JustPaste.it

Transport śródlądowy jest tani, infrastruktura już niekoniecznie

Podobnie jak autostrady, drogi krajowe i zwykłe szosy, drogi śródlądowe wymagają przede wszystkim gładkiej i szerokiej nawierzchni. W przypadku dróg wodnych z wyrównywaniem drogi nie ma żadnych problemów, nawierzchnia zawsze jest gładka, wiele jednak nakładów pochłania uzyskanie odpowiedniej głębokości. Uzyskuje się ją przez pogłębianie i umacnianie brzegów.

a79daabcf27293b1d1f2f573d3ced8a2.jpg

f5788be4f708a3284d7857bc32ecdc3a.jpg

8bb0109f7ceaaf269e25b62b6b170f27.jpg

Ważne jest również zapewnienie przepraw przez drogę wodną dla dróg lądowych. Mosty kolejowe i drogowe muszą przebiegać odpowiednio wysoko nad lustrem wody. Czasami gdy kanał umiejscowiony jest znacznie wyżej niż autostrada bardziej opłacalne jest przepuszczenie drogi lądowej pod kanałem niż budowanie mostu.

c295f168e67ab5ef269a2ccdc712b1cf.jpg

5036ca88b4e7f81fe03fdc27fcc20efb.jpg

d8d9f4d54bb5f96c3208356dd1a4681a.jpg

Trudno wyobrazić sobie drogę krajową bez punktów obsługi, stacji benzynowych, parkingów, zajazdów. Na drogach śródlądowych również muszą być urządzone i oznaczone miejsca postoju barek, w miarę możliwości oświetlone, wyposażone w regularnie opróżniane śmietniki, dostęp do prądu. Miejsca postoju na rzekach muszą zapewniać możliwość wyjścia z barki na ląd uwzględniając zmiany poziomu wody w rzece.

15affeae62b507755259ccc93fd598af.jpg

3888987e1490c5c0436a3b6db1dcd6ab.jpg

99499bfaecaafe0f238e4fa8f83bf04b.jpg

c9bfa2a0631518a8f4895ad76b8d7e59.jpg

f0e9c9629c4a7776dc52ec37d12943b1.jpg

c2eba0e3f1a15761397c5ba478f0b983.jpg

Dostęp do prądu, wystarczy kupić kluczy i naładować go impulsami.

369deaa1540bb9bb39ecdf24b177f217.jpg

2abc86a0c6fd1b609b81a9335c612b03.jpg

Przy budowaniu kanałów trzeba też uwzględnić względy ekologiczne i zainstalować pomosty dla zwierząt przepływających kanał.

693276c6eba5b244a87874ae22e48afa.jpg

a2816506d04a477a226fcfab37829d22.jpg

Nieodłącznym elementem pływania po drogach śródlądowych jest śluzowanie, a śluzy ciągle trzeba konserwować i unowocześniać, ułatwiając barkom ich pokonywanie. Do unieruchomienia barki podczas śluzowania służą rozmieszczone w ścianie śluzy, na różnych wysokościach uchwyty.

e44fba04c3740caacec4d0a70dac276f.jpg

W miarę opadania lub wznoszenia się barki w śluzie załoga musi przekładać linę trzymającą barkę z niższych uchwytów na wyższe lub odwrotnie. Załogi barek są coraz mniej liczne i często po prostu nie ma kto tych lin pilnować, dlatego nowe śluzy wyposaża się w pływające uchwyty. Linę zakłada się raz i nie trzeba jej już przekładać, bo uchwyty przesuwają się razem z barką.

03499114998d78a5bebc1211e2dfec2d.jpg

03472620d2727f25cf5326546218fcbd.jpg

dc860d9f0ddd15abd648322a23b9d99b.jpg

a30a85c4605035b52f58140c8081e3a5.jpg

Przy odpowiednio urządzonych drogach śródlądowych przedsiębiorstwa budują przeładownie do obsługi barek towarowych.

a74ca13593197d6961b0341f523f287b.jpg

9c86b5be713aa22cc14197da680df6b5.jpg

e91dacb065756c598ba9b3da62efe049.jpg

279578ff46e4d20740861fad93a7507c.jpg

40f7c471c1ebbe3d39ebaba02e6b22b3.jpg

8d28255eb38018102dfcf360f01f46a3.jpg