Login lub e-mail Hasło   

Jak cie widzą, tak cie piszą - znaczenie pierwszego wrażenia

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.szkolenia.com/news/750/jak-ci(...)razenia
Zrobienie pierwszego wrażenia - ale jakiego wrażenia i jak?
Wyświetlenia: 1.063 Zamieszczono 04/05/2015

Zrobienie dobrego wrażenia na swoim rozmówcy to pierwszy krok milowy do sukcesu. Każdą wpadkę podczas pierwszego kontaktu trudno jest z czasem skorygować i nadrobić. Jeśli wybieramy się na ważne spotkanie, podejmujemy się prezentacji, czy rozmowy warto wcześniej się dobrze przygotować nie tylko merytorycznie ale i pod kątem mowy ciała, wyglądu, savoir-vivre i sposobu wypowiedzi.

Każdy z nas niejednokrotnie starał się na kimś zrobić dobre wrażenie. Jego moc jest nie rzadko niedoceniana, a dzięki niemu można wiele uzyskać nie tylko podczas pierwszego spotkania ale także na przyszłość.

Pierwsze wrażenie buduje ocenę o nas w oczach osób trzecich, wpływa znacząco na pozytywny lub negatywny odbiór przez naszych adwersarzy i nie rzadko przesądza o ostatecznym wyniku rozmowy, spotkania. Tyczy się to nas wszystkich, tak my jesteśmy poddawani ocenie, jak również sami oceniamy innych, nawet nieświadomie, tak już działa nasz mózg i nawet kiedy doskonale wiemy, że dana osoba może udawać i kreować się na inną niżeli jest w rzeczywistości nasz umysł może zostać oszukany i zmanipulowany. Z tego powodu liczy się każdy szczegół, nigdy tak wnikliwie nie jesteśmy sprawdzani, oceniani jak podczas pierwszego kontaktu. Winniśmy nie tylko ważyć słowa, ale także gesty, które mają ogromne znaczenie.

Uczucie zaufania i sympatii wymagają subtelności i delikatności, dlatego nie możemy być sztuczni, zanadto spięci i perfekcyjni, a powinniśmy stawiać na kontrolowaną naturalność, wówczas mamy szansę zaskarbić sobie sympatię u swoich rozmówców i dyskutantów, czy kontrahentów. Pierwszy kontakt jest niezmiernie ważny podczas spotkań o pracę, ale nie tylko.

W zależności od wnikliwości rozmówcy możemy zostać podsumowani pod względem sposobu i tonu wypowiedzi czy zawartości merytorycznej. Co więcej istotnymi wskazówkami co do wiarygodności wypowiedzi może być jej płynność, język, towarzyszący kontakt wzrokowy, jak i zdenerwowanie objawiające się między innymi rumieńcem, czy spoconymi dłońmi.

Nie możemy zapomnieć, iż zarówno makijażem, fryzurą, cerą, a nawet kolorytem uzębienia przemawiamy i świadczymy o sobie. Nie zawsze wystarczy niewinny uśmiech.

Dbałość o pierwsze wrażenie ma coś z manipulacji i wpisuje się w zagadnienia psychologii.

Wbrew pozorom nie jest trudno zrobić dobre wrażenie o ile się do tego odpowiednio przygotujemy. Wystarczy przestrzeganie kanonów savoir-vivre, uszanowanie tradycji i zwyczajów lokalnych jak i dopasowanie się do okazji, tak względem wyglądu jak i zachowania.

Zawsze bądźmy dobrze przygotowani wykraczając nieco ponad zakres merytoryczny spotkania, rozmowy, pozostawiając sobie margines wiedzy na wolne wnioski i atrakcyjne rozmowy.


W tym miejscu warto zwrócić uwagę na umiejętność słuchania rozmówcy i nie zanudzania swoimi sprawami, poświęcenia uwagi problemom zgłaszanych przez rozmówcę i otwartości ze swej strony.

Serwis SZKOLENIA.COM

Podobne artykuły


43
komentarze: 19 | wyświetlenia: 5621
38
komentarze: 8 | wyświetlenia: 36462
24
komentarze: 20 | wyświetlenia: 3532
17
komentarze: 4 | wyświetlenia: 6886
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12855
37
komentarze: 41 | wyświetlenia: 3366
32
komentarze: 13 | wyświetlenia: 5807
29
komentarze: 19 | wyświetlenia: 2980
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 3483
27
komentarze: 17 | wyświetlenia: 21429
30
komentarze: 31 | wyświetlenia: 66197
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Dzień Dobry,cieszy mnie że w Polsce,są jeszcze takie firmy jak szkolenia.com.Artykuł serdecznie polecam. dla osób prywatnych jak i właścicieli firm lub przedstawicieli firm.

@Marek Lipski: dziękuję za opinię.
Nie mniej jednak sam artykuł jeszcze można mocno rozbudować i tak naprawdę na ten temat napisać cała książkę :-)

Ale dla osób, których ta problematyka interesuje a które chcą od czegoś wyjść - jak najbardziej może to być dobry punkt zaczepienia do dalszych rozważań i zgłębiania tematu

Ja zawsze patrzę w oczy mojego rozmówcy i zdaję się na odbiór intuicyjny. Pierwsze wrażenia zazwyczaj są prawdziwe. Uczestniczyłam w wielu komisjach rekrutacyjnych z racji zawodu, szczególnie w Kanadzie, i przyznam, że moja intuicja nigdy mnie nie zawiodła, choć czasem tylko na niej mogłam polegać, gdy na przykład osoba ubiegająca się o stanowisko nauczyciela, na interview mówiła wszystko, co chci ...  wyświetl więcej

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: "Ja zawsze patrzę w oczy mojego rozmówcy i zdaję się na odbiór intuicyjny." ... nie lepiej patrzeć na miejsce trzeciego oka które jest podkreślane oczami tak, by widzieć aurę i wsłuchać się w rozmówcę ??
Patrząc komuś prosto w oczy można speszyć rozmówcę i wysypać wartościowego człowieka :( , jednak jeśli chodzi o kwalifikacje pedagogiczne to osoba musi być pewna swego inaczej uczniowie rozniosą klasę i szkołę ?
Przynajmniej tak mi się wydaje :)

@Mariusz Kajstura: Trzecie oko i aura to wyższa szkoła jazdy. Nie czytam aury. Nie potrzebuję. Ktoś, kto unika kontaktu wzrokowego ma zawsze coś do ukrycia. Wartościowy człowiek nie peszy się pod spojrzeniem ludzi wokół, a już na pewno nie w zawodach, gdzie komunikacja interpersonalna jest wiodącym czynnikiem zatrudnienia ;)

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Z(...)pergera
...
"trudności w komunikacji niewerbalnej (ograniczone gesty, skąpa ekspresja twarzy, dystans fizyczny, zachwianie rozumienia bliskości do innej osoby, kłopoty z kontaktem wzrokowym)"
niestety jest coraz więcej ludzi dotkniętych tym zespołem, czy dlat ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Wybacz, ale ja nie kieruję się symptomami dolegliwości tylko własną intuicją w odbiorze człowieka, którego w jakiś sposób mam zaakceptować na daną pozycję, czy do grona znajomych.

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: Jesteś Nauczycielką z kolosalnym doświadczeniem wiesz jakie cechy są potrzebne do tego zawodu, jednak kryterium kontaktu wzrokowego, nie można rozciągać na inne zawody w których są wymagane inne cechy osobowościowe :) , więc jak widzisz nie wszystkie "zawsze" są zawsze dobre ;)

@Mariusz Kajstura: Moim głównym kryterium jest intuicja... Umknęło ci to, Mariuszu? ;)

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: Nie :) ... znam przypadki w których intuicja nawet ta kobieca wprowadza w błąd :(

@Mariusz Kajstura: Nie mówię, że nie... I do kaduka, ktoś tu na czerwono maluje, jak zwykle... ;)

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: Te czerwone mnie nie razi w szkole mnie do tego koloru przyzwyczajono, jednak potrafię bez niego żyć ;) Jednak jak widać jedni potrafią się obyć inni nie :D Ja się tym nie przejmuje, a Ty ?

@Mariusz Kajstura: Już nie... Generalnie, eioba już mnie nie rajcuje. Stara gwardia się wykruszyła, nie ma z kim pożartować, pogadać jak kiedyś, odskoczyć od prozy życia... Wszystko się zmienia, i eioby to nie omija, niestety...

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: W czasie przechodzenia z jednego poziomu świadomości na następny zawsze towarzyszą burze, nie ma się czym przejmować, a może nawet należałoby się cieszyć tym że eioba zaczyna docierać do niższych poziomów świadomości ??
https://www.youtube.com/watch?(...)-pMJ_Dg ;)
Tak trudno nauczyć się kochać ludzi pomimo chor ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Tak, róbmy swoje. "Kamyk zielony" w dłoń, ten bilet marzyciela w jedną stronę :) Raczej się cieszę...

  nse,  04/05/2015

@Skalny Kwiat: Pamiętasz emocje jakie towarzyszyły podczas przesiadek z jednego pociągu do następnego ??

  nse,  06/05/2015

@_serpico_: Te przykłady nie trudno znaleźć ;)

@_serpico_: "W sumie mógłbym przytoczyć parę przykładów polityków którzy kłamią patrząc społeczeństwom prosto w oczęta" - Clintonowi to spojrzenie uciekało w jego prawą stronę gdy wypierał się romansu z M. Lewinsky :-))))

Czasami jest tak, że przez pierwsze wrażenie można skreślić rozmówcę mimo, że ma ogromną wiedzę czy pożądane umiejętności. A wszystko przez naturalność czy stres - zatem przez brak wyćwiczonych reakcji na daną sytuację. Kandydat może zostać odrzucony przez gestykulacje, która może być odebrana jako zbyt nerwowa, przez zły dobór słów, przez krzywo zapiętą koszule itd.

Innym problemem z kole

...  wyświetl więcej

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Pozory mylą, wykrztusił z niesmakiem jeż schodząc z szczotki ryżowej ;)

@Mariusz Kajstura: cóż za zobrazowanie sytuacji :-)))

Z tym, że szczotka zawsze pozostanie szczotką a człowiek jednak ma większe pole możliwości zarówno w zakresie oceniania jak i prezentowania siebie :-)

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Potrafi też stwarzać pozory :), wystarczy że będzie miał świadomość jakie faktory są brane pod lupę ...

@Mariusz Kajstura: tak ,zgadza się, ale ważne by przy tym zachować umiar i w tej wyuczonej sztuczności nie tkwić bez przerwy

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja by móc być sobą pozostaje bezrobotny, mam dość terroryzmu psychicznego wywieranego na mojej osobowości ... ot taki wybór ;)
Ponad rok trwało zanim się zorientowałem że bez "pracy" można żyć ..., teraz leci 5 rok bezrobocia i jak widać żyję tylko w innym świecie ;)

@Mariusz Kajstura: ja kto robisz?! :-)))

Bycie sobą to już zupełnie inna kwestia - pytanie czy naprawdę można w 100% być sobą?

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Musielibyśmy przejść proces którego czas liczy się w pokoleniach , by naprawić to co wiekami było konsekwentnie psute ..., my już nigdy nie będziemy sobą w 100% :( No ale to inna bajka ...

@Mariusz Kajstura: może dlatego też tyle mówi się o akceptacji samego siebie - takim jakim się jest, by zrobić ten pierwszy krok do bycia szczęśliwym?

Generalnie czy to idziesz do sklepu czy to gadasz ze znajomymi, czy też masz ważniejsze spotkanie - zawsze przybierasz jakąś maskę i jest ona mniej lub bardziej uwierająca ale jest. Najgorsi są ci, co tej maski nie ściągają nigdy przed innym

...  wyświetl więcej

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja zacząłem od rozmów z Bogiem ot tak spacerując sobie po lesie, wtedy zacząłem zauważać absurd tych wszystkich "masek" , najbardziej przeraziła mnie prawda że nawet wobec Boga przybieram maskę, co z logicznego punktu widzenia jest totalnym nonsensem który wskazuje na samookłamywanie ...

@Mariusz Kajstura: często kłamstwo przychodzi łatwiej niż prawda a najtrudniej wielu osobom być szczerym tak po prostu samemu ze sobą. Co za ironia prawda?
Pytanie, czy postanowienie bycia szczerym samemu ze sobą wystarczy, by faktycznie ściągnąć maskę?
Czy jej ponowne założenie podczas kolejnego spotkania z inną osobą czy podczas wystąpienia przed publicznością, nie sprawi, że na no ...  wyświetl więcej

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., a o to Ci chodzi ;) ... to proste wystarczy sobie zrobić bilans ile potrzebujesz do życia, a ile potrzebujesz by pracować :)
... no i przestać się bać ciszy ;)
Ps. przyjęło się że pierwsza reakcja jest prawdą, uważam że to nie prawda tylko wyszkolony nawyk ?? ... oczywiście mam prawo się mylić :D

@Mariusz Kajstura: no ok, ale za mieszkanie trzeba zapłacić, jak chcesz się rozwijać przez lekturę książek, przez badania, obserwacje itd też musisz mieć środki. Potem życie - jedzenie, prąd, woda itd ... za coś trzeba

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM:... o dziwo to czego potrzebuje do rozwoju samo jakoś mi wpada w ręce no może raczej w głowę :)

@Mariusz Kajstura: jakoś sobie tego bez pracy nie wyobrażam :-)

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Nie wiem czy zauważyłeś że napisałem "pracy" nie pracy ??
, a "pracę" nazywam pewne narzucone obowiązki do których się dopłaca :(

@Mariusz Kajstura: ok, już wszystko rozumiem :-)

Mocno od tematu odbiegliśmy :-)

"Ps. przyjęło się że pierwsza reakcja jest prawdą, uważam że to nie prawda tylko wyszkolony nawyk ?? ... oczywiście mam prawo się mylić :D "

Myślę, że to "przyjęcie" jest mylne :-)))
Człowiek pod wpływem stresu może powiedzieć coś nie tak jak chce faktycznie, może o czymś zapomnieć, może

...  wyświetl więcej

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Właśnie ocena na podstawie pozorów ;)
... ileż to razy oceniający sam wystawia o sobie świadectwo kiedy widać jakimi kryteriami oceny się posługuje ??

@Mariusz Kajstura: zatem trudna rola oceniającego - pamiętam na studiach, była osoba, która na stres reagowała uśmiechając się, im większy stres tym większy uśmiech na twarzy. Ta osoba nie potrafiła tego kontrolować więc było to w pełni naturalne.

Do póki się tej osoby nie poznało, można było odnieść wrażenie, że lekceważy wszystko w koło i miała poważne problemy na egzaminach. Dopiero z czasem wraz z wyjaśnieniami zaczęto podchodzić do tej osoby inaczej.

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Takich przykładów można znaleźć całe mnóstwo, niestety stereotypowe kryteria oceny przynoszą szkody, bo to one właśnie powodują "polowanie na czarownice" albo "wylewanie dziecka z kąpielą" :(

@Mariusz Kajstura: nic nas w takim razie nie pomoże przed założeniem maski - trzeba to zrobić i już by nie zostać na starcie skreślonym

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja się przestałem tym przejmować na takie spotkania też przestałem chodzić, a "pracodawcy" niech sobie dalej szukają niewolników ;)
Jeśli HR utrzyma takie kryteria to pracodawcy będą mieli zatrudnionych "specjalistów" od propagandy nie od zawodów jakie potrzebują :D

@Mariusz Kajstura: nie wszyscy tak mogą :-)

W każdym bądź razie jeśli nie możemy całkiem wyzbyć się sztuczności z obawy przed negatywną oceną to przynajmniej warto w tej sztuczności zachować zarówno umiar jak i świadomość, że ona jest.

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Przynajmniej byś my byli świadomi tego co w nas sztuczne , a co prawdziwe ;)
Ps. Jako osoba "nikt" żyje się o wiele łatwiej i o wiele więcej widzi :)

@Mariusz Kajstura: to jest też warunek do tego, by zachować szacunek do samego siebie ale żeby też inni nas szanowali. Jak wspomniałem w mojej pierwszej (na górze) wypowiedzi, jeśli cały czas buduje się tą sztuczną otoczkę wokół siebie, jeżeli cały czas, na każdym kroku pilnujemy się by czasem nie zrobić choćby minimalnego gestu w obawie przed jego złym odebraniem przez otoczenie.
Trudno z kimś takim wtedy współpracować bo nawet nie wiadomo czego po kimś takim się spodziewać

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Wiesz kiedyś z swoim ex "pracodawcą" miałem pewien spór o rozwiązanie pewnego układu na tranzystorach, on wytoczył swoje grube działa w postaci tekstu " to ja kończyłem studia i pisałem prace magisterską o tranzystorach, wiec mam racja", a ja skruszony usiadłem sobie cichutko przy stoliku zmontowałem proponowany układ uruchomiłem i się zapytałem jak teraz wyjaśni Pan działanie tego ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: ach ta pokora i otwartość na wiedze :-)

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Niestety potocznie pokorę uznaje się za oznakę słabości :(

@Mariusz Kajstura: to prawda, aczkolwiek może być to efekt zamaskowania swoich słabości przez pokazanie się jako osoba silna, szorstka, twarda, nieustępliwa itd. nie patrząc na to, czy ma się rację czy nie

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Taka skorupa żółwia ;) , to są naturalne mechanizmy ... ludzie ze strachu przywdziewają różne zbroje :)

@Mariusz Kajstura: najśmieszniejsze jest to, że przybranie tych "zbroi" bardzo często jest trudniejsze niż powiedzieć "to zróbmy tak bo możesz mieć racje", "masz świetny pomysł - czemu nie spróbować?", "przepraszam, pomyliłem się", "czy możesz mi pomóc/podpowiedzieć gdyż nie mam takiej wiedzy?", "jeśli się pomylę proszę mnie sprostować"

Nie dość, że człowiek zachowa twarz i szacunek to jeszcze może się czegoś dowiedzieć a wysiłek praktycznie zerowy i idioty z siebie nie robi

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: dokładnie :) ... i jakie to proste ;)

@Mariusz Kajstura: i pomyśleć, że naprawdę wiele nie trzeba :-)

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... może lepiej zrzucić z siebie to całe złomowisko, ... zamiast dźwigać i sapać ??

@Mariusz Kajstura: pewnie, że tak. Ale to muszą też zrozumieć sami rozmówcy, którzy mimo wszystko poddają nas swoim ocenom. My sami też oceniamy innych

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Każdy musi sam do tego dojść, zrobić swoje rozpoznanie i podjąć decyzje ... a rozmowa to tylko pewna alternatywa ;)
Albo uczyć się coraz lepiej kłamać, albo zwyczajnie żyć w prawdzie i być sobą i kształtować swoja osobowość ... ??
Zmysłowe potrzeby są tylko naszymi potrzebami jednak nie określają naszej osobowości .., ale to inna bajka ;)

@Mariusz Kajstura: a czy ocena wszystkiego co nas otacza wraz z innymi osobami, które widujemy nie leży w naszej naturze poznawczej? Czy można się tego wyzbyć?

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Myślę że dopóki musimy podejmować decyzje od konieczności oceniania nie uciekniemy, możemy się uczyć by fundamenty naszych decyzji były umocowane w znajomości otaczających realiów, a nie w gusłach ??

@Mariusz Kajstura: zawsze można ocenę zepchnąć na bok i postarać się wychwycić wszystkie ZA i PRZECIW by wyrobiona na podstawie pierwszego wrażenia ocena uległa weryfikacji w sposób bardziej rzetelny

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Tak staram się postępować, teraz to zaczyna wychodzić ;) , gorzej kiedy się jest zmuszonym do podejmowania szybkich i automatycznych decyzji :(

@Mariusz Kajstura: wtedy te decyzje najczęściej są podejmowane na podstawie pierwszego wrażenia. Im szybciej ją podejmiemy tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie choć kilka sekund na jej weryfikację czy aby na pewno jest słuszna?

  nse,  06/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Pierwsze wrażenie dla elektronika bywa często mylne, to taka diagnostyka oparta na statystyce ... to jest powszechnie stosowane, ja nauczyłem się opierać na pomiarach i ich interpretowaniu ...
Niestety umysł z wiekiem staje się coraz bardziej drętwy i omylny wymaga czasu na analizę :(

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "wtedy te decyzje najczęściej są podejmowane na podstawie pierwszego wrażenia. Im szybciej ją podejmiemy tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie choć kilka sekund na jej weryfikację czy aby na pewno jest słuszna? " ...
Myślę że termin "pierwszego wrażenia" to takie populistyczne "wudu" ;), może lepszym terminem jest "poziom wyszkolenia" ??

@Mariusz Kajstura: "Niestety umysł z wiekiem staje się coraz bardziej drętwy i omylny wymaga czasu na analizę :( " - podobno umysł można ćwiczyć? :-)

"Myślę że termin "pierwszego wrażenia" to takie populistyczne "wudu" ;)" - nie do końca - kiedy rano wstajesz wyspany, słońce świeci, ciepło jest Twoje pierwsze wrażenie jest na zasadzie "ale dziś będzie piękny dzień!" Oczywiście te podejście

...  wyświetl więcej

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "ale ona musi być pusta" ... może też być , ależ ona musi się bać skoro tyle tapety na siebie nakłada, albo ależ ona musi się czuć brzydka skoro potrzebuje tylu kosmetyków ... itp ... itd ...
Pierwsze wrażenie to taka arogancja którą na podstawie chwilowego zachwytu próbuje się opisywać całość :)

@Mariusz Kajstura: to co napiszesz jest właśnie PRZEJAWEM PIERWSZEGO WRAŻENIA - sam więc widzisz, że nie jest to czymś jedynie populistycznym :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Jest wykorzystywane bo temu ulegamy, dlatego pierwsze wrażenie żyje, tylko jak działa przy wyborze kogoś kto ma wykonywać odpowiednie obowiązki ?? Po jaka cholerę ma to być młody przystojny chłopak, skoro pracodawca potrzebuje palacza pilnującego piece CO ?? ..., Czy oby HR nie poszedł po bandzie z tym PR ??

@Mariusz Kajstura: wszystko zależy od osoby oceniającej - tutaj od rekrutera. Jakiego firma rekrutera zatrudni tacy pracownicy będą wypełniali luki kolejnych stanowisk. Im bardziej obiektywny rekruter wyzbyty uprzedzeń tym większe prawdopodobieństwo zatrudnienia wartościowych osób

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Rekruter musi mieć doświadczenie w zawodzie na jaki wybiera pracownika, nie może być jedynie psychologiem i to po przejściach.
Przeważnie rekruterzy wybierają pod założenia pracodawcy, które już z definicji eliminują dokonanie właściwego wyboru :( Porobił się taki bałagan że teraz szukają fachowców którzy maja wyszkolić ich pracowników za śmieszna kasę i jeszcze chcą pokazać jacy to są wspaniałomyślni.

@Mariusz Kajstura: ale samo doświadczenie nie wystarczy, musi posiadać też odpowiednie cechy osobowościowe najlepiej wolne od powierzchownych ocen i subiektywnych komentarzy

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Oczywiście każdy zawód tych cech wymaga, by był prawidłowo wykonywany ..., tylko trzeba mieć świadomość zawodu, by wiedzieć o jakie cechy chodzi, a jakie można olać :) Więc z tego wynika że komisja rekrutacyjna opierająca się na pierwszym wrażeniu jest niekompetentna ??

@Mariusz Kajstura: masz rację, że każdy zawód tego wymaga, szczególnie te zawody, które bezpośrednio dotyczą relacji człowieka z człowiekiem.

Tylko w przypadku rekrutera to trochę inna kwestia - bardziej złożona.
Rekruter został zatrudniony w firmie by dla jej dobra i dalszego rozwoju zatrudniać najlepszych pracowników nadających się do objęcia określonego stanowiska.
Na prze

...  wyświetl więcej

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Przykładowo dobry fachowiec nie musi być dobrym szkoleniowcem, ani nie musi być odwrotnie ... jeśli pracodawca oczekuje dobrego fachowca szkolącego mu załogę to też niech się liczy z kosztami takiej osoby, musi być świadomy czego wymaga :), inaczej rozmowa z kimś takim nie ma sensu, bo to strata czasu ;)
Przyjrzyjmy się takiej sytuacji, pracodawca płaci pieniądze( wydrukowan ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: w pełni się zgadzam ale niestety doświadczałem takich bezsensów :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja też piszę z doświadczenia :( , wyszkolisz załogę i dostaniesz kopniaka tak to działa :(
http://www.elektroda.pl/rtvfor(...)9332333 ..., a tu przykład takiego zachowania :(
Niestety sądy pracy w tym procederze okradania pracowników z ich własności intelektualnej biorą czynny udział :(

@Mariusz Kajstura: dlatego wymyślano różne lojalki i weksle :-)
A wystarczy po prostu zdać sobie sprawę, że jakość kosztuje a utrzymanie pracownika to nie tylko pieniądz ale też szacunek i zapewnienie dalszego rozwoju

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... które chcą by podpisywano in blanco, tylko dlaczego na zasadzie wzajemnego szacunku oni takich weksli nie podpisują ??
Ja nie miałem żadnych szkoleń, sam się uczyłem za swoje pieniądze kupowałem książki eksperymentowałem i uczyłem się w domu, poświęcając swój prywatny czas :)

@Mariusz Kajstura: bo to najczęściej działa w jedną stronę ;-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Jednostronny szacunek to utopia ;)

@Mariusz Kajstura: tak zgadza się, ale to inni muszą sobie uświadomić :-)

"Ja nie miałem żadnych szkoleń, sam się uczyłem za swoje pieniądze kupowałem książki eksperymentowałem i uczyłem się w domu" gdy pracujesz na czyjś rachunek, tą wiedzą zawsze musisz się dzielić. Z jednej strony jest to dobre z drugiej strony jednak odzywa się ta podświadomość mówiąca "przecież ja nic poza spodziewaną pensją nie będę z tego miał, a firma na tym nieźle wyjdzie"

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: To już jest świadomość :) ..., i żeby to było nic :) Kupę kłopotów i nerwów z mojej perspektywy piszę nie warto być dobrym dla pracodawcy i lepiej się nie reklamować jak się nie che być wydojonym i jeszcze do tego kupę przykrości :( Pracodawca jak chce żeby załoga podniosła swoje kwalifikacje niech płaci za szkolenia ;)

@Mariusz Kajstura: fakt - mój błąd :-)
ale też musisz się zgodzić z tym, że czasem ludzie tak postępują nieświadomie a dopiero świadomość rodzi się w nich wychodząc od podświadomości? :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Często się ignoruje to co podświadomość podpowiada łudząc obietnicami bez pokrycia :( Tylko jak smród wyjdzie wtedy trzeba posprzątać inaczej smród nie daje normalnie funkcjonować społeczeństwu :( . Kto teraz ma ten smród sprzątnąć ??

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Można spojrzeć jak pracodawcy korzystają z niepłatnych staży porozmawiać ze studentami odbywającymi takie starze ?? Nadużycia na każdym kroku od góry do dołu :(
http://forsal.pl/artykuly/8250(...)ia.html

@Mariusz Kajstura: znam to.
W młodych ludziach drzemie wiara zdobycia doświadczenia zawodowego przy bezpłatnym odbywaniu praktyk lub nisko płatnym stażu. Niestety pracodawca nie ma obowiązku dalszego zatrudniania praktykanta ani udzielenia pomocy w dalszej karierze.

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Jeśli wiedza praktyczna zdobyta na danym zakładzie ma późniejsze zastosowanie ok, niech jest nieodpłatna ..., tylko czy tak jest w rzeczywistości ?? Z tym co ja się spotkałem to szukanie darmowych "sprzątaczek" mających zadanie nieodpłatnie posprzątać zaniedbania źle zarządzaną firmą ... przykładowo: ponaprawiać i doprowadzić do stanu używalności maszyny źle eksploatowane, albo świ ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: problem w tym, że to jest praktyka stosowana przez pracodawców bardzo powszechnie.

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: A sądy i służby mające w swej funkcji dbanie o porządek społeczny biorą w tym udział, ja młodemu człowiekowi nie powiem prosto w oczy że jego przyszłość zależy od jego zaangażowania ..., wystarczy że sam musiałem wypić kielich goryczy :(

@Mariusz Kajstura: przez lenistwo jeszcze nikt się nie dorobił - chyba, że ma bogatych rodziców z którymi utrzymuje dobre relacje

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Marzeniami finansowanymi lichwiarskim kredytem też nie :)
Marzeniami opartymi na bezpodstawnych obietnicach też nie :)

@Mariusz Kajstura: dlatego trzeba wziąć się do roboty by nie mieć wyrzutów sumienia, że nic się nie udaje :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja pracuje nad sobą, nad trzeźwą oceną realiów ... nie namawiam do lenistwa :)
Jeśli się angażować to trzeba wiedzieć w imię czego ??

@Mariusz Kajstura: mieć cel na horyzoncie to bardzo ważna rzecz. Potem sporo samozaparcia i siły, by do tego celu dotrzeć. Ważne też jest by nie oglądać się na boki i nie szukać słabych usprawiedliwień tylko po prostu dążyć do celu.

W ten sposób zarówno nasze samopoczucie będzie dużo lepsze a też gdy zostaniemy poddani pod ocenę innej osoby, też mamy szansę wypaść korzystniej :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "Ważne też jest by nie oglądać się na boki i nie szukać słabych usprawiedliwień tylko po prostu dążyć do celu. " ... cel trzeba umieć wyznaczyć ;)
Ps.Wiesz ile pracy i wysiłku kosztuje zerwanie z nałogiem ?? , a zgadnij gdzie mam ocenę innej osoby ??

@Mariusz Kajstura: nie, bo nigdy nie popadałem w nałogi :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Czyli nie będzie problemu, kiedy przyjdzie z tego czy owego zrezygnować ??

@Mariusz Kajstura: ale ja nie mam z czego rezygnować? :-)
Z piwa ze znajomymi raz w miesiącu?
Z mocniejszego alkoholu wypijanego jeszcze rzadziej?

Z jedzenia, oddychania, spania? :-)

Napisz do czego zmierzasz? :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Cały czas do tego samego, do tego jakimi kryteriami jest obierany cel i dlaczego większość obranych celów staje się nierealna ;) Na tym że motywacja jest opierana na celu nie drodze, nie na drodze do lepszego "Ja jutro" ..., tylko są obierane dalekosiężne w przyszłość cele bez pokrycia w realiach nie uwzględniając tego kim się staniemy po pokonaniu drogi do tak obranego celu :)
Czasem obrany cel staje się nałogiem :)

@Mariusz Kajstura: "Czasem obrany cel staje się nałogiem" - moim zdaniem obsesją, która często nie jest zdrowa - np. maniakalne udowadnianie zamachu terrorystycznego w kwestii katastrofy smoleńskiej :-)

Cel zawsze musi być widoczny na horyzoncie i opracowany na podstawie stanu dzisiejszego - teraźniejszego

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: http://pl.wikipedia.org/wiki/K(...)%82awcu ... w ciągu dwóch lat
katastrofy lotu samolotów z najwyższymi obostrzeniami bezpieczeństwa ... przypadek ??
http://www.fakt.pl/polityka/dl(... ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: pomińmy ten temat tutaj hm? :-)
Generalnie chciałem pokazać jak cel potrafi przybrać postać obsesji

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM:" Cel zawsze musi być widoczny na horyzoncie i opracowany na podstawie stanu dzisiejszego - teraźniejszego " ... czy na podstawie stanu dzisiejszego da się wyznaczyć cel oddalony o 20,30,40,50, itd lat ??

@Mariusz Kajstura: ja zaczynałbym od celu na najbliższy rok, jeśli miałbym mówić o czymś dalekosiężnym. Gdyż nawet w ciągu tygodnia sprawy mogą potoczyć się tak, że za parę dni cel zupełnie straci sens lub jego realizacji okaże się kompletnie niemożliwa.

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "Generalnie chciałem pokazać jak cel potrafi przybrać postać obsesji " .. nietrafiony przykład ;)

@Mariusz Kajstura: jak to? :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Widzisz to jest dobre kiedy masz już jakiś zalążek świadomości o otaczających realiach ??
Ile razy się zastanawiałeś, czego nauczyć swoje dzieci by sobie dobrze w życiu radziły ??

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "jak to? :-) " ... "obsesja" ... jak to nazwałeś ma realne umocowanie :-)

@Mariusz Kajstura: "le razy się zastanawiałeś, czego nauczyć swoje dzieci by sobie dobrze w życiu radziły ??" Oj wiele razy.
Ale chyba częściej zastanawiam się JAK uczyć swoje dzieci, by w tej nauce osiągnęły pewien stopień samodzielności przez kojarzenie faktów z różnych dziedzin i opracowań oraz przez wzbudzenie chęci poznawania nowych rzeczy.

@Mariusz Kajstura: a obsesja to nie czasem chorobliwe dążenie do celu za wszelką cenę?

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... lub chorobliwe odrzucanie faktów, dla osiągnięcia celu ;)

@Mariusz Kajstura: jedno i drugie jest prawdziwe :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Zagęszczenie i charakter faktów wskazują na terroryzm, więc dlaczego z uporem odrzuca się tą hipotezę ??

@Mariusz Kajstura: bo te fakty są dosyć wątpliwe i przedstawiane jednostronnie z jednoczesnym odrzuceniem wszelkich innych hipotez i faktów ich popierających

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "Ale chyba częściej zastanawiam się JAK uczyć swoje dzieci, by w tej nauce osiągnęły pewien stopień samodzielności przez kojarzenie faktów z różnych dziedzin i opracowań oraz przez wzbudzenie chęci poznawania nowych rzeczy. " ... od razu to wiedziałeś, czy z biegiem czasu do tego doszedłeś ?? Masz racje możemy nauczyć tylko patrzenia i korzystania z oczu jakie otrzymały, możemy pomóc w nabyciu nawyków dzięki którym łatwiej żyć :)

@Mariusz Kajstura: niektórzy nauczyciele w szkole średniej mi w tym pomogli przez wymuszanie tego typu podejścia :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Zagęszczenie faktów wskazuje na wspólny mianownik jakim jest dążenie do celu po trupach ?? To jest obsesja która staje się przyczyną terroryzmu :)
https://www.youtube.com/watch?(...)mOVftVw

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ja musiałem sam się uczyć :( , ale cieszę się kiedy spotykam ludzi którym łatwiej :)

@Mariusz Kajstura: http://pl.wikipedia.org/wiki/Terroryzm
Nie widzę powiązania z definicją to po pierwsze, po drugie historia pokazuje, że akt terrorystyczny zawsze jest działaniem ściśle określonej grupy, która do tego aktu się przyznaje celem osiągnięcia zamierzonych skutków.

@Mariusz Kajstura: ale uważasz, że miałeś trudniej? Uważam, że trudniej jest gdy ktoś na nas to wymusza ponieważ nie jest to nasza wewnętrzna potrzeba lecz potrzeba pobudzona przez kogoś. Ty do czegoś doszedłeś sam, swoją pracą i to jest Twoje. Ja swoje umiejętności kojarzenia i składania coś w całość nabyłem przez zewnętrzny czynnik. Jeśli masz sam w sobie zaparcie do tego, jest łatwiej, jeśli to jest wymuszane, zawsze napotykasz wewnętrzny opór

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... lub nie podejmujesz żadnego działania ;)

@Mariusz Kajstura: mocno odbiegamy od wątku głównego :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: fakt :)
... propozycja nie do odrzucenia jest terroryzmem czy nie ??

@Mariusz Kajstura: w pewnym sensie jest - pytanie tylko, czy możemy odpowiedź uzależnić od tego czego dotyczy propozycja?

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... jeśli mafia każe sklepikarzowi płacić haracz lub zachować milczenie o akcie przestępczym , pod groźba śmierci jest to terroryzm czy nie ??

@Mariusz Kajstura: jest ...

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Jeśli mafia spełnia groźbę wobec sklepikarza który zdecydował się ujawnić prawdę, czy wtedy mafia przestaje być grupą terrorystyczną tylko dlatego że nie przyznaje się do zbrodni??

@Mariusz Kajstura: nazywamy to grupą przestępczą. Akt terroru rozpoczął się i zakończył na sklepikarzu wraz z jego zabiciem. Groźba została spełniona, mafia nie uzyskała zamierzonego celu, terror skierowany wobec tej konkretnej osoby skutku nie przyniósł. Tylko czym innym jest terror skierowany ku jednej osobie, a czymś innym jeśli ma być sygnałem dla całego państwa

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Zyskała pozbyła się świadków ...

  nse,  07/05/2015

Tak by wrócić do wątku przykładowo Magdalena Ogórek wywarła na mnie pozytywne wrażenie tylko co z tego w obliczu realiów ??

@Mariusz Kajstura: "tylko co z tego w obliczu realiów ?? " - krótko odpowiem - NIC :-)
Dla mnie idealny kandydat powinien prezentować postawy wyrwane częściowo z każdego kandydującego :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Też pięknie, tylko dalej NIC :(

@Mariusz Kajstura: to na wrażeniu się skończy :-)))

Tak swoją droga, ci kandydaci powinni w ogóle się nie odzywać gdyż co słowo to praktycznie kłamstwo więc lepsze wrażenie by wywarli prezentując po prostu swoje sylwetki :-)

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Właśnie :D ... Wierzysz w to że jeśli by się znalazł kandydat który zacząłby robić porządek, to zostałby przy życiu ??

@Mariusz Kajstura: tzn jestem przekonany, że jego kariera nie trwałaby długo :-)
W myśl zasady - jeśli nie masz na kogoś kwitów, trzeba je stworzyć

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., a jeśli się nie da to usunąć :(
http://pl.wikiquote.org/wiki/J(...)_Stalin
"Śmierć rozwiązuje wszystkie problemy – nie ma człowieka, nie ma problemu. "

@Mariusz Kajstura: takie coś praktykowano nagminnie swego czasu i nadal się praktykuje. Po co się z kimś męczyć jak można się go pozbyć?

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Czyli jesteśmy uwięzieni w doktrynie Machiavelliego ??
http://pl.wikipedia.org/wiki/K(...)%B3r%29

@Mariusz Kajstura: w pewnym sensie tak - jeśli jesteś zły - pokaż, że może być gorzej a ludzie cie pokochają

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... można tylko jaki kierunek przybierze taka filozofia ??
"Złe czasy okażą się dobrymi, o ile w porę nadejdą jeszcze gorsze czasy" ... nie pamiętam czyj to cytat :(

@Mariusz Kajstura: ważne, że jeszcze nikt w nasze prywatne życie aż tak z butami nie wchodzi i swoje można robić

  nse,  07/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Już nie długo
Ps. Znowu z tematu zjeżdżamy, to wszystko przez pogodę :D

no i mamy kandydatów, którzy na swoich wyborcach zrobili mniejsze wrażenie i takich, którzy wywarli ogromne wrażenie :-)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska