Login lub e-mail Hasło   

Gdzie jest Bóg?

Czy jest, jeśli tak to gdzie?
Wyświetlenia: 1.482 Zamieszczono 27/03/2015

Dawno, dawno, dawno, bardzo dawno temu ludzie wierzyli w różne bóstwa. Każde bóstwo miało swoją funkcję i zadanie. W ten sposób gdzie się nie obrócić tam bóg lub jego dzieło i za każdym razem był to inny bóg w zależności na co popatrzyliśmy.

Później był jeden bóg - miał wiele funkcji ale generalnie wypełniał całe nasze życie. Wypełniał je do tego stopnia, że "wielcy oświeceni" tego świata w obronie swych dogmatów siłą i torturami zakazywali głoszenia nauk mędrców, których teorie wedle uznania "oświeconych" wyganiały boga coraz dalej.

Ale nie powstrzymali nauki - dziś Słońce nie jest bogiem, a przeciętną, niczym nie wyróżniającą się gwiazdą, dziś Słońce nie krąży w okół Ziemi ani żaden inny odległy (poza Księżycem) obiekt na nieboskłonie, dziś nasza galaktyka Droga Mleczna nie stanowi granicy Wszechświata a jest przeciętną, jedną ze 100 miliardów galaktyk. Bóg odszedł z tych wymienionych światów wyobrażeń i wierzeń. Wystarczyła soczewka, potem układ soczewek a później ogromny teleskop. Bóg odszedł z miejsc w których dostrzegali go "wielcy oświeceni"

Dzisiaj wraz z rozwojem nauki, bóg znika z kolejnych światów. Z tych światów, w których go jeszcze niedawno dostrzegaliśmy.

Gdzie zatem jest Bóg?

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 1884
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1008
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1654
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1362
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1135
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 949
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 733
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 881
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 537
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 834
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 852
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 536
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 518
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1130
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Prawdopodobnie w nas, wewnątrz nas, 24 h/ 7 dni w tyg. 365 dni w roku ale oddala nas od niego zasłona iluzji, nasze ego, nasza karma.

@kamil30: Tym metafizycznym sercu?

@SZKOLENIA.COM: Oświeceni Mistrzowie od wieków uczą, że boskie światło i boski dźwięk jest w nas ale nasza uwaga jest rozproszona w ciele, nasza dusza - świadomość. Oraz w świecie zewnętrznym. Wiele systemów jogi mówi o metafizycznym punkcie chidakash - poniżej brwi i o tym, że stamtąd wypływają refleksje, odbicia wyższych duchowych światów, są to tzw., prany, energie umysłu, którą są iluzją. Tak ...  wyświetl więcej

@kamil30: o tym co napisałeś nie mam zielonego pojęcia. Nigdy się tym nie interesowałem i nie zajmowałem i pewnie też nie będę ze względu na czas.

Trudno mi się do tego odnieść ale wierzę, że istnieje coś takiego jak wyższa świadomość i absolutnie nie nazwałbym jej bogiem lecz niewykorzystaną ludzką możliwością

@SZKOLENIA.COM: Rozumiem, pisałeś o metafizycznym sercu więc odpisałem jak to jest rozumiane przez oświeconych Mistrzów. Pozdrawiam serdecznie:-) To juz nie jest istotne jak nazwiemy ta wieczną Prawdę i rzeczywistosć bo to tylko nazwy a nie jej esencja. Jeden nazwie Bogiem, drugi Duchem, Wielkim Duchem, trzeci Matką, czwarty Ojcem, Źródłem., świadomą energią. Różne filozofie nazywały tą pierwotną ...  wyświetl więcej

  miki2,  27/03/2015

"Gdzie jest Bóg?" To dobre pytanie, na które odpowiedź podaje Biblia.
On nigdy nie twierdził, że Słońce obraca się dookoła Ziemi. On nigdy nie twierdził, że Ziemia jest płaska. Zrobili to ludzi, którzy wypaczyli Jego słowa dogmatami, by w efekcie końcowym nie tylko zarobić, a także by mieć władzę.

Na samym początku było odwrotnie. Bóg był jeden, a potem ludzie natworzyli sobie bóstw.

@miki2: Ciekawe, to gdzie jest Bóg? Bo nie masz chyba na myśli "niebiosa" albo "nowe niebo i nową Ziemię"?
Fajnie że wiesz co było na początku, ciekawe skąd.

  lewi,  27/03/2015

Gdzie jest Bóg? Bóg jest bytem duchowym i niewidocznym dla ludzkich oczu. Biblia informuje że przebywa w duchowych niebiosach (nie fizycznych) , ponieważ jest ponad nimi

@lewi: Biblia mówi o Bogu żywym a nie duchu, czy jest widoczny - Mojżesz go widział, napisane jest też że nikt kto widział Boga nie przeżył, choć niektórzy rozmawiali z nim twarzą w twarz. Polecam Stary Testament. Nie powołuj się na źródło, którego nie znasz.

  lewi,  28/03/2015

@roszpunek: Tak Biblia mówi o Bogu żywym który jest Duchem ( ma duchową niewidzialną naturę)

Bóg jest Duchem, a ci, którzy go czczą, muszą oddawać cześć duchem i prawdą”. (Jana 4:24)

Bóg się nie zmienia, opisany w ST Bóg (Jahwe,Jehowa) jest tym samym Bogiem opisanym w NT (Jahwe,Jehowa)

@lewi: Duch jest żywym, my po śmierci stajemy się duszą-duchem więc dalej żyjemy. Tak by wynikało z tego co napisałeś. Idąc dalej dochodzimy do wniosku że nie ma zmartwychwstania a co najwyżej przyobleczenia ponownie powłoki cielesnej dla żyjącej duszy. Zdrowia życzę ;-)

  lewi,  28/03/2015

@roszpunek: Czy w Bibli pisze że po śmierci żyjemy dalej?
Odsyłam do (Kaznodziei 9:5,10)

  miki2,  28/03/2015

@roszpunek:
Kto w rzeczywistości rozmawiał z Mojżeszem "twarzą w twarz", tak że Mojżesz odczuwał to, jakby rozmawiał z samym Bogiem?
Podpowiedź i odpowiedź kryje się w tutaj:

- "Tego Mojżesza, którego się zaparli, mówiąc: 'Któż cię ustanowił władcą i sędzią?', właśnie jego posłał Bóg - jako władcę i jako wyzwoliciela - przez rękę anioła, który mu się ukazał w ciernistym krzew

...  wyświetl więcej

  nse,  27/03/2015

"Gdzie zatem jest Bóg?" ..., a gdzie jest dzień jutrzejszy, czy taki istnieje ??

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Dzień jutrzejszy nastąpi, niezależnie od tego, co się w tym dniu wydarzy i niezależnie od tego ilu ludzi straci życie. To jest pewność. Taką samą pewność mamy, że Bóg istnieje.

  nse,  27/03/2015

@miki2: ... no właśnie i po co się tak wysilać w dyskusjach ;)
„OKAŻĘ SIĘ, KIM SIĘ OKAŻĘ” http://pl.wikiquote.org/wiki/K(...)5%9Bcia
"On powoduje, że się staje"
Nieograniczona niczym przyszłość sprawia że wszystko staje się możliwe :)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Widzę, że zmieniłeś treść swojej wypowiedzi, więc mnie "wywaliło". Dlatego zostawiłem ten znaczek ;)

Mariuszu, a co chcesz powiedzieć przez lin, który załączyłeś i wypowiedź, którym go okrasiłeś "„OKAŻĘ SIĘ, KIM SIĘ OKAŻĘ” i "On powoduje, że się staje"?

  nse,  27/03/2015

@miki2: Piszę na żywo i potem jeszcze wpadają mi pomysły które w miarę możliwości poprawiam lub dodaje dopóki mam czas, przepraszam czasem to jest upierdliwe :(
("„OKAŻĘ SIĘ, KIM SIĘ OKAŻĘ” i "On powoduje, że się staje"? ) ... spokojnie powinnaś/eś ? sam/a dojść ;)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mnie też to się zdarza, że zmieniam treść, którą na początku napisałem :)
("„OKAŻĘ SIĘ, KIM SIĘ OKAŻĘ” i "On powoduje, że się staje"? ) - ja do tego już dawno doszedłem, dlatego pytam Ciebie, co Ty masz na myśli :)

  nse,  27/03/2015

@miki2: pewnie to samo ;)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Pewne jest to, że nie to samo.

  nse,  27/03/2015

@miki2: Skąd ta pewność ?

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Z tego powodu ";)"

  nse,  27/03/2015

@miki2: to nie daje pewności :)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
A Twoje wszystkie komentarze, nie biorąc pod uwagę tego, co powyżej napisałeś?

  nse,  27/03/2015

@miki2: Wszystkie ??

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:

iorąc pod uwagę wszystkie. A z wszystkich, wszystkie, które zaprzeczają temu, co wiem ja na ten temat, a temu, co wiesz Ty na ten temat i w co wierzę ja, a także, w co wierzysz Ty.

  nse,  27/03/2015

@miki2: Które porzeczom temu co wiesz ??

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
To może prościej Mariuszu. Czy uważasz, że imię Boże Jehowa tłumaczy się na "on powoduje, że się staje"?

  nse,  27/03/2015

@miki2: A gdyby założyć że bóg to czas ?? ..., wtedy obie definicje by się zgadzały ?? ..., choć to nieco bardziej złożone ... A jeśli się założy że bóg to przyszłość ... ?? Czy jutro istnieje, czy mamy obraz jutra ?? ... czy ten obraz zbiegiem czasu się zmienia ?? Czy nasz obraz jutra jest doskonały ??
Jesteśmy niedoskonali wiec z czasem zmieniamy swoje wyobrażenie ( obraz ) doskonałości i ...  wyświetl więcej

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Można przyjąć, że Bóg to czas. Problem w tym, że nie ma On początku.
Wymawiając Jego imię "on powoduje, że się staje", zgadzamy się z tym, że wierzymy, iż Bóg staje się kimkolwiek zechce, by realizować swoje obietnice i zamierzenia. Czy zgadzasz się z tym, Mariuszu?

  nse,  27/03/2015

@miki2: Bóg może stać się kim zechce, tylko czemu miałby stać się tym czym my chcemy ??

@Mariusz Kajstura: W świetle nauk oświeconych Mistrzów Czas to siła negatywna Wszechświata która trzyma nas w iluzji i niewoli, w strachu. Dlatego nie może to być Bóg który jest poza czasem. Czas to bat który nas popycha jak niewolników to przodu - jest jak tykajaca bomba bo ulegamy własnemu ego które zaplątuje nas w iluzję tego czasu. Iluzję przeszłości, oraz przyszłości - marzeń i pragnień. Więc ...  wyświetl więcej

  nse,  27/03/2015

@kamil30: To nie czas tylko świadomość ograniczenia czasu naszego życia ..., trochę inaczej to widzę, ale nie będę się spierał :)

@Mariusz Kajstura: Ale ograniczenia które czujemy tworzy w nas Czas. To on zawęża nasze postrzeganie nie pozwalając nam być w tu i teraz. Strach bierze się z ego zaplątanego w iluzję czasu, ego które jest przywiązane do rzeczy i do ludzi. Oczywiście można zaprzyjaźnić się z czasem i wtedy czas staje się naszym sługą a nie panem, tak jak umysł staje się naszym sługą kiedy podporządkujemy go świadomością.

  nse,  27/03/2015

@kamil30: Czy iluzja wzbudza uczucia ?? ... może świadomość ograniczenia czasu jest właśnie taką iluzją którą czujemy ?? ... bo musimy czuć proces starzenia się naszego ciała które jest naszym narzędziem.
Zerknijmy na to tak, mamy do dyspozycji narzędzie z pewnymi ograniczeniami, i sami zakładamy co i ile zrobimy tym narzędziem ..., a strach powstaje w chwili kiedy zaczynamy mieć wątpliwośc ...  wyświetl więcej

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mariuszu, napisałem, że Bóg "staje się kimkolwiek zechce, by realizować swoje obietnice i zamierzenia", a nie nasze, ludzkie.

@Mariusz Kajstura: Ja pisałem o czasie a nie o uczuciach:-) Świadomość ograniczenia czasu jest świadomością więc nie może być iluzją ;-) I to jest moim zdaniem dowód, że posiadamy wieczną duszę, świadomość która wykracza poza czas i jego iluzję.

  nse,  27/03/2015

@miki2: My dokładnie nie wiemy czego chce Bóg próbujemy to odgadnąć, jako ludzie mamy do wyboru dwie motywacje:
1.)Stać się bogiem.
2.)Żyć w zgodzie z Bogiem.

  nse,  27/03/2015

@kamil30: Istnieje uczucie bez czasu ?? , lub uczucie trwające wiecznie ??
"świadomość która wykracza poza czas i jego iluzję. " ... w takiej świadomości nie ma strachu ;)

@Mariusz Kajstura: Nie bardzo rozumiem:-) Uczucie to uczucie a czas to czas. Oczywiście są różne uczucia - te bardziej wyższe i głębokie i te niższe - np emocje to stany które wynikaja z ego zagubionego w iluzję czasu. Np. emocje które nie pozwalają się nam pogodzić z przeszłością której już nie ma a istnieje w naszym umyśle.
Co do uczucia trwajacego wiecznie - moim zdaniem cały czas dążymy ...  wyświetl więcej

  nse,  27/03/2015

@kamil30: Uczucie nie jest wieczne, każde przemija, więc w ponadczasowej świadomości jego nie ma.
"z tym co poza czasem. " => poza ograniczeniem czasu :)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
W tym celu Bóg pozostawił nam swoje spisane słowo, byśmy nie błądzili po omacku w poszukiwaniu Jego. To Słowo nazywa się Biblią lub Pismem Świętym.

  kamil30,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura: Dlatego pisalem, że jedynym najprawdziwszym uczuciem człowieka jest tęsknota duszy za Bogiem - i ta tęsknota ma najbardziej szlachetny wymiar.

  nse,  27/03/2015

@miki2: I bądźmy Mu za to wdzięczni, jednak ja się nie podejmę jedynie słusznej interpretacji Jego słów.

  nse,  27/03/2015

@kamil30: Też tak myślę :)

  nse,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura: Na dziś kończę. Spokojnych rozważań :)

@Mariusz Kajstura: Więc masz rację - nawet to najbardziej szlachetne uczucie tęsknoty za Bogiem przeminie kiedy dusza wtopi się w Boga więc juz tęsknoty nie będzie tylko jedność, bez separacji. Miłego wieczorku:-)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Biorąc pod uwagę fakt, że te słowa zapisane na karach Biblii Bóg skierował do całego rodzaju ludzkiego, dziwnym wydaje się, że ludzie uciekają od chęci zrozumienia tego, co On chciał nam przekazać.

@miki2: Co masz na myśli? Z tego co widzę wszyscy w trójkę wierzymy w Boga więc chyba warto skupić sie na tym aspekcie i szukać rzeczy wspólnych? Biblia w wielu miejscach sama sobie przeczy wiec to jasne, że nie są to słowa Boga.

  nse,  27/03/2015

@miki2: Chęć zrozumienia to nie to samo co wpajanie jedynie słusznych interpretacji, zresztą często okazującymi się błędnymi interpretacjami ..., a każde tłumaczenie jest związane z nałożeniem własnej interpretacji tłumacza :( ..., dopiero za pośrednictwem Ducha Bożego i przypowieści jakie pozostały daje się odszukać jakieś zrozumienie ...
Spokojnej Nocy :)

  miki2,  27/03/2015

@kamil30:
Czytam Biblię od wielu lat, ale nie znalazłem w niej sprzeczności. Może podasz jakieś sprzeczności, których nie dostrzegłem?

@miki2: Mogę - w kilku miejscach Biblii jeśli przyjąć że każde słowo z Biblii to słowo samego Boga- Bóg mówi że powinniśmy zrezygnować z jedzenia mięsa a spożywać rośliny. Za to w innym miejscu jest mowa o barankach z nieba w słowach kiedy Bóg zsyła je i mówi "rżnij i jedz" albo rozmnażanie ryb przez Jezusa. Mogę podać źródła tych sprzecznych fragmentów. WIęc widać Bóg jest niespójny chociaż jeste ...  wyświetl więcej

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Zgadzam się, że wielu tłumaczy pozostawało i pozostaje pod wpływem interpretacji tego, co niosło ich wyznanie. Dlatego warto korzystać z powszechnie uznanych przekładów biblijnych lub zachowanych rękopisów, które jednoznacznie wskazują na niezmienność treści Słowa Bożego.
Przespanej nocki :)

  miki2,  27/03/2015

@kamil30:
Czekam zatem na konkrety, bo najlepiej mi się do takowych odnieść. W którym miejscu Bóg mówi że powinniśmy zrezygnować z jedzenia mięsa a spożywać rośliny?
A może w tym wszystkim nie trzeba szukać wytłumaczenia, lecz sensu, który pada w konkretnym kontekście?

Mój kolega zarzucił kiedyś Biblii, że niemożliwe jest, aby pieniądze były wcześniej, niż je wymyślili Fenicj

...  wyświetl więcej

@miki2: Przede wszystkim nie piszę tego aby kogokolwiek zachęcać do wegetarianizmu ani oceniać. Tylko aby pokazać, że są sprzeczne fragmenty. Ja oczywiście nie wierzę, że Biblia to słowo Boga chociaż uwazam, że część wypowiedzi Jezusa jest prawdziwa a część skrzywiona przez kościelnych edytorów ale to juz moje zdanie i każdy może mieć inne. Po 1) Przykazanie "nie zabijaj" - nie ma tam gwiazdki do ...  wyświetl więcej

@miki2: Co do różnych tłumaczeń i znaczeń - jeśli jesteś otwartym katolikiem i nie obrażasz sie o byle co to polecam ten filmik który dobrze tłumaczy to co czym mówisz ;-) https://www.youtube.com/watch?(...)AhCW0Zg

@miki2: "Fenicjanie VIII-VII wiek p.n.e.. A w Biblii czytamy, że już za czasów Abrahama były, tj. jakieś 4000 lat temu." W tym zdaniu sam sobie zaprzeczasz - coś chyba źle napisałeś bo Fenicjanie z tego co piszesz żyli w VII w.p.n.e a Abraham w II w.p.n.e czyli później niż Fenicjanie.

  miki2,  28/03/2015

@kamil30:
Biorąc pod uwagę Gen.I:29,30, tj. Rodzaju 1:29, 30, rzeczywiście Bóg dał do spożywania wszelką roślinność, prócz zwierząt.
Ten stan rzeczy Bóg zmienił po potopie, jednak postawił pewne uwarunkowanie, które obowiązuje do dnia dzisiejszego (Rodzaju 9:3-6).

To, co dotyczy relacji z Daniela 1:8-15, nie ma nic wspólnego z zakazem jedzenia mięsa, który nie obowiązywał już

...  wyświetl więcej

  miki2,  28/03/2015

@kamil30:
Abraham, drogi kamilu30 żył na początku II tysiąclecia, a nie stulecia, a właściwie na przełomie III i II tysiąclecia. Z chronologii biblijnej wynika, że Abram urodził się w 2018 roku p.n.e. a zmarł w 1843 roku p.n.e.

Coś bardzo słabe masz rozeznanie, co do samej Biblii i osób w niej występujących, skoro takie "byki" stawiasz.

  miki2,  28/03/2015

@kamil30:
Gdybyś mógł przedstawić jakieś prawdziwe, a nie podrabiane dowody na to, że "Biblia sama sobie przeczy", to byłbym wdzięczny.

@miki2: Już przedstawiłem i napisałem wcześniej, że na 100% im zaprzeczysz:podajac nie swoją własną interpretację ale tą którą dał Ci ksiądz. Czy nie? Czy to może Twoje własne zdanie ? ;-) Czy może księdza - potrafisz odpowiedzieć? Więc ufasz księdzu a ja ufam swojemu zrozumieniu a nie cudzemu. Bóg który zmienia zdanie to Bóg chwiejny i niepewny. To Bóg niezdecydowany czyli wypaczenie Boga.

...  wyświetl więcej

@miki2: Masz rację - moj wielki bląd, walnąłem byka jak stąd do Honolulu :-)

@miki2: Czy jest taka sprzeszność Biblii której katolik nie potrafi wyjaśnić? :-) Np. słowa "biskup -mąż jednej żony" czyli znowu slowa Boga. Czy księza którzy żyją w destrukcyjnym celibacie żyją zgodnie z wolą Boga zawartą w Biblii?

Ale znowu zapewne znajdziesz na to wytlumaczenie, więc nie widzę sensu w dyskusji bo to jak kopanie się z koniem z z koniem przeciez nikt nie wygra:-) Ale słu

...  wyświetl więcej

@miki2: Tu masz więcej : https://prawda2.info/viewtopic(...)?t=7537 - baw się :-) Ale przyznaj - jakakolwiek sprzeczność by istniałata to mądra katolicka głowa by ją wytłumaczyła prawda?;-)

  nse,  28/03/2015

@kamil30: "Czy jest taka sprzeszność Biblii której katolik nie potrafi wyjaśnić? :-)" ... poczytaj uważniej co miki2 pisze, myślę że on nie jest katolikiem. Ty wpadłeś w stereotyp katolika i chyba źle zdefiniowałeś przynależność religijną mikiego2. Żaden system religijny,polityczny,społeczny ... stworzony przez człowieka nie utrzyma się na wieczność, system rozwija się wolniej niż ŻYWI ludzie, a j ...  wyświetl więcej

  miki2,  28/03/2015

@kamil30:
Cieszę się, że poruszyłeś sprawę z 1 Tymoteusza 3:1, 2.
Gdybyś uważniej czytał to, co napisałem, to zorientowałbyś się, że nie jestem katolikiem, a Świadkiem Jehowy :)
Powyżej cytowałem Psalm 91:1-4 z imieniem własnym Boga, Jehowa, z Biblii w Przekładzie Nowego Świata (NW) które katolicy pomijają i unikają niczym "wody święconej". Niewielu wśród nich posługuje się im ...  wyświetl więcej

  miki2,  28/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Dziękuję Mariuszu, że zwróciłeś uwagę kamila30 na fakt, że nie jestem katolikiem.
Zgadzam się z Tobą, że "żaden system religijny,polityczny,społeczny ... stworzony przez człowieka nie utrzyma się na wieczność".

  nse,  28/03/2015

@Mariusz Kajstura: Dla podparcia hipotezy: " ten brak pokory może się skończyć kolejna wojna światową i ludzkość sama na siebie wyda wyrok :(, z powodu zbyt wielkiego przywiązania się do swoich prognoz ludzi władzy :( Wielu ludzi popełnia też samobójstwo z powodu wadliwych prognoz, które zastawili w bankach :( "
...  wyświetl więcej

  nse,  28/03/2015

@miki2: Znalazłem coś takiego http://alfabet.izraelczyk.pl/j(...)hwh.php

  miki2,  28/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Tak, wielu próbuje na temat Jehowy Boga coś napisać. Ze strony tej spodobało mi się pierwsze zdanie: "Czteroliterowe Imię Boga wskazuje, że jest On poza czasem". Dlatego wczoraj napisałem o tym, że nie mając początku, trudno byłoby zaszufladkować Boga w jakąś sferę czasową. Trudno też nam ludziom jest to zrozumieć, gdyż raczej w sferze abstrakcji jest dla nas brak początk ...  wyświetl więcej

@miki2: Skoro już wiem, że jesteś Świadkiem to tym bardziej nie widzę możliwości obiektywnej rozmowy :-)

  miki2,  28/03/2015

@kamil30:
A czyj obiektywizm poddajesz pod krytykę?
Jak do tej pory, obiektywnie rzecz rozpatrując, nie przedstawiłeś dowodów na to, że "Biblia sobie sama przeczy", a te którymi się posłużyłeś, okazały się niewypałem. Wykazałeś także nieznajomość faktów biblijnych, pokazując to na przykładzie znanej postaci, jaką jest Abraham. Bazujesz raczej na wiedzy ludzi, którzy jej nie mają. ...  wyświetl więcej

  nse,  29/03/2015

@kamil30: " Skoro już wiem, że jesteś Świadkiem to tym bardziej nie widzę możliwości obiektywnej rozmowy :-) "
Zależy z jaką intencją chcesz rozmawiać ..., jeśli z intencją przekonania rozmówcy do swoich racji to masz racje rozmowa nie ma sensu, a jeśli z intencją zrozumienia rozmówcy to rozmowa dopiero zaczyna mieć sens ;)
Pozdrawiam :)

  miki2,  29/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mariuszu, kamil30 najnormalniej zrzucił swoją niekompetencję na rzekomy mój brak obiektywizmu. Kiedy dostrzegł, że przy omawianiu prostych zagadnień biblijnych jego wiedza i pojmowanie nie nadążają za oczywistością, wolał wybrać sposób, który nie ośmieszy go w oczach innych i zarzucając mi brak obiektywizmu, "wyjść z twarzą" z tej nieudanej dla niego polemiki.
Żeby ...  wyświetl więcej

  miki2,  29/03/2015

@Mariusz Kajstura:
"Zależy z jaką intencją chcesz rozmawiać ..., jeśli z intencją przekonania rozmówcy do swoich racji to masz racje rozmowa nie ma sensu"

Czyżbyś także próbował mnie wrzucić do jakiejś szuflady?
Co roku dziesiątki tysięcy Świadków Jehowy przestaje być nimi. To dowód na to, że otwieracie nie te szufladki, co trzeba :)

  nse,  29/03/2015

@miki2: Przyznaje się jakaś pokusa przekonywania rozmówców do moich racji siedzi, choć już nie jednokrotnie się przekonałem że to złudna pokusa ..., kierująca rozmowę na manowce; dlatego chcę zmienić intencje z jakimi traktuje rozmówców, no cóż chęci to za mało, mam nadzieję że mnie tak nie odebrałeś że chcę Cię przekonywać do swoich racji ??
Osobiście to opowiadam się bardziej za uzdrawianiem, niż rozwalaniem czegokolwiek :)

  nse,  29/03/2015

@miki2: Żaden system w którym panuje nieuczciwość wobec bliźnich się nie uchowa, a uczciwości skorumpowany system nie nauczy to może zrobić jedynie Bóg :),
takie jest moje zdanie, ale czy słuszne ??

@Mariusz Kajstura: : Bóg jest znany tylko człowiekowi .... nie bez przyczyny. Ta nieuczciwość jest powszechnym zjawiskiem - i niemożliwym do wyeliminowania. Człowiek jest skonstruowany tak, że zawsze chce przede wszystkim dla siebie. Taka jest również jego grawitacja. Gdy umiera, powoli się rozprasza i przekształca w grawitację Ziemi i ... Wszechświata.

Tak więc, gdy umieramy wypełniamy ca

...  wyświetl więcej

@gluptak: Potrafi to człowiek nikt, czyli człowiek wszystko.

  miki2,  29/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mariuszu, przekonywanie drugich do przyjęcia faktów jest normalną rzeczą, która powinna towarzyszyć każdemu z nas. Jednak przekonywanie tych, którzy nie mają otwartego umysłu, a do tego nie chcą wysłuchać drugiej strony do końca, nie ma sensu.

  miki2,  29/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Miałem co innego na myśli, kiedy pytałem: "Czyżbyś także próbował mnie wrzucić do jakiejś szuflady?"
Ale pozostawmy to pytanie jako retoryczne ;)

"Żaden system w którym panuje nieuczciwość wobec bliźnich się nie uchowa, a uczciwości skorumpowany system nie nauczy to może zrobić jedynie Bóg :),
takie jest moje zdanie, ale czy słuszne ??"

Oczyw

...  wyświetl więcej

  nse,  29/03/2015

@gluptak: Witaj, cieszę się że się odezwałeś :)
http://schodamidonieba.pl/inde(...)mid=149

  nse,  29/03/2015

@miki2: Nie jednokrotnie się przekonałem o swojej omylności, dlatego staram się jak mogę nie forsować swoich racji na siłę, wolę rozmawiać i wyłapywać słuszne argumenty :)

  miki2,  29/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mariuszu, zgadzam się, że forsowanie swoich racji, a do tego jeszcze na siłę, nie wchodzi w grę. Dlatego w takich tematach jak poruszony powyżej przedstawiam racje Boga.

@miki2: A skąd wiesz jaka jest racja Boga? :-) Jest wiele świętych ksiąg. które są uważane za słowo samego Boga ale czy to nie próba podparcia się tymi księgami w celu narzucenia komuś poglądu, że to słowa samego Boga?

  miki2,  30/03/2015

@kamil30:
Tak, powszechnie uważa się, że jest wiele świętych ksiąg.
Jednak ja, bazując na Biblii wykazuję, iż to ona jest wyjątkowa. Jeden z dowodów na to przedstawiłem tu:

http://eiba.pl/1c

Inny, to ten, którego Ty się podjąłeś, by udowodnić, że Biblia sama sobie przeczy. Jak dotąd nie

...  wyświetl więcej

@miki2: Nie zamierzam psuć Twojeg dobrego nastroju - masz prawo wierzyć w co co chcesz.

Nauka nie potwierdziła możliwości zmatwychwtania martwego ludzkiego ciała.

  miki2,  30/03/2015

@kamil30:
Gdyż to nie dzięki nauce Jezus został zmartwychwzbudzony :)

  miki2,  30/03/2015

@kamil30:
A czy nauka potwierdza rozstąpienie się Morza Czerwonego (Wyjścia 14:21-31)?

@miki2: Ale mowiłeś, że nauka potwierdza wszystko co jest zawarte w Biblii więc mijasz się z prawdą. Wiele osób wierzy w wieczną duszę a ciało jest po prostu pojazdem dla tej wiecznej duszy. W ciał zmartwychwstanie moim zdaniem wierzą ludzie, którzy są bardzo przywiązani do swoich ciał i tego świata i nie potrafią sobie wyobrazić, że Wieczność niekoniecznie jest związana z ciałem ale naszą wieczną ...  wyświetl więcej

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
Zacznijmy od "prawdy". Napisałeś: "Ale mowiłeś, że nauka potwierdza wszystko co jest zawarte w Biblii więc mijasz się z prawdą."

Czy to prawda, że powiedziałem, iż „nauka potwierdza wszystko co jest zawarte w Biblii”, czy manipulujesz moimi słowami i świadomie je przekręcasz? Chyba, że źle coś zrozumiałeś? Moje słowa brzmiały tak: "Biblia nie jest sprzeczna z nauką, a wręc

...  wyświetl więcej

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
Idę lulu. Rano wcześnie wstaję.
Dobranoc.

@miki2: ""Biblia nie jest sprzeczna z nauką, a wręcz przeciwnie, potwierdza jedynie naukowe dowody, które nie były możliwe do przeprowadzenia tysiące lat temu." - masło maślane:-) Jakie to naukowe dowody potwierdza Biblia? Ok - Ty wierzysz w biblijne opowieści o stworzeniu człowieka z prochu a ja wierzę w wieczną duszę które żyje dalej po śmierci fizycznego ciała.

@miki2: a czy Ty udowodniłeś rozstąpienie się Morza Czerwonego czy po prostu wierzysz w te bajki?

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
To nie masło maślane, tylko ogólne stwierdzenie. Masz tendencje do przekłamywania przekazu innych ludzi.
Co do Morza Czerwonego, to pytałem jedynie o Twoje zdanie, a nie jakieś dowody. Kiedyś na Eiobie bloger "wodniak" (wcześniej "barkarz") zaprezentował następujący link, za który jestem mu wdzięczny:

https://www

...  wyświetl więcej

@miki2: Widzę że pozwoliłeś sobie na ocenianie mnie ale luz. " A Twoim zdaniem ta prawda biblijna nie została potwierdzona naukowo? Z ilu pierwiastków chemicznych, występujących w ziemi składamy się my, ludzie?"

Jakie to dziwne, że chrześcijanie, tam gdzie im pasuje tam powołują się na naukę:-) Różnica jest taka, że ja ani nie wierzę Biblii ani ślepo nauce - nie powstaliśmy z samych pierwi

...  wyświetl więcej

@_serpico_: "miłość nie wiąże się z wydzielaniem substancji chemicznych , szczególnie endorfin ?: - tak, wiąże się to z wydzielaniem różnych substanacji ale to skutek miłości i uczuć wyższych - dodatek a nie przyczyna.

  miki2,  31/03/2015

@_serpico_:
Jaką interpretacje masz na myśli, możesz wyjaśnić?

@miki2: Kiedy prześledzimy teologię chrześcijańską to można zauważyć, że jest ona bliska ateizmowi. Ateiści twierdzą, że Wszechświat powstał z niczego. Religia twierdzi, że Bóg stworzył duszę i Wszechświat ex nihilo czyli także z niczego.

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
Spójrz na swoje wypowiedzi do tej pory. Jak tu nie ocenić Twoich wypowiedzi, skoro zaprzeczasz przedstawionym faktom? Idziesz w zaparte i na oślep.
Mam wrócić do Twoich komentarzy i od początku wykazać Ci blamaż?

@_serpico_: Nauka bada tylko materię i świat zewnętrzny. Wiele osób miało stany w których wychodziły z ciała i są to dla nich wystarczające dowody na istnienie duszy.

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
"Kiedy prześledzimy teologię chrześcijańską to można zauważyć, że jest ona bliska ateizmowi."
Nie interesuje mnie teologia chrześcijańska. Interesuje mnie to, co Bóg zawarł w Swoim Słowie, Biblii.
Już raz próbowałeś mnie wcisnąć w pewien stereotyp myślenia i pomyliłeś się.
Nie wystarczy Ci tamta lekcja?

@miki2: Każdy ma swoje fakty - Ty wierzysz Biblii ślepo i nauce a ja nie wierzę ani Biblii ani ślepo nauce - tym się różnimy. Tam gdzie nauka tworzy wynalazki tam ją szanuję bo teoria zamienia się w coś namacalnego. Odróżniam fakty naukowe od ideologii w ramach nauki czyli np. ideologii Darwina. Ale o ile pamiętam wielu chrześcijan nie wierzy w ewolucję Darwina - więc jak to jest z Twoją wiarą w naukę? Chyba także ślepo w nią nie wierzysz?

@_serpico_: Człowiek to nie tylko chemiczna fabryka.

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
Ja nie wierzę ślepo Biblii. Nie obejrzałeś blisko godzinę trwającego filmu, ale po raz kolejny pomijając fakty, zabierasz głos w sprawie, której nawet nie zgłębiłeś.
Co można powiedzieć o takim człowieku, który nie znając faktów, wypowiada się?

@miki2: Czy ja Ci każę oglądać jakieś filmy? Po prostu rozmawiajmy.

  miki2,  31/03/2015

@kamil30:
Kamilu30, nie wiem, czy jest sens naszej dalszej rozmowy. Wiedza w temacie, którą prezentujesz jest żenująca, a wypowiadasz się jak autorytet. To raczej jakaś kpina. Miałeś coś udowodnić, a jak do tej pory od kilku dni bijesz pianę. Zastanawiaj się nad tym, co piszesz, bo mam wrażenie, że mówię do dziecka, które leży i uderza rękoma i nogami w podłogę, bo chce tego, czego mu nie w ...  wyświetl więcej

@miki2: Fajnie, że używasz ad personam. Ja nigdzie nie pisałem, że Twoje zachowanie jest żenujące. Nie ma we mnie potrzeby aby coś udowadniać - to Ty nieustannie coś udoawdniasz i bronisz swojej racji zaciekle nie dopuszczając co siebie, że nauka którą się podpierasz mówi także o ewolucji Darwina w którą chrześcijanie nie wierzą. Ale ja Ci Twojej wiary zabierać nie zamierzam.

@_serpico_: Ty mówisz o silnym stresie a ja mówię o momencie śmierci zgodnie z tym co mówią mistycy.

@_serpico_: Widocznie pamiętają swoje poprzednie życie i pamiętają co dzieje się w czasie umierania.

@_serpico_: "Ktoś pamiętający jak mówisz , swoje przeszłe wcielenia , dostałby takiej traumy , ze w ciągu jednego dnia by mu wypaliła mózg do cna , nawet nie zdążyli by go odwieść do psychiatryka, nie wspominając o samobójstwach , kiedy zaczynasz sobie przypominać co robiłeś jako przykładowo maniakalny seryjny morderca "

Masz rację - dlatego niewiele się pamięta aby móc iść do przodu, rozw

...  wyświetl więcej

@_serpico_: "Jeśli coś negatywnego się dzieje w naszym życiu jest to kara za coś negatywnego zrobionego w poprzednim wcieleniu . U chrześcijan kara za grzech , przynajmniej jest w jednym" nie kara a konsekwencja. Chrześcijanie za to twierdzą, że to Bóg wybiera danej duszy życie - czyli jednemu daje normalną rodzinę a drugiemu taką w której ktoś jest gwałcony i poniżany. Każdy ma swoją wiarę - inni ...  wyświetl więcej

@_serpico_: To Twoje zdanie, ja mam inne. Po prostu ten sen różnił się od innych - był niesamowicie realny - jak film, patrzałem z boku na to ale czułem wyraźnie, że to kiedyś bylem ja. Nie musisz w to wierzyć, masz prawo do swoich poglądów.

@_serpico_: Każdy w coś wierzy a jak nie wierzy w nic to jest na to nurt w filozofii który nazywa się solipsyzm. Jedni wierzą w karmę i reinkarnację bo jest dla nich całkowicie logiczna a inni wierzą w przypadki i to, że np. ludzka świadomość powstała z materii. Wiara jest nieodłącznym elementem życia - człowiek czyta książkę i robi założenia, że autor może mieć rację czyli mu wierzy - jeśli chce ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Jest także wiele dowodów, że ewolucja to mit. Wielu ludzi nie wierzy w niedorzecznĄ koncepcję że świadomość powstała z pierwiastków.

Wiara w reinkarnację wychodzi z naszego wnętrza i nikt jej nie stworzył - jest wspólna dla wielu dawnych i obecnych kultur. Aborygeni żyli parę tysięcy lat odcięci od świata a wierzą w reinkarnację - nikt im tej wiary nie zaaplikował. Ta wiara ist

...  wyświetl więcej

@_serpico_: "A u was murzynów biją" czyli odwracanie kota ogonem. Co ma tytoń do reinkarnacji? :-)

einkarnacja nie wynika ze strachu przed śmiercią tylko ma związek z wydostaniem się duszy z koła narodzin i śmierci. Wiele filozofii opartych o reinkarnację mówil że to nasze ego boi się śmierci bo jest przywiązane do świata, do rzeczy i do ludzi. Jeśli ego zostaje odsunięte na bok., człowiek

...  wyświetl więcej

@_serpico_: Każdy ma jakieś wierzenia.

einkarnacja nie wynika ze strachu przed śmiercią tylko ma związek z wydostaniem się duszy z koła narodzin i śmierci. Wiele filozofii opartych o reinkarnację mówil że to nasze ego boi się śmierci bo jest przywiązane do świata, do rzeczy i do ludzi. Jeśli ego zostaje odsunięte na bok., człowiek wyzbywa się przywiazań to przestaje się bać śmierci. Bo nie

...  wyświetl więcej

@_serpico_: "człowiekowi ciężko przyjąć że kiedyś go nie będzie ze względu na to że posiada świadomość ", Nie - to nie świadomość boi się śmieci tylko ego. Kto kiedykolwiek był zakochany ten wie, że człowiek w takim stanie zapomina o swoim ja, jest wypełniony miłością i stara się robić wszystko aby zrobić przyjemność osobie ukochanej - jego ja zanika a pomimo tego jego poczucie istnienia i harmoni ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Nie rozumiem o co chodzi z tym spiskiem? :-)

@_serpico_: Chcesz powiedzieć, że ludzie przed Freudem nie mieli osobowości? :-) Ego, ja, Freud niczego nie wymyślił - ego to tylko nazwa, dawniej mówiono o tym samym używając innych terminów. Wielu filozofów zachodnich wprost czerpało z filozofii Wschodu np. Jung czy Shopenhauer -więc trochę plagiatowali, wyciągali to co było dla nich wygodne a to co niewygodne zostawiali i tworzyli własne koncepcje.

@_serpico_: No więc dlatego pisałem co się boi - ego które przywiązuje człowieka do tego świata, do rodziny, majątku, rzeczy. Tam gdzie nie ma przywiązań nie ma strachu przed śmiercią. Ego tworzy iluzoryczne poczucie posiadania czegoś więc ego boi się, że to wszystko straci.

@_serpico_: Każdy ma swój pogląd -dla mnie ja, ego to to samo -potem mamy super ego czyli ja idealne.

@_serpico_: To Twoje zdanie - ja mam inne. Wolę opierać się o nauki mistyków,którzy dogłębnie poznali jak pracuje metafizyczny umysł a nie o materialne nauki, które badają sam mózg - dlatego jest to dla mnie nieobiektywne bo redukuje człowieka do jednego wymiaru.

Poza tym pisałem, że ego to nie to co świadomość.

Po prostu nie wierzysz, że ludzie którzy wyzbywają się emocjonalnego s

...  wyświetl więcej

@_serpico_: Mówimy o strachu przed śmiercią czyli końcem egsystencji ciała- tego się nie boję. Gdyby ktoś przystawił mi pistolet do głowy to też bym się nie bał - wierzę w karmę więc jeśli ktoś miałby mnie zabić to wg mojej wiary słusznie by mi się należało, pewnie serce by mi zabiło i czułbym jakiś strach ale nie sądzę aby był paraliżujący.

Na tym polega siła wiary czego może nie rozumies

...  wyświetl więcej

@_serpico_: Dla Ciebie reakcja fizjologiczna ponieważ twierdzisz, że człowiek jest tylko fizjologią, ciałem oraz mózgiem nie uznając tego, że to siła umysłu, wiary oraz świadomości steruje naszą fizjologią. Poczytaj o fakirach czy joginach, którzy opanowywali strach i swoje reakcje m.in. za pomocą medytacji i innych praktyk. Nie stwierdziłem, że wcale bym się nie bał ale myślę że nie byłby to stra ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Osoby chore psychiczne właśnie bardzo by się bały i histeryzowały. Psychopatia nie jest chorobą psychiczną ale głębokim zaburzeniem osobowości i sumienia. Psychopata to osoba która nieustannie się boi - ale ma maskę osoby bardzo pewnej.

@_serpico_: Może być świadome a może być nieświadome- kiedy myśli same się pojawiają, obrazy to jest to często nieświadome, albo w czasie snów. Myślimy nieustannie o kimś lub o czymś nawet jeśli tego nie chcemy. Samo przywiązywanie się zawęża naszą świadomość i działamy z poziomu ego. Tak działa nasz umysł, że tworzymy sobie iluzoryczne poczucie posiadania czegoś/kogoś. Przez nieustanne myślenie o ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Więc tym bardziej skoro miałeś takie doświadczenia to powinieneś dać wiarę, że nie boję się śmierci. Każdego z nas coś ukształtowało. Przywiązanie tworzy nasze ego któremu wydaje się, że ma wpływ na pewne sprawy. To, że kogoś kochamy nie oznacza, że musimy się bać - w miłości podobno nie ma lęku. A im wiecej przywiązań do ludzi i do rzeczy tym bardziej tworzy się nieustanny strach i lę ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Mi też nie chodziło o panikę - wyjaśniłem to w poprzednim poście. Aby z miłości nie robić kajdan przywiązań i uzależnień.

@_serpico_: Z Ciebie też inteligentny facet, może tylko nieco narwany ale to może być w pewnych sytuacjach pewnie plus:-) Ja tam uważam, że w głębi wszyscy jesteśmy bardzo podobni, jeśli nie tacy samii ;-) Dobrej nocy:-)

  miki2,  27/03/2015

;)

  nse,  27/03/2015

@miki2: Życie to nie schemat, ani kanciaste kształty ;), życie to sztuka wypełniania czasu :)
System dla żywych ludzi jest jak doniczka, by ludzie mogli się rozwijać muszą wymieniać doniczki ;)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Słowa górnolotne, acz nie całkowicie prawdziwe.
Schemat zaczyna się wtedy, kiedy miliony wypełnia czas pracą. Dla wielu pracujących jest to 8, a często więcej godzin spędzonych na tych samych czynnościach. Po pracy wracają do obowiązków rodzinnych. Takie schematy można wręcz mnożyć.

  nse,  27/03/2015

@miki2: "Takie schematy można wręcz mnożyć." i my w te schematy wpadamy i zaczynamy być zaprogramowanymi robotami reagującymi automatyczne na otaczające zdarzenia :( , bo tego wymaga narzucone tempo życia ... przyzwyczajamy się i akceptujemy taki stan nie widząc innej możliwości ...

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
A jaką inną możliwość widzisz?

  nse,  27/03/2015

@miki2: Zwolnić, zatrzymać się rozejrzeć i poczuć :) Biegamy tak że nie widzimy niczego poza przyjętymi schematami :(

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Mariuszu, już dawno temu zwolniłem, gdyż zatrzymałem się, by się rozejrzeć. Wtedy musiałem przyśpieszyć, ze względu na to, czego się dowiedziałem. Nie zmienia faktu, że również posługuję się schematami.

  nse,  27/03/2015

@miki2: Jeśli Ty posługujesz się schematami , a nie one Tobą to jest ok :)

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Jestem w nie wtłoczony, albo też zmuszony nimi żyć, jak chyba wszyscy.

  miki2,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura:
Apropos, potrzebuję w tej chwili około 20-30 minut na taki schemat :), zatem przepraszam za przerwę.

  nse,  27/03/2015

@miki2: W różnym stopniu ..., zależy na ile daje się odróżniać kwestie umowne od stałych nie do podważenia ??

  nse,  27/03/2015

@Mariusz Kajstura: ok też spadam, na schematyczna kolacyjkę :)

  nse,  27/03/2015

"Dzisiaj wraz z rozwojem nauki, bóg znika z kolejnych światów. Z tych światów, w których go jeszcze niedawno dostrzegaliśmy." ..., ja bym to tak ujął : Dzisiaj wraz z rozwojem nauki, obraz boga znika z kolejnych światów. Z tych światów, w których go jeszcze niedawno dostrzegaliśmy. ... ??

Bóg to moc ! A więc gdzie znajduje się ? Zawsze był i jest z rządzącymi. Przez nich wyraża siebie... a kim się okazuje .. to sami musimy ujrzeć. Z człowiekiem potrafi uczynić wszystko... zarówno go podwyższyć... jak i połamać ... przyjmuje przeróżne twarze w swoim teatrze... Ma niezły ubaw ze wszystkiego... a największy wówczas... kiedy człowiek mu rozpisuje rolę do odegrania ... Gra się toczy od ...  wyświetl więcej

@Remter: Też powołujesz się na Biblię czy sam to sobie wymyśliłeś? Ciekawa koncepcja kochającego ojca : albo będziesz robił co ci każę to skarzę cię na wieczne męki i śmierć w cierpieniu.

@roszpunek: To z Biblii można wyczytać... No i widzisz jak Cię bóg Lucek może potraktować... zniewolić i na męki odesłać... do swojego królestwa ! Ojciec jest jeden ... bogów niezliczona rasa, klasa... i masa ... Biblia ich odsłania w pełnej krasie...

@Remter: Oczywiście wszystko możesz wyczytać jeżeli masz dość złej woli. Do tej pory wiedziałem że Biblia mówi o jednym bogu JHWH a tymczasem ty piszesz o jeszcze jednym - Lucku.
Później dodałeś jeszcze wielu innych bogów, ciekawe.
Wypierasz się Boga żywego dla jakiejś nie określonej mocy.

@roszpunek: Ty utożsamiasz Biblię z wierzeniami i rozumowaniem religijnym... a teraz przeczytaj to... co wklejam poniżej i rozwiń sam siebie ;

"W celu bardziej szczegółowego rozważenia tego tematu proponuję zapoznać się z doskonałym artykułem Juana Baixeras: Kluczowe słowa Biblii.

Zamieszczam fragment wstępu :

"Celem tego artykułu jest danie studentowi Biblii zrozumienia ni

...  wyświetl więcej

@Remter: Czyż Biblia nie jest księgą szczególną, danom ludziom dla lepszego zrozumienia Boga? Czy gdy mamy do czynienia np. z przykazaniem "Nie zabijaj", to mamy go rozpatrywać z punktu widzenia prawa żydowskiego, które nie każe za zabicie nie-żyda śmiercią ale co najwyżej grzywną a za zranienie żyda przez goya nakłada karę śmierci?
Co w Biblii będzie takiego wyjątkowego jeżeli niewielu wierzących będzie rozumiało o co w niej chodzi?

@roszpunek: 10 przykazań to Prawo zewnętrzne... a teraz czyż można pogodzić "nie zabijaj" z zabijaniem ? NIE i jeszcze raz NIE... Biblia wyzwala z wiary ... w strach !

@Remter: Kolejna ciekawostka, do tej pory myślałem że było to prawo dane przez Boga żydom, przekazane przez Mojżesza podczas wędrówki do z "ziemi obiecanej". Wiele mogę się od ciebie dowiedzieć na temat interpretacji wypowiedzi biblijnych. Jak np. zrozumieć księgi Praw i Powtórzonego Prawa i stwierdzenia "oko za oko, ... śmierć za śmierć".

@roszpunek: Przed Mojżeszem żył Melchizedek, który zarządzał Salem (dzisiejsza Jerozolima ). Jeshua głosił na wzór Melchizedeka. I tak ;
"Na czym więc polegała Melchizedekowa idea Bóstwa?

Oparta była ona wyłącznie na stwórczej mocy, i bardzo szybko wywarła wpływ na najwyższe idee bóstwa w Mezopotamii, Indiach i Egipcie.
A więc nie była ona podobna do ewolucyjnej filozofii włą

...  wyświetl więcej

  miki2,  28/03/2015

@Remter:
Witaj Tereso.
Jak napisałaś El Eljon, to Bóg Najwyższy, który to tytuł, jak wiele innych pozostaje tytułem, a nie imieniem własnym Boga. Jehowa został tak określony w Daniela 7:18, 22, 27.

http://biblehub.com/hebrew/5946.htm

Natomiast w Rodzaju 14:18-20 użyto podobnego określenia:

...  wyświetl więcej

Strasznie dużo tu komentarzy… Dla mnie, to co nazywamy "Bogiem" jest we mnie. "Jam jest" i nic więcej nie potrzeba mi wiedzieć - podobne dyskusje jak wiele tutaj na eioba dawno przeszłam… Wniosek jeden po wielu latach poszukiwań odpowiedzi nasunął się sam. JAM JEST i tylko we mnie sprawcza moc w tym życiu, czy każdym innym. Żadna religia nie jest człowiekowi potrzebna, żadna księga wiary, żaden ko ...  wyświetl więcej

nie było mnie przez weekend a namnożyło się mnóstwo opinii i komentarzy.

Może tak dla doprecyzowania - sam artykuł miał poruszać kwestię tego, że jeszcze niedawno ludzi/kościół Boga dostrzegał WSZĘDZIE! Ci co zamiast Boga w danym miejscu zaczęli dostrzegać naturalne prawa fizyczne byli piętnowani. To na przestrzeni lat się oczywiście zmieniało a wraz ze zmianą podejścia kościoła do nauki,

...  wyświetl więcej

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: Każda zmiana, każdy ruch, każdy proces jest uwarunkowany kompilacją czasu i determinacji ..., a jaka jest determinacja Boga, o to mnie nie pytajcie sam niewidem każdego dnia poznaje nowe elementy tej determinacji, wystarczy je samemu dostrzegać i rozważać w swym sercu ... :)

@Mariusz Kajstura: w tym wszystkim nadal wszystko pozostaje względne i podlega jedynie naszej indywidualnej ocenie. Są tylko pewne elementy wspólne dla każdego poglądu - np. upływający czas, niezależnie od tego, jak ustawimy zegar - on zawsze będzie odmierzał czas do przodu

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM:Jednokierunkowy ograniczony czas obowiązuje w świecie materii, w świecie Ducha nie ma ograniczeń czasowych ani pod względem kierunku, ani ograniczenia ... w świecie Ducha z naszą człowieczą mentalnością pogubilibyśmy się całkowicie nie mając się o co oprzeć ... jedyna stała to zachowanie zdrowych proporcji prawo równowagi ..., nie znamy tych zdrowych proporcji dlatego ciągle szukamy ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: zgadza się.
Tylko co z bogami (tak naprawdę jakimikolwiek bóstwami) gdyby nie było człowieka czy innej istoty mogącej tego doświadczać? Nadal by istniał ten czy tamten bóg? Czas istnieje, więc jeśli bogiem jest czas ma to naprawdę ręce i nogi. Przy czym akurat my jako ludzie, jesteśmy ukierunkowani do przodu na przyszłość - cofnąć w czasie się nie możemy

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: bogowie których sobie tworzymy to ludzkie eksperymenty stworzenia doskonałego obrazu Boga, tak to dostrzegam, ale mogę się mylić ...
Czas goi rany, więc czas posiada też swoją determinacje ??, to my ludzie swoja bufonadą nie pozwalamy by się rany goiły i zabliźniały :(

@Mariusz Kajstura: Kiedyś nie do pomyślenia było, aby Bóg był jeden - wszystko co było obserwowalne było funkcją sprawczą innego boga - czas, słońce, morza - wszystko to jest podpięte pod odpowiedzialność i jurysdykcję konkretnego bóstwa.

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: Jedna Góra różne perspektywy postrzegania :) ... zimą, wiosną, latem, jesienią Góry wyglądają inaczej :) .... w dzieciństwie , młodości , dojrzałości , starości oblicze ojca też zmienia swój wygląd ...

@Mariusz Kajstura: "Czas goi rany, więc czas posiada też swoją determinacje ??" łagodzenia bólu człowiekowi? niesienia mu ulgi?

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: Natura sama znajduje rozwiązania o ile się jej nie przeszkadza :), za bardzo człowiek zapragnął być bogiem i w tym pragnieniu się zagubił :(

@Mariusz Kajstura: a wystarczyłoby, by pozostał Człowiekiem ...

To "Gdzie jest ten Bóg?" :-)

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: tam gdzie jest Jutro ...

@Mariusz Kajstura: Ot i mamy trafne podsumowanie wymiany zdań :-)

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., a gdzie jest człowiek ??
Bóg, by rządzić nie potrzebuje iluzji ;)

@Mariusz Kajstura: dzisiaj, tu i teraz, w tej chwili ...

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: Właśnie tam gdzie dziś :) ..., nie da się chronić człowieka wbrew jego woli.

@Mariusz Kajstura: nie można chronić kogoś kto tego nie chce :-)

Bóg/czas był na tyle "inteligentny" by obdarzyć nas rozumem, tym samym pozostawiając nam samym poczucie odpowiedzialności za to co robimy i czy pozostaniemy Człowiekiem do końca.

Jeśli Bóg to Czas - nigdy nas nie opuści, nigdy nam nie powie "nie mam czasu" a my ZAWSZE będziemy w nim trwać - zależność jak marzenie, wszak kto nie wierzy w czas?

  nse,  30/03/2015

@SZKOLENIA.COM: To już Eiobowicze będą musieli sami rozważyć :) Dziękuję za rozmowę Pozdrawiam mk

Gdzie jest Bóg?
-------------------
Za Bugiem, bo on bedzie decydowal o losie ludzkosci.
Poniewaz nic nie dzieje sie bez "woli boskiej" to oznacza, ze ten zabuzanski otrzymal
to prawo od tego z Wysokosci, aby przetracic na kosci ! Deo gracias oraz spasiba !!



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska