Login lub e-mail Hasło   

Matematyka w naszym życiu

Matematyka zrozumiała dla każdego.
Wyświetlenia: 685 Zamieszczono 25/04/2015

Dla większości z nas najgorszym przedmiotem w szkole była matematyka. Czy to ze względu na niezrozumienie trudnych zagadnień, czy przez nauczycieli, którzy nie zawsze potrafili przekazać swoją wiedzę w sposób zrozumiały dla wszystkich, przedmiot ten od zawsze był koszmarem każdego zadeklarowanego "humanisty". Czy jednak naprawdę matematyka musi być tym najgorszym przedmiotem?
Powstała jeszcze w czasach starożytnych dzięki wkładowi Pitagorasa i Arystotelesa. Nauka ta nie tyle sprawiała problemy, co potrafiła je rozwiązywać. Była pomocna w budownictwie, przy planowaniu konstrukcji, przy tworzeniu maszyn wojennych. Jej zastosowań było całe mnóstwo, a matematyka, której używali nie była wcale bardziej rozwinięta niż dzisiejsza. Wręcz przeciwnie - wiele twierdzeń matematycznych powstało dopiero w późniejszych wiekach.
Matematyka uczy logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Na wyższych uczelniach technicznych jest to przedmiot obowiązkowy dla wszystkich, bez względu na obrany kierunek studiów, co świadczy o ogólnej potrzebie wykorzystywania jej w najróżniejszych sytuacjach nie tylko w pracy, ale też w życiu.

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1466
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1578
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1199
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 2039
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 2783
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2380
10
komentarze: 123 | wyświetlenia: 969
10
komentarze: 81 | wyświetlenia: 2314
10
komentarze: 69 | wyświetlenia: 669
10
komentarze: 20 | wyświetlenia: 1135
10
komentarze: 156 | wyświetlenia: 793
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 525
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1423
 
Autor
Dodał do zasobów: MrMath
Artykuł



Twierdzenie, że nauczyciele czasem nie umieją przekazać wiedzy, to odważne sformułowanie. Myślę, że oni często nie mają tej wiedzy, czyli nie rozumieją tego, co liczą i dlaczego tak liczą, i to dlatego nie są w stanie przekazać wiedzy, której nie mają. Zostaje zapamiętywanie wzorów i umiejętność ich przekształcania. Matematyka w szkole przestała być nauką praktyczną, obliczającą coś, mierzącą coś ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska