JustPaste.it

Piekło czy powrót do barbarzyństwa

. Jestem przekonany, że nadszedł czas, aby ludzkość zweryfikowała systemy polityczne religijne i społeczne, by wyeliminować te szkodliwe w tym złe tradycje oraz stereotypy myślowe.

Piekło czy powrót do barbarzyństwa

Sprawa, o której chcę pisać jest bardzo wstydliwa, anormalna i amoralna w swojej wymowie, gdyż sprawa dotarła do Trybunału Konstytucyjnego.  Dotyczy ona rytualnego uśmiercania zwierząt na użytek mniejszości żydowskiej.  Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w skardze do Trybunału argumentuje, że zakaz uboju rytualnego (polegającego na podcięciu gardła przytomnemu zwierzęciu) narusza konstytucyjną wolność praktykowania religii i prawo mniejszości narodowych do kultywowania swoich obyczajów. Nic dodać nic ująć, jeżeli obyczaje nawiązują do epoki kamienia łupanego to też ludzie kultywujący tą epokę powinni chodzić nago z maczugami. 21 Wiek nie może być zdominowany przez tradycję szczególnie złą i szkodliwą moralnie. 21 Wiek powinien zaowocować powszechnym oświeceniem, aby ludzie poznali swoje miejsce w szeregu i we wszechświecie, aby nie być ogniwem w łańcuchu pokarmowym. Ludzie muszą, zatem zmienić swój stosunek do świata przyrody i do świata zwierząt. Zwierzęta to nasi mniejsi bracia, którzy w historii ewolucji zostali w tyle. W czasie, gdy emergencja ludzka (doskonalenie gatunku) zwolniła tępo i wyczerpała swoje możliwości rozwoju, emergencja zwierząt ma się dobrze i idzie w dobrym kierunku. Należy mieć na uwadze rolę, jaką mogą odegrać zwierzęta w postępie cywilizacji. Czy nowa o wyższym poziomie cywilizacja powstanie jest wielką niewiadomą i czy ona będzie w stylu Orwella czy innym, zależy od ludzi i jaki stosunek będą mieli do zwierząt? Trzeba zaznaczyć, że zwierzę posiada też duszę, czyli ciało astralne i nie jest pozbawione wyższych celów. Tak samo jak człowiek uczestniczy w procesie reinkarnacji i jego energia „wyższego ja” zasila czwarty wymiar. Problemem ludzkości jest konsumpcja mięsa zwierzęcego na tak wielką skalę. Przemysł mięsny zajmuje ogromny segment rynku światowego. Ubojnie pozbawiają życia milionom zwierzętom, które też tak jak ludzie posiadają psychikę i wrażliwość emocjonalną.

Zwierzęta nie posiadają świadomości realnej tak jak ludzie i to jest faktem. - Ale korzystanie z ich nieświadomości jest sprzeczne z etyką i z moralnością głoszoną przez wiele religii w tym judaizm. Kombinaty hodowli zwierząt tzw. rzeźnych są fabrykami śmierci. Mówiąc potocznie zwierzęta hodowlane są upokarzane przez zachowania człowieka i warunki, jakie są im serwowane. Mordując na taką skalę systemowo i z okrucieństwem zwierzęta w celach rytualnych, sztucznie przedłużając ich agonię jest perfidnym barbarzyństwem. Zdumiewa mnie postawa rabina Cytuję jego wypowiedź dla „Rzeczypospolitej” Rabin Polski Michael Schudrich: - Ja jestem odpowiedzialny za zaspokojenie potrzeb wyznawców w Polsce. Za zaspokojenie ich bez konieczności kupowania koszernego mięsa z zagranicy - mówił. Przy okazji powiedział, że szechita, czyli ubój rytualny, został ustanowiony dla ochrony zwierząt przed cierpieniem, a nie dla dokładnego wykrwawienia zwierzęcia. Na pytanie, czy zgadza się z opiniami naukowców i lekarzy weterynarii, że ubój rytualny powoduje u zwierzęcia więcej cierpienia niż ubój z ogłuszeniem, odpowiedział, że jego zdaniem większego cierpienia nie powoduje, ale wie, że są różne opinie na ten temat. On sam zaś nie je mięsa od 38 lat.Zostawiam to bez komentarza i uważam, że ludzie nie powinni uczestniczyć w żadnym procederze zabijania zwierząt tym bardziej w celach rytualnych. Co to za wiara i religia, która dba o koszerność czytaj: czystość produktów żywieniowych zapominając o czystości sumienia? Religie przedstawiciele kościołów nie powinny wpływać na sprawy, które są podejrzane moralnie. Nigdy nie powinny też prowadzić świętych wojen w imieniu Boga. Religie nie powinny zajmować się polityką i w tym wykorzystywania swojej władzy do indoktrynacji i narzucanie światopoglądu dzieciom i młodym ludziom. Jestem przekonany, że nadszedł czas, aby ludzkość zweryfikowała systemy polityczne religijne i społeczne, by wyeliminować te szkodliwe w tym złe tradycje oraz stereotypy myślowe. Ludzkość  powinna zweryfikować status prawny dotyczący zabijania i konsumpcji mięsa zwierzęcego, czy nie jest to swojego rodzaju kanibalizm. Alternatywą dla ludzkości jest produkcja innego rodzaju żywności aby  propagować i wprowadzać jako zdrowe normy żywieniowe, wegetarianizm i weganizm. A już na pewno nie powinno się stosować reklam zachwalających smak produktów i potraw mięsnych.

grudzień 14                                 autor: Romuald Feliks Piątek