Login lub e-mail Hasło   

Ten, który męczy najbardziej ludzi, to ty... - niezwykła historia o reinkarnacji

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.nautilus.org.pl/?p=artykul&id=2426
Pewna młoda Niemka naraziła się nazistom i trafiła do Rawensbruck w czasie wojny, gdzie przez długi czas poddawana była niesamowicie bolesnym eksperymentom medycznym. Pod koniec...
Wyświetlenia: 1.060 Zamieszczono 15/04/2015

Pewna młoda Niemka naraziła się nazistom i trafiła do Rawensbruck w czasie wojny, gdzie przez długi czas poddawana była niesamowicie bolesnym eksperymentom medycznym.

Pod koniec 1943 roku miała tak dosyć, że postanowiła rzucić się na ogrodzenie pod napięciem i w ten sposób popełnić samobójstwo, skracając w ten sposób - zgodnie z jej mniemaniem - swoje cierpienia. Przez ten cały czas zastanawiała się za co tak cierpi, ale nie mogła znaleźć żadnej winy w swoim krótkim życiu.

Pewnego wieczoru udała, że kładzie się spać w baraku, miała poczekać parę godzin i około północy wymknąć się na dziedziniec, aby wykonać swój zamiar. Jednakże była zmęczona i mimo wysiłków, żeby nie zasnąć, w końcu zapadła w sen. Przyśnił jej się stary mężczyzna w białym turbanie ubrany na biało, który uśmiechając się z czułością powiedział jej, żeby nigdy nie próbowała samobójstwa.

Na dręczące ją pytanie początkowo nie chciał udzielić odpowiedzi, ale gdy nalegała, powiedział: "Chodź ze mną", po czym sceneria zmieniła się i oboje znaleźli się w jakichś lochach, gdzie wielu nagich ludzi było torturowane przez zakapturzonych mnichów oraz półnagich pachołków. Jeden z zakonników był szczególnie okrutny i wyraźnie czerpał przyjemność z zadawania własnoręcznie wyszukanych tortur.

"O Boże, gdzie jesteśmy" - zapytała kobieta, a dziadek w turbanie odrzekł:

"W kazamatach hiszpańskiej inkwizycji, zaś ten tam, który tak bardzo lubi męczyć ludzi, to ty."

W tym momencie sceneria znowu się zmieniła i znaleźli się w tym samym miejscu co poprzednio. Starzec powiedział:

"Ale nie martw się córko, to jeszcze potrwa tylko parę dni".

I rzeczywiście - trzeciego dnia już jej nie zabrali do szpitala, zaś po tygodniu została zwolniona z obozu.

W połowie 1945 roku wyemigrowała do Południowej Afryki wraz z liczną grupą Niemców.

Na początku lat 50' poznała pewną rodzinę i po jakimś czasie została zaproszona na obiad. Gdy weszła do pokoju stołowego, na ścianie zobaczyła dużą fotografię starego człowieka ubranego na biało w białym turbanie, którego natychmiast poznała.

"Kto to jest?!" - zawołała. Wyjaśniono jej, że jest to mistrz Sawan Singh, który odszedł z tego świata w 1948 roku.

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 1856
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 996
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1638
15
komentarze: 134 | wyświetlenia: 2039
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1342
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 717
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 527
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 936
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 872
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1126
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 823
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 514
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1117
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 523
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 840
 
Autor
Dodał do zasobów: kamil30
Artykuł

Powiązane tematy





Kamilu, mam takie wrażenie, jakby reinkarnacja była swoistą sprawiedliwością Stwórcy... Ile my jeszcze nie ogarniamy naszymi umysłami...

  kamil30,  15/04/2015

@Skalny Kwiat: Mam takie same refleksje. Nie musimy wszystkiego ogarniać ale jak powiedział Tomasz z Akwinu " Ponieważ nie możemy stwierdzić, czym jest Bóg, lecz jedynie czym Bóg nie jest, a więc nie możemy rozważać, jaki Bóg jest, ale tylko, jaki nie jest. (Milczenie)

Jestem zgodny z Tomaszem z Akwinu - mamy wystarczająco wiele rozumu aby stwierdzić jaki Bóg na pewno nie jest i jakie praw

...  wyświetl więcej

Prawo karmy...bardzo sprytne, świetne wytłumaczenie dla ofiar oraz inteligentnych umysłów poszukujących sprawiedliwości.
Jak każdy koncept religijny opiera się na sprawiedliwości, było się grzecznym idzie się do nieba, niegrzecznym - do piekła.Dobra inkarnacja, zła inkarnacja.
Wszystko cacy, cierp bo uczyniłeś zło!
Grzech pierworodny, naKarmimy cię naszymi teoriami tak, że bać ...  wyświetl więcej

  kamil30,  15/04/2015

@Henear: Ale stereotypami poleciałeś :-) Wszyscy czegoś mniej lub bardziej świadomie poszukujemy i zadajemy sobie pytania fundamentalne : skąd przychodzimy, kim jesteśmy, po co, dlaczego, czy jest jakiś Stwórca, skąd bierze się cierpienie i nierówności. Dla wielu ludzi reinkarnacja jest całkowicie sensowna - o wiele bardziej niż koncepcje chrześcijańskie czy fakt, że wszystko jest przypadkiem.

@kamil30: Dla mnie też jest sensowna, jest najbardziej logiczna.
Ale to tylko koncept, schemat który wykrzywia i blokuje.
Tak mi się skojarzyło dziś, gdy Sapkowskiego czytałem :

- Czym jest śmierć? - przerwał Vilgefortz. - Według ciebie?
- Końcem.
- Końcem czego?
- Istnienia. Jak mi się zdaje, zaczęliśmy filozofować.
- Natura nie zna pojęcia filozo

...  wyświetl więcej

@Henear: Fajna opowiastka ale gdyby czarodziej wiedział czy jest natura, musiałby być oświecony i znać Prawdę. A tak po prostu wydaje mu się, że wie. Ludzie myślą, że nikt nie wie czy jest coś więcej. Dawni i obecni święci znają wewnętrzne światy duchowe - astralne, mentalne - przyczynowe, duchowe, które są niezależne od ciała. Z tą wiedzą przychodzili w przeszłości, przychodzą i dzisiaj. Platon n ...  wyświetl więcej

@kamil30: Nie wiem jak działa to u ciebie ale ja nieco zraziłem się do wiedzy przeczytanej.
Za dużo "zjadłem".
Każdy człowiek ma inną drogę wiodącą do spełnienia, moim zdaniem trzeba uważać by się nie uzależnić by poszukiwanie wiedzy nie przerodziło się w obsesje.
Wewnętrzne światy - kiedyś byli święci dziś są ludzie chorzy psychicznie, w dobie realizmu ciężko zaufać i stać si ...  wyświetl więcej

@Henear: Masz rację, że to może prowadzić do obsesji. Obsesyjne szukanei odpowiedzi na wszelkie pytania. Pisałem o tym w arcie " umysł nie wiem". Mówi o tym Hymn do miłości, o tej obsesji.

Ja też już nie czytam bo to co miałem wiedzieć juz wiem, staram się żyć praktyką. Kiedy człowiek na skutek jakiejś praktyki staje się bardziej zrównoważony, wzrasta silna wola i samodyscypllina, opanowan

...  wyświetl więcej

"Kiedy widzi ludzi, którzy żyją tym co mówią i nie jest to fikcja" - tacy ludzie są niezwykle rzadcy i nie zapomina się ich.
Niestety nie spotkałem takich wielu, może dlatego żeby tak żyć trzeba opuścić społeczeństwo.Tak naprawdę tylko to się liczy by być sobą, stawać się sobą bardziej z dnia na dzień.
Ale społeczeństwo chce byś był kimś innym, prawdziwe spełnienie akt boga - samookreślenie.

@Henear: Nie trzeba opuszczać społeczeństwa, wszyscy Ci ludzie żyją w społeczeństwie - mają swoj rodziny, męzów, żony, dzieci, zwierzęta ale jednocześnie są na duchowej ścieżce. Mistrz mówi, że nie sztuka uciec od świata i tam udawać pokornego i dobrego - sztuka żyć w społeczeństwie wśród pokus ale być mentalnie odłączonym od brudu tego świata, być ponad ten świat, być jak kaczka która siada na wo ...  wyświetl więcej

  Henear,  16/04/2015

@kamil30: Wypieranie pragnień nigdy nie kończy się dobrze, trzeba zrozumieć czemu powstają.
Wtedy prawdopodobnie same odpadną, fałszywa duchowość to kaczka w szambie.
Tylko prawda się liczy, wszystko co nie jest na jej fundamencie zbudowane w końcu upadnie, lub zmutuje w ohydną formę.
Może wystarczy tylko odrzucić kłamstwo?

  kamil30,  16/04/2015

@Henear: Odrzucanie kłamstwa jest ważne ale z mojej perspektywy tak można po prostu poprawić swoją karmę i swój los w kolejnym wcieleniu. A chodzi o to aby więcej się już tutaj nie odradzać co jest znacznie trudniejsze.

@Henear: Przede wszystkim jednak warto być uczciwym dla samej uczciwości, z szacunku dla siebie i dla bliźnich, z miłości do nich - dobra karma i lepszy los w kolejnym życiu to skutek i "bonus" - nie powinno się być uczciwym oczekując za to nagrody. Bo nie będzie to autentyczne.

no tak, czyli jedne zabobony porzucamy na rzecz innych, ale z mojego punktu widzenia hinduizm lepszy od marksizmu-leninizmu, tylko skąd sympatia do Putina? Obawiam się że hinduizm to lepsza maszynka do robienia kasy niż KK, gratuluję dobrego samopoczucia. Polecam filmik David chce odlecieć.

@kontolk: Masz jeszcze jakieś dobre rady dla mnie? ;-) Hinduizm to nie jedyna religia, której wierzenia są oparte o reinkarnację i prawo karmy - jest jeszcze chociażby buddyzm a ja nie opieram się ani na hinduizmie ani na buddyzmie tylko na mistycznej gnozie. Nie wiem też skąd pogląd, że mam sympatię do Putina. Proponuję aby nie wrzucać ludzi w szufladki bo świat nie jest czarno - biały. Pozdrawiam

@kamil30: opowiedz więcej o swoich problemach to może znajdziemy wspólnie rozwiązanie, buddyzm to nie jest religia, sympatia czy może raczej podziw dla Putina przebija w co drugim poście, świat nie jest czarno-biały -potwierdzam, czy w związku z tym KK i USA nie są najgorsze na świecie a Rosja i "mistyczna gnoza" nie są najlepsze?

@kontolk: Nie bardzo wiem do czego zmierzasz. Ja się w Twoje poglądy nie wtrącam. Często krytykuję USA co nie jest równoznaczne z sympatią do Putina. Pozdrawiam.

Od momentu gdy zacząłem zgłębiać temat teorii światów równoległych, zastanawiam się, czy świat duchów, nie jest po prostu naszą inną rzeczywistością. teoria wielu światów zakłada (tak ogólnie), że jeśli teraz coś robisz, w innym świecie robisz właśnie coś innego zatem wieloświat jest czymś nieskończonym w swojej strukturze. Pytanie, czy duchy, jeżeli w nie wierzymy lub zaobserwowaliśmy coś co nazw ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Dla mnie de ja vu to coś co widzieliśmy w poprzednich wcieleniach.

@kamil30: tylko, że to zjawisko dotyczy tego, co dopiero się zdarzy więc dotyczy czasu przyszłego a nie przeszłego jak to opisałeś więc nie może dotyczyć POPRZEDNICH wcieleń

@SZKOLENIA.COM: Da ja vu to stan w teraźniejszości, kiedy mamy wrażenie, że już byliśmy w tym miejscu, doświadczaliśmy już jakiegoś zjawiska więc dotyczy poczucia, że w przeszłości się już tu było/ kogoś spotkało, doświadczało się czegoś.

@kamil30: tylko takie coś wymagałoby istnienia również tych samych osób, tych samych obiektów, emocji, słów, zjawisk atmosferycznych w przeszłość a to niemożliwe

@SZKOLENIA.COM: Możliwe - z punktu karmy wiele cech osobowości przechodzi dalej i zapisuje się w umyśle, który jest jak program komputerowy, pisma wschodnie nazywają to sanskarami. Zapisują się cechy, talenty, dobre i złe predyspozycje i wiele innnych rzeczy. Np. rodzą się dzieci geniusze w różnych dziedzinach np. muzycznych i mają wiedzę i umiejętności, których nie da się wytlumaczyć żadnym mózgi ...  wyświetl więcej

@kamil30: gdy masz wrażenie, że gdzieś byłeś to dotyczy ono konkretnego miejsca i czasu, czasem emocji, odczuć, czasem mówisz "już to kiedyś mówiłem" więc i słów, czasem zapachów, czasem konkretnych osób.

O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że emocje, odczucia i wrażenia możesz "przenieść" w ramach de ja vu o tyle nie rozumiem, jak można w przeszłości odtworzyć w teraźniejszości tą sa

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Oczywiście nie masz racji. Jak można pisać, że coś jest odtworzeniem przyszłości skoro jej jeszcze nie było? Nonsens.

Jeśli odrzucić reinkarnację i poprzednie wcielenia to i tak definicja de ja vu jest taka : Déjà vu (IPA [deʒa ˈvy] fr. już widziane) – odczucie, że przeżywana obecnie sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w jakiejś nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnośc

...  wyświetl więcej

@kamil30: faktycznie masz rację - mój błąd. Jeśli jednak postrzegasz de ja vu z punktu widzenia czasu w którym de ja vu zaistniało - mówi nam o przyszłości. Z punktu widzenia czasu gdy de ja vu minęło - mówimy o przeszłości zjawiska.

W każdym bądź razie czas odnotowania de ja vu do czasu jego realizacji musi być niewielkie (góra przestrzeń kilku lat) - moda, struktury, klimat wszystko jest

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM:Nie - de ja vu dzieje się w chwili obecnej a potem staje się przeszłością. Nie można mówić o de ja vu, którego nie było w kategorii przyszłości.

Wiele miejsc zachowuje swój klimat. W światy równoległe nie wierzę bo mówią, że możemy być na raz w wielu światach a dla mnie to nielogiczne, tak jak nielogicne jest dla mnie cofanie się w czasie czasu nie ma - życie to rodzaj filmu

...  wyświetl więcej

@kamil30: nie wierzysz w rzeczy, które zostały sprawdzone.
Teoria wielu światów równoległych zrodziła się w fizyce kwantowej na podstawie obserwacji oddziałujących ze sobą cząstek a następnie potwierdzona pośrednimi badaniami. W świecie makro - w naszym świecie jest tylko czystą spekulacją, ale w swoich komentarzach nie pisałem, że istnienie światów równoległych to pewnik.

Podróże w

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: No nie musimy się zgadzać ale twierdzenie, że ktoś udowodnił podróże w czasie to bajeczka i sam o tym wiesz - jeśli by to zrobił to dostałby Nobla - to że jakaś teoria przekonuje czyjeś marzenia nic nie znaczy, na każdy temat można stworzyć zgrabną teorię. Nie słyszałem aby ktoś cofnął się w dane czasy, a Ty słyszałeś ? :-)

Jak sam piszesz to są tylko teoria a nie prawda. Ż

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Ja nie wierzę w reinkarnację - ja wiem, że istnieje bo pamiętam pewne wydarzenia z poprzednich żyć oraz wiem, że dusza to nie ciało bo tego doświadczyłem.

@kamil30: "Podróże w czasie też są możliwe (jedynie w przeszłość) i także zbadane na poziomie kwantowym. " - poziom kwantowy dotyczy świata mikro, czyli tego, którego obserwujemy np. w akceleratorach cząstek. Badania nad przesunięciem czasu w naszym świecie zostały dokładnie zmierzone już w połowie lat 90 (lub 80 o ile dobrze pamiętam) ubiegłego wieku przy obserwacji zachowywania się zegarów atomo ...  wyświetl więcej

@kamil30: "Ja nie wierzę w reinkarnację - ja wiem, że istnieje bo pamiętam pewne wydarzenia z poprzednich żyć " ale nie udowodnisz tego, to jest coś w co WIERZYSZ, a ja piszę o czymś co zostało sprawdzone oraz o czymś co możesz przeczytać w wielu książkach czy pooglądać w programach popularno naukowych w TV, o czymś co ma zbadane i sprawdzone podstawy. Hipotetyczne w tym wszystkim jest TYLKO przen ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Nie podałeś żadnego dowodu. Podpierasz się teoriami czyli spekulacją pewnych naukowców a większość tak jak ja twierdzi, że czas nie istnieje i jest iluzją. Nie ma ludzi, którzy dalej żyją w przeszłości np. mojego pradziadka, który zmarł ani mnie też nie ma. Ciało mojego pradziadka zjadły robaki w trumnie i takie są FAKTY.

Twierdzenie nauki, że czas jest iluzją ma szereg imp

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Nie - to jest coś co WIEM a nie wierzę. Ty też nie udowodnisz mi tego, że dnia tego i tego siedziałeś w pokoju i czytałeś książkę i byleś sam i nikt Cię nie obserwował i nie może potwierdzić tego. Wiele rzeczy nie można potwierdzić - w danym momencie możesz myśleć o bliskiej Ci osobie i też nie udowodnisz tego, że właśnie o niej myślisz a to nie znaczy, że to nie jest fakt i prawda.

@kamil30: problem leży w tym, że cały czas patrzysz z perspektywy człowieka a nie cząstki.

Ja pisałem wyraźnie - badania potwierdzone i udowodnione dotyczą ŚWIATA MIKRO a nie świata z poziomu człowieka czyli MAKRO.

Dowodem na to, że wraz z wysokością a tym samym wraz ze spadkiem natężenia pola grawitacji czas ZWALNIA jest działanie systemu GPS - satelity GPS co pewien czas muszą ko

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Tak więc zajrzenie w przeszłość tak jak w film, który już minął i zajrzenie w przyszłość czyli część filmu, która będzie nie jest równoznaczne z cofnięciem się materialnie do tych wydarzeń.

@SZKOLENIA.COM: Zegary służą do organizacji życia i nie odmierzają żadnego czasu bo czas nie istnieje, jest iluzją. Astronauta wraca starszy bo warunki w kosmosie powodują, że jego ciało się starzeje, mięśnie stają się słabsze. Nie ma to nic wspólnego z czasem ale warunkami na orbicie.

Ty też nie udowodnisz mi tego, że dzisiaj o czymś myślałeś ale to nie znaczy, że tak nie było. Udowodnisz

...  wyświetl więcej

@kamil30: znów nie czytasz uważnie - "podróże w czasie" nie należy w chwili obecnej traktować jako wsiadanie do wehikułu czasu wybranie daty i podróż do docelowego czasu i miejsca. Jest to jedynie rzecz wynikająca z samego pojęcia czasu, grawitacji, energii i masy.

Czytaj uważnie "Podróże w czasie też są możliwe (jedynie w przeszłość)" przy czym to w jaki sposób należy traktować podróż w c

...  wyświetl więcej

@kamil30: ja piszę tutaj o rzeczach zmierzonych, zbadanych, Ty piszesz o rzeczach o których tylko Ty jesteś przekonany ale bez poparcia dowodowego więc dlaczego ode mnie oczekujesz dowodów, że o czymś konkretnym myślałem?

@SZKOLENIA.COM:Ten ułamek to złudzenie obserwatora i przedmiotu. Nie istnieje żadne cofnięcie - jedynie w pamięci i w umyśle. Żeby to zrozumieć trzeba zrozumieć, że umysł jest poza cielesny i metafizyczny a czas jest i iluzją, która kształtuje się w światach wewnętrznych umysłu - stad błędne wnioski naukowców bo istnieje problem dualności obserwatora i przedmiotu.

Ja Cię nie zamierzam przekonywać, możesz wierzyć w co chcesz ;-)

@SZKOLENIA.COM: Nie tylko ja ale miliony ludzi na świecie które miało OOBE i doświadczenia duszy poza ciałem. oraz kontakt ze światem duchowym, wewnętrznym np. astralnym.

Napisałem to tylko po to aby pokazać Ci, że swoich myśli też nie udowodnisz ale one istnieją. Uciekam teraz do sklepu na zakupy, nie żebym Cię zbywał ;-)

@kamil30: czas jest czymś względnym i czymś wykorzystywanym przez człowieka - ale to nie zmienia faktu, że zegar jest przyrządem pomiarowym i na podstawie tego urządzenia zostało zbadanych wiele zjawisk.

Udanych zakupów :-)

@SZKOLENIA.COM: I dlatego zostało zbadane błędnie, z powodu błędnych założeń że zegar mierzy coś realnego - a jedynie wprowadza porzadek i dyscyplinę do życia.

@kamil30: nie dogadamy się w tej kwestii :-)

@SZKOLENIA.COM: No raczej nie bo wolisz marzyć o podróżach w czasie i bierzesz serio zegary :-) Marzeń nie da się nikogo pozbawić :-)

@kamil30: "No raczej nie bo wolisz marzyć o podróżach w czasie" każdy chociaż raz w życiu pomyślał "ale fajnie byłoby się cofnąć w czasie" lub "ciekawe co jutro będzie?" - to są marzenia o podróżach w czasie - nie uważam by były szkodliwe. O cofnięciu się w czasie wstecz pisałem w innym kontekście - jeśli się z nim nie zgadzasz, podważasz także w małym stopniu zasady Newtona oraz w bardzo dużym st ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Ehh... Ja nie mam guru- to że Einstein coś mówił nie znaczy, że się nie mylił. Powołujesz się na naukowców, a większość z nich jest zgodna - czas to ILUZJA a zagary po prostu porządkują nam życie. Nie ma czegoś takiego jak czas, nie istnieje. Zegar dzieli dobę na pewne przedziały, które wprowdzają w nasze życie dyscyplinę ale same przedziały i odstepy nie tworzą realnej kategorii c ...  wyświetl więcej

@kamil30: nie dogadamy się z tego powodu, że na omawiane zagadnienie patrzysz z punktu widzenia humanistyki a ja nauki ścisłej. To się nie może zgrać - ja nie analizuję samego w sobie słowa "czas" - Ty tak. Tobie o coś innego chodzi i mnie o coś innego.

Dlatego zakończmy temat i może spotkamy się pod innym tematem gdzie popatrzeć będziemy mogli z podobnego punktu widzenia

@SZKOLENIA.COM: Może sam dokładnie nie wiesz o co Ci chodzi ? ;-) Czas to czas - nie analizuję z punktu humanistyki. Nie ma sensu wkładać tego w szufladki - ja Cię nie szufladkuję - ja piszę ze swojego punktu i wyrażam swoje myśli a nie z punktu humanistyki - ja nawet nie wiem co to dokładnie jest ten termin hehe :-)

Jak patrzysz z punktu nauki nauki ścisłej to Kamil dobrze radzi - nauka n

...  wyświetl więcej

@kamil30: dla mnie temat zamknięty. Zbyt daleko odbiegło to od tematu głównego. W kwestiach poruszanych odsyłam do pozycji książkowych przytoczonych w poprzednich komentarzach

@SZKOLENIA.COM: Ja też mógłbym odesłać do pewnej literatury ale nie widzę w tym sensu :-) "Czy zdanie okrągłe wypowiesz, czy księgę mądrą napiszesz, będziesz zawsze czuć w głowie tą samą pustke i ciszę".

@kamil30: a ja widzę w tym sens, bo jest tysiące ludzi dużo mądrzejszym ode mnie, którzy mają coś do powiedzenia a swoją wiedzę przekazują innym w napisanych przez siebie książkach. Można do nich podejść z dystansem, można coś weryfikować zagłębiając się w innych źródłach - ale jednak widzę w tym sens.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska