Login lub e-mail Hasło   

Słownik pojęć związanych z SEO

SEO jest rozbudowaną dziedziną marketingu internetowego, dlatego też poniżej prezentujemy krótki słownik definicji związanych z pozycjonowaniem.
Wyświetlenia: 826 Zamieszczono 09/07/2015

Zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez daną stronę wysokiej pozycji w kolejności wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie to inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych - w skrócie SEO (od angielskiego Search Engine Optimization).

AdWords - system dostarczany przez najbardziej znaną wyszukiwarkę Google oferujący możliwość umieszczania płatnej reklamy na stronach uczestników systemu AdSense lub jako linków sponsorowanych wyróżnionych na stronach wyników wyszukiwania.

Ban - jest to kara stosowana przez wyszukiwarki za stosowanie nieetycznych metod używanych podczas pozycjonowania. Strona, która jest zbanowana nie jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania, co praktycznie oznacza koniec jej popularności.

Content – terminem tym określamy wszystko, co jest zawarte jest na stronie internetowej: treść, tytuł strony, obrazy, meta tagi. Bardzo ważne jest, by stworzyć jedyny w swoim rodzaju content witryny – jest to wyjątkowo ważne, gdy chcemy wyróżnić się na tle konkurencji.

Fraza -  jest to zgrupowanie wyrazów, pozwalające na identyfikację przedmiotu działalności reklamodawcy.

Filtr -kara stosowanych przez wyszukiwarki, polegająca na obniżeniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony karane są za stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania. Filtr może być stosowany na pojedyncze słowa, frazy lub całe zapytania, zazwyczaj nakładany jest czasowo.

Link naturalny - link dodawany ręcznie i pozyskany w wyniku bezinteresownego reklamowania naszej strony internetowej przez użytkowników.

Mapa strony - lista stron, które znajdują się w witrynie. Mapa gwarantuje, że wyszukiwarka posiada wszystkie informacje o stronie. Mapa jest przydatna, gdy strona jest nowa i nie prowadzi do niej dużo linków.

MetaTagi - dzięki nim można określić tematykę strony. Najważniejsze z nich to: title czyli tytuł strony, description  - opis treści strony i keywords czyli słowa kluczowe.

PFA - (Pay For Action) – jeden ze sposobów rozliczania  programów partnerskich polegający na płaceniu osobom, które w nim uczestniczą i umieszczają np. banery reklamowe. Zapłata jest  nie za ich umieszczenie ani za kliknięcia, lecz za akcje wykonane przez użytkowników przekierowanych na stronę, która jest promowana.

PPC (Pay Per Click) – reklama internetowa, która działa na zasadzie opłaty za pojedyncze kliknięcie przez użytkownika, a nie za jego wyświetlenie. Odnośnik, który jest umieszczony w danej reklamie kieruje do strony reklamodawcy.

Robot sieciowy - (bot, pająk, crawler) to specjalny program uruchamiany przez firmę prowadzącą wyszukiwarkę, który przy wyszkukiwaniu nakierowuje na stronę o dużej zawartości zewnętrznych linków, czyli katalog stron faworyzowany przez daną wyszukiwarkę.

SEM - (Search Engine Marketing) – dział marketingu internetowego obejmujący swoim działaniem  wyszukiwarki internetowe. SEM tworzą się dwa podstawowe obszary działania: SEO i PPC.

Każdy właściciel strony internetowej chce, by była ona widoczna w sieci. Wtedy z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Warto zdawać sobie sprawę, że nie tylko atrakcyjność naszej strony będzie przyciągać odbiorców, ale także jej widoczność w wyszukiwarce. Powyższy słowniczek pomoże poznać podstawowe zwroty z tym związane.

Autor: Monika Podgórna

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1080
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60582
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31240
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32525
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63433
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 64907
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28760
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23214
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28461
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23359
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26283
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12445
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Co państwo sądzą o marce towarowej dla strony internetowej?O wersjach międzynarodowych dla firmy czy portalu informacyjnego?Pozdrawiam serdecznie.

Zapomniałem dodać ,proszę mi wybaczyć,jeszcze jedno pytanie.Co Państwo sądzą o programach lojalnościowych i ubezpieczeniu portalu,strony internetowej, gdy planujemy odpowiednie pozycjonowanie "strony",firmy?Pozdrawiam.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska