Login lub e-mail Hasło   

Polska naszych marzeń

Równouprawnienie kobiet i mężczyzn przeniesie rozkwit świata. Wydaje mi się, że do osiągnięcia tego ideału najbliżej jest polskiemu społeczeństwu. A Państwo jak sądzą?
Wyświetlenia: 844 Zamieszczono 29/11/2014
Zgłoszony przez 2 użytkowników jako zawierający nieprawdzie informacje

Polska naszych marzeń

 

Dawne polskie elity-szlachta opierały swój byt na rozwoju rolnictwa. Rozwój przemysłu dającego pracę nadwyżkom ludu rolniczego zaczął się po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku i był on oparty na popycie polskiego rolnictwa. Eksport przemysłu niewiele wtedy znaczył. Elity komunistyczne PRL-u forsowały szybką industrializację gospodarki według modelu sowieckiego opartego na samowystarczalności gospodarczej. Doprowadziło to do wynaturzeń systemu społecznego i gospodarczego Polski. Ekipa Gierka zamierzała rozwijać Polskę w oparciu o eksport produkcji przemysłowej. Pomysłu tego nie udało się zrealizować. Po 1989 roku, po wejściu Polski na nową drogę rozwoju, otwarte zostały nowe kierunki dla współpracy gospodarczej ze światem i zerwane dawne kontakty z Rosją. W czasach PRL-u eksport polskiej żywności do Rosji wspierał polską gospodarkę, a po 1989 roku, a szczególnie po wejściu Polski w 2004 w struktury UE, eksport polskiej żywności do Rosji upadł.

Obecnie Rosja importuje corocznie żywność o wartości 45 mld dolarów a polski eksport do Rosji jest wart około 1 mld dolarów. Zaletą obecnej sytuacji Polski jest możliwość swobodnego kreowania swej polityki wewnętrznej i zagranicznej  ograniczanej tylko przez prawne założenia UE i NATO.

Obecne polskie elity nie dostrzegają szans dla Polski wynikających z unikalnego systemu kulturowego Polaków polegającego na zwyczajowym równouprawnieniu płci. Szacunek dla kobiet, cechujący polskich mężczyzn, wywalczony ciężką pracą polskich kobiet poświęcających się rodzinom, jest unikalną polską cechą. Promowanie tak rozumianej polskiej kultury, opartej na szacunku do kobiety, może przynieść wzrost prestiżu dla polskiego społeczeństwa w świecie. Atut ten odpowiednio wypromowany może zostać wykorzystany przez Polskę dla ożywionych kontaktów gospodarczych ze światem, które przyniosą nam prosperity w Polsce. Dodatkowo upowszechnienie tradycji dziedziczenia własności przez społeczeństwo może przynieść ożywienie biznesu w Polsce dotąd hamowanego przez dewiacje systemu społecznego. Polska ma szansę stworzenia idealnego dla ludzi systemu kulturowego i eksport tego systemu na cały świat. Polska obecna ma wszelkie warunki do nieskrępowanego rozwoju. Czy wykorzystamy tę szansę dla naszego osobistego i wspólnego dobra?

 

Warszawa, dnia 8 listopada 2014r. Bogdan Góralski

Podobne artykuły


12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1273
11
komentarze: 278 | wyświetlenia: 1112
10
komentarze: 195 | wyświetlenia: 570
10
komentarze: 75 | wyświetlenia: 693
9
komentarze: 31 | wyświetlenia: 732
8
komentarze: 110 | wyświetlenia: 779
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 653
8
komentarze: 1 | wyświetlenia: 386
8
komentarze: 73 | wyświetlenia: 758
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Hamilton,  29/11/2014

"W czasach PRL-u eksport polskiej żywności do Rosji wspierał polską gospodarkę, a po 1989 roku, a szczególnie po wejściu Polski w 2004 w struktury UE, eksport polskiej żywności do Rosji upadł".
W PRL-u były złote czasy dla polskiej gospodarki. Za statek wieprzowiny dostawaliśmy dwa statki butów. Do podzelowania.

Być może, tego nie wiem. Jednak w tamtym czasie mimo szykan rolnictwo prywatne w PRL-u dawało sobie radę, a teraz nie.

  Hamilton,  29/11/2014

@mgr inż.Bogdan Góralski: To jak to się dzieje, że w roku 2004 eksport rolno-spożywczy był na poziomie 5,2, (import 4,4) mld Euro, a w roku 2013 eksport 19,9, (import 14,2) mld Euro. Zanim zacznie się pisać lepiej wpierw poznać dane, inaczej wychodzi się na ignoranta. W 1989 roku obowiązywały w Polsce kartki na żywność. Taki był efekt wspaniałej współpracy z ZSRR i kondycji ówczesnego polskiego ro ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: w sumie masz rację. Byliśmy kolonią....

  Hamilton,  29/11/2014

Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.

1 mld Euro to wartość polskiego eksportu do Rosji, a cała Unia eksportuje do Rosji 13 mld Euro. W PRL-u komuniści eksportowali do Rosji całą nadwyżkę żywności, a nawet więcej niż było można, bo wymordowano po rewolucji bolszewickiej w akcji rozkułaczania 22 mln najlepszych rosyjskich rolników i Sojuz przymierał głodem.
A chabaniny zabrakło pod koniec ery Gierka, kiedy upadła hodowla w PGR-a ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  29/11/2014

@mgr inż.Bogdan Góralski: Dziś kwota podstawowa dopłat to 184 euro na hektar, ale średnio jest to 246 euro po uwzględnieniu dopłat dodatkowych. Pokaż mi jakąkolwiek grupę społeczną, która ma jakąkolwiek dopłatę do działalności gospodarczej. W tym tak wychwalanym przez ciebie PRL-u rolnik, by kupić węgiel musiał państwu sprzedać świnię po cenie produkcji, a potem przez tydzień jeździł do Gs-u by go ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  29/11/2014

@mgr inż.Bogdan Góralski: Powierzchnia UE to 4 381 376 km2, powierzchnia Polski to 312 000 km2, czyli ok 7,1 %. Jeden miliard do trzynastu to też ok. 7,5 %. Dziś nie odbiegamy eksportem od innych krajów, mimo wieloletnich zapóźnień, przy pełnych półkach i relatywnie niższych cenach żywności. W PRL-u nie widziałem zamożnych rolników, dziś są.

@Hamilton Starszy: masz rację, ale trzeba się dzielić chlebem z głodnymi...

  Remter,  29/11/2014

Tak dobrze jak dzisiaj rolnicy mają - nie mieli nigdy. Obserwuję wieś od ponad pół wieku ... I nikt mi nie wmówi, iż rolnik cierpi biedę... To, że mocno są rozpici - to fakt. Ale stać ich na pijaństwo - a tam gdzie wódka gości od rana do wieczora ... to brud i nędza panuje. Natomiast tam gdzie pracują - mają bardzo dobrze... nowe dobre samochody, ciągniki z całym osprzętem wyjeżdżają na pola. A w ...  wyświetl więcej

Zgadzam się z Hamiltonem i Remterem, że rolnictwo to złota żyła. Tylko, że niewykorzystana......Rolnictwo stanowi o pokoju.Rozwijajmy rolnictwo najbardziej jak się da. Sprowadźmy rolników z południa i dzierżawmy im ziemię. A tak powstałą żywność na pewno sprzedamy.

  Hamilton,  01/12/2014

@mgr inż.Bogdan Góralski: Grunty rolne drożeją, a to znaczy, że rolnictwo ma się całkiem dobrze. Nie rozumiem tylko dlaczego mamy sprowadzać rolników z południa i im ją dzierżawić.

@Hamilton Starszy:
Poczytaj moją książkę pt.Człowiek i klimat dostępną w internecie w Repozytorium CEON to się dowiesz dlaczego.

  Hamilton,  04/12/2014

@mgr inż.Bogdan Góralski: wyrażane przez ciebie poglądy można skomentować krótko jak za czasów Gierka: "gdybyśmy towarzysze mieli mięso moglibyśmy towarzysze produkować konserwy wiecie, rozumiecie, ale nie mamy blachy".

@Hamilton Starszy: bo u nas nie ma rolników potrafiących zagospodarować wolną ziemię...

@Hamilton Starszy: to wynika ze złej organizacji naszego społeczeństwa wynikajacej z jego niewiedzy. Można to zmienić...

  Hamilton,  10/06/2015

@mgr inż.Bogdan Góralski: "W czasach PRL-u eksport polskiej żywności do Rosji wspierał polską gospodarkę, a po 1989 roku, a szczególnie po wejściu Polski w 2004 w struktury UE, eksport polskiej żywności do Rosji upadł." . " Jednak w tamtym czasie mimo szykan rolnictwo prywatne w PRL-u dawało sobie radę, a teraz nie." Przeciętny dochód z pracy w rolnictwie (z 1 ha) 1995 r. - 537 zł, W 2004 r. - 1.6 ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska