JustPaste.it

Jak stworzyć doskonały mailing

Czy zdarza się, że potencjalni klienci kasują mailing, który wysyłasz, nawet go nie czytając? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak możesz tego uniknąć.

Czy zdarza się, że potencjalni klienci kasują mailing, który wysyłasz, nawet go nie czytając? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak możesz tego uniknąć.

 

Jakiś czas temu dostałam e-mail od nieznanego mi nadawcy. Była to oferta szkoły językowej, reklamująca najnowsze kursy językowe. Już miałam kliknąć w ikonkę „kasuj”, kiedy przypomniałam sobie, że w ubiegłym tygodniu szukałam w Internecie kursu języka francuskiego. Czy to przypadek? Nie. Jak stworzyć skuteczny mailing do klientów? O tym poniżej.

 

Jaki powinien być mailing do firm lub klientów indywidualnych? Zwięzły i przejrzysty. Miej na uwadze, że internauta zwykle nie ma czasu, aby czytać długie wypracowania. Dlatego nie czyta, lecz skanuje tekst. Poświęci nie więcej niż kilka sekund na zapoznanie się z wiadomością. O ile w ogóle otworzy e-maila. I żeby zechciał zapoznać się z treścią, musisz go zachęcić najpierw tytułem. Ten powinien być chwytliwy, intrygujący i oryginalny. Inaczej internauta potraktuje wiadomość jako spam, wykasuje czy zignoruje maila. Dlatego nie powtarzaj schematów, ale spróbuj wejść w skórę klienta. Zapytaj siebie, czy treść tematu skłania do kliknięcia.

 

Następnie zadbaj o stronę wizualną wiadomości. Postaraj się, by całość była spójna kolorystycznie i graficznie z wizerunkiem Twojej marki. Używaj tego samego szablonu, ale ciągle zaskakuj. Możesz wytłuścić najważniejsze punkty, podzielić na akapity, urozmaicić. Ale nie przesadzaj. Całość ma być czytelna, a nie przepełniona informacjami, kolorowymi zdjęciami czy innymi ozdobnikami. E-mail nie może też być zbyt długi. Nie zapomnij zawrzeć Call to Action, czyli wezwanie do akcji w postaci przycisku, który zachęci do kliknięcia. Klienci lubią klikać, więc nie pozbawiaj ich tej możliwości. Przy okazji przekierujesz klienta na swoją stronę, dzięki czemu zwiększasz szanse na sprzedaż. Innym istotnym elementem jest link rezygnacji z mailingu. Umieść go na dole e-maila, aby w każdym momencie dać taką możliwość. Lepiej żeby zrezygnował niż oznaczył Twoje wiadomości jako spam. Dodatkowo wykonuj testy A/B, aby zobaczyć jaka wersja sprawdza się lepiej. Obserwuj, zmieniaj, wyciągaj wnioski.

 

A teraz, dlaczego e-mail z ofertą szkoły nie był przypadkiem? Otóż firmy zajmujące się rozsyłaniem mailingów posiadają bazy danych firm i klientów indywidualnych. Kupując bazy mailowe firm i pojedynczych osób jesteś w stanie trafić do grupy, którą Twój produkt lub usługa zainteresuje. W ten sposób Twój mailing będzie dopasowany i dzięki temu bardziej skuteczny. Oprócz kampanii mailingowej, stosowana jest także masowa wysyłka SMS.

Jeśli chcesz, by Twoje wiadomości trafiały do właściwych osób, skorzystaj z pomocy profesjonalistów takich jak firma Marketing Relacji. Dowiedz się więcej tutaj.

 

bazy danych firm, masowa wysyłka SMS, bazy mailingowe