Login lub e-mail Hasło   

Jak zachować zdrowy wzrok

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://a-ajurweda.pl/pl/aktualnosci/zadb(...)j-wzrok
Warto codziennie poświęcić kilka chwil na relaks oczu. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy pracujesz przy komputerze albo narażasz swój wzrok na sztuczne oświetlenie.
Wyświetlenia: 689 Zamieszczono 01/04/2015

Możesz przyłożyć na oczy okład z plasterków chłodnego ogórka albo waciki bawełniane nasączone sokiem z aloesu, kolendry, wywarem ze świetlika lub kopru włoskiego.

Co ciekawe, posmarowanie podeszew stóp olejkiem rycynowym także działa ochładzająco na oczy. Miód, olej rycynowy, berberys lub napar z triphala również można stosować, pod kontrolą praktyka ajurwedy, aby złagodzić niegroźne dolegliwości oczu.

Jeśli oczy są napuchnięte lub przekrwione, aby złagodzić ten stan, wpuść do nich kilka kropli czystej wody różanej doraźnie lub profilaktycznie raz na tydzień.

Gdy oczy są suche lub swędzą, do każdego oka wkrop kroplę oleju sezamowego; ma to także ogólne korzystne działanie na wzrok. Ponieważ początkowo wzrok będzie zamglony, najlepiej zrobić to tuż przed snem.

Przemywaj oczy delikatnie wodą o temperaturze nie wyższej niż temperatura ciała.

Niektóre osoby mają na oczach brązowe plamki, co jest oznaką nagromadzenia toksyn w ciele. Oczy wyjątkowo oddalone od siebie lub bardzo blisko osadzone oznaczają naturę wata. Oczy u osób o tej konstytucji są suche i skłonne do podrażnień, a w przypadku gdy dana osoba zużyje całą swoją energię i jest wyczerpana, oczy szybko tracą połysk i stają się matowe. Oczy u osób typu kapha mogą mieć tendencję do świądu.

Aby poprawić wzrok, spędzaj mniej czasu w sztucznie oświetlonym pomieszczeniu oraz przy komputerze. Dobrym relaksem dla oczu jest wpatrywanie się w płomień świecy przez około 15 minut dziennie.

Zmęczonym oczom pomoże też masowanie oliwą lub olejem sezamowym dużych palców u nóg. Wykonuj ćwiczenia na oczy i spędzaj jak najwięcej czasu na łonie przyrody – naturalna zieleń przyrody działa na oczy uspokajająco.

Korzystnie wpłynie na oczy spożywanie produktów bogatych w witaminę A, którą znajdziesz w wielu warzywach, takich jak: kapusta włoska, jarmuż, rzepa, pietruszka czy rzeżucha czy słodkie ziemniaki. Marchewka i brokuły uzupełnią niedobory zarówno witaminy A, jak i C. Kozieradka i produkty pełnoziarniste są doskonałym źródłem witaminy B, która również wpływa korzystnie na oczy. Nie zapominaj też o cynku -  znajdziesz go w nasionach dyni i nasionach słonecznika oraz szpinaku.

 więcej informacji w serwisie: www.a-ajurweda.pl oraz  www.zielonysklep.com

Prakriti. Odkryj swoją pierwotną naturę. Robert E. Svoboda. Książka ukazała się w serii a-ajurweda.pl, nakładem wydawnictwa A-ti information services, Kraków 2013.

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 775
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 829
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 837
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 157
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 592
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 665
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1220
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1381
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1319
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 887
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 631
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 747
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 395
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 512
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 649
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska