Login lub e-mail Hasło   

Dietetyczne sposoby na piękny wygląd

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.anies.com.pl/dietetyczne-spos(...)wyglad/
Sekret zdrowego i pięknego wyglądu tkwi w odpowiednim pielęgnowaniu ciała i twarzy, ale również w diecie i odżywianiu się.
Wyświetlenia: 789 Zamieszczono 28/03/2015

Sekret zdrowego i pięknego wyglądu tkwi w odpowiednim pielęgnowaniu ciała i twarzy, ale również w diecie i odżywianiu się. Skóra, włosy, paznokcie czego nie powinno zabraknąć w naszej diecie, gdy się źle odżywiasz nasza cera staje się ziemista, szara i pojawiają się na niej niedoskonałości, zmarszczki.

  • Witamina E - zawiera antyoksydanty zwalczające wolne rodniki odpowiedzialny za dotlenienie skóry. Zawierają ją oliwa z oliwek, oleje roślinne, ziarna zbóż, szpinak, kiełki pszenicy.
  • Witamina A – zapobiega powstawaniu zaskórniaków , wyrównuje keratynizację naskórka. Zawierają ją jaja ryb, warzywa, morele, pomidory, marchew, melony.
  • Witamina C – ujędrnia skórę , zwalcza wolne rodniki, wspomaga wytwarzanie kolagenu- jędrna skóra. Zawierają ją porzeczki, papryka, aronia, truskawki, cytrusy.

Oprócz skóry w naszym wyglądzie ważne są gęste włosy. Bardzo ważny jest krzem, który przyspiesza wzrost włosów, zapobiega rozdwajaniu. Zawierają go ziarna zbóż, drugim ważnym pierwiastkiem jest magnez, który występuje w brokułach, orzechach, wzmacnia cebulki włosów. Żelazo, które również zapobiega wypadaniu włosów, a występuje w pomidorach, szpinaku, mięsie. Za zdrowe paznokcie odpowiada przede wszystkim cynk występuje w orzechach, migdałach, ziarnach zbóż, a także witaminy z grupy B oraz wapń, który możemy spotkać w soji, fasoli, brokułach. Zdrowe odżywianie zapobiega wielu różnym chorobom skóry, polega na dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Niestety częste obserwuje się nieprawidłowy sposób żywienia ludzi, diety są źle zbilansowane. Każdy człowiek ma indywidualne zapotrzebowanie. Zasady prawidłowego żywienia, rekomendowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) uległy na przestrzeni lat różnym zmianom. Nauka o odżywianiu bardzo dynamicznie się rozwija , szczególnie w XX wieku.

Współczesny styl żywienia, stres, używki, brak relaksu może powodować zwiększone wydalanie niektórych witamin, mikroelementów, dlatego też prawidłowe żywienie należy do najważniejszych czynników środowiskowych człowieka. Najlepszym źródłem witamin są bioflawonoidy, beta- karoten, d- panathenol, C, E. Odżywianie skóry odbywa się drogą krwi. Z krwią tętniczą do komórek dostarczane są substancje energetyczne, budulcowe. Substancje energetyczne dostarczane są drogą krwi dzięki spalaniu węglowodanów. Otrzymane substancje wysokoenergetyczne umożliwiają komórką wytworzenie kolagenu, elastyny i keratyny. Podstawowym budulcem keratyny są aminokwasy pozyskiwane przez organizm z białek podstawowych. Najważniejszym aminokwasem jest cysteina, która jest potrzebna do budowy kolagenu, brak witaminy C blokuje syntezę kolagenu.

Człowiek nie wytwarza i nie magazynuje witaminy C. codziennie ją pobiera się z pokarmem. Prawidłowa bariera naskórka wymaga w diecie kwasu foliowego. Ten niezbędny składnik zamienia się w organizmie w „uszczelniający” naskórek kwas gamma linolenowy. Można znaleźć go w produktach z olejem ogórecznika i wiesiołka. Bogate w odżywcze składniki posiłki są bardzo ważne. Posiłki należy spożywać o stałych porach- małe porcje a często. Jedząc regularnie unikając podjadania ciastek, fast- foodów, dostarczamy organizmowi potrzebnej energii, witamin, mikroelementów.

Ważnym czynnikiem jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Wypijanie dziennie około 2 litry wody niegazowanej. Woda oczyszcza organizm z toksyn, które spożywamy z żywnością. Najcenniejsze jest wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych, bo to co zjemy ma duży wpływ na kondycję naszej skóry i jak szybko pojawiają się pierwsze zmarszczki i jak długo skóra pozostaje gładka. Niszczenie skóry i proces starzenia spowodowane są głównie brakiem lub niedoborem niektórych pierwiastków i mikroelementów. Należy ograniczyć spożywanie soli, produktów z białej mąki, wędlin- do ich produkcji używane są nitrozyny, które łączą się z aminokwasami w żołądku i tworzą nitrozoaminy o działaniu rakotwórczym.

Posiłki powinny być lekkostrawne. W prawidłowym odżywianiu ważny jest umiar i różnorodność. Jeżeli będziemy stosować urozmaiconą dietę z warzyw, owoców, ziaren z przewagą przekąsek surowych i gotowanych na parze, na pewno dostarczymy skórze dużo witamin, składników mineralnych potrzebnych do jej odnowy.

Podobne artykuły


21
komentarze: 53 | wyświetlenia: 3298
110
komentarze: 47 | wyświetlenia: 159451
79
komentarze: 114 | wyświetlenia: 31396
40
komentarze: 10 | wyświetlenia: 49483
38
komentarze: 11 | wyświetlenia: 20910
29
komentarze: 40 | wyświetlenia: 6921
27
komentarze: 10 | wyświetlenia: 15212
33
komentarze: 18 | wyświetlenia: 185045
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 2264
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 22943
27
komentarze: 17 | wyświetlenia: 39006
23
komentarze: 6 | wyświetlenia: 13164
 
Autor
Dodał do zasobów: adam_tc
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska