Login lub e-mail Hasło   

Kasa, Kasa i jeszcze raz Kościół!

Smutek zapanował w mojej rodzinie. Od księdza oczekiwaliśmy ciepłego słowa. DOSTALIŚMY! Opowiedział nam o jego wakacjach w Niemczech w Bawarii.
Wyświetlenia: 7.212 Zamieszczono 25/11/2014

Nie wierzę w instytucje Kościoła. No po prostu nie wierzę. Niech to licho jak jest inaczej. Nigdy nie lubiłam księży. Zawsze się ich bałam i teraz jako dorosły człowiek też się ich boje. Dla mnie to wyzyskiwacze bez pasji i powołania. Czemu tak ostro? Mam dosyć wpierania mi przez starych ludzi, że jak nie akceptuje Kościoła to nie wierzę. A co ich to obchodzi? Czemu tak łatwo mnie osądzają? Czy myślą, że jak na sam koniec przed śmiercią 'na zapas się nawrócą' to pójdą do nieba? Bezpieczniej jest wierzyć niż nie wierzyć. To prawda. Jeśli wierzymy i Bóg istnieje to pójdziemy do nieba a jeśli nie to przecież nic nie tracimy. Obłuda, straszna i piekielna obłuda. Mam gdzieś takich 'katolików' co żony biją, kradną i nie wiadomo co jeszcze a w pierwszej ławce siedzą.

Instytucja Kościoła jest zła. Było powiedziane 'gdzie dwóch się spotka w imię moje tam jetem pośród nich' i dobrze. Czemu jednak nie możemy się spotkać na dworcu i porozmawiać o dogmatach wiary? Wybudowali nam te kościoły, byśmy czcili, bali się i PŁACILI. Te wysokie sklepienia, grube mury, te ławy mają wzbudzać w nas postrach. 'Czekajcie no gagatki jak nie będziecie tu przychodzić to was diablicho porwie!' Obrazy w Kościołach krzyczą 'Cierpiał będziesz za życia, boś nędznik i ścierwo ale kiedyś tam po śmierci odpoczniesz.' No nie wiem jak Wy ale ja mam tego serdecznie dosyć. Wierzę. Kocham Boga i każdy przejaw życia. Kocham ludzi i biednych i bogatych. Nikomu nigdy nie zrobiłam krzywdy, przeciwnie pomagam każdemu kto o to poprosi. No ale... Nie chodzę do Kościoła. No niestety według pana D. nie pójdę do nieba. Jego zdaniem nie wierzę. 

Ma rację, straciłam wiarę w księży. Razi mnie ich bogactwo, wywyższanie się na każdym kroku, ta ich co niedzielna taca, te afery z młodymi dziećmi i ta co roczna kolęda gdzie przychodzą tylko po kopertę. Kiedy przestałam w nich wierzyć? Parę lat temu. Pewnego roku mój tata trafił do szpitala i było nam ciężko. Ja i bracia jeszcze chodziliśmy do szkoły, zmarła babcia i po prostu nie działo się najlepiej. Smutek zapanował w mojej rodzinie. Od księdza oczekiwaliśmy ciepłego słowa. DOSTALIŚMY! Opowiedział nam o jego wakacjach w Niemczech w Bawarii. No nie powiem full wypas. Jacuzzi, sauna i luksusy, nie to co na polskiej parafii... samo jacuzzi i gosposia. Do tego tak jakoś nerwowo rozglądał się po stole. Mama zapomniała położyć tam koperty. Oczywiście została subtelnie poinformowana o tym fakcie przez... księdza. Wtedy przejrzałam na oczy. Czemu my nie możemy sobie pozwolić na luksus? Odpowiedź: utrzymujemy się z jednej pensji. Hola hola nie siebie, całą rodzinę... A oni? Utrzymują się z datków. Ech te biedne babuszki co niby na leki nie mają... Czemu nie mają? Ślą je na RADYJKO za duszyczkę. A co niedziele bach! na tacę dyszka albo piędziesiatka. A co! Na kościółek. Opowiem wam coś. Młode małżeństwo, kobieta w zaawansowanej ciąży. Nie wiedzieli o kolędzię, bo dopiero się wprowadzili. Zapukał ksiądz do drzwi. Kobieta miała tylko 100 zł. Powiedziała czarnemu zdziercy by poczekał to mąż rozmieni bo są w ciężkiej sytuacji, dziecko w drodze... Ksiądz wyjął........(chwila napięcia)......... jej te pieniądze z ręki schował sobie do kieszeni i powiedział 'nie żałuj na Kościółek'. A więc ten Kościółek ma tyle ziemi, tyle majątku, sami księża jeżdżą Majbachami i oni stoją na strarzy czego ja się pytam? Ludzie opamiętajcie się! Wiara jest dla ludzi a nie ludzie dla wiary! Czemu zbierają z nas characz? Czemu płacimy za każdy sakrament???? Czemu? Kościół już dawno przestał służyć Bogu. Ukrywa gwałcicieli waszych dzieci, hazardzistów i nałogowców. Jeśli nie wierzycie w moje słowa to... Idźcie z Bogiem.

Podobne artykuły


132
komentarze: 65 | wyświetlenia: 44013
90
komentarze: 98 | wyświetlenia: 65404
72
komentarze: 75 | wyświetlenia: 27125
58
komentarze: 37 | wyświetlenia: 11746
52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 16763
39
komentarze: 19 | wyświetlenia: 6918
22
komentarze: 22 | wyświetlenia: 3588
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 3962
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 2470
113
komentarze: 102 | wyświetlenia: 21332
103
komentarze: 232 | wyświetlenia: 49037
35
komentarze: 26 | wyświetlenia: 10024
28
komentarze: 10 | wyświetlenia: 8046
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Remter,  25/11/2014

@Remter: Stylizacja użyta celowo. Czytelnik ma podążać za tokiem myśli, a każde kolejne zdanie jest wątkiem do przemyślenia.

@Remter: Osobiście razi mnie obłuda i głupota ludzka. Nikt nie spyta 'Dlaczego napisałaś to tak a nie inaczej'. Odpowiedź jest prosta jak język, którym się posłużyłam. Nie wywyższam się ponad zwykłego, szarego nędznika, którym przecież jestem.

@Chomiczkowa: Nie przejmuj sięmłoda. Remter wygląda mi na starą dewote dlatego tak gryzie jak pies.

@Kapłanka: Nie przejmuje się. :) Nie każdy się ze mną musi zgadzać. Poza tym nikt nie zmusił Remtera do czytania. Mógł po prostu opuścić stronę. Pozdrawiam i dziękuje. :)

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Znalazłam Ciebie. :)

  Hali,  26/11/2014

@Chomiczkowa: Wpływu na mnie i tak nie masz ... a chyba o to Ci chodzi ... aby oklaski zbierać od antyklerykałów...

@Hali: Możesz wierzyć lub nie ale ten art. powstał kilka sekund po rozmowie ze starym donosicielem, który obecnie jest w pierwszej ławce na każdej Mszy Św. Wylałam tutaj mój gniew. Nikt nie wmówi mi, że ten art. jest dla poklasku. Nawet Ty.

  swistak  (www),  25/11/2014

@swistak: Czemu nikt nie ufa w moją wiarę? Ona jest przeogromna. Kocham Jezusa i Pana Boga. Niestety zawiodłam się na księżach. Dlaczego nie dają wsparcia duchowego wiernym tylko żądają pieniędzy? I dlaczego wiara miesza się z polityką? Nie znam odpowiedzi, ale jej szukam.

@Chomiczkowa: Moim zdaniem powinni im dać najniższą krajową i zakazać pobierania datków od wiernych. Od razu byśmy się dowiedzieli kto z powołania a kto dla kasy!

@swistak: Dodam jeszcze, że moje poglądy nie są medialne a zaczerpnięte z życia. Obie historie są autentyczne.
@Kapłanka: Tu nawet nie chodzi o datki. Czemu trzeba tyle płacić za sakramenty? Chociaż to powinno być darmowe.

  swistak  (www),  25/11/2014

@swistak: Słuchałam dziś w radio jego przemówienia. Mój Papież to mądry człowiek, szanuję go i jego skromność. Każdy popełnia błędy i ja wybaczam to, że nie dali mojej rodzinie wsparcia. Jednakże nie mogę wybaczać w imieniu tych wszystkich skrzywdzonych dzieci, tych oszukanych i wykorzystanych rodziców którzy myśleli, że ich dzieciom nic nie grozi. Nie twierdzę, że tylko księża dopuszczają się tak ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  25/11/2014

@swistak: Tu nie chodzi o to ilu jest księży pedofili, tu chodzi o sam fakt ich istnienia w Kościele. Na pewno słyszałeś o nie jednym przypadku. Ksiądz powinien być ostatnią osobą na tym świecie, która dopuszcza się takich rzeczy. Nie mówiąc już o innych czynach, że tak powiem haniebnych.

  swistak  (www),  25/11/2014
  Kitek,  26/11/2014

@swistak:A gdzie mieli go posłać? Kilka lat temu byłem na spotkaniu z o. Rydzykiem vel Muchomorek I on powiedział wówczas, że teraz to tam /tzn. w seminariach duchownych/ to się tylko pedałują.

@Kitek: Ja czytałam w internecie o chłopcach rumuńskich sprowadzanych dla księży. Do tego na tych misjach myślicie, że co się wyprawia?

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Wypraszam sobie. Kto dał Ci moralne prawo do osądzania mnie przez zwierciadło moich poglądów na temat Kościoła. Skąd wiesz kim jestem? Poznałaś mnie osobiście? Idź w pokoju i miej sobie takie poglądy jakie chcesz.

@swistak: No i właśnie ktoś tu czegoś nie rozumie. Dla wielu młodych ludzie KOŚCIÓŁ i BÓG to dwie różne rzeczy. Są one rozdzielane przez. Z kolei Pan/Pani swistak traktujesz te dwie rzeczy jako jedność. Chomiczkowa, ja podzielam Twoje zdanie. Nie rozumiem, po co "instytucja Boga" miesza się w politykę, czemu prowadziła wyprawy krzyżowe, wmawiając (wmawianie im do tej pory zostało) ludziom odkupienie win. Super przemyślenia!

  Hamilton,  28/11/2014

@swistak: za pedofilię w kościele odpowiada SB. W USA, Irlandii, na Dominikanie, w Niemczech i innych miejscach też?

@Chomiczkowa: bo sakramenty to produkt na sprzedaż , takie czary mary . Bóg na pewno weźmie pod uwagę że jak gościu co to wygląda jak mag z powieści tolkiena powie parę formułek to bydlak - katolik pójdzie do nieba. Albo jak banda takich gości uzna że jakiś ich kumpel to święty, to on Bóg Wszechświata nie ma już niestety wyjścia i do nieba wpuścić go musi.... toż to oni właśnie są pośrednikami, a za darmo nic Ci nie załatwią..

Brawo, widać, że ludzie obserwują i wyciągają wnioski. Jak tak dalej pójdzie to nowe pokolenia nie będą potrzebować tych świątyń ani pośredników. Z wielką przyjemnością przeczytałem ten art i z niemałą satysfakcją, jeszcze raz gratulacje. Czekam na "kościelnych ujadaczy"

@Krzysztof Mrozowski: Dla mnie w kościele(budynku) i klepanych co niedziele tych samych formułkach a przede wszystkim w tacy nie ma Boga. Bóg jest w dobrych ludziach i czystych sercach. Kościół jako taki już dawno przestał służyć Bogu, dam się pokusić nawet o stwierdzenie, że się stamtąd wyprowadził nie zostawiając po sobie echa. Dziękuje za komentarz. :)

  Kitek,  26/11/2014

@Chomiczkowa: "Kościół jako taki już dawno przestał służyć Bogu." Nie służył Mu nigdy. Kościół był stworzony przez św. Pawła /Saula/, wysłannika sadaceuszy i faryzeuszy do Damaszku, aby tam stłumić bunt. Kościół jest Pawłowy, a nie Jezusowy.

Serdecznie witam Cie na Eiobie,
Twoj artykul jest bardzo budujacy. Cieszy mnie fakt, ze otaczajace rzeczywistosc sklania Cie do samodzielnego myslenia.
Czyzbys uwazala ze warunkiem do prowadzenia uczciwego/moralnego zycia bylo "sluzenie" jednenu z 3500 oficjalnie zarejstrowanych przez antropologow i religioznawcow bytow nadprzyrodzonych (bogow/bostw/bogin)?
Czyżbys naprawdę wi ...  wyświetl więcej

  Kitek,  26/11/2014

@youngcontrarian: Moje wypróbowanie polegało na obserwacji i czytaniu, więc wiem, że podczas mszy oni nie wyciągają królika z kapelusza, tylko z ołtarza i zamiast królika kota w kapeluszu tyrolskim, w butach i z dubeltówką na plecach mówiącego: „Filipek – chodź tu”.

@youngcontrarian: Dziękuje za komentarz. Do napisania tego artu. skłoniła mnie rozmowa z człowiekiem, który siedzi zawsze w pierwszej ławie Kościoła i współpracuje z księżmi. Powiedział mi, że gdy będę starsza przejrzę na oczy ... Oby nie. Pozdrawiam. :)

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Hali łatwo mnie osądzasz. Widzę, że dobry z ciebie katolik. Ja wiem, że Ci 'KATOLICY' którzy chodzą do kościoła z łatwością obrażają innych. TAK JESTEM CIEMNOGRODEM, ale napisałam prawdę. Prawda Cię wyzwoli KATOLIKU. I od momentu gdy Kościół stał się dla mnie tylko USŁUGODAWCĄ przestałam tam zaglądać a wiery szukam w dobrych ludziach którzy mi pomogą gdy będę tego potrzebować a nie księża o których myślę, że są zdziercami i hienami, które żerują na śmierci i żądają zapłaty za pogrzeb!!!

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Od kiedy wiara to usługa za która trzeba płacić? Moja wiara jest bezpłatna. Nie kosztuje mnie nic i nie, nie chce pogrzebu z księdzem, zdziercą i hieną cmentarną. Z resztą po śmierci bedzie mi wszystko jedno i uwierz 'dewotyzm' i 'zaślepienie' to też grzechy....

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Czemu miałaby zachować w myślach? Nie gryź mi chomiczka, bo też ma prawo do własnego zdania!

Myślenie samodzielne skłoniło mnie do napisania tego artu. Niestety każdy próbuje mi wmówić, że mam przekonania niezgodne z prawdą, a tak w ogóle to jestem 'ciemnogród'. Wierzę, że to nie prawda, że gdzieś tam jest ktoś kto przeżył podobny koszmar w swoim życiu i nie zaznał ukojenia w Kościele. Podkreślam: szukam Boga w dobrych sercach a nie w budynku (spędu owiec ) który Wy nazywacie 'domem Bożym ...  wyświetl więcej

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Gratuluje. :) Ulżyło? Pozwól mi mieć swoje zdanie. Czy na eiobe wkracza cenzura? A więc ocenzurujcie to co napisałam. Ty mnie tylko obrażasz a jakieś sensowne argumenty??? Nie widzę. Tak jestem zepsuta do cna bo nie chodzę do Kościoła. Co Ty w ogóle człowieku piszesz do mnie?

  Hali,  26/11/2014

@Hali: Nie potrafię przełknąć jadu jaki przelewasz na mnie. Czemu mam zachować to w myślach? Tak jak wszyscy szukam prawdy. Mam prawo powiedzieć głośno co mnie boli, i boleć nie przestanie. Chcę wykrzyczeć całemu światu, że Kościół obraża mojego Boga i to jest smutne. Może gdyby nie to, że otwarcie o tym piszę i mówię to stałabym się zgorzkniała...

Proszę, jakie "oburzenie", że jedna z owieczek nie chce aby pasterz ją strzygł. Owieczki nie dajcie się "golić" buntujcie się jak najwięcej, a zapewniam was, że szczęście obcowania z Bogiem będzie waszym udziałem :) Im prędzej porzucicie pośredników tym szybciej dotrzecie do tego "Jedynego"

@Krzysztof Mrozowski:
"Im prędzej porzucicie pośredników tym szybciej dotrzecie do tego "Jedynego". Niby masz racje... bylby to pewien postep cywilizacyjny...
Jakby to powiedzial nieodzalowany Christopher Hitchens:
"Ludzkosc jest coraz blizej tej wlasciwej cyfry." :-)

@youngcontrarian: Wiesz dobrze, że ludziom nie można odebrać ich urojeń, ale jeżeli te urojenia kolidują z instytucjonalnym kościołem to ja się przyłączam do urojeń ( mniejsze zło :) )

@Krzysztof Mrozowski:
(Nie)stety masz racje z tym "mniejszym zlem". Mialem/mam religijnych dewotow w rodzinie... wiec doskonale Cie rozumiem.
Z osobami w podeszlym wieku nie ma sensu na te tematy dyskutowac... to mogloby im nawet zaszkodzic.
Zal mi troche zindoktrynowanych religijnym nonsensem mlodych ludzi.
Pani Chomiczkowa to klasyczny przyklad naiwnej religijnej entu ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  27/11/2014

@youngcontrarian: Czy w synagodze szatana tez zbierają na tacę czy na konto?

@youngcontrarian: Nie chcę zbaczać z tematu. Nazwanie mnie naiwną entuzjastką niczemu nie służy. Nie zagłębiajmy się w sposób jaki moja wiara się wyraża. To art. na temat księży i niech tak pozostanie. pozdrawiam. :)

@Chomiczkowa:
Droga Rodaczko,
Na milosc blizniego, nie obrazaj sie na mnie...
No coz, skoro wiara w byty nadprzyrodzone tak stymuluje sie intelektualnie i emocjonalnie... Jest to jak najbardziej twoja osobista sprawa.
Moim komentarzem pragnalem tylko podkreslic, ze afiszujac swoja antyklerykalna postawe nie zauwazasz zwiazkow przyczynowo skutkowych istniejacych wewnatrz ...  wyświetl więcej

@swistak:
Drogi swistaku, o tym co mysle o religijnych hochsztaplerach w jarmulkach dowiesz sie czytajac moje teksty:
"Ku przestrodze nabywcom bytu hipotecznego" oraz z opublikowanego na Eiobie listu otwartego do obecnego Glownego Rabina RP (rowniez Nowojorczyka) Pana Schudricha.

  mojra  (www),  27/11/2014

@mojra: Wierz bądź nie, ale daleko mi od lenistwa. Codziennie jeżdżę do pracy 14 km rowerem. W weekendy studiuje 60 km od domu. Do tego udzielam się w wolontariacie. Kolejna osoba dorabia teorię do mojego artu. Nie ukrywam za nim chęci usprawiedliwienia się dlaczego nie chodzę do Kościoła. I nie służy on podniesieniu mojej popularności. Jestem człowiekiem wierzącym. Zawiodłam się jednak na pośredn ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  27/11/2014

@Chomiczkowa: U mnie też nie płaci czynszu!

@swistak: Płaci, płaci... tylko ludzie nauczyli się tego nie widzieć. :) Żyję, ma oczy które patrzą, uszy które słyszą, nogi które chodzą... Bóg płaci w innej walucie.

  Hamilton,  30/11/2014

@mojra: ty naprawdę wierzysz, że Bóg daje się kapłanom zamknąć w klatce zwanej tabernakulum i pozwala im decydować kiedy wierni go zobaczą, a kiedy nie?

W każdą niedzielę w tysiącach kościołów, ludzie zjadają ciało boga, następnie rozpoczyna się proces trawienia i w końcu proces wydalania. I tak już od wieków ludzie pokazują gdzie mają swojego boga.

  Hamilton,  30/11/2014

@Krzysztof Mrozowski: kanibalizm rytualny wiązał się z wiarą w przechodzenie właściwości zjadanej osoby (np. męstwa, mądrości) na osobę zjadającą. Chrześcijaństwo jest kompilacją judaizmu, pogaństwa i innych wierzeń. Jednym ze świadectw paschalnego charakteru wczesnej Eucharystii jest dialog :

Pan z wami.
–I z duchem twoim.
W górę serca.
– Wznosimy je do Pana.
D

...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Zgadzam się z Tobą , nie od dziś wiadomo, że mitologia chrześcijańska czerpała pełnymi garściami z wielu innych religii. Mnie przeraża jak wielka jest ignorancja społeczeństwa XXI w, które mając dostęp do wszelkiej informacji daje się zaczadzić tak prymitywnymi religijnymi twierdzeniami.

  Hamilton,  30/11/2014

@Krzysztof Mrozowski: "Im większe kłamstwo, tym ludzie łatwiej w nie uwierzą". - Joseph Goebbels. Ta zasada jest uniwersalna i ponadczasowa.

Ludzie zaczynają się wreszcie budzić i widzą w co wierzyli. Super wpis:)

@Wachowska Danuta: Czy faktycznie jest tak jak, Ty twierdzisz... czy raczej ktoś im otwiera oczy... bo im to sam podpowiada ? Jest to raczej efekt działań na rzecz Drugiego Adwentu . To przebudzenie będzie ich bardzo drogo kosztować... utracą do reszty zdolność rozumowania i myślenia na rzecz większych bajek ... jakie mają ich wyzwolić..

@Remter: Prawdziwe przebudzenie, to poszerzenie świadomości, a nie jakieś Adwenty. To nie ma nic wspólnego z religiami ani kościołem. To jest ponad tym. Człowiek, który zobaczy jak jest manipulowany, to pierwsze otwarcie oczu na zmianę. Poczytaj mój wpis dzisiejszy na Eiobie pt: Świadomość świadomości.

@Wachowska Danuta: Nic poza 5 zmysłami nie posiadasz ... tylko ich świadomie możemy doświadczać, reszta to intuicja, o ile pracuje dla nas a nie przeciwko nam. Dlatego nie twórzmy zwrotów, które i tak nic nie znaczą. Wychodzę z założenia... iż uczę się tylko tego ... czego dowiaduję się sama . A jako człowiek jestem jak liść niesiony przez wiatr, z tą tylko różnicą, że wiatr zastępuje dlań nieomyl ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  30/11/2014

@Wachowska Danuta: toruński koncern medialny dba by smacznie spali i nie dopuści do przebudzenia.

@Hamilton Starszy: Każdy ma wolność wyboru, bez względu na Toruń.

@Remter: Przebudzenie, otwarcie oczu, poszeżenie świadomości.... Dorabiacie teorię, zagłębiacie się nie potrzebnie. To wszystko co mogę wam dać: opinię. Moim zdaniem nie potrzebuję Kościoła by wierzyć, nie czczę obrazów ani figurek a nawet jakiś symboli religijnych. To nie jest dla mnie. Wiary nie da się wyrazić w materii nieożywionej. Dla mnie Kościół to nie wiara- to pozory. Doszłam do wniosku, ...  wyświetl więcej

@Chomiczkowa: Pragniesz być kowalem swojego życia ? Jak każdy z nas ... lecz wpływ masz podobny do mojego - żaden ... bo zawsze znajdzie się od nas silniejszy i uczyni nas tragarzami swojego życia ... a jak wolisz - losu jaki nam zgotuje.

Ps. Ja nie mam nic przeciwko twoim buntom... buntuj się ... lecz pamiętaj o jednym ... iż wiara potrzebna jest Twojemu rozumowi. Polecam wiersz A Mickiew

...  wyświetl więcej

@Remter: Błagam, na prawdę błagam naucz się mnie rozumieć, przeczytaj wszystkie moje komentarze i artykuł jeszcze raz. Tam nie ma nic o tym, że nie wierze. Ja po prostu nie potrzebuje kościoła (jako budynku) i księży, którzy nie są dla mnie żadnym wzorem. Jestem ponad to wszystko.... Uznaje rozdzielność między Kościołem a wiarą. To tyle...

@Chomiczkowa:
Pozwol, ze w trosce o precyzyje wypowiedzi uzupelnie to zdanie:
"Uznaje rozdzielność między Kościołem a wiarą (w byty nadprzyrodzone)."

@Wachowska Danuta: Tak POPIS jest dyktatorski i narzucił w Polsce rasizm a nie KRK,szanowna Pani.Moigę podać dowody brutalnej polityki anty rodzinnej ale i propagandy ateistycznej która lekceważy tak jak POPIS polskie społeczeństwo.Sytuacja w Polsce jest jak w ex-RPA , a POPIS w dalszym ciągu tworzy Holocaust 2014/2015. 5 milionów na banicji poza Polską, 20 milionów tylko w ZUS, 6 milionów ubezpie ...  wyświetl więcej

  bern,  31/01/2015

@Marek Lipski: Szanowny panie, przyczyną nędzy w Polsce jest kościół katolicki, bo to z jego powodu i ogłupionych katolicyzmem polityków, Bóg nie błogosławi tego kraju, bo ta instytucja zainfekowała ten naród od czasów Mieszka 1 swoimi fałszywymi naukami, i doi z tego chorego państwa miliardy, na swoje pełne bałwochwalstwa kościoły zwłaszcza ostatnio na tak zwaną świątynię op. Bożej. Co tak napraw ...  wyświetl więcej

Kościół jaki jest każdy może zobaczyć, jeśli tylko zechce. To potężna korporacja umacniająca się przez wieki.Dawno już zagubiła wrażliwość wspólnoty pierwszych chrześcijan. Ludzie Kościoła bez skrupułów wykorzystuję prestiż i potęgę tej instytucji dla własnych, przyziemnych celów. Nierzadko niecnych. Coraz mniej tam Boga.Coraz więcej bożka chciwości i obłudy. Niestety.

@Włodzimierz Dajcz: hahaha.Pan napisał jak w Trybunie Ludu za czasów PRL.Brawo.Fakty są inne:KRK ratuje skazane na śmierć ,chore dzieci w Polsce ale w EU zachodniej.Administracja w Polsce wydaje wyroki śmierci w Polsce na chore dzieci,których rodzice otrzymują pomoc ze strony wspaniałych katolickich klinik w EU zachodniej.Tysiące dzieci w Polsce,które zachorowały są bezczelnie skazywane na śmierć ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  08/12/2014

A może powinniśmy powołać na ministra finansów tego bojownika moralności. Będziemy płacić podatki i całować urzędników skarbowych po rękach :
https://www.youtube.com/watch?(...)y4H4VyY
Trzeba im przyznać, że potrafią ogłupić naród. Szatan jest i inteligientniejszy niż przypuszczamy.

@Hamilton Starszy:
Wymowny videoklip... Mozna by powiedziec "swiat sie smieje"...
Drogi Hamiltonie, jako "syjonistyczno-bolszewicki agent wplywu" na Eiobie nie moglem sie oprzec pokusie aby zalaczyc ponizszy link:
https://www.youtube.com/watch?(...)nxJ8zaE

Wnioski pozostawiam Wam, drodzy Eiobowianie...
I zachecam do przeczytania mojego starego artu " Czerwono-brunatno-szare odcienie totalitaryzmu"

Ciężko uwierzyć w to co napisałaś. Wątpie, żeby ksiądz sam wyciągnął kobiecie pieniądze z dłoni w ten sposób, a jeśli to zrobił to jedno mi przychodzi na myśl...gdzie był mężczyzna w tym domu !? Może to nie jest na miejscu ale to nie facet a baran!. Tak samo tysiące ludzi rzuca na tace nie pytając a co dostanę w zamian ? Nowy kościół ? Darmowy pogrzeb ? No co ? Pieniądze i religia, pieniądze i duchowość...to nie ma ceny. Fajny artykuł ale popracuj nad stylem ;) Pozdrawiam

@Coriollanus: Nie będę się spierać co do wyciągnięcia kobiecie pieniędzy z ręki. Wiem, że to fakt i tyle. A mężczyzna był w takim samym szoku jak kobieta. A Twoim zdaniem co ten mężczyzna miał zrobić, powiedzieć: 'Ej Ty oddawaj kase!" ? Zastanów się...

@Chomiczkowa: Oddaj te pieniądze złodzieju i wynocha bym powiedział jeśli to oczywiście prawda, poza tym po co chcieli mu dawać kase jak nie mieli?

Emocjonalnie. Powiem szczerze - moim zdaniem najpiękniejszy jest ten moment, kiedy rodzi się trzeźwa obojętność. Obojętność - to jest dopiero moc.

Kasa, Kasa i jeszcze raz Kościół , a za taką ... kasę tysiące chorych dzieci w Polsce,są od lat ,ratowane przed śmiercią, gdyż NFZ nie pokrywa kosztów operacji w Polsce czy w EU zachodniej.Dzieci chore w Polsce, skazane wyrokami śmierci przez NFZ(mam kopie dokumentów i odmowy z NFZ) są ratowane w katolickich klinikach, żydowskich klinikach, ewangielieckich klinikach w Europie zachodniej. Dzieci po ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: panie Marku, artykuł jest o kościele, a nie o organizacjach działających przy lub pod egidą kościoła. Można zamienić PAŁACE BISKUPIE na ośrodki pomocy i wtedy zwolnienia podatkowe od nieruchomości kościelnych miały by sens.

@Krzysztof Mrozowski: Szanowny Panie, artykuł jest o kościele katolickim czyli o Watykanie,patronującymi ale i kontrolującym tak jak inne organizacje religijne w Polsce swoje "systemy administracyjne.
Nie możemy zapominać , że w Polsce są również inne religie, wiary , a " wiki" nie przedstawia aktualnych danych Czy innne wiary czy religie w Polsce, też będą tak krytykowane czy atakowane ? P ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Panie Marku, ale autor wybrał akurat ten kościół jako najbardziej ekspansywny i jako najbardziej zawłaszczający przestrzeń publiczną. Pisząc o pałacach miałem na myśli zamianę M100 na M1, a uzyskane z tego tytułu pieniądze przeznaczyć na cele charytatywne. Olbrzymią hipokryzją jest głoszenie ubóstwa Jezusa, jednocześnie gromadząc tak wielkie majątki. Kler za pomocą religii prowadzi ...  wyświetl więcej

@Krzysztof Mrozowski: Dzień Dobry. Najbardziej ekspansywną religią i wiarą w Polsce to nie kościół katolicki. Jest inna wiara i religia dominująca za kulisami władzy w Polsce.Ona ma wpływy a nie kościół katolicki czy chrześcijanie w Polsce.Proszę mi wybaczyć ale jestem, za faktami , a nie za propagandą ateistów, którzy nie buntują się przeciw anty rodzinnej polityce w Polsce. Statystyki jak i poli ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Proszę Pana widać nie zna Pan realiów podatkowych dotyczących KK w Polsce. Księża płacą ryczałtem (dlaczego?) od swoich pensji- parafia do 1000 osób 420 zł,powyżej 20000 1500 zł KWARTALNIE (dlaczego?) Kościół nie płaci podatku od tacy, chrztu, pogrzebu, bierzmowania, darowizn i NIERUCHOMOŚCI. Fundusz kościelny nadal jest wypłacany pomimo zwrotu majątków kościelnych ( z naruszeniem p ...  wyświetl więcej

  bern,  31/01/2015

@Marek Lipski: Szanowny panie, komu pan chce wciskać baśnie że katolicki kościół płaci podatki dla polskiej administracji, jak ma pan dowody wpłat tych podatków, to proszę wkleić je tutaj, by każdy zobaczył ile ta instytucja buli dla państwa. Ja panu podam dowód co Bóg powiedział o katolickim klerze już stulecia temu kiedy ta sekta jako instytucja nie istniała wcale, a teraz to jest wypełnionym pr ...  wyświetl więcej

http://jadwigaslaska.pl/glowna(...)finanse
http://www.opoka.org.pl/biblio(...)ac.html
http://www.niedziela.pl/artyku(...)zdjecia
...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: No właśnie skromność naszych biskupów aż bije po oczach. Nie wiem skąd Pan wziął informacje o zwrocie pieniędzy do skarbu państwa-uprawia Pan populizm. Religia nie jest nauką i dlatego nie powinna znaleźć się w szkołach, zapomina Pan, że istnieją jeszcze inne wartości, które należało by wpajać uczniom i postawy chrześcijańskie nie są wcale liderem moralności, wręcz bym powiedział, ż ...  wyświetl więcej

  bern,  31/01/2015

@Krzysztof Mrozowski: Pan Lipski to typowy klakier kościoła katolickiego, wątpię nawet w to aby uwierzył temu co mu powiedziałem wczoraj, i umieściłem do przeczytania wypełnione proroctwo z 1 Tymoteusza 4: 1 - 5. gdzie Bóg objawił Pawłowi na temat kościoła katolickiego, zanim ta instytucja zaistniała. Religia katolicka, powołuje się na Boga, ale w niej samej, Boga nie ma i także w pozostałych reli ...  wyświetl więcej

  bern,  31/01/2015

Ludzkie opinie nie są tak ważne na temat katolickiego kościoła jak te prosto od Boga, które On przekazał swoim prawdziwym sługom jakim byli apostołowie i prorocy. Apostoł Paweł zapisał w jednym z dwóch listów do swego współpracownika Tymoteusza to co jest napisane w 1 Tymot. 4: 1 - 5. I jest to wypełnionym proroctwem, a kiedy to Paweł zapisał, jeszcze katolicki kościół nie istniał, tylko setki lat ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska