Login lub e-mail Hasło   

Silnik diesla z instalacją LPG.

Możliwe jest zamontowanie do silnika diesla instalacji gazowej, nie przynosi to jednak w każdym przypadku korzyści w postaci oszczędności, ale wręcz przeciwnie – generuje koszty.
Wyświetlenia: 626 Zamieszczono 17/12/2014

Trzy typy instalacji gazowej dla silnika diesla.

Współpraca silnika diesla z instalacją gazową znacząco różni się w porównaniu do silnika benzynowego. Silnik diesla nigdy nie będzie pracował tylko i wyłącznie na zasilaniu gazowym, ponieważ, przy montażu tego typu instalacji konieczna jest przebudowa silnika, co generuje wysokie koszty. Instalacje typu dual fuel posiadają również swoje ograniczenia i wymagają wgrania nowego oprogramowania do komputera sterującego pracą silnika. W przypadku tego typu instalacji gazowej do komory spalania wtryskiwany jest i olej napędowy i gaz. Ropa stanowi od 5 do 30 procent objętości mieszanki paliwowo – powietrznej i jest potrzebna wyłącznie do zainicjowania procesu spalania, większą część mieszanki stanowi gaz LPG.

Instalacje typu mono i dual nigdy nie będą popularne ze względu na swoje ograniczenia, dlatego w silnikach dużo częściej stosowany jest rodzaj instalacji zwany diesel gaz. W przypadku tego typu instalacji w momencie rozruchu silnika do komory spalania trafia czysty olej napędowy, a w momencie pracy już mieszanka ropy i gazu. Mimo podobnej zasady działania, instalacja ta znacząco różni się od instalacji gazowej dual fuel, ponieważ w tym przypadku do komory spalania trafia maksymalnie 30 procent gazu, a jednostka napędowa nie wymaga znacznych modyfikacji konstrukcyjnych.

Aspekt ekologiczny instalacji LPG w silniku diesla i lepsze osiągi.

 Olej napędowy w połączeniu z gazem LPG wypalany jest niemal w pełny sposób. W przypadku zasilania silnika czystym olejem napędowym do układu wydechowego trafia nawet 15 procent nie spalonej mieszanki, w przypadku połączenia oleju z gazem odsetek maleje do zaledwie 5 procent. Dzięki temu szkodliwe związki powstałe w procesie spalania emitowane są w mniejszym stopniu, zmniejsza się także warstwa nagaru odkładającego się w silniku.

 Posiadanie instalacji gazowej w aucie z silnikiem diesla wpływa również na osiągi auta i generuje duże oszczędności. Moment obrotowy i moc silnika po montażu instalacji LPG mogą wzrosnąć nawet o 30 procent! Różnica w osiągach jest znaczna i powinna być od razu wyczuwalna. Za sprawą mniejszego zużycia oleju napędowego do mieszanki paliwowej powstają również oszczędności, które mogą sięgać nawet 20 procent. Ceny tego typu instalacji są niestety wysokie.

Czy instalacja gazowa w dieslu się opłaca?

 Koszt montażu instalacji gazowej LPG do silnika diesla jest wysoki i zwróci się, niestety, dopiero po pokonaniu 70 tysięcy kilometrów przy założeniu, że mieszanka paliwowa będzie składać się właśnie w 30 procentach z gazu. Jazda w trasie lub mniejsza efektywność instalacji gazowej wydłuży niestety ten dystans nawet o 20-30 tysięcy kilometrów. Opłacalność montażu instalacji gazowej do silnika diesla jest niestety wątpliwa, jednak producenci instalacji będą udoskonalać ten system. Powodem tego jest obniżka cen eksploatacji silników, a oferta kierowana jest głównie do właścicieli firm przewozowych i transportowych. Jeżeli, zatem chcesz założyć instalację gazową do silnika diesla w samochodzie osobowym zastanów się nad opłacalnością tej inwestycji.

Podobne artykuły


73
komentarze: 19 | wyświetlenia: 17820
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31756
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 29732
27
komentarze: 11 | wyświetlenia: 19882
24
komentarze: 33 | wyświetlenia: 13673
22
komentarze: 4 | wyświetlenia: 34485
21
komentarze: 14 | wyświetlenia: 13387
15
komentarze: 5 | wyświetlenia: 33354
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6970
16
komentarze: 1 | wyświetlenia: 7470
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska