Login lub e-mail Hasło   

Dedykacja dla PO

władze były tak wystraszone, że można je było operować bez znieczulenia
Wyświetlenia: 2.285 Zamieszczono 03/06/2015

Wilczek: władze były tak wystraszone, że można je było operować bez znieczulenia


26 lat temu Sejm IX kadencji wydał najlepszy akt prawny w całej historii Polski.

Ustawa z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej – zwana powszechnie ustawą Wilczka – zliberalizowała życie  gospodarcze i wyzwoliła ogromny potencjał milionów Polaków. Ludziom chciało się chcieć.


Było to w czasach kiedy stacjonowała u nas Armia Czerwona, generałowie Jaruzelski, Kiszczak i inni tępi mundurowi jeździli  z "niezapowiedzianymi gospodarczymi wizytami", gospodarka zjeżdżała coraz szybciej z pochylni, a inflacja sięgała szczytów Mount Everestu.

Dziś współcześni przedsiębiorcy mogą jedynie o tym pomarzyć.

5 stron, 54 artykuły, 11 koncesji

Ustawa z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej - to oficjalna nazwa ustawy Wilczka - mieści się na  zaledwie pięciu stronach maszynopisu i zawiera 54 artykuły, z czego tylko 25 dotyczy regulacji działalności gospodarczej,  a reszta to przepisy przejściowe i zmieniające inne ustawy.

Wilczek potrzebował jednego miesiąca i jednego prawnika. Można? Jak się chce to można panie i panowie z PO.

Polskie współczesne prawo podatkowe mieści się na ponad 1400 stronach. Do tego dochodzą setki rozporządzeń i interpretacji. Napisane jest językiem, którego nikt, łącznie z "tfurcami" nie jest w stanie zrozumieć. To nie wszystko. Aby było zabawniej reguluje się je i nieustannie zmienia.

"Nadprodukcja aktów prawnych (inflacja legislacyjna) [występuje] jako skutek podejścia „zawsze regulować”. Pomimo iż liczba  ustaw przyjmowanych rocznie w Polsce od 2001 do 2007 r. zmniejszała się, to w 2008 r. nastąpiło zintensyfikowanie działalności legislacyjnej. Powstaje pytanie czy liczba aktów prawnych odzwierciedla liczbę problemów społeczno-gospodarczych zidentyfikowanych przez rząd i czy w każdym przypadku zidentyfikowany problem należało rozwiązywać przez przyjęcie aktu  prawnego".

To opinia Ministerstwa Gospodarki z 2009 roku. Rządzący wydają setki tysięcy złotych na ekspertyzy tylko po to, by brnąć w  dalsze urzędnicze absurdy.

Np. w 2010 roku analiza 129 ustaw wykazała 148 różnych form reglamentacji działalności gospodarczej w postaci koncesji,  licencji, wpisów do rejestrów, zezwoleń i pozwoleń. Łączny roczny koszt tych regulacji dla przedsiębiorców i obywateli  został oszacowany na 133 mln zł, a korzyści dla budżetu – ok. 8 mln zł.

Podstawową przyczyną niskiej jakości polskiego prawa to niskie kompetencje oraz kultura prawna posłów

Kim był twórca ustawy?

Mieczysław Karol Wilczek urodził się 25 stycznia 1932 r. w Komorowicach Bielskich, był chemikiem, prawnikiem, przedsiębiorcą, wynalazcą i autorem patentów z dziedziny chemii.

W czasie II wojny światowej jako dziecko pracował jako parobek na niemieckiej farmie krów. Samodzielnie nauczył się czytać  i pisać. Po 1945 roku ukończył w ciągu jednego roku szkołę podstawową. Następnie kształcił się w gimnazjum i w technikum  chemicznym. Ukończył kierunek chemii na Wydziale Chemicznym Politechnice Śląskiej w Gliwicach w 1957. Podczas studiów  politechnicznych jako wyróżniający się student otrzymał na II roku asystenturę i został, mimo braku dyplomu, pracownikiem  naukowym uczelni w latach 1954-1961. Potem studiował ekonomię w Wyższym Studium Ekonomiki Przemysłu i prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na Uniwersytecie  Warszawskim.

Paradował w białych garniturach i głosił swoją maksymę, że firmę powinno prowadzić się w myśl zasady „co nie jest zakazane,  jest dozwolone”.

Ministrem przemysłu był krótko w latach 1988–1989 w rządzie Mieczysława Rakowskiego. Zrobił więcej niż kilku innych przez lata.

Ustawa zakończyła swe życie dość szybko. Wszystkie kolejne rządu majstrowały i psuły wszystko co się dało. Z jej idei nic już  nie pozostało, a Polakom przestało się chcieć.

Zmarł 30 kwietnia 2014 w Warszawie popełniając samobójstwo skacząc z okna. Ciało zostało znalezione przed jednym z bloków  na warszawskiej Saskiej Kępie.

Nie pytał Polaków, czy chcą się wysilać dla siebie i kraju. Po prostu to wiedział.

Dziś władza zadaje idiotyczne pytanie :

- czy jesteś za wprowadzeniem zasady ogólnej rozstrzygania wątpliwości co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść  podatnika."

Władza musi wydać 100 milionów złotych, bo nie wie. Ręce opadają.

Minister finansów ma sztab urzędasów, biuro prawne i pracuje nad nowym prawem pół roku. Miało być kilka lat, ale widocznie poczuli, że mogą im odrąbać dupy od żłobu, więc przyśpieszyli. Co wypichcą i ile tomów to zajmie?

Zamiast opisu  osobowości Wilczka - kilka jego cytatów:

"Chodziło o to, by wyrwać decyzje z rąk urzędników, którzy z wielu powodów czasem ukatrupiali rozpoczęcie działalności. Na podstawie tej ustawy w pierwszym roku—1989—powstało 3,5 mln przedsiębiorstw, a w następnym kolejny milion.  To było coś nieprawdopodobnego. Nawet ja byłem zaskoczony."

"Miałem awanturę z prezesem Państwowej Komisji Cen, dotyczącą artykułów tak zwanej lekkiej chemii. Zacząłem mówić, że nie  można tolerować takiej polityki, że słoik dobrego kremu kosztuje tyle co dwa jajka. Wtedy prezes komisji cen zaprotestował,  mówiąc, że kremy powinny mieć tak niską cenę, aby każda łódzka prządka mogła sobie nim dupę smarować. Wtedy powiedziałem mu, że jeżeli chce produkować kremy do dupy, to nie ze mną. Następnego dnia złożyłem dymisję."

"(...) proszę pamiętać, że wówczas nikt, nawet „Solidarność”, wcale nie chciał wprowadzenia kapitalizmu. Oni wszyscy chcieli socjalizmu z ludzką twarzą. Jak ja im mówiłem, że taki socjalizm musi zawsze mieć gołą „dupę”, to się wszyscy uśmiechali  niedowierzająco."

"Zdecydowałem się wejść do rządu, ale chciałem mieć wolną rękę. Rakowski zapewnił, że będzie moim parasolem ochronnym.  Mimo to, trzy razy stawałem przed biurem politycznym. Grzmiałem wtedy, broniąc swoich tez i niejednokrotnie powołując się  na Miltona Friedmana. Pamiętam, że Jaruzelski dłońmi zatykał uszy."

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1419
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 852
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 894
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 749
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 840
13
komentarze: 75 | wyświetlenia: 1166
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 794
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 839
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 969
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 630
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 665
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 706
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Remter,  04/06/2015

Wystarczy ją w pełni przywrócić i udoskonalić o myśl Wilka - jednego z kandydatów na urząd Prezydenta...

  Darwolf  (www),  04/06/2015

P latforma
O szustów...
Żeby tak w końcu Wilczki i WILKI zaczęły rządzić naszym krajem - zamiast baranów i świń!
Marzenia ściętej głowy...

  swistak  (www),  04/06/2015

Może PO skoczy z tego mostu co się spalił ze wstydu, bo w oknie będzie za duży tłok

Ustawa Wilczka została podpisana przez samych komunistów pod koniec 88 r. i była wprowadzona typowo intrumentalnie, aby ekspresowo komuniści mogli uwłaszczyć prl - owski majątek. Nikt nie chciał dobra obywateli - jakiś czas potem Balcerowicz przypieprzył swoimi antypracowniczymi ustawami, co uniemożliwiło powstanie klasy średniej w naszym kraju i jej udziału w majątku narodowym. Więcej nie piszę, bo fakty działają na Hamiltona jak czerwona płachta na byka a ja nie mam ochoty się użerać.

@kamil30: no i dlatego Wilczkowi wystarczył miesiąc, bo wszystko przygotowali mu masoni i iluminaci 300 lat wcześniej.

  kamil30,  04/06/2015

@Hamilton Starszy: Monotematyczny się już robisz z tymy masonami. Jak nie masz argumentów to chwytasz się takich metod :-)

@kamil30: Nie wciskaj głupot czytatym i pisatym, że przedstawiasz jakiekolwiek fakty. Przynajmniej ja potrafię odróżnić głupowate, własne widzimisię od faktów.

Do autora,do wszystkich ale i do kamil30.Dzień Dobry.Pozdrawiam.
@kamil30: Masz rację ale "kadra" wiedziała o "planach" zachodniej administracji dla mieszkańców Polski i stworzyła,ekspresowo nową scenografię.Projekt Wilczka zaskoczył nawet administrację w Moskwie,Izraelu,w EU zachodniej,w ex-DDR,w USA,w krajach RWPG.Sam koncept był zagrożeniem dla karteli,koncernów,korzystających z taniej p ...  wyświetl więcej

  kamil30,  04/06/2015

@Marek Lipski: No nie musimy się ze wszystkim zgadzać - to by dopiero było :-) Efektem ustawy Wliczka dla plebsu, były głównie powtające jak grzyby po deszczu - stragany i targi.

@kamil30: plebs miał miliony i chciał stawiać huty, kopalnie, fabryki, a ustawa im to uniemożliwiła.

@Hamilton Starszy: Nie wiem czy miał miliony - podziękuj Balcerowiczowi.

@Marek Lipski: znałeś program Wilczka wcześniej o dwa tygodnie i milczałeś, bałeś się o życie córki. Jak widać, że już wtedy nie wszystko miałeś poukładane pod sufitem.

  kamil30,  04/06/2015

@Hamilton Starszy: Tak krytykujesz Świstaka a sam potrafisz obrażać jak coś nie jest zgodne z Twoim poglądem.

@kamil30: przepraszam, poniosło mnie zbyt mocno, ale poziom megalomani przekroczył moją naturalną odporność.

@kamil30: Gierek zbudował potęgę gospodarczą, Balcerowicz ją zrujnował. To widocznie coś spieprzył. Popatrz, zapomnij przez chwilę o Rotchildach i postaraj się o odrobinę obiektywizmu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/P(...)_capita

@Hamilton Starszy: Najpierw użmiech,trochę ironiczny ale "dudkowy"..Progarm Wilczka był już gotowy w listopadzie.Sprawdz a się ...uśmiejesz. O tym każdy urzędnik w Pagarcie był doskonale poinformowany. Zwłaszcza kadra "dowdząca" koncernem Pagart...Pagart podlegał bezpośrednio MSZ jak i był firmą ,którą kochal komitet czyli centrała KZ PZPR...za zyski w milionach Dolarów....
Szanowny Panie.J ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  04/06/2015

@Marek Lipski: teraz rozumiem dlaczego Pagart został rozwiązany. Pracownicy uciekli ze strachu, bo znali Wilczka i jego ustawę, Do tej pory siedzą za granicą i drżą o swoje życie. Znam ten ból. Też się uśmiejesz. O planach wprowadzenia stanu wojennego przez Jaruzelskiego poinformował mnie w przedszkolu już w latach 50-siątych mój kolega Stasiu., którego tata był strażakiem. Postanowiliśmy pryskać na zachód, ale zepsuł się nam rowerek.

@Marek Lipski: Pagart był powiązany z MSZ. Nie tylko. Przede wszystkim z UB, które było w ten sposób finansowane. Możesz spokojnie wracać. Procesy byłych ubowców trwają w tym kraju po 50 lat. Emerytury mają skromne, ale za te marne 8 tysięcy na miesiąc przeżyjesz.

@Hamilton Starszy: hahaha.Nie znasz historii polskiej MUZYKI i KULTURY.? Nie miałem książeczki PZPR , SB, WSI. Miałem talent i znakomitą pamięć a partytury Bacha, Mozarta, Moniuszki, Wieniawskiego niestety znam do dzisiaj..Sorry ale to choroba zawodowa, ale przydatna do programowania music software.jak i music jingle dla reklamy.Obrażasz moich szlachetnych kolegów z Wielkiej Kultury jak Penderecki ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Decyzja likwidacji Pagartu z milionowymi zyskami została przez EU zachodnią, jak i administrację USA "przegłosowana".To nie ma nic wspólnego z projektem Wilczka.Po co atakujesz i obrażasz polskich artystów w Polsce? Ja jestem wyjątkiem,gdyż mogłem dalej podróżować ale koledzy żyją w Polsce.Koncern Pagart był wielką konkurencją,również nie tylko jako pośrednik pracowników ale kon ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Nie mam zamiaru obrażać ludzi kultury. To opinia Maryli Rodowicz. Pagartem rządzili ubecy wykorzystujący polskich artystów, którzy płacili im ogromne haracze. Sam piszesz jakie wysokie haracze płaciłeś i czujesz się obrażony na mnie, który nie zabrał ci ani centa z twoich artystycznych tantiemów. Jeśli nie ściągałeś tych haraczy nie masz powodu się na mnie obrażać.

@Marek Lipski: "Decyzja likwidacji Pagartu z milionowymi zyskami została przez EU zachodnią, jak i administrację USA "przegłosowana". Pagart cię przez całe lata oszukiwał, zarabiał na tobie i innych miliony dolarów i masz o to żal? I ta decyzja musiała zapadać w UE i USA? Nieźle jesteś zakręcony.

@Marek Lipski: Niektórym coś się skończyło, innym otworzyło nowe możliwości:
https://ciekawostkihistoryczne(...)ranica/

@Hamilton Starszy: Cała Szwecja płaci haracz 60% jak w PRL?hahahaa.Rodowicz,nie płaciła haraczu a dostawała 50% ,...w dolarach a nie bonach z Pewexu.Nie porównujmy Lutosławskiego czy Kilara czy Stefana Kisielewskiego czy Jerzyego ,,Duduś” Matuszkiewicza(alternatywy 4, Czterdziestolatek, Janosik, Stawka większa niż życie. Równie dobrze znamy stare filmy: Jak rozpętałem drugą wojnę światową, Nie lub ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: nie rozumiem mimo wszystko dlaczego tak zaciekle bronisz instytucji, która ciebie i twoich zacnych kolegów muzyków bezczelnie okradała. I co do tego mają filmy, banki i kredyty dla złodziei.

@Hamilton Starszy: Nie znasz faktów i polityki koncernów muzycznych Twoje wycieczki osobiste pomijam.Bawią i są nawet kabaretowe jak
https://www.youtube.com/watch?(...)0A8vy9I
Czy też piękna Sylwia.
https://www.youtube.com/watch?(...)Hx2b8Fs
Polecam polski ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Nikt mnie nie oszukał a Pagart dawał każdemu szanse w Polsce na koncerty,wyjazdy,podróże,interesy,zakup nieruchomości itd..To była firma taka sama jak inne w EU zachodniej dlatego podałem przykład Pagartu...Sytuacja się zmieniła po 88 i każdy miał prawo do własnej ,osobistej decyzji.. Normalni urzędnicy w Polsce 2015,jak wiesz bojkotują firmy..Znasz reakcje urzędników,administra ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: zlikwidowano Pagart i dziś biedni artyści nie mają szans i muszą występować po kryjomu na ulicy lub w bramach. Zdecyduj się wreszcie. Raz płaczesz jak cię kiwano i płaciłeś 60 % danin, innym razem płaczesz, że nie możesz już płacić Pagartowi danin.

@Hamilton Starszy:Dlaczego próbujesz manipulować?Nikt mnie nie kiwał (slangu więziennego nie używam w wirtualnym świecie) czy manipulował gdyż decyzje sam podejmowałem i podejmuję tak jak manager w każdej firmie. Moja profesja to wolny zawód...Takie same są reguły w mojej profesji jak w małej czy dużej firmie....Piszesz że podatki na oświatę,służbę zdrowia,rozwój nauki, na komunikację,na infrastru ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: kiwać to oszukiwać, nie siedzieć w więzieniu. Tyle sprostowania. W PRL-u artysta mógł wyjechać za granicę tylko i wyłącznie za pomocą Pagartu, który miał monopol i dyktował warunki. Dziś artysta może sam prowadzić swoje sprawy, podpisać umowę z agencjami lub mieć swojego agenta. Może też jechać bez paszportu w dowolny punkt Europy, grać, śpiewać, tańczyć, balować,recytować i haftowa ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Pagart miał monopol taki sam jak SONY w Polsce 2015 ,nawet w przypadku Kukiza i innych grup muzycznych w Polsce 2015,które nie mają jakichkolwiek szans bez zgody SONY czy innych koncernów,dla których ja również byłem i jestem aktywny --teraz dodatkowo jako aranżer. Dodam ubezpieczenie artysty na życie prawne, od odpowiedzialności cywilnej i karnej opłata za agenta w EU, w USA cz ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Jak w każdym zawodzie jest różnie, ale z głodu nie umierają:
http://wyborcza.pl/1,87648,172(...)s_ .html

@Hamilton Starszy: Ależ ja ani razu nie wspomniałem pod tym artem o Rotchildach ;-)

  kamil30,  04/06/2015

@Marek Lipski: "Owszem – dla tych, którzy byli dobrze ustawieni.Ustawa umożliwiła dyrektorom państwowych przedsiębiorstw tworzenie prywatnych spółek działających dokładnie w tej samej branży, co kierowane przez nich państwowe przedsiębiorstwa.A gdy już wydrenowali prowadzoną przez siebie państwową firmę do tego stopnia, że słaniała się na nogach, to kupowali ją za bezcen pieniędzmi uzyskanymi z kr ...  wyświetl więcej

@kamil30: Z "socjalistów" przebrali się w "kapitalistów" i zniszczyli nadzieje mieszkańców Polski na lepszą egzystencję, bez slamsów,które są już ,niestety w Polsce.Ja wiem, że to jest temat tabu ale liczba odebranych dzieci z mniej zamożnych rodzin i to bez wyroków, wzrasta.Koncerny socjalne w Polsce,mają bezwzględne lobby a my w EU zachodniej(teraz już 5110 członków)pokazujemy życie tych lobbyst ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: "Ja wiem, że to jest temat tabu ale liczba odebranych dzieci z mniej zamożnych rodzin i to bez wyroków, wzrasta"
Już zachwyciłeś opowiadając swoją historię, że znając treść ustawy Wilczka trzy tygodnie wcześniej było powodem ucieczki z kraju, represji, a twojej córce groziło śmiertelne niebezpieczeństwo. Stałeś się tak wiarygodny, że cokolwiek napiszesz budzi uśmiech politowania. Człowieku jak chcesz być traktowany poważnie plotąc tyle bzdur.

@Hamilton Starszy:Kłamstwa piszesz i oszukujesz,kantujesz na zamówienie gdyż brakuje tobie wiedzy. Kadra urzędników w Polsce,w tym w Pagarcie znała nowe przepisy prawne,gdyż to było potrzebne do podpisywania kontraktów przez prawników z USA i EU zachodnią. Teraz już wiem,że pracujesz w Polsce , tworzysz legendy i bajki takie jak Ruszkiewicz, Zagozda, Tonderski i grupa pseudo blogerów, pseudo patri ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: w moim komentarzu nie ma słowa "idiota" i nie pojawia się nazwisko żadnego posła, ale masz rację. Z obsesjami się nie dyskutuje. Obsesje się leczy.

@kamil30: coś ci się znów pomieszało. Ustawa nie regulowała własności, ani prywatyzacji. Należysz do grona krytyków, którzy jak chcą to zawsze kij znajdą i głośno krzyczą za wprowadzeniem głębokich zmian, pod warunkiem, że nie będzie żadnych zmian.

@Hamilton Starszy: Marek dobrze opisał jak odbywały się te przejęcia. Oczywiście mi się we wszystkim miesza i tylko Ty masz rację - zdążyłem się już przyzwyczaić. Gdybyś czytał moje komentarze i teksty, to byś wiedział o jakiego rodzaju zmianach często piszę - przede wszystkim o zmianie siebie- wyzbyciu się własnego egotyzmu i mrówczej, pozytywistyzcnej pracy u podstaw dla dobra kraju a nie o rewolucjach. No ale że czytasz po łebkach i wyrabiasz sobie zdanie o ludziach szybko...

@kamil30: istotą polemiki jest różnica zdań. Zarówno ja, jak i ty, czyli obaj mamy prawo do obrony swoich racji. Zarzut, że tylko ja mam rację jest bezsensowny, bo to dotyczy również ciebie. Też chcesz mieć rację i jest to zupełnie naturalne. " Marek dobrze opisał jak odbywały się te przejęcia" Co opisał? USA i EU zachodnia "przegłosowała" likwidację Pagartu? Nic nie mieli do roboty jak zajmowanie ...  wyświetl więcej

  kamil30,  06/06/2015

@Hamilton Starszy: Masz pewną cechę, że często szukasz dziury w całym i wiele rzeczy negujesz - nie potrafiąc widzieć tego co łączy. Praca u podstaw to nie slogan - to brutalna, mało romantyczna i mało populistyczna niechciana prawda - to zakasanie rękawów i danie coś z siebie dla dobra społeczeństwa - tylko tak Polska będzie miała chociażby normalniejszych polityków - jak naród dojrzeje, stanie s ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Na dobrą sprawę, to wszystko można nazwać sloganem i banałem - różnica jest taka, że ludzie którzy żyją teorią nazywają pewne rzeczy banałami a ludzie, którzy żyją praktyką - wiedzą, że to namacalny i sprawdzalny fakt. "Traktuj bliźniego swego tak jakbyś sam chciał być trakowany" czy to nie banał i wyświechtany frazes"? Tak - dlatego, że pewni ludzie nagminne go używają i istnie ...  wyświetl więcej

@kamil30: Te wszystkie górnolotne ideały nie usprawiedliwiają rozpowszechniania zwykłych plotek. Nie odniosłeś się do ustawy Wilczka i nie wykazałeś, że to była przyczyna prywatyzacji. Siedzisz w wygodnym fotelu i opowiadasz bajki o tym jak banki udzielają kredytów, które są kilkanaście razy wyższe niż ich zasoby, bzdury o powiązaniu waluty o złoto lub srebro. Gorzej jeśli chodzi o konkretne rozwi ...  wyświetl więcej

@kamil30: Z Lipskim przypominacie mi Marksa i Engelsa. Marks nie zarobił w życiu grosza. Żył na koszt Engelsa, a ten korzystał z finansów tatusia fabrykanta, który swój majątek zbił na wyzysku. Chłopcy też tworzyli piękne, idealistyczne hasła. Świat jest pełen sfrustrowanych gamoni, których gęby są pełne frazesów z których nic nie wynika.

  kamil30,  06/06/2015

@Hamilton Starszy: Czyżbyś po raz kolejny obrażał i nazywał mnie sfrustrowanym gamoniem Panie Starszy? Frustracja to z Ciebie wyłazi, kiedy nie możesz się pogodzić, że ktoś ma inne poglądy - podaj sobie rękę ze Świstakiem - to Was łączy - dlatego tak często ze sobą piszecie. Gdybyś nie traktował jego i własnych frustracji poważnie - przymnąłbyś oko i miałbyś więcej życzliwości czy nawet współczuci ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Pochopnie i radykalnie oceaniasz ludzi - tak jakbyś był jakąś wyrocznią delficką - tak jak z Lwicą o której pisałeś - ją też oceniłeś pochopnie a potem sam stwierdziłeś, że byłeś idiotą. Czy to nie podobny mechanizm? Mylę się? Nie chcę Cię konfrontować z niczym - sam się skonfrontujesz.

@Hamilton Starszy: Na sam koniec dodam, że jestem życiowym minimalistą i cieszę się z tego co mam. Wiem ilu ludzi na świecie ma o wiele gorzej - dzieci w Afryce czy Indiach - mam znajomych z Indii więc mi opowiadają. Może Ty nie odnalazłeś w USA tego czego chciałeś, co sobie wyobrażałeś - i teraz z pozycji wyższości i dumy patrzysz na innych? Każdy płaci swoje podatki od złudzeń.

@kamil30: Skąd ci przyszło do głowy, że mieszkam w USA, mieszkam w niewielkim mieście w Polsce od 30 lat. Mamy rok 1990. Inflacja na poziomie 600 %. Eksport kraju na poziomie niższym niż odsetki od kredytów. Puste półki, kolejki po wszystko, niepokoje społeczne i strajki. Totalny brak kapitału. Bazy wojsk radzieckich na naszym terytorium. Sytuacja polityczna podobna jak na dzisiejszej Ukrainie. Co ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: 2 ostrzeżenie za "gamonii"i za Marxa, który nie był i nie jest autorytetem.. Nie masz wlasnej ziemii i ogrodów dla dzieci.Nie uratowałeś przeszło 1000 chorych dzieci z Polski.Nie walczyłeś wraz z Pomorskim i jego Stowarzyszeniem, przeciw Jugendamt w BRD i w Polsce.Nie współpracowałeś z Rutkowskim ani z http://dzielnytata.pl/.Nie siedziałe ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Nie wiem skąd to wytrzasnąłem - wybacz za moją pomyłkę, Co nie zmienia faktu, że pochopnie oceniasz innych i bije od Ciebie frustracja i brak akceptacji innych poglądów - chociaż sam zarzucasz to innym.

  Hamilton,  06/06/2015

@kamil30: idealista jest jak panienka, która chce mieć czyściutko po zalaniu mieszkania, ale ktoś musi wleźć w gówno i przepchać kanalizację. Bez tego nie ma czyściutko.

@Hamilton Starszy: Jeśli interesują Cię idealiści - w tym negatywnym znaczeniu - teoretycy, oderwani od rzeczywistości, to polecam lekturę - wywiad z prof. Marcinem Królem "Byliśmy głupi". Król miał odwagę do samokrytyki i pewnego rodzaju spowiedzi - wiele lat za późno ale jednak.

Król mówi o podobnych sprawach co ja - o produkcie libaralizmu - egoizmie, który zabija wspólnotę.

...  wyświetl więcej

@kamil30: odbierasz to emocjonalnie jako personalny atak na siebie. Ja oceniam postawy. Patrzę na świat kierując się rozumem, nie emocjami. To co przeszliśmy to był bardzo złożony i bolesny proces społeczny, gospodarczy, polityczny, który przebiegał w konkretnych warunkach. Próbuję wejść w buty ówczesnych decydentów i zrozumieć ich motywy. Ty kierujesz się emocjami i wszędzie widzisz złą wolę i sp ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Tak - WSZĘDZIE widzę złą wolę i spisek - i Ty twierdzisz, że posługujesz się rozumem ;-) Prezentujesz momentami tak żenujący poziom intelektualny (pomimo dużego potencjału w teorii), że można ręce załamać. Współczuję Ci bo ile człowiek głupi nie jest świadomy swojej nieuczciwości, o tyle czlowiekowi inteligentemu musi być trudno.

@Marek Lipski: Opublikuj listę osób, których nie znasz, detektywów i instytucji z którymi nie współpracowałeś, wyczynów, których nie dokonałeś. Wierzę, że taka lista jest pusta nasz narodowy bohaterze. Sądy i prokuratury są w Polsce otwarte od 8 do 16. Składaj te swoje donosy i przestań pajacować mistrzu konfabulacji.

@kamil30: "Świat jest pełen sfrustrowanych gamoni, których gęby są pełne frazesów z których nic nie wynika. " Jeśli to zdanie cię uraziło to ty masz problem, nie ja. Podmiotem zdania jest "gamoń" nie kamil30.

@Hamilton Starszy: Już się nie tłumacz - kierowałeś swoje żale do mnie i do Marka - taki był kontekst ;-) Tak jak tekst o Leninie i Marksie i ich oderwaniu od rzeczywistości. Rozumem, że to obrażany ma problem a nie obrażający. Ale to już nieistotne - było minęło. Mnie nic nie uraża ani nie obraża ale pewne teksty nie są na miejscu. Zbyt inteligentny jesteś aby pisać takie bajeczki, że do nas nie kierowałeś tych słów.

@kamil30: "Z Lipskim przypominacie mi Marksa i Engelsa." Za to zdanie was przepraszam. Nie było moją intencją obrażanie kogokolwiek. Chodziło mi o podobieństwo idealistyczno-socjalistycznych utopii. Zdanie jednak uważam za bardzo niefortunne.

@Hamilton Starszy: "Z Lipskim przypominacie mi Marksa i Engelsa. Marks nie zarobił w życiu grosza. Żył na koszt Engelsa, a ten korzystał z finansów tatusia fabrykanta, który swój majątek zbił na wyzysku. Chłopcy też tworzyli piękne, idealistyczne hasła. Świat jest pełen sfrustrowanych gamoni, których gęby są pełne frazesów z których nic nie wynika." taki jest cały ciąg myślowy - ale ok, przyjmuję ...  wyświetl więcej

@kamil30: jak to jest, że człowiek inteligentny pisze, że:" banki mając milion dolarów udzielają pięćdziesiąt milionów kredytów". Bankowcy może są złodziejami, ale nie idiotami i samobójcami.
"całe złoto i srebro jest od dawna w rękach klanu Rotchildów". W moim miasteczku jest czterech jubilerów. 100 metrów od mojego domu jubiler, którego znam od lat. Można kupić i sprzedać złoto i srebro b ...  wyświetl więcej

  Remter,  04/06/2015

No cóż , ze Polak ginie... na jego miejsce przyjdzie ... https://www.youtube.com/watch?(...)knKwwJ0

@Hamilton Starszy: Jak na mój gust megalomania Marka jest sympatyczna, jak się czyta jego wypowiedzi można się uśmiechnąć - ta megalomania nikogo nie obraża ani nie poniża. A co do Świstaka - zacyfutję słowa, które podobno wypowiedział Jezus, który podobno jest dla Świstaka ważny "Wybaczcie im, bo nie wiedzą co czynią".

Moim zdaniem warto odsunąć emocje na bok, nasze ego - szukać tego co łączy a nie co dzieli - na poziomie świata to utopia ale na poziomie eioby - niekoniecznie.

@kamil30: ..szukać tego co łączy a nie co dzieli ...Bardzo dobre. Eioba.pl jest jeszcze politycznie neutralna a projekt bazy artykułów i jego koncept jest lepszy ,moim skromnym zdaniem aniżeli na sałon24.pl(media ,system), niepoprawni.pl,naszeblogi.pl(PiS),neon24.pl (krytyka systemu)...

Moje pogłądy są tylko rewolucyjne w Polsce ale one są całkiem normalne 122 metrów za Nysą,gdzie kupuję n

...  wyświetl więcej

Ten Pan, znany też "wg teorii autora", niestety wyjeżdzał przez Pagart...

Dni ktorych nie znamy
https://www.youtube.com/watch?(...)EolAKm8
A tutaj przepiękne agentki PRL:
Mazowsze - Cyt, cyt
https://www.youtube.com/watch?(...)AIaFmD4
Mazowsz

...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Nie - przedstawiam konkretne rozwiązania - jak nacjonalizacja banków, jakiś czas temu wklejałem artykuł o Islandii z portalu money.pl. Wolę wierzyć islandzkim eskpertom niż Tobie - zwłaszcza, że ich recepty i wnioski pokrywają się z tym co sam wiem.

Marek już co nieco opisał - a że Ciebie fakty nie obchodzą to wiem.

"art. 4 ustawy: „Podmioty gospodarcze mogą w ra

...  wyświetl więcej

@kamil30: "- przedstawiam konkretne rozwiązania - jak nacjonalizacja banków". Operujesz rozwiązaniami czy sloganami? Co to znaczy nacjonalizacja banków? Wydasz dekret jak tow. Bierut? Na drugi dzień nie będzie w Polsce kapitału, polskiego też. Bezrobocie będziesz miał na poziomie 70 %. Chyba, że je wykupisz. Za co? Sprzedaż swój idealizm?

@Hamilton Starszy: Rozwiązania znają od a do z mądrzejsi - niż ja w tej dziedzinie - ekonomiści - Tobie wszystko co związane z nacjonalizacją kojarzy się z prlem a pewnie i ze Stalinem - dosyć płaskie i niezbyt mądre myślenie.

Twoja gadanina przypomina powielanie kapitalitycznej i liberalnej propagandy, że jak wprowadzi się podatek progresywny to kapitał ucieknie - to ten sam język. Oni je

...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: A o wiele bardziej konkretne rozwiazania masz tutaj jak np. odejście od rezerwy częściowej na rzecz rezerwy 100 % - http://eiba.pl/17

Strona bankier pl. która potwierdza moje "spiski".

@Hamilton Starszy: No i zgoda - tylko do kogo kierujesz te słowa? Do mnie : osoby, która przewijała pampersy, zbierała gówno po Stasiu z autyzmem, który lubi nim rzucać, osoby, która przez rok pracowała w stadninie koni i codziennie sprzątała gówna po koniach czy kozach? Albo jak się zapchał kibel to wyjmowała gówno rękami? To nie ten adres - dlatego piszę abyś nie oceniał pochopnie ludzi, którzy głoszą pewne poglądy. Bo niewiele o nich wiesz.

@Hamilton Starszy: Mam odmienne spostrzeżenie - to Ty reagujesz emocjonalnie, bo nie potrafisz przyjąć innych poglądów. Czy ja nazywam Cię gamoniem, czy ja piszę o rzyganiu? Mam cytować inne Twoje wypowiedzi. Trochę obiektywizmu i samokrytyki nikomu jeszcze nie zaszkodziło - wręcz przeciwnie.

"Patrzę na świat kierując się rozumem," - nie do końca, ja widzę, że jesteś tak napuszony jak paw,

...  wyświetl więcej

@kamil30: sukces ma wielu ojców, kryzys jest sierotą. Myślę, że z kryzysem jest jak z katastrofą samolotu. Najczęściej jest kilka nakładających się na siebie przyczyn. Daleki jestem od bronienia banków, ale to najczęściej one są chłopcem do bicia. Bardziej przemawia do mnie takie rozumowanie:
http://www.forbes.pl/artykuly/(...),6670,1

@Hamilton Starszy: Ja wolę prawdę a nie wersje very light z forbesa. Ale jak kto woli - Czytać rzetelne info o ekonomii z forbesa - to tak jak czytać o Watykanie z "Gościa niedzielnego" gdzie autorzy pokazują między wierszami co myślą o swoich parafianach. Doświadczenia Islandii są nagą rzeczywistością, wyzbytą zludzeń a nie tą pokrytą toną lukru z Forbesa.

I oczywiście nie masz racji, że

...  wyświetl więcej

@kamil30: tam gdzie wdzierają się elementy erystyki tam lepiej kończyć dyskusję.

@Hamilton Starszy: To nie erystyka ale porównanie dwóch obszarów, które uważam za zło. Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnej nocy :-)

@Hamilton Starszy: Podawałem fakty ogólnodostępne - stosunek lewarowania 1 :50 jest faktem. Np. Kanadzie rezerwa obowiazkowa wynosi 0. Negując fakty nie zachowujesz się zbyt mądrze - w sumie to nie wiadomo jak już z Tobą w tej kwestii rozmawiać.

http://pl.wikipedia.org/wiki/S(...)y_obowiązkowej - ucina adres - wpisz sobie w goo

...  wyświetl więcej

@kamil30: mam wrażenie, że kompletnie nie rozumiesz o czym piszesz. " stosunek lewarowania 1 :50 jest faktem".
"Negując fakty nie zachowujesz się zbyt mądrze". No to przeanalizujemy twoją "mądrość".
"Przykładowo, jeśli bank centralny zmniejszy stopę rezerwy obowiązkowej z 5% na 4%, to może skutkować to zwiększeniem podaży pieniądza o 25% (mnożnik kreacji pieniądza zwiększy się z 20 d ...  wyświetl więcej

@kamil30: Stopy oprocentowania bankowego ustala Rada Polityki Pieniężnej i podaje w tzw. punktach bazowych. Jak usłyszysz w tv, że nastąpiła podwyżka o 25 punktów bazowych napiszesz pełen paniki art, że kredyty wzrosły 25 razy. Podobnie jest w naszym sporze, nie rozumiesz tego co czytasz, ale upierasz się i pouczasz. Pouczałeś mnie już kiedyś z zakresu logiki. Przez 8 lat projektowałem układy logi ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Problemy z myśleniem to masz Ty - wskażniki lewarowania są RÓŻNE - W Kanadzie, Australii - bank nie MUSI ZACHOWAĆ ŻADNEJ REZERWY czyli może tworzyć ile chce kredytów i tzw. pusty pieniądz. Gdzie indziej ten stosunek wynosi wspomnane 4 % czyli 1 :25. Nigdzie nie pisałem, żę ilość pieniądza jest 25 razy większa niż dotychczas - to już Twoje słowa. Wiesz sobie w co chcesz- poczytaj ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Haha - i akurat ludzie bankowości są obiektywni ;-)

@Hamilton Starszy: Jak ja opieram się na emocjach to na jakich emocjach opierasz się Ty, kiedy obrażasz innych i nie możesz się pogodzić, że ktoś ma inne poglądy? Podawałem Ci jakiś czas temu cytaty z byłych prezydentów USA i ludzi elit o systemie bankowym - podałem wiele info - Ty wszystko odrzucasz jak leci - to się nazywa ignorancja .

@kamil30: "Nigdzie nie pisałem, żę ilość pieniądza jest 25 razy większa niż dotychczas - to już Twoje słowa".
7 dni temu napisałeś cytuję:
"@Hamilton Starszy: Na koniec dodam i powtórzę raz jeszcze, że
a) system oparty na rezerwie częściowej doprowadził do pustego, wirtualnego pieniądza - gdzie bank tworzy kilkadziesiąt razy więcej pieniędzy niż jest pokrycia w czymkolwiek - w ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: I ostatnie zdanie - pieniędzy jest kilkadziesiąt razy więcej niż jest pokrycia - ale chodzi o pieniądze w systemie bankowym a nie w papierze - z banku nie wypłacisz wszystkiego i w tym rzecz.

"Alan Greenspan przez lata był wielkim zwolennikiem złota stanowiącego podstawę systemu monetarnego. Gdy tylko został szefem FED jego poglądy przynajmniej te prezentowane publicznie

...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Masz jednak problemy z logicznym myśleniem zgadzam się, że napisałem, że bank tworzy kilkadziesiąt razy więcej pieniędzy niż jest pokrycia bo taki jest efekt kreacji pieniądza poprzez kredyty przy rezerwie częściowej, bo tworzy to sztuczne boomy gospodarcze i kryzysy ale a) jest to w systemie bankowym - ta ilość a nie w papierowym pieniądzu b) Wszytko odnosi się do rezerwy 100 % ...  wyświetl więcej

@kamil30: co to znaczy kilkadziesiąt razy więcej pieniądza w systemie bankowym.
"@Hamilton Starszy: Parytet nie parytet, jest jeszcze srebro - bankowość to mafia m.in. rezerwa częściowa, gdzie bank może wykreować kredyty na 50 mln posiadając własnego wkładu 1 milion". Banki się wzajemnie kredytują? Wymieniaj się z żoną dziennie stówką po 100 razy i zarobisz 10 tys. Tworzysz kolejną teorię b ...  wyświetl więcej

@kamil30: wytłumacz mi jak to się dzieje, że pieniędzy na rynku jest kilkadziesiąt razy więcej niż towarów i usług i mamy inflację na najniższym poziomie w historii. Ja zwykły ćwok tego nie rozumiem.

@Hamilton Starszy: Stwierdziłeś, że wg mnie zmnienienie punktów procentowych w rezerwie o 25 tworzy 25 razy więcej pieniędzy z kredytów co świadczy o Twoim niski poziomie - rozróżniam 25 % od 2500 %.

@kamil30: "bank może wykreować kredyty na 50 mln posiadając własnego wkładu 1 milion".
a) system oparty na rezerwie częściowej doprowadził do pustego, wirtualnego pieniądza
- gdzie bank tworzy kilkadziesiąt razy więcej pieniędzy niż jest pokrycia w czymkolwiek
- w gospodarce, produkcji, w zloci, srebrze etc.
b) już dawno całe złoto i srebro znajduje się we władaniu odpo ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Dajże już spokój - oprócz arogancji nic innego nie masz. Poczytaj, doucz się a potem wróć- moja wiedza nie jest spora ale Twoja jest niewielka.

  Kanon24pl  (www),  10/06/2015

Ustawa o działalności gospodarczej została zniszczona przez kolejne akty prawne , gwarantujące przywileje dla międzynarodowych korporacji. Uprzywilejowana pozycja , jednego podmiotu gospodarczego wobec innych podmiotów , to prosta droga do socjalizmu , gdzie system prawny niszczy wolność gospodarczą

  Kanon24pl  (www),  10/06/2015

Paweł Bożyk w swojej pracy " Apokalipsa według Pawła" przeprowadził analizę patologii transformacji : http://www.kanon24.pl/6990,apo(...)la.html

  micoff  (www),  10/06/2015

Pan Wilczek to był ktoś. Ideowiec, biznesmen, naukowiec i wynalazca. Nie to co dzisiejsze elity rządzące naszym krajem.

Dzięki za prawdę,pozdrawiam myslacych ,rozsądnych i tych macherow co kiedyś posiadali legitymacje PZPR.Ta partia komu dziś nie brzmi dumnie-wadomo,ale zal tych,coz tamtychndobrodziejstw korzystali,a dziś legitymacje czerwone zamienili na rozajce...amen



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska