Login lub e-mail Hasło   

Nie dla jowów

Polacy w większości nie rozumieją jednej podstawowej rzeczy - zmiana systemu ordynacji wyborczej niewiele zmieni. Jowy mają może jakiś sens w kraju gdzie istnieje dojrzałe społe...
Wyświetlenia: 2.246 Zamieszczono 18/05/2015

Polacy w większości nie rozumieją jednej podstawowej rzeczy - zmiana systemu ordynacji wyborczej niewiele zmieni. Jowy mają może jakiś sens w kraju gdzie istnieje dojrzałe społeczeństwo obywatelskie a w Polsce go nie ma. Wpierw musi powstać społeczeństwo obywatelskie- a wprowadzenie jowów to jak budowanie domu od dachu, bez fundamentów. Niewiele da i będzie gruntowało tą samą patologię.

Kukiz jak dla mnie to typowy rewolucjonista bez pomysłu, aby tylko obalić system a sam nie wie co dać w zamian - rewolucje jak u Kukiza zjadają swoje wlasne dzieci - Kukiz i jego elektorat ma tylko swoje wkurwienie i nic więcej. Szanuję go bo wydaje się uczciwy i szczery w tym co mówi. Chociaż ostatnio wmieszał śmierć swojego ojca do polityki...no ale kto jest idealny?

Niestety Polacy wierzą w cuda, że wszystko się zmieni jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki - to naród musi się zmienić.

Politycy są odwierciedleniem naszego społeczeństwa - wielu Polaków narzeka na władzę delikatnie mówiąc, że oszuści i złodzieje ale jak Ci sami krytykujący ludzie dostają się na stołek to zachowują się dokładnie tak samo czyli klasyczna moralność Kalego - jak Kalemu ukraść krowę to skandal a jak Kali ukradnie to ok. Mamy takich polityków na jakich zasługujemy.

Ale jest jeszcze kilka innych elementów oprócz nieuczciwości - poziom inteligencji i mądrości, świadomości - u nas w kontekście ogółu jest niski, dlatego Polacy kupują populizm. Populizm polega na tym, że ludzie mają słabą osobowość - dlatego żyją w ułudzie i boją się konfrontować z prawdą - np. księża katolikom wmówili, że za ich wady odpowiada Szatan i ich kusi i prowadzi na manowce - prawda jakie wygodne zwalać na satana zamiast pracować nad sobą? Tak samo prawica, religia i pewne środowiska zawsze widzą winę w kimś innym niż w nas Polakach - winni są więc Rosjanie, Źydzi, Masoni i wielu innych - rzadko my sami.

Spadł samolot - katastrofa w Smoleńsku - wcześniej była katastrofa Casy - dla ludzi którzy wolą żyć w ułudzie i nie widzieć związków przyczynowo - skutkowych obnażających patologię państwa - lepiej jest siać paranoję o zamachu. Na każdym kroku buduje sie w Polakach skrzywiony obraz świata i fałszywą tożsamość - zabory też mogły zaistnieć bo w kraju panował chaos i niezgoda, jedna wielka kłótnia ale oczywiście Polacy rzadko potrafią to przyznać.

Religia np. mówi katolikom, że Jezus zbawił ich awansem bo przynależą do religii więc nie muszą się starać w zmianie samego siebie - dlatego takie katolickie Włochy są podobne do Polski - rządzą tam populuści i mafia.

Populizm jak wiadomo polega na tym, że naród lubi być karmiony ułudą i nie lubi słuchać jak na prawdę jest - woli słuchać to co brzmi ładnie i to jak ludzie chcieliby aby było - naród lubi żyć w marzeniach, fantazjach o lepszej przyszłości, która ma nadejść a nie rozumie, że przyszłość buduje się w tu i teraz i nikt tego za nas nie zrobi - politycy za nas tego nie zrobią - sami musimy się zmienić i dojrzeć. Dlatego populista lubi być mamiony zamiast zakasać rękawy i budować lepsze jutro cieżką pozytywistyczną, mrówczą pracą u podstaw.


Jako społeczeństwo i naród po prostu nie istniejemy - Polacy są niestety egoistami, byleby im było dobrze - nie ma jedności, istnieje bierność, wielu chciałoby tylko wyszarpać coś dla siebie i na chwilę się nasycić - smutne ale moim zdaniem prawdziwe.

Wiele wynika z zabobonu religii, która gruntuje w ludziach myślenie magiczne czyli wiarę, że modlitwa, myśl zmienia rzeczywistość - dlatego jako Polacy katolicy w większości jesteśmy tak roszczeniowi - zamiast żyć w realności. Polacy roszczą sobie prawo do wielu rzeczy a nie rozumieją, że można je osiągnąć tylko ciężką pracą - i to nie tylko fizyczną ale przede wszystkim pracą nad zmianą siebie. Jak może być normalnie w kraju, gdzie za stan dróg odpowiadają ludzie na pewnych stanowiskach  i nie są wyciagane co do nich konsekwencje a z drugiej strony ludzie wierzą, że jak ksiądz pokropi budynek użyteczności publicznej, drogę, samochód wodą "święconą" to przyniesie to kierowcom szczęście i unikną wypadku? Żyjemy w ciemnogrodzie niestety więc mamy to co mamy. Jedno wielkie rozdwojenie jaźni między rozumem a ślepą, fanatyczną wiarą i zabobonem.

Czasami mam wrażenie, że Polska potrzebuje dyktatora, który rządziłby tym krajem silną ręką Jak mieliśmy nad sobą socjalistycznego bata to były czyny społeczne a dzisiaj mamy "wolnośc" więc każdy jest skupiony na sobie i każdy ciagnie polską flagą jak szmatą, każdy w swoją stronę jak w filmie "Dzień świra" Marka Koterskiego...

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1411
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 840
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 885
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 745
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 836
13
komentarze: 75 | wyświetlenia: 1164
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 790
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 831
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 965
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 624
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 657
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 698
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  19/05/2015

Tam gdzie media łżą nic nie ma sensu

  nse,  19/05/2015

Jak oberwiemy spadającymi cegłami z walącego się domu po łbie zaczniemy myśleć, niestety rewolucji się nie da uniknąć, bo pasożyty z poczucia przyzwoitości nie odpuszczą. Jednak czy jesteśmy na tyle dojrzali by żyć normalnie to inna kwestia ...

@Mariusz Kajstura: Tylko nie rewolucja ! Rewolucję zawsze wywołują elity rządzące, które jak kameleon się przeobrażają w naszych przywódców... Należy wykorzystać moc konstytucji ... tylko w tym przypadku potrzeba większej wiedzy niż bunt przejawiony przez celebrę Kukiza ...

  nse,  19/05/2015

@Remter: Kto ma stanowić moc konstytucji ?? , nie widzisz że kiedy coś w niej nie pasuje to mają ją w nosie ??
Sama podałaś link z informacja jak ta konstytucja jest przestrzegana przez tych co powinni stać na jej straży ...
Zamiast z biegiem czasu zmieniać konstytucje na lepszą dzieje się odwrotnie jest psuta, nie widzisz tego ?? Kto ma stać na straży i stanowić moc konstytucji, nieświadomy naród ??

  Remter,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Lecz dopóki istnieje - ma moc ... posłuchaj ; https://www.youtube.com/watch?(...)ngzIosk tak działa system... poprzez wynajęte hasła i lalkarzy ...

  nse,  19/05/2015

@Remter: Kiedy to się zawali główna odpowiedzialność za ten stan spocznie na mediach ( tubie propagandowej ogłupiającej naród ) ... Oni doskonale wiedzą że kłamią narodowi prosto w oczy.

  Remter,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Ależ my nie mamy mediów... to tylko piąta kolumna prowadzi nowoczesną wojnę a narodem polskim ...

  nse,  19/05/2015

@Remter: Tylko jak naród ma być świadomy i dojrzeć do demokracji skoro jest okłamywany ??
https://www.youtube.com/watch?(...)862922w

@Mariusz Kajstura: jak naród zacznie być świadomy, że jest okłamywany, to czy zorientuje się, że przestaje być okłamywany gdy to faktycznie nastąpi? :-)

Każdy ma swoją prawdę - jedni nazwą prawdą wszystko to co im odpowiada a inni dalej będą uważać, że to kłamstwo. Jak oddzielić jedno o drugiego na poziomie całego narodu?

Lekarstwo może być tylko jedno - mieć swój własny rozum i od

...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Przede wszystkim ludzie muszą chcieć się dokształcać po za systemem nauczyć się korzystać z fundamentalnego narzędzia logiki :)

  Remter,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Jest to możliwe. W każdym narodzie jest siła jego stanowienia ukryta w elitach... czyli tych, którzy są świadomi stanowienia prawa dla narodu do jego przetrwania... Prędzej czy później ten naród przypomni sobie swoją tożsamość, tą która została zawłaszczona i zbezczeszczona... Jak słyszę hasła "obalić system" to widzę matoła , który powtarza bzdurę... bo cóż to znaczy... obalić ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@Remter: Najpierw trzeba w sposób jednoznaczny zdefiniować kwestie bytu duchowego inaczej nie ma się na czym oprzeć, definicja ducha jako zjawy jest niewłaściwa.

@Mariusz Kajstura: to jest dosyć trudne - jednak nawet korzystając z tego narzędzia nie ma sposobu by odróżnić moment kiedy nagle wszyscy mówią prawdę od momentu gdy jest różnie. Jeżeli do tej pory zakładamy, że jesteśmy okłamywani jak nagle mamy zaufać, że od 19 maja 2015 roku nagle każdy jest prawdomówny - uwierzysz w to? :-)

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ludzie nawet jeśli będą chcieli mówić prawdę to będą się z nią mijać , można konstruować logiczne narzędzia weryfikujące prawdę .... chodzi o to że jeśli statystyczni kowalscy nauczą się takimi narzędziami posługiwać, wtedy propagandowa tuba straci racje bytu, a to wiąże się z koniecznością życia w prawdzie ... ilu ludzi jest na to gotowych ??
Oczywiście pewne powolne postęp ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: nie do końca, po prostu propagandowa tuba polityczna będzie musiała być bardziej wyrafinowana i skierowana do konkretnych odbiorców z niemal całkowitym pominięciem tych, którzy się w przekaz nie wpisują

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Pewne zmiany nie nastąpią z dnia na dzień, to wielowarstwowy proces przemian który będzie musiał nastąpić no chyba że zaakceptujemy taki stan rzeczy jaki jest i postanowimy w nim tkwić bez końca ...
Więc pewny rodzaj propagandy będzie istniał na potrzebę docierania do warstw mniej świadomych, tylko propaganda będzie musiała być oparta na dobrze zweryfikowanej prawdzie ..., i ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@Remter:
Dla ścisłości, powołane dożycia bożki ja rozumie jako byty duchowe ... Zgadzasz się z takim rozumieniem ??

@Mariusz Kajstura: to co piszesz jest utopią. Technika się rozwija i metody oraz sposoby przekazu także. Jeżeli dzisiaj jesteś czegoś świadomy, to jutro już nie wszystko musi być dla Ciebie oczywiste przez co uzasadnione będzie doszukiwanie się podstępów w tym co słyszysz w przekazach. Jeśli zaczynasz się doszukiwać oznacza, że mniej ufasz, jeśli mniej ufasz, oznacza to, że nie wierzysz do końca n ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Technika i ludzka mentalność opierają się na ponadczasowych stałych, proszę wskaż co jest utopijnego w tym co napisałem ?? Pisałem o procesie jaki musiałby nastąpić, by system społeczny był normalny ... co napisałem nie tak ??
Uważam że my z wyboru stoimy lub rozwijamy zbyt wolno pod względem świadomości mentalnej, co w tym zdaniu jest utopijnego ??
Wskaż działającą t ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... hmm może z innej perspektywy to samo ;) Co po doskonałym projekcje systemu jeśli do jego wykonania zostanie zastosowany słaby materiał ??
Możemy wyprowadzić wątek w oparciu o analogie technologi hartowania stali ... ;)

@Mariusz Kajstura: przykład - ile starszych osób potrafi obsługiwać smartfony a ile z nich posiada konta społecznościowe i prowadzi je w pełni świadomie? Ile osób starszych potrafi zaktualizować sobie oprogramowanie w swoich urządzeniach tak, by zobaczyć filmy, przeczytać dokumenty czy otworzyć prezentacje zapisane w nowych rozszerzeniach nie współpracujących ze starszymi wersjami oprogramowania? ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Skąd stwierdzenie że pisałem o procesie rozpisanym na jedno pokolenie, przecież jestem świadomy tego że jak ogórek krzywy wyrośnie to nie ma sensu go prostować chyba że się chce go zabić ??
Dlatego wskazuje na wielowarstwowe procesy trwające pokoleniami, bo innej możliwości nie widzę :(
Zgadzam się z utopią w przypadku rozpisania czasu tego procesu na jedno ewentualni ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Tak na marginesie patrząc na siebie i większość swoich znajomych , przywróciłbym w szkołach lekcje kaligrafii, nie usprawiedliwiałbym wycofania tych lekcji ze szkół komputerami ..., zgadnij dlaczego doszedłem do takiego wniosku ??

@Mariusz Kajstura: w tym pierwszym przypadku czyli wielopokoleniowym to także utopia - branża reklamowa się rozwija i technologie także, zatem nie zmieni się sposób odbioru przez obywatela prawdy i kłamstwa ale sposób pozyskiwania informacji. by jednak zmierzyć się z prawdą, trzeba grubą krechą odciąć jedno pokolenie od drugiego, jednak gdy młodzi dostają się do sejmu, zachowania i nawyki przejmują od starszych kolegów więc nic się nie zmienia a wszystko zostaje w "rodzinie" :-)

@Mariusz Kajstura: bo ludzie nie potrafią posługiwać się długopisem? Bo się rozleniwili? Bo nie potrafią poradzić sobie z wypełnieniem najprostszych formularzy?

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Ten trend reklamowy padnie, nie da się wiecznie budować jakości opartej o iluzję ;)
Jak długo świadomy człowiek jest w stanie przyjmować kłamstwa za prawdę ??
Zauważ też że uwzględniłem aspekt wyboru ;)

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: " bo ludzie nie potrafią posługiwać się długopisem? Bo się rozleniwili? Bo nie potrafią poradzić sobie z wypełnieniem najprostszych formularzy? " ... to potwierdza mój wniosek, jest jeszcze jeden aspekt ... zrozumienia że wolność człowieka nie zależy od stanu jego posiadania, ale przede wszystkim od jego wewnętrznej dyscypliny, bo co z inteligencji, wiedzy ... jeśli trwałość postanowień przypomina słomiany ogień ??

@Mariusz Kajstura: krótko - dlatego się od tego odcina. A, że są tacy co jednak przy tym trwają trend ten jest podtrzymywany ;-)

@Mariusz Kajstura: do czego zmierzasz w kwestii kaligrafii?

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., chodzi o elementy naszej edukacji hartującą naszą wewnętrzną dyscyplinę :)
Ps. Dzięki rozmowom z Tobą znajduje inspiracje na lepsze sformułowania swoich przemyśleń, Dziękuje Ci za okazywaną w rozmowach cierpliwość :)

@Mariusz Kajstura: żaden problem :-)
Dyskusja potrafi kształcić :-)

Podobno nic tak dyscypliny nie hartuje jak matematyka i jej trudne działania, szczególnie te, których nie lubimy

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... matematyka hartuje dyscyplinę myśli, kaligrafia dyscyplinę rąk ..., a sztuki walki ?? ..., a miłość bliźniego ??

@Mariusz Kajstura: rąk, nóg i umysłu? :-)

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., a czym i jak hartować siłę Ducha ??

@Mariusz Kajstura: nie wiem - tutaj często słowo "duch" można zastąpić słowem "charakter" na zasadzie "siła ducha" = "siła charakteru" - tak mi się wydaje

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ..., a może siła motywacji ??

@Mariusz Kajstura: siła motywacji jest warunkowana tym co chcemy osiągnąć i jak bardzo jest to dla nas ważne. Jeśli ważna jest dla Ciebie sylwetka, to jest to pierwszy krok do zbudowania w sobie motywacji by uczęszczać na siłownię. Jeśli jest to najważniejszy priorytet w Twoim życiu, będziesz robić to regularnie i pewnie zrezygnujesz z innych rzeczy kosztem siłowni.

Mając powód do zrobienia czegoś, ten powód automatycznie jest motywacją

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ...a siła motywacji rozpisana na wiele pokoleń ??

Kamil, cały czas nie mogę zrozumieć jak w jednych sprawach potrafisz być bardzo racjonalny i rzeczowy, a w innych odgrodzony ścianą nieracjonalności i nierzeczowości. Art bardzo mi się podoba.

  kamil30,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Haha - masz świadomość, że mógłbym napisać to samo o Tobie ale nie napiszę :-) Najlepiej by było gdybyśmy oboje uznali się za agnostyków w kwestii Boga tak jak i ewolucji :-) Nie wiem czy Bóg istnieje, nie wiem czy ewolucja jest faktem - to by wiele ułatwiło - taka pokora. Podpiszesz się pod tym ostatnim zdaniem ?

  nse,  19/05/2015

@kamil30: Jak definiujesz byt duchowy ??, na jakich podstawach określić siłę Ducha ??

@Mariusz Kajstura: pytasz kolegę w kontekście innego artykułu? :-)

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: fakt dla mnie skojarzenie tego artykułu z siła wiary nie stanowi problemu, jednak dla innych czytelników to może być bariera nie do pokonania ... taka TW ;)

@Mariusz Kajstura: nie wiem czy dla mnie nie do pokonania ale TW swego rodzaju z pewnością - jeśli piszemy o skojarzeniu go z siłą wiary :-)

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... prosta relacja jest koncepcja i jest wiara w jej słuszność ??

  kamil30,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Zmęczony jestem po pracy i nie chcę mi się myśleć - pisałem o tym w wielu artach :-) Duch to dla mnie czysta, superświadoma, bezosobowa., beszkształna, wieczna energia bez domieszek materii czyli nietrwałości. Duch jest oceanem superświadomości i z niego wszystko powstaje - energia a z niej materia - duch tworzy duszę a dusze ludzi, zwierząt i roślin są promienami Ducha tak jak ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: TW - co oznacza ? :-)

@kamil30: Teoria Względności ;-) - się wetnę :-)

@Mariusz Kajstura: jakież to banalne :-)

  nse,  19/05/2015

@kamil30: Piszesz o Duchu Bożym, a jak definiuje byty duchowe powołane do życia przez istoty świadome, których zabić nie można jednak trzeba je karmić ??

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: prawda ?? ;) ... czy TW można ując jako teorie relacji w kontekście fizycznych oddziaływań ??

@Mariusz Kajstura: nie bardzo rozumiem? Teoria TW dotyczy oddziaływań fizycznych przecież - grawitacja, czas, przestrzeń i oddziaływania na tych polach to kwestie dotyczące fizyki i ciał fizycznych, materialnych

  kamil30,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Możesz napisać jaźniej bo nie jarzę ? :-) Kogo konkretnie karmić?

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Przykładowo oddziaływanie grawitacyjne dwóch ciał posiadających masę, można takie oddziaływanie określić relacją dwóch ciał fizycznych w kontekście fizycznym ??

@Mariusz Kajstura: nie bardzo rozumiem - grawitacja określa tą zależność i sam sobie na to w pytaniu odpowiedziałeś:-)

Ziemia przyciąga Ciebie a Ty Ziemię - zależność jak na dłoni ;-)

P.S czy na pewno o tym wszystkich chcesz pisać pod tym tematem, czy może miało to iść pod ten wątek: http://eiba.pl/s5tuy ?

  nse,  19/05/2015

@kamil30: Jest Duch Boży jedyne źródło energii Duchowej i są byty duchowe powołane do życia przez istoty świadome ( egregory ) , wymagające rytuałów ich karmiące ... Wystarczająco jasno ??

  nse,  19/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Masz racje skupiam uwagę na rozmowie z Tobą i ciężko mi skakać w trakcie rozmowy po wątkach które do naszej rozmowy najbliżej pasują :(

  kamil30,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Już jaśniej - słyszałem o egregorach ale pachnie mi to new age które wszystko pomieszało i tworzy jeden wielki misz masz - nie sądzę aby to były indywidualne dusze - wg mistycyzmu istnieją pewne istoty astralne - chrześcijaństwo nazywa je aniołami i diabłami a pisma wschodnie dewami i asurami ale egregory to co innego - to jak na mój gust rodzaj nieświadomości zbiorowej jak u Ju ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@kamil30: dusza mieści się w obszarze jednostki, egregor to już kwestia zbiorowości ( świadomość zamknięta w rytuale ?? ) ...
Ps.Też jestem już zmęczony, może innym razem wrócimy do rozmowy jeśli zechcesz ??

  kamil30,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Też tak myślę, że egregor to kwestia zbiorowości, jej nieświadomości zbiorowej i tego co reprezentuje. Świadomość, którą rządzi umysł to właśnie rytuał, praktyka zewnętrzna a to co duchowe jest wewnętrzne. Jeśli umysł zaczyna rządzić świadomością - duszą to im większa kontrola umysłu nad duszą to tym bardziej człowiek oddala się od nadświadomości boskiej w kierunku podświadomośc ...  wyświetl więcej

@kamil30: Jak to mówią kompromis daje zgodę, ale niestety- zbyt racjonalny jestem bym mógł przyjąć twoją propozycję. Agnostycyzm jest dla mnie marnością, bo nie wprowadza żadnej wartości. To już wolę teistę z jego teoriami, które mogę obalić nauką. O EWOLUCJI nie chcę dyskutować, bo nie przyjmujesz argumentów, które zostały zaakceptowane przez świat nauki, więc nawet jak zasypię Cię dowodami to po ...  wyświetl więcej

  kamil30,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Oczywiście się mylisz i jeśli glębiej i uczciwie się nad tym zastanowisz to przyznasz mi rację :-) Agnostycyzm czyli przyznanie "nie wiem" jest dowodem pokory i ograniczoności swojego intelektu, jest dowodem wielkości człowieka, tam gdzie potrafi przyznać, że wszystkiego nie wie. Dla mnie pokora to największa wartość w życiu człowieka obok miłości. Nie ma miłości bez pokory i ...  wyświetl więcej

@Krzysztof Mrozowski: Czy człowiek jest tylko chemią, mózgiem? A jeśli tak to dlaczego człowiek ma wpływ na swoje zachowanie- może je korygować - nie żądzą nim tylko procesy biochemiczne - mózgowe, ma na nie wpływ - może starać się żyć uczciwie, dążyć do harmonii - być życzliwy dla wszystkich ludzi, Może być silny psychicznie i nie być podatny na wydarzenia zewnętrzne - może być życiowym stoikiem. ...  wyświetl więcej

@kamil30: Nie doczytałeś mojego postu. Agnostycyzm nie mówi "nie wiem", agnostycyzm mówi "nie mam dowodu"- a to są dwie różne kwestie. Świat nauki mówi nie wiem, cały czas idąc do przodu, bo zawsze będzie coś czego nie będziemy wiedzieć, ale człowiek jest bardzo ciekawą istotą i ciągle przekracza bariery swojej niewiedzy. Najlepszym dowodem na nieistnienie boga jest brak dowodów na jego istnienie. ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@kamil30: ... są osobowości które nie tolerują "ciepłego" i będą wybierały albo gorąco albo mroźno, dla nich stany pośrednie są za mało wyraziste i ich wrażliwość nie pozwala je odróżniać, wiec się w nich niepewnie czują ;)

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: W moim teizmie teoria ewolucji nie przeszkadza jak też niczego nie obala :) , mój teizm nie potrzebuje religii ani jej symboliki, nie musze wzmacniać swej wiary relikwiami :)

@kamil30: Niestety muszę Cię zmartwić ale to wszystko jest chemia i to wszystko zostało już wyjaśnione dzięki ewolucji ( zbyt obszerne zagadnienie na komentarz ) Mały przykład- oksytocyna hormon powodujący uspokojenie , zaufanie, poczucie bezpieczeństwa wytwarza się w przysadce mózgowej kiedy przytulamy się do drugiego człowieka pobudzając duże obszary skóry. Jest wiele powodów z jakich w toku ewolucji organizmów może się kształtować gotowość do spełnienia dobrych uczynków.

  kamil30,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Skąd wiesz, że nie ma dowodów na istnienie Boga? Krzysztofie - niestety mało pokory w Tobie :-) Żyjemy w dualnym świecie gdzie istnieje problem obserwatora i przedmiotu, przedmiotu - podmiotu - dla obserwatora przedmiot badań zawsze jest odmienny, obcy - na zewnatrz.

Wielu oświeconych twierdzi, że Bóg jest wewnątrz nas a nie na zewnątrz - jest ponad dualnością - oraz

...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: To jesteś właściwie spełniony, skoro możesz pogodzić dwa żywioły, które dla mnie np są nie do pogodzenia to tylko pogratulować. Aczkolwiek czasami wyczuwałem w twoich postach negowanie odkryć ewolucyjnych. Ale to rozumiem "mój teizm" jest poza wszelką dyskusją gdyż tylko Ty masz do niego dostęp.

  kamil30,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Ok - niestety muszę z przykrością stwierdzić, że brakuje Ci obiektywizmu - hormony nami nie żądzą niezależnie, a my nie jesteśmy od nich uzależnieni, tak jak neuroprzekaźniki - to nasze myśli i nasz umysł potrafi nimi żądzić - wpływać na chemię móżgu. Ty odracasz to do góry nogami - Niestety nie potrafisz przyjąć tak oczywistych faktów. Można stymulować te stany przez kontakt ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Nie tylko ja, ale to inna bajka ... Szanuje naszą umowę i nie będę Cię przekonywał do swojej Bajki :)

@kamil30: To tylko jest dywagacja, a nie dowód. Równie dobrze mogę przywołać teorię, która mówi , że istnieje materia i antymateria które się znoszą i w ich miejscu nie pozostaje nic, wystarczy teraz odwrócić ten proces i masz już z niczego coś.

@kamil30: Dobranoc Kamilu- umysł jest produktem mózgu :)

@Krzysztof Mrozowski: Więc jak słusznie zauważyłeś oksytocyna jest skutkiem jakiegoś zachowania - uczuć i emocji, które wyrastaja ponad chemię i ją kreaują a nie przyczyną. Między nimi zachodzi sprzężenie zwrotne - ale oksytocyna nie jest pierwsza.

@Krzysztof Mrozowski: Ja zadawałem wiele pytań mimo wszystko a Ty po prostu stwierdzasz jak wyrocznia :-) Nie sądzę aby umysł był produktem mózgu - nauka już to udowadnia - jesteśmy też energią, światłem - nasz umysł zbudowany jest np. z fotonów. Dobranoc

  nse,  19/05/2015

@kamil30: Dlaczego się tak przejąłeś ateizmem Krzysztofa ?

@kamil30: Energia, światło -czy to aby nie są cechy fizyczne , mierzalne ?

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Tak tylko to też cechy fizyczne, tylko jak mierzyć świadomość, jak mierzyć siłę Ducha ??
Ups pomyliłem rozmówców, to miało być do Kamila :)

@Mariusz Kajstura: W żaden sposób nie przejmuję się ateizmem Krzyszrofa bo jako ateista może być ode mnie lepszym, bardziej moralnym człowiekiem a mi nic do jego wiary. Jednak kiedy wkracza się na polę rozmowy intelektualnej to wymagana jest pewna uczciwość w wymianie na merytoryczne argumenty - wzajemne czytanie siebie i odpowiadanie na podstawie całości czyjegoś tekstu a nie wyciąganie pojedyczn ...  wyświetl więcej

@Krzysztof Mrozowski: Są czymś co wykracza ponad ludzkie ciało i mózg. Ciało jest materialne tak jak móżg- umysł jest dualny czyli raz przyjmuje cechy materii a raz energii - tak jak fotony. Nauka o tym mówi.

  nse,  19/05/2015

@kamil30: Zasady rozmowy muszą być szanowane przez obie strony, jeśli nie to kontynuacja rozmowy nie ma sensu ;)

  kamil30,  19/05/2015

@Mariusz Kajstura: Ja zawsze odpowiadam na to co piszą inne osoby i niczego nie pomijam w odpowiedzi.

  nse,  19/05/2015

@kamil30: nie męczy Cie to ??

@Mariusz Kajstura: Czy jałowe rozmowy mnie nie mączą? Pewnie, że tak :-) Więc staram się ich coraz częściej unikać.

@kamil30: to od siebie WIELKIE DZIĘKI, że mimo tego co napisałeś odpowiadasz na wszystkie nasze komentarze :-))))

@SZKOLENIA.COM: Hehe - nie ma za co dziękować, chyba że to ironia :-)

@kamil30: całkiem poważnie :-)))))))

Panowie, powiem tak- ja nawet Wam zazdroszczę waszego teizmu, gdyby nie mój sceptycyzm potrzebujący odpowiedzi, pewnie też bym tam sobie coś znalazł ( oczywiście poza religiami mafijnymi, które zniewalają ludzi )

@Krzysztof Mrozowski: Każdy sobie coś znajduje - no chyba, że jest solipsystą ale on także to robi- teraz już ostatni raz dobranoc i spokojnych snów :-)

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Może akurat czujesz się odpowiedzialny za swoje decyzje i szukasz pewników na których mógłbyś opierać swoje decyzje ??, tylko co kiedy jakąś decyzje trzeba podjąć, a pewności nie da się uzyskać ??

@Mariusz Kajstura: Napiszę ostatnie zdanie z którym nie trzeba się zgadzać - pewni ludzie wierzą w przypadki czyli w to, że pewne wydarzenia losowe jak urodzenie się w takiej a nie innej rodzinie, przykre zdarzenia losowe nie mają przyczyny czyli fatum. Dlatego tak wielu ludzi jest nieszczęśliwych, walczy z losem, nie potrafi zrozumieć świata - pogodzić się z życiem, ze sobą i z bliźnimi. Chrześci ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Tu trafiłeś, zawsze staram się być odpowiedzialny za siebie i to jest np ta cecha, którą Jezus chciał nam zabrać( jeżeli przyjmiemy, że istniał ). Zrzuć swoje grzechy na mnie ( czyli nie bądź odpowiedzialny) a ja za ciebie umrę- nonsens, który również mnie odstręcza od religii katolickiej ( pomijając wiele innych nonsensów tej religii )

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: To akurat jest moim zdaniem niewłaściwa interpretacja jego nauk :( Popatrzmy na to tak jesteśmy w dużym stopniu ograniczeni, a i tak musimy podejmować decyzje pomimo nie pewności i wątpliwości, czy akurat z tego powodu mamy się zadręczać jeśli popełnimy błąd ??

@Mariusz Kajstura: A to możesz zakwestionować moją interpretację ( a właściwie Hitchensa ) i przedstawić swoją.

@Krzysztof Mrozowski: " to jest np ta cecha, którą Jezus chciał nam zabrać( jeżeli przyjmiemy, że istniał " - a ja napiszę - jeśli przyjmiemy, że kapłani religii wiernie oddają nauki Jezusa i ich nie zakłamali bo w świetle nauk oświeconych - święci pomagają w zbawieniu tylko uczniom, których zainicjowali za swojego życia - i nikomu więcej. Pomagają a nie odwalają robotę za kogoś.

Jezus pod

...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Przykładowo: Drzewo rozsiewa nasiona, bo taki jest jego naturalny nakaz ... jednak nie jest w jego możliwości dopilnowanie każdego nasionka jakie rozsiewa, by trafiło na podatny grunt ..., podobnie jest z człowiekiem ma się starać robić wszystko na miarę swoich możliwości dodatkowo posiada prawo wyboru i rozum, możliwość uczenia się i podnoszenia swoich możliwości ( talentów ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Nie zgodzę się z tą interpretacją, idea ofiary Jezusa jest taka : zrzuć na mnie swoje grzechy, a przestaną być one twoimi, jest to nierealne gdyż nie można zabrać ludziom ich grzechów( jakie by nie były- duże, małe świadome nieświadome ) ponieważ koncepcją ludzkiej uczciwości i przyzwoitości jest idea, że jesteś za siebie odpowiedzialny, nie mogę odbierać tobie odpowiedzialności ...  wyświetl więcej

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Nie tak, popatrz z takiej perspektywy Twoje dziecko coś zmalowało wobec Ciebie ty mu wybaczyłeś jednak ono cały czas będzie się tym zadręczać, bo nie będzie potrafiło sobie przebaczyć, Ty to widzisz czy wobec takiej sytuacji jesteś całkowicie bezradny ??

@kamil30: Tak, kiedyś oglądałem film o pierwszych chrześcijanach, ale to było tak oderwane od tego co zostało napisane w Biblii, że potraktowałem to jako jeszcze jedną wersję innej religii. Ale przyznam, że bardziej do mnie przemawiała niż to co przedstawia kk. Jezus był przedstawiony jako śmiertelnik namawiający ludzi do zajrzenia w siebie- co było bardzo nie na rękę kapłanom głoszącym inne "prawdy"

@Mariusz Kajstura: I aby mnie zrozumiało to do tego potrzebna jest moja śmierć?

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Nie śmierć dowód Miłości rodzicielskiej w tamtej zatwardziałości musiał być tak drastyczny, czasem wystarczy westchnienie i jedno słowo w czułym tonie ..., wszystko zależy jaki dowód jest komu potrzebny ... Jeśli hipotetycznie dziecko okaże się ślepe na dowody Twojej Miłości do niego , można nawet z troski o dziecko które znikło z domu spowodu jego wyrzutów sumienia umrzeć .. ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Na zatwardziałość i śmierć nie pomoże, to nie jest wyjście -szczególnie dla boga ,nie wspomnę o człowieku, bo co mu po jego miłość, której nie okaże jeśli umrze. Wystarczy jedno słowo..... jak mówi modlitwa po co zaraz śmierć. Ludzie wybaczę wam pod warunkiem, że mnie zabijecie ,nie uważasz, że coś jest nie tak? Te teksty pełne są sprzeczności, dlatego już wolę indywidualne teizmy, ale nie te oparte na pismach starożytnej sekty.

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Zapominasz że w wymiarze Duchowym śmierć ciała nie jest śmiercią tylko stanem przejściowym , tylko Ty tego nie uznajesz dlatego interpretujesz śmierć Jezusa jak śmierć ostateczną ... to nie ten wymiar :)
Dlatego zatwardziali ślepcy nie uzyskają zbawienia.
" Ludzie wybaczę wam pod warunkiem, że mnie zabijecie ,nie uważasz, że coś jest nie tak?" ... to też nadinterpretacja :)

@Mariusz Kajstura: W wymiarze duchowym wystarczyłby klaps ( pogrożenie palcem ) Co to jest zbawienie?

  nse,  19/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Jest też taki kontekst "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle." :) , a zbawienie zależy kto co uznaje za zbawienie, dla mnie zbawienie to uwolnienie sumienia od ciężaru winy , a piekłem jest życie z sumieniem obciążonym winą ...
Jaka inna szansa zostaje tym którzy sami s ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Da się usunąć ciężar winy? Mariusz mam jeszcze więcej pytań Np dlaczego boga rozpatrujesz jako istotę , która kieruje się jakimiś prawami, uczuciami, czy bóg może mieć uczucia? Skąd wiesz, że właśnie tego od nas oczekuje? Odpowiedzi przeczytam jutro ( muszę iść spać bo do roboty) pozdrawiam serdecznie cześć.

  nse,  20/05/2015

@Krzysztof Mrozowski: Czy poczucie przyzwoitości narodziło się z "chemii" , czy z świadomości ?? Istotę wyznacza ciało czy świadomość ??
"Da się usunąć ciężar winy?" ... nie rozumiem o jaki rodzaj "usunięcia" Ci chodzi ??
Ile razy tak się zdarza, że pomimo 100% pewności i aptekarskiej staranności zostaje popełniony błąd ??

@Krzysztof Mrozowski: Zbawienie w prawdziwym rozumieniu oznacza stanie się jednym człowieka z Bogiem - kiedy dusza wtapia się w Ocean boskiej świadomości, za życia (a nie po śmierci) i nie musi więcej wracać na ten poziom w kolejnych wcieleniach - jest wolna. Do zbawienia nie zaprowadzi żadnen dawny święty -tylko żyjący. Nikt nas nie zbawił awansem - zbawienie oznacza komunię duszy z Bogiem a nic ...  wyświetl więcej

@Krzysztof Mrozowski: Są pełne sprzeczności - jak dla mnie to mity sfabrykowane przez religię. Mity, które mówią, że Bóg był tak bardzo żądny krwi, że posłał samego siebie, aby zabić samego siebie, złożyć z siebie ofiarę, w celu przebłagania samego siebie - taki Bóg to absurd, taki Bóg jest okrutny i prymitywny. Kiedyś ludzie składali ofiary Bogu ze zwierząt, a jak żądza Boga osiągnęła apogeum to ...  wyświetl więcej

"Jowy mają może jakiś sens w kraju gdzie istnieje dojrzałe społeczeństwo obywatelskie a w Polsce go nie ma. Wpierw musi powstać społeczeństwo obywatelskie- a wprowadzenie jowów to jak budowanie domu od dachu, bez fundamentów. Niewiele da i będzie gruntowało tą samą patologię." - w pełni się z tym zgadzam. Zbyt mało wiemy lub zbyt mało chcemy wiedzieć o naszym społeczeństwie o relacjach zachodzącyc ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM: Polacy poza Polską czyli Polonia są w parlamentach w EU zachodniej, w EU Parlamencie.Polacy są doskonale poinformowani o systemach politycznych,prawnych,gospodarczych w EU zachodniej. Również są doskonale poinformowani w Polsce ale tymczasowe rządy w Polsce mają...czołgi,represje dla mieszkańców Polski bez książeczki partyjnej.Kto ma rodziny z dziećmi bez książeczki partyjnej opusz ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: "Nie podzielam opinii:"Zbyt mało wiemy lub zbyt mało chcemy wiedzieć o naszym społeczeństwie o relacjach zachodzących między obywatelami a światem polityki o ekonomii, aspekcie obronnym, ochronnym itd." " - gdyby to co pisze nie było prawdą, SLD dawno zniknęłoby ze sceny politycznej - chyba, że tak dużo kolegów mają. po PiSie czy PO też by niewiele zostało. Gdyby to co napisałem był ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Zapomniałem dodać ,że tylko 6,5 milionach Polaków w Polsce,zameldowanych w Polsce ale ubezpieczonych w AOK,BKK w Niemczech(Kasy Chorych),są doskonale poinformowani o sytuacji w Polsce.Warszawa ma czołgi i nie dopuści do zmian czy zmiany systemu na EU zachodni dlatego pragmatyczni Polacy doskonale realizują swoje plany oparte na wiedzy ale i na przekazanych informacjach.

...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: ale ze znajomości języka obcego, matematyki czy biologii, przy byciu ekspertem z chemii czy innej dziedziny (poza ekonomią, historią, zarządzaniem czy innych nauk społecznych) przeciętny kowalski nie rozumie praw rządzących politykom czy ekonomią. Zapytaj kogokolwiek jaki system polityczny jest w Polsce czy zapytaj czym jest podatek liniowy lub czym się różni podatek pośredni od bez ...  wyświetl więcej

  nse,  20/05/2015

W końcu pojawił się głos rozsądku :)
" w pełni się z tym zgadzam. Zbyt mało wiemy lub zbyt mało chcemy wiedzieć o naszym społeczeństwie o relacjach zachodzących między obywatelami a światem polityki o ekonomii, aspekcie obronnym, ochronnym itd."
Przyjrzyjmy się tej relacji, jaka ona jest i na czym się opiera ??
Czy relacja Obywatel polityka, opiera się na subtelnej wzajemnej w ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: "Czy relacja Obywatel polityka, opiera się na subtelnej wzajemnej więzi, czy na radykalnym modelu sprawowania władzy ??" - takie rozważania tracą na wartości gdy jedni drugich szanują a ci drudzy - władza - pokazuje swoim wyborcom, że można na nich liczyć, że to władza jest dla nich i w przypadku popełnianych błędów potrafią ponieść za nie odpowiedzialność. Taki model obowiązuje ...  wyświetl więcej

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: " takie rozważania tracą na wartości gdy jedni drugich szanują a ci drudzy - władza - pokazuje swoim wyborcom, że można na nich liczyć, że to władza jest dla nich i w przypadku popełnianych błędów potrafią ponieść za nie odpowiedzialność." .. i dodam wyciągnąć właściwe wnioski, no ale jest jak jest :( i te rozważania mają jakąś wartość, tylko czy przyswajalną ??

@Mariusz Kajstura: pewnie, że mają w tym przypadku bardzo dużą wartość gdyż uświadamiają nam co może być lepsze i jaka jest rzeczywistość - zmuszają do rozważań na temat relacji między polityką a obywatelem. Gdyby wszystko było jasne, uczciwe, pełne zaufania, taki rozważania byłyby jałowe bo nad czym tu się zastanawiać kiedy nikt mi krzywdy w żaden sposób nie robi a władza w pełni wyczerpuje zakres swoich możliwości w służbie społeczeństwa które ją wybrało

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Może inni maja coś do dodania ?? ...Odnoszę wrażenie że większość rozmówców poszukuje rozwiązań na osobiste problemy , nie mając pojęcia że te osobiste problemy wynikają z społecznych problemów, mylę się ??

@Mariusz Kajstura: Koledzy pewnie w pracy? :-)))))))))

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... , więc niech im praca lekką będzie :)

@Mariusz Kajstura: ale są i tacy, którzy trochę czasu mają ale się nie wypowiadają :-)

@Mariusz Kajstura: "Odnoszę wrażenie że większość rozmówców poszukuje rozwiązań na osobiste problemy , nie mając pojęcia że te osobiste problemy wynikają z społecznych problemów, mylę się ??" - czasem tak czasem nie. Jeżeli mowa o problemach zdrowotnych to raczej jest to indywidualna kwestia. Jeśli mowa o braku pracy to można to włączyć do kwestii ogólnospołecznej :-)

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Sporo problemów zdrowotnych wynika z relacji z otaczającym światem, budując przyszłość na materii buduje się trupa, gdy położysz koło siebie dwa banknoty choćby minęły miliardy lat to z nich trzeci się nie urodzi ... na tym polega utopijność wiary w materializm :(

@Mariusz Kajstura: ale pytasz o to, czy osobiste problemy tak naprawdę wynikają z problemów ogólnospołecznych - czasem tak jest a czasem nie. Jeśli boli Cie ząb to jest to coś co Ciebie dotyka bezpośrednio i nikt inny w to nie jest zamieszany zatem sprawa jest czysto jednostkowa.

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... z tym bolącym zębem trzeba coś zrobić, kto jest w stanie sobie samemu wyleczyć ząb ?? ... jaki jest pożytek z pracownika, partnera, przyjaciela którego boli ząb ??

@Mariusz Kajstura: tylko rzecz dotyczy samego problemu, sam ten problem jest problemem jednostkowym i nie zrobisz z niego problemu społecznego :-)

Jasne, jeśli zaczniemy rozpatrywać w tym udział dentysty, okaże się, że decyzje polityczne mogą jakoś wpłynąć na efekt leczenia tego zęba - ale rzecz dotyczy samego problemu a nie wątków pobocznych :-)

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Jeśli większość obywateli będzie bolał ząb i nie będą umieli sobie z tym poradzić, czy wtedy to będzie problem społeczny ??
Co po 1000 obywateli których boli ząb ?? ... ilu obywateli musiało by zacząć cierpieć na ból zęba , by zaczął to być problem społeczny na skalę kraju ??
Czy źle zorganizowana służba zdrowia jest problemem jednostki ??

@Mariusz Kajstura: myślę, że grupa osób, która obecnie odczuwa ból zęba jest naprawdę duża jednak czy zrobił się z tego problem społeczny? ;-)

Uważam, że coś w tym jest, że większość naszych problemów to problemy ogólnospołeczne ale uważam też, że wiele problemów jest po prostu naszą indywidualną kwestią

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... może problem jest nie dostrzegany , ale czy go nie ma ??
Czy da się rozwiązać niedostrzeżony problem ?? ... Czy można stracić życie spowodu niedostrzeżonego problemu ?? Co się stanie jeśli kierowca autobusu nie zauważy zakrętu ?? ... czy mamy sygnały że kierowca przysypia, co powinni zrobić pasażerowie ??

@Mariusz Kajstura: czymś innym jest brak problemu a niedostrzeganie problemu lub próby niedostrzegania go. Braku problemu nie rozwiążesz bo go zwyczajnie nie ma, nie dostrzegając problemu może się on stać jeszcze większym problemem a próby niedostrzegania problemu prowadzą do takich samych skutków jak poprzednia wersja plus jeszcze ten, który próbuje nie dostrzec problemu naraża się na śmieszność

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Gdyby chodziło o śmieszność to wystarczyłoby, zwolnić sejm i senat w ich miejsce zatrudnić profesjonalne kabarety i budżet uratowany :D ... niestety ryzykujemy życiem swoim i naszych dzieci , wnuków, bliskich, sąsiadów, rodaków ... lepiej zatrzymać autobus i zrobić sobie piknik, niż dalej gnać w niewiadomym kierunku z nieodpowiedzialnym kierowca przy kierownicy ... Same katastrofy ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: ja odnoszę wrażenie, że profesjonalny kabaret często blado wypada na tle sejmu - wystarczy prześledzić obrady w sprawie budżetu czy wotum zaufania i nieufności - tu się dopiero można pośmiać

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... baranim śmiechem :(
Nawet najlepszy lekarz nie wyleczy pacjenta jeśli ich relacja nie będzie oparta na zaufaniu ... co lekarzowi po wiedzy medycznej skoro spowodu gonitwy za statystykami stracił zaufanie pacjenta, zaufanie o wiele trudniej odbudować niż pozyskać. Tak se myślę idąc do wyboru, idę udzielić swój kredyt zaufania ..., ile można udzielać kredytów komuś kto ich nie spłaca ?? , nie mam już z czego udzielać kredytu ...

@Mariusz Kajstura: można się jeszcze wnerwiać - ale uważam, że szkoda na to sił i zdrowia

  nse,  20/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Czyli piknik , paczka chipsów i obejrzymy sobie ten mecz o władzę ?? ... ;) ..., a może się do naszej widowni dołączy ochrona tych zawodników ??

@Mariusz Kajstura: dokładnie tak :-)
Sam zauważ, że na początku wszyscy rzucają kiełbasą wyborczą a potem z kiełbasy robi się kaszana :-)
I wpłyniesz na to? NIE :-)

  nse,  22/05/2015

Gdyby na JOW'y spojrzeć tak, zostają wprowadzone i rozwalają spójność parlamentarną tak że parlament wejdzie w wewnętrzny spór ..., to może się okazać dla społeczeństwa korzystne, bo lepiej żeby przestępcy się tłukli miedzy sobą niż wspólnie zgodnie dalej łupili naród ?? ... może warto się lepiej przyjrzeć kosztom zgody Komorowskiego ??

@Mariusz Kajstura: Z innej beczki - już wczoraj chciałem spytać - gdzie się nasz Serpico podziewa bo dawno go nie widziałem na eiobie?

  nse,  23/05/2015

@kamil30: Nie wiem :)

Niestety racja. W ślad za wprowadzeniem JOW-ów należałoby wprowadzić (!) system prezydencki z bardzo ostro i wyraźnie przeprowadzonym oddzieleniem pieniędzy (naszych pieniędzy) od polityki. Oczywiście JOW-y nie są panaceum - na Ukrainie sa JOW-y ! Jeżeli ten lokalny "ulubieniec" elektotatu będzie też lokalnym bandytą , to co ?
Jedno jest pewne : nasz sytem polityczno-spoiłeczny wymaga grunt ...  wyświetl więcej

  nse,  23/05/2015

@blackader: ... tak się łudzę że jeśli społeczeństwo podniesie swój stan świadomości, to wywrze nacisk na klasę polityczną taki że, ona będzie musiała się podporządkować ... , nawet media im nie pomogą :) ..., a członkowie rodzin na nich głosujący zaczną się wykruszać i ich elektorat topnieć ..., przynajmniej taka mam nadzieje. No chyba że ludzie dalej będą wybierać puste obietnice zamiast realnego podejścia do rzeczywistości :(

@Mariusz Kajstura:
ja się łudzę już tyle lat, że przestałam.. może podniesie swoją świadomość, ale za sto lat

@Mariusz Kajstura: Mariusz, większość Polaków nie ma realnego podejścia do rzeczywistości - dają się wodzić za nos mediom, kłamliwym politykom i zmieniają poglądy jak rękawiczki... Skrzydlate ma rację - w Sulejówku wiatr jeno wyje... a naród pozostawiony bez marszałka.

W gruncie rzeczy masz rację. Mimo to jestem za wprowadzeniem JOW-ów. Po pierwsze ta ordynacja daje realną władzę obywatelom. To, jak ją wykorzystają, to inna sprawa. Po drugie, to oznacza kompletne przetasowanie naszej sceny politycznej. Partie byłyby te same, ale posłowie już nie. Teraz kandydat musi włazić w d...ę szefowi partii, żeby dostać dobre miejsce na liście i dzięki temu się dostaje do p ...  wyświetl więcej

Nasze społeczeństwo bardzo mi przypomina rosyjskie, nie spodziewałam się kiedyś, że jest aż takie podobieństwo. Tak, ono potrzebuje batiuszki który je weźmie za buzię. Wtedy poczuje się bezpiecznie i będzie miało swój ulubiony syndrom poznawczy - despotyczny i umiłowany



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska