Login lub e-mail Hasło   

Produkcja gry komputerowej.

Co sprawia, że co chwile wydawane są nowe gry? Sprawa wygląda następująco. Chęć zarobienie pieniędzy. Zarówno przez dewelopera jak i przez studio.
Wyświetlenia: 459 Zamieszczono 20/03/2015

Deweloper gier komputerowych tu też możemy go nazwać wydawcą (podobnie jak w przypadku wydawcy książek) zauważa popyt na rynku na grę o określonej tematyce np. RPG w baśniowych klimatach np. Wiedźmin lub Sieciowy FPS np. Evolve. A tam gdzie popyt tam też podaż i możliwość zarobienia pieniędzy.

Zespół produkcyjny

Aktualnie team tworzący grę komputerową składa się z kilkudziesięciu osób począwszy od copywrighterów a skończywszy na programistach. Poza tym przy produkcji gry zatrudniane są również inne zewnętrzne osoby takie jak aktorzy, kompozytorzy a nawet całe orkiestry. Możliwości finansowe zespołu tworzącego grę są ograniczone więc wymogiem jest znalezienie wydawcy. Zdarzają się także przypadki gdzie role sie odwracają - wtedy wydawca szuka studia.

Preprodukcja

Niezwykle interesujący jest również etap preprodukcji. Najważniejsze osoby tworzące core team tworzą koncept. Główny Projektant jest nim najczęściej pomysłodawca nadzoruje prowadzone działania według ustalonego konspektu. Jest on na tyle elastyczny, aby wprowadzić zmiany bez ryzyka zmiany wcześniejszych założeń.

Grafika

Tworzone są szkice koncepcyjne postaci i lokacji. Które później są przenoszone do wersji 3D. Równolegle rozpoczyna się pisanie scenariusza. Wymyślana jest cała historia, dialogi, charakterystyka bohaterów. Do odpowiedniego koordynowania pracy nad projektem powstaje tablica czasowa inaczej harmonogram zarządzania projektem. Oznaczone są w nim wszystkie prace wykonane lub planowane do wykonania.

Silnik gry

Gdy już przechodzimy do następnego etapu prac nadchodzi czas, aby wybrać odpowiedni silnik gry (wśród nich są: quake engine, unreal engine i unity 3D). Odpowiada za wyświetlanie grafiki, odtwarzanie dźwięków i filmów oraz obliczanie fizyki. Stworzenie silnika od podstaw trwa bardzo długo i trzeba liczyć się z wysokimi kosztami dlatego twórcy najczęściej kupują gotowy produkt i wprowadzają zmiany w jego kodzie.

Programiści

Wcześniej wspomniany silnik ma bezpośredni związek z pracą programistów. Są oni podzieleni na mniejsze grupy z konkretnie przydzielonymi zadaniami. Ich głównym zadaniem jest napisanie kodu gry w taki sposób aby gra działała płynnie. Praca programistów nadzorowana przez ich szefa przypomina prace murarskie. Mniejsze elementy kodu to cegły, a całość aplikacji to skończony budynek.

Programiści odpowiedzialni są za takie cechy gry jak: sztuczna inteligencja postaci, fizyka, interfejs czyli menu (również tego widocznego podczas gry np. pasek życia), interfejs sieci czyli tego dostępnego podczas gry w trybie wieloosobowym. Często bywa tak, że wykorzystuje się gotowe rozwiązania i przystosowuje do konkretnych wymagań. Podczas prac przy tworzeniu gry istnieje jeszcze grupa programistów odpowiedzialnych za tworzenie narzedzi. Są to innymi słowy programy usprawniające prace innym programistom.

Kryspin Barłóg, gamedot.pl

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1079
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60581
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31239
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32524
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63432
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 64906
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28760
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23214
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28460
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23349
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26281
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12444
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska