JustPaste.it

TOP11 czynników decydujących o wartości linku

Jedną z najistotniejszych kwestii dla pozycjonera jest ustalenie mocy linku. Nikt dokładnie nie jest w stanie tego oszacowac.

Jedną z najistotniejszych kwestii dla pozycjonera jest ustalenie mocy linku. Nikt dokładnie nie jest w stanie tego oszacowac.

 

1. Pozycja rankingowa strony z linkiem dla słowa kluczowego Twojej witryny
Wpisz swoje słowa kluczowe do przeglądarki (lub kilka słów kluczowych) . Każdy linki który uzyskasz ze strony z TOP30 jest bardzo wartościowy, a nie ma wartościowszego linka niż z TOP1 na interesujące Cię słowo kluczowe.

2. Pozycja rankingowa strony z linkiem na Twoją witrynę i z kilkoma konkurencyjymi terminami w znaczniku tytułu
W tym kontekście pozycja mówi wiele o mocy onośnika i zaufaniu, jaki cieszy się witryna. Pozwala to również oznaczyć całkowitą wartość odnośnika z tej strony.

3. Pozycja jaką usyskuje treść z domeny publikującej link do Twojej strony, dla konkurencyjnych terminów zawartych w tytułach stron
Jeśli strony domeny linkującej do Twojej znajdują się w TOP20 wyników wyszukiwania, należy być pewnym, że wartość domeny jest wysoka i sam odnośnik z nich wychodzący ma dużą moc.

4. Ilość fraz dla których domena z linkiem na Twoją witrynę znajduje się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania
Zasadą którą Google ciągle dopracowuje, to obniżanie mocy (zazwyczaj przeoptymalizowanych) stron, które ukazują się na pierwszym miejscu tylko dla kilku słów kluczowych. Umieszczenie linka na nich niekoniecznie jest bardzo wartościowe. Najlepszymi są strony, których domena znajduje się na bardzo szerokim spektum topowych wynikow wyszukwania – najlepiej powiązanych tematycznie z Twoją witryną.

5. Srzedaż linków
Jeżeli jesteś w stanie zauważyć, że firma sprzedaje miejsca na swoje stronie Internetowej to zapewne Google też to zabaczyło/zobaczy. W takich wypadkach link z takiej witryny może nie przekazywać mocy.Google może zadziałać z opóźnieniem, nawet jeśli dana witryny już przestałą sprzedawać linki.

6. Spójność tematyczna
Niewątpliwie ostatnim hitem Google jest duże dopracowanie algorytmu w kierunku wykrywania spójnych tematycznie serwisów. Analizie powinieneś poddać również potrzeby osób odwiedzających Twoją witrynę i witrynę, z której pochodzi link. O tym że Google coraz bardziej "rozpoznaje" treść Google posiada własne słowniki synonimów, ktorych używa w podpowiedziach wyszukiwania:

sugestie Google

 7. Kiedy robot Google był na Twojej witrynie

Ostatni zapis strony znajdziesz, sprawdzając kopię zapisaną w pamięci podręcznej witryny. Im starszy jest ten zapis, tym mniejszą szansę ma strona na pojawienie się w aktualnych wynikach wyszukiwania.

8. Witryny, których odnośniki są nakierowane na cieszących się wysoką pozycją rankingową konkurentów
Domeny, które linkują do stron konkurencji osiągających topowe pozycje dla interesujących Cię słów kluczowych, należy również wziąć pod uwagę budując swoją strategię linkowania. Prawdopodobieństwo ich wysokiej wartości jest duże.

9. Linki wejściowe prowadzące na daną stronę
Przyjrzyj się linkom nakierowanym na stronę danej domeny, z której chcesz uzyskać odnośnik. Może prowadzi do niej wiele linków wewnętrznych? Ile linków zewnętrznych? Następnie oszacuj potencjalną wartość.

10. Suma linków prowadzących do domeny
Pamiętaj tylko, że ilość linków to nie to samo co ilość domen linkujących. Możesz mieć 1 mln linków z 1 domeny, które mogą mieć niższą wartość niż 10 linków z 10 różnych domen.

11. Liczba zewnętrznych linków na stronie
Strony które linkują do innych, zazwyczaj przekazują im swoją część mocy. Lepiej jest zostawić swój link na stronie która ma 5 odnośników niż 100.

 

Źródło: Paweł Kijko