylwek  (www),  28/11/2014

Chciałbym tylko sprostować coś co według mnie jest błędem. Jestem przekonany, że nie było to celowe wprowadzenie w błąd czytelników, ale wynika ze zwykłego braku zrozumienia.

To wszystko co napisałeś/aś Roszpunku w sprawie religii, to jak najbardziej prawda, ale nie zgodzę się z pchaniem wszystkiego do jednego worka, a tym bardziej chrześcijaństwa (od Chrystusa, a nie od chrztu jak niektór

...  wyświetl więcej

@esylwek: Pomyśl, jak cudnie będzie tam gdzie tego wszystkiego co złe nie będzie, gdy będziemy z tym który jest Stwórcą tego piękna.
Będziemy bezpłciowymi istotami zachwycającymi się istotą najwyższego aż do orgazmu po wieczność - wieczny orgazm, to lepsze niż 72 dziewice :)

@Krzysztof Mrozowski:
"Wszystkie religie sa rowne... ale niektore sa rowniejsze... " - parafrazujac Orwella :-)

Naiwność eiobowych rozpaczliwych, zdesperowanych apologetów chrześcijaństwa jest wręcz tragikomiczna. Przecież jeszcze 300 lat temu za te słowa zostaliby oni spaleni na stosie jako heretycy przez hierarchow SWOJEGO WŁASNEGO KOŚCIOŁA.

Jak bardzo przypominają mi oni

...  wyświetl więcej

  esylwek  (www),  28/11/2014

@Krzysztof Mrozowski: Po pierwsze, nie pisałem do ciebie Krzysztofie, ani też nie prosiłem ciebie o komentarz. Po drugie, twoja wypowiedź jest niczego nie wnoszącym bełkotem, który w żaden sposób nie odnosi się do mojego czy też Rospunka stanowiska. Po trzecie, spodziewałem się po tak światłej osobie jakiejś sensownej merytorycznej wypowiedzi, gdyż szanuję stanowisko każdej osoby, o ile jest wyraż ...  wyświetl więcej

@esylwek: Tradycją eioby są komentarze i nie wymaga się specjalnego zaproszenia do komentowania.
Można ignorować komentarze osób, ale zabranianie jest mało poważne. Mój ironiczny komentarz miał spowodować refleksję nad wieczystym szczęściem- oczywiście wy chrześcijanie we wszystkich aspektach seksualnych,które są dla was grzechem widzicie tylko pornografię i onanizm co widać jest waszym kom ...  wyświetl więcej

@esylwek: "Może nie zdajesz sobie z tego sprawy Roszpunku, ale ta swego rodzaju symbioza którą czujesz z całym otaczającym cię światem, ta jedność z całym stworzeniem, którego jesteś częścią, to właśnie jest część (element) chrześcijaństwa. Chrześcijaństwa, które przede wszystkim jest relacją z tym który to wszystko uczynił, z tym który dał tą moc tobie, drzewom, kamieniom, właśnie tą moc którą cz ...  wyświetl więcej

@Krzysztof Mrozowski:
"Będę się dzisiaj modlił za ciebie. "
Krzysku, wydaje mi sie, ze wiekszym pozytkiem nie tylko dla religijnego entuzjasty esylwka ale i calego spoleczenstwa byloby wykonanie przez niego dziesieciu pompek albo przysiadow zamiast marnowania czasu na klepanie dziesieciu zdrowasiek... i to wylacznie z mysla o Tobie.
†$☠
"Może kiedyś otworzysz drzwi sweg ...  wyświetl więcej

  esylwek  (www),  29/11/2014

@youngcontrarian: Odnosisz sie do mojej wypowiedzi więc chciałbym sprostować:
- nie jestem katolikiem, więc jestem daleki od bałwochwalczego kultu maryjnego, a tym bardziej modlitw o charakterze mantry jak "zdrowaśki" o których wspomniałeś.
- żadna modlitwa, jakakolwiek ona by nie była, nie jest dla mnie marnowaniem czasu, więc proszę odnoś swe wypowiedzi do samego siebie i nie nie b ...  wyświetl więcej

  esylwek  (www),  29/11/2014

@Leszek Małkowski: Nie twierdzę Leszku, że nie masz racji. Odnosząc to jednak do ludzi prawdziwie wierzących, i nie mam tutaj na myśli tych którzy mówią o sobie że są wierzącymi (93% Polaków), to wygląda to dokładnie tak jak napisałem. Człowiek jako jedna z istot powołanych do życia przez Boga jest stworzeniem Bożym, podobnie jak cała natura która nas otacza. W odniesieniu do stwórczej mocy Bożej, ...  wyświetl więcej

@esylwek:
"... jestem daleki od bałwochwalczego kultu maryjnego..."
†$☠
Drogi religijny entuzjasto,

Tak naprawde nie interesuje mnie zupelnie przed jakim bytem nadprzyrodzonym uprawiasz swoje transcendentne monologi. Nie interesuja mnie twoje teologiczne przepychanki z bracmi (i siostrami) w Chrystusie z innych chrzescijanskich sekt.
Moge ci tylko zacytowac slow

...  wyświetl więcej

  esylwek  (www),  29/11/2014

@youngcontrarian:
jeżeli nie interesuje cię Bóg - JEDYNY BÓG o którym ja piszę, którego znam mimo iż poznaję Go bardziej codziennie, jeśli jesteś ateistą, gnostykiem...itp. to dlaczego wspólnotę wierzących w której jestem nazywasz sektą? Czy nie przeczysz sam sobie?
Ja z Bogiem prowadzę dialog, nie występuje coś takiego jak monolog. Nie mierz wszystkich swoją jakże ubogą w doświadcze ...  wyświetl więcej

@esylwek:
Drogi religijny entuzjasto
To prawda, ze w XIX nawet XX wieku religijne kulty/sekty mialy po swojej stronie naukowcow, ktorzy z takich czy innych powodow przebakiwali cos o bytach nadprzyrodzonych. Musze jednak ostudzc troche twoj entuzjazm:
"Słowo >>Bóg<< nie jest dla mnie niczym więcej, niż wytworem ludzkiej słabości, a Biblia - zbiorem wspaniałych, pie ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  30/11/2014

@esylwek: "Twierdzę, że zarówno ja jak i ty, jesteśmy ateistami. Ja po prostu wierzę w jednego boga mniej. Gdybyś się tylko zastanowił dlaczego odrzucasz wszystkich innych bogów poza twoim, zrozumiesz czemu ja odrzucam twojego." - Stephen F. Roberts.

  Remter,  30/11/2014

@youngcontrarian: Małe sprostowanie. Słowo "Bóg" - W biblii oznacza kilka pojęć. Moje skojarzenie prowadzi mnie do Rozumu, gdyż to On potrzebuje, aby wciąż otrzymywać zapewnienie o swojej nieomylności. Wówczas zmniejsza własny lęk. Rozumowe pojmowanie Stwórców ( bo było ich wielu ... Elohim jest liczbą mnogą.) - zawsze wykluczy pojmowanie podobne do człowieka. A przecież... to ludzi władających in ...  wyświetl więcej

@Remter:
Droga Tereniu, w "boga" w poetyzowanym, romantyzwanym pojeciu Spiozy i byc moze Einsteina moge sie jeszcze pobawic z niepoprawnie naiwnymi ale i sypmpatycznymi religijnymi Don Kichotami powadzacymi panteistyczne rozmowy (a wlasciwie monologi) z drzewami, wiatrem a nawet brylka wegla :-)
Przyznam Ci sie, ze i ja czasami wylewam swoje smutki przed moim przygarnietym ze schroni ...  wyświetl więcej

  Remter,  30/11/2014

@youngcontrarian: Zwierzęta rozumieją nasza mowę, bo oni rozszyfrowują nasz ton... dlatego też nieraz własne smutki przekazuję - przyjacielowi Haremu ( spanielowi). On jest nad wyraz delikatny i subtelny ... w nim można wiele zakodowanych zachowań ujrzeć. Dlatego Adam - inaczej człowiek wzięty z ziemi - miał wpierw naukę o zachowaniu odkrywać w zwierzętach. Możliwe, że jej nie dokończył... dlatego my tak ochoczo garniemy się do Natury poprzez jej stwory . Są nam one bliskie.

  birQt,  30/12/2014

@youngcontrarian:
Jeśli będziesz miał napisane na pasku GŁUPIEC STUPIDO będziesz nim? Napis nie zawsze jest zgodny z prawdą. Zgadzasz się? Jeśli znasz troche histori wiesz jak Hitler obchodził się z wiarą inną od wiary w nadludzi aryjskich.
Flagi i transparenty nie mówią prawdy. Komuniści w imię równości równali wszystkich obcinając głowy lub w nie strzelając. Czy oni byli ... dobrzy serdeczni i sprawiedliwi ? Czy Niemcy w polskich mundurach byli Polakami?

  bern,  31/01/2015

@Leszek Małkowski: To co tutaj napisałeś jest właściwe, ale to z odpadłym chrześcijaństwem jakie reprezentuje kościół katolicki i wyznaniowe kościoły, nie ma nic wspólnego. Bóg wyrażnie powiedział w 1 Tym. 4: 1 - 6. kim jest kościół katolicki, kiedy ta instytucja jeszcze nie istniała, co teraz z nią się jednoczą przez ekumenię protestanckie denominacje, zdradzając w ten sposób Tego co ten świat st ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@esylwek: Prawie mówisz rację...ale prawie robi różnicę. Weź pod uwagę że "Biblia" jest dziełem syntetycznym- stworzonym przez ludzi. Jej zawartość została ustalona ok. IVw.ne. Więc nie wmawiaj nam że jest "słowo boże".Zwykła mitologia jakich wiele.

  ryh,  03/03/2015

@esylwek: Piętnastu ludzi na siedem miliardów....no....no...no...robi wrażenie. Ale nie załamuj się. Statystyka Cie poratuje. O tym bogu podobne zdanie ma ok. 30% ludzkości, czyli ok 70% ma go w du...żym poważaniu, a pozytywnie wyraża się o innych bogach lub nie wierzy w żadnego.

  lewi,  29/11/2014

Prawdziwa religia nie oddala człowieka od świata przyrody-lecz do niego przybliża.

ponieważ to, co można wiedzieć o Bogu, jest wśród nich jawne, gdyż Bóg im to ujawnił.  Albowiem jego niewidzialne przymioty — jego wiekuista moc i Boskość — są wyraźnie widoczne już od stworzenia świata, gdyż dostrzega się je dzięki temu, co zostało uczynione, tak iż oni są bez wymówki;  chociaż bowiem znali

...  wyświetl więcej

@lewi:
Wszystkie religie sa prawdziwe ale niektore sa "prawdziwsze" - Orwell wiecznie zywy!

@lewi: Albowiem jego niewidzialne przymioty — jego wiekuista moc i Boskość — są wyraźnie widoczne. Człowieku zdecyduj się czy widzialne czy nie. Co możesz powiedzieć o kimś kogo nigdy nie widziałeś, kogo nigdy nie słyszałeś, a wszelkie informacje czerpiesz z bajek pustynnych pasterzy.

@Krzysztof Mrozowski:
Spedz parenascie godzin na pustyni... z ograniczona iloscia wody (H20)a "objawia" Ci sie zjawiska, porownywalne do doswiadczen spirytusowych... sorry spirytualnych generala dywizji Slawoja Leszka Glodzia..

  ryh,  03/03/2015

@Krzysztof Mrozowski: Brawo Krzysztofie..ot i cała "Biblia". Białe jest czarne, a czarne jest białe.

  jaloks  (www),  30/11/2014

Podobno człowiek ma taką konstrukcję mózgu, że musi coś czcić, w coś wierzyć. I Bóg idealnie wpasowuje się w tę potrzebę

Bardzo dobry artykuł. Miło się czytało. Pozdrawiam

Każda religia jest zbrodnią, jeśli jej głosiciele nie pomagają ludziom przetrwać w trudach życia, a walczą o władzę, pieniądze i prestiż, a każda taka jest, niestety. Próbowałam znaleźć religię, w której realnie duszpasterze i inni guru nie traktują ludzi przedmiotowo i która nie otarła się o politykę i o walkę o kasę. Nie ma takiej.
To znaczy coś znalazłam - moją własną osobistą wiarę albo ...  wyświetl więcej

@skrzydlate: podoba mi się to co piszesz-racjonalne i magiczne, pozdrawiam

@Krzysztof Mrozowski: dziekuję

  jarcon,  07/01/2015

@skrzydlate: Masz rację niestety. Dlatego ten świat zdaje się wyglądać jak ta dyskusja pod tym artykułem: chaotyczna i każdy próbuje zniszczyć przeciwnika swoimi argumentami.

  birQt,  30/12/2014

Powódź zaleje miasto i zginą ludzie, huragan spustoszy połacie kraju zabijajac rzesze. Potem burza z piorunami dopełni zniszczenia.
Nie napiszę wtedy, że przyroda jest zła.
Jeśli czegoś nie rozumiem nie piszę, że wszyscy nie rozumieją.
Poruszony temat na zasadach: przyroda jest cacy a religia konkretna zła. Islam już ok ? wyznawcy Siwy ok? Moze to kwestia wiedzy konkretnej ? ...  wyświetl więcej

@birQt: Każda zorganizowana religia jest szkodliwa, tutaj autor dał przykład akurat chrześcijaństwa, bo w obrębie tej religii żyje i obserwuje jej szkodliwe działanie. W dzisiejszych czasach dzięki powszechnemu dostępowi do nauki mamy nawyk samodzielnego myślenia, dlaczego więc uznajemy, że należy nasz umysł wyłączyć w momencie wejścia do kościoła?

  lewi,  31/12/2014

Nauki Jezusa (pierwotny chrystianizm) sa praktyczne i pozyteczne -natomiast koscioly chrzescijanstwa wypaczyly ich sens, przez to zrobily wiele szkod spoleczenstwu. Nie jest prawda ze kazda zorganizowana religia jest szkodliwa.

@lewi: Każda, za podporządkowanie się jej dogmatom i jej kapłanom każe płacić swoim wiernym, obiecując fikcyjną nagrodę w formie życia wiecznego po śmierci- to jest największą niesprawdzoną obietnicę, jaką da się wymyślić. Ta koncepcja jest z gatunku prymitywnej filozofii nie podlegającej zmianom i doskonaleniu mimo zmieniającego się świata. Religia bazuje na prostych czy wręcz absurdalnych dogmat ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@lewi: Lewi, a czy mógłbyś podać przykłady nieszkodliwej religii?

  ryh,  03/03/2015

@_serpico_: Zupełnie się z Tobą zgadzam. Ale chyba nie jest Ci obca zasada: " Żyj i daj żyć innym"...jeżeli Ci nie szkodzą.

  ryh,  03/03/2015

@_serpico_: Ale "roszpunek" nic nie pisze o żadnej wierze ani religii. Pisze o oddziaływaniu rzeczy wzajemnie na siebie. Jeżeli ciało A działa na ciało B jakąś siłą....itd. sraty taty, to wynika z tego że jeżeli człowiek opiera się o drzewo z siłą "F" to drzewo działa na człowieka z taką samą siłą...podobnie z kamieniem i sokiem z brzozy....czysta nauka.

  ryh,  05/03/2015

@_serpico_: Tak , oczywiście, zabrońmy tworzyć poezję, używać metafor, przenośni, pisać tekstów językiem innym niż techniczny ponieważ......grozi nam to powstaniem nowej religii.
<<<<<<<>>>>>>>>>
„ To że nie mówi o wierze, to nie znaczy że nie wierzy w to co mówi”
------------------------------
No nie wymagaj od ludzi żeby ...  wyświetl więcej

  ryh,  05/03/2015

@_serpico_: Ale jaka jest konkluzja z Twojej wypowiedzi. po za tym że już nie masz dziewczyny....chrześcijanki. Aaaa....zaskoczyłem. Trochę skrótowo piszesz.
Otóż Słońce jest mniej wartościowym bóstwem ponieważ na jego powierzchni panuje temperatura .....no powiedzmy zajebista (nie chce mi się gmyrać w necie). Jestem za Ziemią. Ale wzruszyłeś mnie Twoją próbą szukania bóstwa które odpowiadałoby Twoim oczekiwaniom.

  ryh,  09/03/2015

@_serpico_: Dobra, to Ty zostań "przysłoneczny", a ja zostanę "przyziemny"

To nie jest prawda religia w Boga, który jest w Trójcy Świętej niczego nas nie pozbawia wrecz uczy nas jak żyć by mieć życie wieczne w niebie, gdzie jest Bóg, Jezus, Duch Święty i Anieli święci oraz wszyscy świeci i Święta Maria matka Jezusa, która piwiedziała Bogu tak i szła Boża wolą, Bożymi świętymi przykazaniami i dla tego jest w wieczności w niebioe i my na wzór Marii powiniśmy kroczyć scieżk ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: "... a Bóg umiłował nas bardzo. "
--------------
No zajebiście nas umiłował. Najpierw wygonił ludzi z raju olewając obowiązki ojcowskie. Potem nas zatopił ratując jedynie rodzinę fanatycznego alkoholika Noego, a na sam koniec przygotował armagedon. Dziękujemy ojcze....

Człowieka nie powino się potepiać, a sądzić może go Bóg( po śmierci na sądzie, kiedy bedzie przypominane jego życie i zapadnie decyzja czy pójdzie do nieba, piekła czy do czyśca. Czyściec jest to stan przejściowy, gdzie dusza oczyszcza się z grzechu. Z czyśca można pójść już tylko do nieba czylu życia wiecznego. Trzeba pomagać duszą czyścowym- modlić się za nie i składać odpusty to wtedy szybciej ...  wyświetl więcej

@JolaJola: "Wstąpił do piekieł - trzeciego dnia zmartwychwstał" - cyt z modlitwy katolickiej. Piekło jest grobem (szeolem ) ludzkości... i jest z niego wyjście ! Wierzysz w nie ?

Wierze w piekło i wiem, że nie ma z niego wyjścia. Diabeł jest panem piekła i zła. Jeżeli ktoś nie wierzy w diabła i piekło to jest w błedzie bo Jezus sam poteiwerdził, że istnieją. Dusza cierpi tam wieczne katusze. Piekło nie jest grobem. Dlatego trzeba żyć Ewangelią i ochrzcić się by być zbawionym. Grzechy przeciw Duchowi Świętemu to grzechy niewybaczalne, ale tak jak z każdych grzechów należy s ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: Pieprzyć piekło, pieprzyć Jezusa, pieprzyć wszystkie mitologie świata.

Biorąc pod uwagę, że do piekła idą dusze ludzi złych- to chyba ten szatan nie jest taki zły. :)

Szatan jest bardzo zły. On jest królem zła i piekła. Czytajmy Pismo Święte bo to słowo Boże spisane za sprawą Ducha Świętego. Nawracajmy się i ochrzcijmy się oraz wierzmy, żyjmy Ewangelią bo to słowo życia prowadzące nas do zbawienia do nieba, życia wiecznego z Bogiem i świętymi w Raju. Błądzącym trzeba dobrze radzić. Trzeba iść ścieżkami Pana Boga do zbawienia, życia wiecznego. Przez Marie do Jez ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: "Szatan jest bardzo zły. On jest królem zła i piekła. Czytajmy Pismo Święte bo to słowo Boże spisane za sprawą Ducha Świętego. "
--------------------------------
Jakby Ci to delikatnie powiedzieć.....nawet wg Waszej pokręconej mitologii, zatytułowanej "Biblia", Szatan jest bardzo dobry, dał ludziom możliwość rozwoju ludzkiej moralności i etyki częstując ich owocem z Drzewa ...  wyświetl więcej

W Kościele- Domu Bożym, każdy znajdzie pomoc. Jedyna wiar, która nas zbawi to wiara w Jedynego Boga, który jest w Trójcy Świętej- Bóg, Jezus, Duch Świety to jest Trójca Święta.

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: Coś jak hamburger- buła, ogórek i wołowy mielony w jednym.

Pomyliło mi się bo jeśli człowik świadomie nazywa dobro złem zbliża się do grzechu niewybaczalnego czyli grzechu przeciw Duchowi Świętemu, a nie jesli nazywa zło dobrem. Przepraszam za pomyłkę.

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: Okiej, jak Kali nazywa dobro złem to się zbliża, a jak Kali nazywa zło dobrem to się oddala...od ducha.....okiej. Andierstend it.

Oczywiście świsadome nazywanie zła dobrem też jest złe. Trzeba modlić sie do Boga i Mari o wybieranie i rozpoznanie dobra. Jeśli niewiemy co jest złe, a co dobre powiniśmy sprawdzić w dobrym i pewnym zródle to lub zapytać kogoś kto to wie jeśli nie jesteśmy pewnie co jest dobre, a co złe powiniśmy zrobić to samo czyli zapytać najlepiej kogoś kto jest pewny i to wie lub sprawdzić w dobrym i pewnym ...  wyświetl więcej

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: " Dlatego módlmy się o nie i dużo się módlmy. "
----------------
Będę tłumaczył:...eeee..."módlmy się cały czas"

Jeśli nie modlimy się rano, wieczorem, przed i po posiłkiem, przed i po podróży mamy grzech. W ogóle modlitwa jest bardzo ważna w naszym życiu. Ufajmy Bogu i Mari i kochamy Boga i Marie.

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: Dorzuciłbym modlitwę przed i po myciu zębów...a co mi tam, jak szaleć to szleć.

Powiniśmy modlić się w skupieniu i dobrze bo jeśli modlimy się byle jak mamy grzech.Ewangelia pokazuje nam jak mamy żyć by być zbawionym, pokazuje co jest dobre a co złe. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelie słowa Pana Jezusa skierowane do nas. By osiągnoć zbawienie czyli życie wieczne należy ochrzcić się i żyć według Ewngeli, wierzyć w Jedynego Boga.

@JolaJola: Chyba pomyliłaś portale.

  ryh,  03/03/2015

@JolaJola: "By osiągnoć zbawienie czyli życie wieczne należy ochrzcić się i żyć według Ewngeli, wierzyć w Jedynego Boga. "
-----------------------
A w którego? W Jahwe, Allaha czy w Trójcę?

  ryh,  03/03/2015

Prawda i tylko prawda . Głosuję na i rekomenduję. A teraz biorę się za kruszenie religijnego, przeważnie chrześcijańskiego betonu.

widzę, że z poważnej konwersacji zrobiła się jakaś loża szyderców..

Poganin rzekłby wiadomo kto:-)

Chrześcijanie tak jak i inni ludzir mają w sobie dobro, które pochodzi od Boga, lecz przez Szatana człowiek upada(grzeszy). Jednak dzięki miłosierdziu Boga, który stworzył nas i świat posłał swojego Syna Jezusa Chrystusa, aby umarł na krzyżu za grzechy świat, za nasze grzechy. Jezus jest Bogiem, kiedy został poczęty za sprawą Ducha Świętego w łonie Marii,( która jest wiecznie dziewicą )stał się ró ...  wyświetl więcej

Z Bogiem i jego prawem nie można walczyć bo i tak nigdy się niewygra. Trzeba zawierzyć się Bogu bo Bóg chce dla nas najlepie. Nie wolno bluznić, obrazać Boga, świętych, ludzi, nie wolno grzeszyć.

Człowiek jest jednak...skomplikowany!Wiele przeprowadzonych,różnych rozmów nie pozbawiło mnie jednak chęci do...dalszego wypowiadania się,ciekawe czy to ma sens!
Trafiłam tu przypadkiem,zarejestrowałam się bo...jednak nabrałam potrzeby ,żeby to skomentować!
Każdemu z nas wydaje chyba się,że jest wyjątkowy a to co przeżywa JEDYNE I ODKRYWCZE(ja też tak uważałam). Prawda ma to do siebi ...  wyświetl więcej

Bóg jest pradą, a`Tylko prawda może nas wyzwolić`. Bóg na każdym kroku pokazuje nam że Jest, przez sakramenty święte, (które są bardzo ważne w życiu)przez cuda i objawienia( Boże lub świętych), przez słowo Boże zapisane za natchnieniem Ducha Świętego,(który natchnął Ewangelistów(św.Jana, św.Mateusz, św. Marka i św. Łukasza) do spisania słow Jezusa Chrystusa, który wybawił świat od zła i dał nam og ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska