JustPaste.it

Czym jest personal branding?

Personal branding jest to świadome budowanie wizerunku osobistego, tak by maksymalnie zwiększyć swoją wartość na rynku.

Personal branding jest to świadome budowanie wizerunku osobistego, tak by maksymalnie zwiększyć swoją wartość na rynku. Działanie to polega na budowaniu reputacji oraz kreowanie siebie jako specjalisty w danej dziedzinie. Strategia ta stosowana jest szczególnie w polityce i biznesie.

Marka osobista jak ja tworzyć?

Marka osobista ogólnie rzecz ujmując jest to tworzenie swoistego typu unikalnej oferty, mającej na celu zaprezentowanie najsilniejszych i najbardziej wartościowych cech osobistych. Personal brand jest umiejętnością mówienia językiem korzyści w stosunku do wizerunku własnego. Tworząc go warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  1. Co Cię wyróżnia?
  2. Co jest Twoją silną stroną?
  3. Kto jest grupą docelową? Jakie są jej oczekiwania i jak można do niej dotrzeć?
  4. Na jakim wizerunku Ci zależy?
  5. Co chcesz osiągnąć?

Personal branding – dla kogo?

Personal brand stosują najczęściej osoby, które planują zmienić kierunek dotychczasowych działań. Może to być spowodowane wkraczaniem na rynek pracy, poszukiwaniem nowych dróg rozwoju,
albo decyzją o zmianie pracy.

Korzyści z pracy nad własnym wizerunkiem

Dzięki odpowiedziom na pytania dotyczące siebie, stawiamy  jasno sprecyzowane cele. Diagnozujemy predyspozycje, atuty oraz potencjał. Analiza tego, na czyjej opinii nam zależy, możemy zbudować wizerunek spełniający wymagania odpowiedniej grupy kontrahentów, pracodawców czy też partnerów biznesowych. Świadome kreowanie własnej marki pomaga wyprzedzić konkurencję
i ułatwia osiąganie sukcesu.

Jak budować markę osobistą?

  1. Zacznij myśleć o sobie jak o marce.

Zwróć uwagę jak firmy dbają o dobry wizerunek. Gdy tylko pojawia się choćby najmniejszy kryzys, reagują. Angażują się w działalność charytatywną. Starają się być zauważane
w mediach, prasie, Internecie. Odświeżają swój wizerunek, podnoszą jakość oraz dopasowują się do rosnących potrzeb i wymagań konsumentów.

  1. Sprawdź co można przeczytać o Tobie w Internecie.

Najprostszy sposób, to wpisanie własnych danych w wyszukiwarkę. Zobacz, co o Tobie można przeczytać w sieci. Zastanów się, czy te treści mogą Ci pomóc czy zaszkodzić w Twoim doążeniu do celu.

  1. Stwórz swoją własną stronę internetową.

Jest to swoistego typu wizytówka. Pomaga w prezentowaniu swojej marki. Ułatwia moderowanie treści publikowanych w sieci.

  1. Znajdź sposób by wyeksponować swoją wartość.

Zastanów się co robisz dobrze i nie bój się tym chwalić. Zaznaczaj obecność na branżowych szkoleniach. Oznaczaj się na wydarzeniach kulturalnych. Mów głośno o swojej działalności charytatywnej.

  1. Zaistniej na branżowych portalach społecznościowych i forach.

Ważne jest to by dać się znaleźć. Obecność w takich miejscach jest bardzo ważna. Ułatwia komunikację  oraz oferuje dostęp do specjalistycznych informacji.

Zarządzanie kapitałem reputacji w oparciu o koncepcję personal brand jest nowym trendem. Jego przesłaniem jest pokazywanie się od jak najlepszej strony. Rosnąca konkurencja na rynku pracy wymaga od pracowników chwaleniem się nie tylko dyplomami, certyfikatami czy też stażem pracy
w renomowanych firmach. Coraz istotniejsze dla pracodawców staje się to kim jest potencjalny pracownik. Jakie umiejętności miękkie posiada, to czy ma pasje, czym się interesuje i jaką jest osobowością. Warto jest budować swój wizerunek, nawet gdy nie myśli się o zmianie pracy, ze względu na to, że jest to proces długotrwały. Świadome istnienie i celowe działanie w każdej sferze życia pomoże stworzyć silną, wiarygodną oraz pozytywnie postrzeganą markę osobistą.

 

c5ae2070a4c912f917b29f69cce99a39.png

Katarzyna Rutkowska

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Z wykształcenia magister Zarządzania. Poszukuje wiedzy, którą warto wprowadzać w życie. Inspiruje do odnalezienia własnej ścieżki
w drodze do osiągania celów.  Jej pasją są podróże, coaching,  content marketing oraz zagadnienia związane z marketingiem, a przede wszystkim  z kreowaniem wizerunku zarówno osób, jak i firm. Autorka tekstów New Woman.