JustPaste.it

Słownik pojęć związanych z SEO

SEO jest rozbudowaną dziedziną marketingu internetowego, dlatego też poniżej prezentujemy krótki słownik definicji związanych z pozycjonowaniem.

SEO jest rozbudowaną dziedziną marketingu internetowego, dlatego też poniżej prezentujemy krótki słownik definicji związanych z pozycjonowaniem.

 

f77138ae5d6b7c41525c12264b42a918.jpgZadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez daną stronę wysokiej pozycji w kolejności wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie to inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych - w skrócie SEO (od angielskiego Search Engine Optimization).

AdWords - system dostarczany przez najbardziej znaną wyszukiwarkę Google oferujący możliwość umieszczania płatnej reklamy na stronach uczestników systemu AdSense lub jako linków sponsorowanych wyróżnionych na stronach wyników wyszukiwania.

Ban - jest to kara stosowana przez wyszukiwarki za stosowanie nieetycznych metod używanych podczas pozycjonowania. Strona, która jest zbanowana nie jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania, co praktycznie oznacza koniec jej popularności.

Content – terminem tym określamy wszystko, co jest zawarte jest na stronie internetowej: treść, tytuł strony, obrazy, meta tagi. Bardzo ważne jest, by stworzyć jedyny w swoim rodzaju content witryny – jest to wyjątkowo ważne, gdy chcemy wyróżnić się na tle konkurencji.

Fraza -  jest to zgrupowanie wyrazów, pozwalające na identyfikację przedmiotu działalności reklamodawcy.

Filtr -kara stosowanych przez wyszukiwarki, polegająca na obniżeniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony karane są za stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania. Filtr może być stosowany na pojedyncze słowa, frazy lub całe zapytania, zazwyczaj nakładany jest czasowo.

Link naturalny - link dodawany ręcznie i pozyskany w wyniku bezinteresownego reklamowania naszej strony internetowej przez użytkowników.

Mapa strony - lista stron, które znajdują się w witrynie. Mapa gwarantuje, że wyszukiwarka posiada wszystkie informacje o stronie. Mapa jest przydatna, gdy strona jest nowa i nie prowadzi do niej dużo linków.

MetaTagi - dzięki nim można określić tematykę strony. Najważniejsze z nich to: title czyli tytuł strony, description  - opis treści strony i keywords czyli słowa kluczowe.

PFA - (Pay For Action) – jeden ze sposobów rozliczania  programów partnerskich polegający na płaceniu osobom, które w nim uczestniczą i umieszczają np. banery reklamowe. Zapłata jest  nie za ich umieszczenie ani za kliknięcia, lecz za akcje wykonane przez użytkowników przekierowanych na stronę, która jest promowana.

PPC (Pay Per Click) – reklama internetowa, która działa na zasadzie opłaty za pojedyncze kliknięcie przez użytkownika, a nie za jego wyświetlenie. Odnośnik, który jest umieszczony w danej reklamie kieruje do strony reklamodawcy.

Robot sieciowy - (bot, pająk, crawler) to specjalny program uruchamiany przez firmę prowadzącą wyszukiwarkę, który przy wyszkukiwaniu nakierowuje na stronę o dużej zawartości zewnętrznych linków, czyli katalog stron faworyzowany przez daną wyszukiwarkę.

SEM - (Search Engine Marketing) – dział marketingu internetowego obejmujący swoim działaniem  wyszukiwarki internetowe. SEM tworzą się dwa podstawowe obszary działania: SEO i PPC.

Każdy właściciel strony internetowej chce, by była ona widoczna w sieci. Wtedy z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Warto zdawać sobie sprawę, że nie tylko atrakcyjność naszej strony będzie przyciągać odbiorców, ale także jej widoczność w wyszukiwarce. Powyższy słowniczek pomoże poznać podstawowe zwroty z tym związane.

Autor: Monika Podgórna