Login lub e-mail Hasło   

Jezus musiał nauczać o reinkarnacji i prawie karmy

Gal 6:7 "Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie". Z jakiej przyczyny żną np. dzieci które urodziły się chor...
Wyświetlenia: 1.097 Zamieszczono 10/07/2015

Gal 6:7 "Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie".

 Z jakiej przyczyny żną np. dzieci które urodziły się chore i skutkiem jakiego zasiewu jest to żnięcie? Prawo karmy czyli przyczyny i skutku, gdzie człowiek nie zbiera czegoś co nie miało przyczyn. Słowa te  odnoszą się do tego, że  ponosimy skutki swoich działań, odpowiadamy za swoje czyny czyli sianie w przeszłości - co jest oczywistym dowodem, że Jezus nauczał o prawie karmy i o reinkarnacji.

Bo zgodnie ze słowami Jezusa nie ma bezprzyczynowego cierpienia i bezprzyczynowych wydarzeń w życiu a jego słowa odnosiły się do tego, że każdy z nas wykuwa swój los i przeznaczenie. Jakie więc inne sianie i żnięcie miałby mieć  na myśli Jezus w odniesieniu np. do chorych dzieci (i generalnie w odniesieniu do cierpienia i naszego życia gdzie zbieramy skutki naszych dobrych i złych działań - przyczyn)  które z zgodnie z chrześcijańską koncepcją jednego życia nie siały a musiały zebrać żniwa w postaci ogromnego cierpienia? Wg koncepcji chrześcijańskiej  mamy więc skutek bez przyczyny czyli zaprzeczenie słów Jezusa.

Przypomnę tylko, że do IV w. chrześcijanie wierzyli w wędrówkę dusz. 

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 1841
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 989
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1632
15
komentarze: 134 | wyświetlenia: 2034
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1330
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 710
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 521
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 932
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 862
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1120
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 819
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 507
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1110
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 514
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 828
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Remter,  10/07/2015

Inkarnacja to wcielenie. W religii katolickiej funkcjonuje dogmat o inkarnacji, funkcjonuje on również w hinduizmie. Reinkarnacja to powtórne wcielenia, przechodzenie duszy przez kolejne wcielenia, odradzanie się człowieka po śmierci przez wstępowanie jego duszy w ciała innych istot, nazywana też 'wędrówką dusz'. Pojęcie występujące w filozofii i religiach indyjskich. Reinkarnacja ma powiązania ze ...  wyświetl więcej

@Remter: Hinduizm naucza o reinkarnacji a nie o inkarnacji :-) Tak samo Jezus nauczał o prawie przyczyny i skutku, które stoi w sprzeczności z naukami chrześcijaństwa - także wcześnie doktorzy Kościoła wierzyli w reinkarnację - " O reinkarnacji pisali św. Klemens z Aleksandrii (150-220 r.n.e) i Orygenes.
Św. Grzegorz (Z Nyssy) (257-332 r.n.e.) nauczał:

„Absolutnie koniecznym jest, a

...  wyświetl więcej

Właśnie niedawno myślałem nad tym.
Spartanie mieli dobry sposób - kulturę wojowników, jeśli dziecko było słabe i zdeformowane, zrzucali je ze skały.
Problem rozwiązany, nikt nie musiał cierpieć.

@Henear: "Super" pomysł...

  Henear,  10/07/2015

@kamil30: Mówię całkiem poważnie i jestem świadomy tego jak to brzmi.
Tak samo jestem za eutanazją, cierpienie ma nam tylko coś uświadomić.
Nie widzę powodu by istniało dalej po spełnieniu swojego zadania.

  kamil30,  10/07/2015

@Henear: Ok - mam zupełnie inne poglądy. Nikt nie zabrania człowiekowi samobójstwa, eutanazja to co innego, tak jak te chore pomysły o których piszesz.

  Henear,  10/07/2015

@kamil30: Czyli według ciebie cierpienie dziecka i jego rodziny jest dobre?
Może dobre dla wyznawców ale na pewno nie jest dobre dla ludzi.

  kamil30,  10/07/2015

@Henear: Nikt nie ma prawa zabijać takiego dziecka, zrzucać go ze skały w imię jakichś swoich prywatnych celów - bo nie spełnia swojej funkcji i nie jest użyteczne w rozumieniu pewnych ludzi - to jest ideologia bliska Hitlerowi. Poza tym to odbieganie od tematu.

  Henear,  10/07/2015

@kamil30: Nieśmiertelny Hitler, mówię że spartanie zrzucali noworodki ze skał bo chcieli mieć społeczeństwo silnych ludzi - wojowników, którzy z tych dzieci wyrosną.
A w dzisiejszych czasach masa ludzi o dobrych serduszkach nie godzi się na aborcję, eutanazję w imię jakiś wydumanych hasełek o miłości cierpiącej.
Więc wyrosną z nich słabe, kalekie dzieci a takie dzieci i zajęte nimi r ...  wyświetl więcej

  kamil30,  10/07/2015

@Henear: Społeczeństwo silnych ludzi czyli koncepcja nazistowska - nadczłowieka rozumiana jako siła i witalność, z pominięciem moralności i etyki.

@kamil30: Czyli spartanie byli nazistami?
Ich koncept był dobry, postaw się na miejscu takiego chorego dziecka, całe życie nie mógłbyś się spełnić, całe życie cierpiałbyś.
Z tego co pamiętam wspominałeś kiedyś w komentarzach że pracowałeś w hospicjum, więc czemu przyjąłeś że utrzymywanie przy życiu tych dzieci jest dobre? Utrzymując je utrzymuje się ich cierpienie, wytłumaczenie tego ...  wyświetl więcej

@Henear: Dobry Wieczor..Pozdrawiam adwersaży dialogu. .John Forbes Nash- zaburzenia psychiczne,laureat Nobla,Linus Pauling-choroba Brighta – jest to choroba nerek,2 razy otrzymal Nobla
Wielu znanych naukowców, nie tylko laureatów nagrody Nobla,chorowało w dzieciństwie.
Gdyby nie działania rodziców nie mieli by szans na życie.
To samo dotyczy Szymanowskiego,Wieniawskiego, Lipiń ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Czy dziecko z zespołem dauna zagra koncert?, czy dziewczynka z porażeniem mózgowym napisze dzieło sztuki? czy chłopiec ze zdeformowanymi kończynami będzie biegał? itd. itp.
Ja mówię o przypadkach gdzie poprzez chorobę czy kalectwo kontakt ze światem jest odcięty.
Gdzie dziecko tępo ślini się leżąc na łóżku i robi pod siebie, lub nie wie kto odbija się w lustrze.
...  wyświetl więcej

Pozdrawiam.Rozumiem Cytat:"Coś co nie może się rozwijać i cały czas trwa w bólu - to jest piekło! "Coś" to nie jest produkt tylko człowiek,który nawet przy chorobach o których wspomniałem z dodatkowymi opisanymi przez Pana w pytaniach,ma prawo nie tylko do życia ale ma szanse nawet ...na sukces.Sorry ale znam przypadki w których chore dzieci miliarderów poddane zostały "kuracji" genetycznej" czyli ...  wyświetl więcej

@Henear: Dziękuję za linki.Znam .osobiście gorsze przypadki z Polski a dzieci były ratowane w klinikach,żydowskich,katolickich w EU zachodniej za pieniądze podatników i fundacji w EU zachodniej,gdyż NFZ skazuje do dzisiaj chore dzieci w Polsce na śmierć,z braku pieniędzy na operacje.Chorego konia się zabija a człowieka w roku 2015 ratuje.Rozumiem Pana polityczno-etyczne argumenty.Nie krytykuję.Czy ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Uważam że dzieci nie powinny cierpieć bo to one dziedziczą świat po rodzicach, nieszczęśliwe dzieci to późniejsi nieszczęśliwi dorośli.
Nie chcę być źle zrozumiany, nie jestem nazistą zrzucającym noworodki ze skał.Wolę zapobiegać tragedii i jeśli tylko jest możliwość, oszczędzać bezwartościowego cierpienia, - którym szczycą się chrześcijanie maskując tylko poczucie porażki i ...  wyświetl więcej

@Henear: Moje pojmowanie słabości i siły tkwi gdzie indziej - nie w witalnej sile ciała ale w sercu - umyśle i duszy. Byłem wolonatariuszem w dpsie gdzie mieszkają osoby upośledzone intelektualnie.

@Henear: "którym szczycą się chrześcijanie,żydzi,buddyści,muzułmanie(!).Szanowny Panie,przykro mi ale muszę dodać.....sprawę pieniędzy.Są?Nie ma problemów. Jest fortuna? Nie ma problemów .Proszę sobie wyobrazić,że przy porodzie lekarze popełniają błąd.Wielki błąd skazujący dziecko na chorobę,na śmierć po 2 latach?Jest adwokat? Pieniądze?Nie ma problemów czy cierpienia,o którym Pan wspomina.Aborcję ...  wyświetl więcej

@Marek Lipski: Tak jak już mówiłem jestem za życiem, nie śmiercią.
Dziecka nie mam, i raczej nie planuję(na pewno nie w polsce) ponieważ jest to zbyt duża odpowiedzialność i ciągły strach o nie.
Ponadto wychować je tak, by było szczęśliwym i dobrym człowiekiem jest sztuką.
Rodzicami powinny być osoby, które czują się do tego powołane.
Co do pytania czy oddałbym życie, - ...  wyświetl więcej

@Henear: A co nie jest śmieszne w XXI w? Postepujące zdegenerowanie moralne i jeden wielki relatywizm? Kiedyś były rodziny wielopokoleniowe, gdzie starszy człowiek był autorytetem a dzisiaj to w Europie zanikło - mamy wyścig szczurów, starych do dpsu czy hospicjum plus eutanazja - ciekawe tylko dlaczego ludzie są coraz bardziej pogubieni.

@kamil30: Mentalność zmienia się wolniej, np niektórzy Polacy wciąż umysłowo tkwią w PRL-u a niektórzy nawet w średniowieczu.Nic dziwnego że są pogubieni gdy świat za oknem różni się od wizji w ich głowach.
Eutanazję popieram tylko gdy człowiek jest rośliną lub sam tego zażąda.
Co do braku autorytetów i upadku moralnego, - też mi się nie podoba współczesny tryb życia - dlatego że jest patologiczny, dlatego że rodzi kalekich ludzi.

@Henear: Dla mnie bycie kaleką polega na mentalności a nie fizyczności - jest wielu zdrowych, silnych fizycznie ludzi i zgodnie z Twoim poglądem mają stanowić o sile społeczeństwa ale dla mnie są kalekami - skupionymi tylko na sobie, pełnymi zlości, nienawiści, niedojrzałości - ja ich jednak nie chciałbym wybić.

@kamil30: Człowiek silny fizycznie, psychicznie i duchowo ma siłę by być kim chce.Lub nie musi być kimkolwiek.
Nie chcę wybijać ludzi, chcę by "zabili" w sobie złe poglądy.
Wszystko co ich ogranicza.
Widzisz mówisz o zdrowych silnych fizycznie ludziach z masą nienawiści w sobie, oni właśnie gdy chorują poznają wartość tego co mają, gdy to odzyskują - zyskują większą świadomość ...  wyświetl więcej

@Henear: Nie zgodzę się - znam jedną kaleką osobę, która nie chodzi ani nie mówi a potrafi zrobić vloga na yt na ciekawy temat, z dystansem do siebie - osoby kalekie fizycznie mogą być wspaniałymi wewnętrznie ludźmi a Ci kaleci wewnętrznie często nie zmienią się przez całe życie albo niewiele zrozumieją. Bo nie dostrzegają swoje kalectwa i są bardziej nieświadomi niż osoby kalekie fizycznie. ...  wyświetl więcej

@kamil30: To wszystko są mniejszości, myślisz że ta osoba nie wolałaby być normalną i normalnie spędzać życie i czy nie zamieniłaby się z osobą zdrową jeśli byłoby to możliwe?
Dystans rodzi się zazwyczaj wtedy gdy z czymś się nie zgadzamy.

@Henear: Co to ma do rzeczy - jest jak jest, stan faktyczny jest taki a nie inny - każdy człowiek powinien wyciągać maksimum swoich możliwości. za to wielu teoretycznie zdrowych nie potrafi pogodzić się ze stanem faktycznym, zaakceptować swojego życia. Mają niemało, są zdrowi ale ciągle sfrustrowani.

Jak już pisałem - pojęcie zdrowia jest róznie rozumiane. Oczywiście nie jest on zdrowy na

...  wyświetl więcej

@Henear: Przypomnę jednak, że temat dotyczy prawa przyczyny i skutku a osoby chore to był tylko przykład cierpienia bez przyczyny - możnaby podać inne przykłady jak np. wojny.

@kamil30: Czemu nie podejdziesz do tego na chłodno?
Może zabrzmi to brutalnie ale trudno, dziecko zawsze można zrobić nowe.Zdrowe.
U zwierząt widać to najlepiej gdy rodzi się miot.
Poprzez ilość szansa na przeżycie jest zwiększona, dla natury nie liczą się kalecy, tylko silne i zdrowe osobniki.

Wg ciebie większość zdrowych jest zła a większość kalek jest dobra? Tak to

...  wyświetl więcej

@Henear: " Wg ciebie większość zdrowych jest zła a większość kalek jest dobra? " - Nic takiego nie napisałem ale wymagam od Ciebie konsekwencji i też mogę sobie pofantazjować - gdyby kaleki miałyby być zrzucane ze skały to tak samo Ci którzy biją żony, kradną i dokonują czynów niemoralnych - a na końcu skoczyliby Ci, którzy spychali jako tacy sami mordercy. Świat byłby światem pozbawionym człowieka, nierzadko największego potwora. Amen.

@kamil30: Powiedziałem "tak to brzmi"
Jako w niebie tak i na ziemi.
Ramen

@Henear: Ramen :-)

@Henear: https://www.youtube.com/watch?(...)icAiP7k - jak masz ochotę posłuchać.

W obu przypadkach, hinduizm i chrześcijaństwo starają się wyjaśnić cierpienie w myśl swoich zasad.
Pomijając najprostsze biologiczne - defekt organizmu, słabość genów.

@Henear: Jednak zarówno naukowe jak i chrześcijańskie wytłumaczenie jest nielogiczne i niespójne.

Biblia to fantastyczna książka, dosłownie. Nie powinno się jej jednak analizować po fragmentach, akapitach, zdaniach. To moje zdanie. Warto spojrzeć na tekst całościowo. I tu się zastanowić nad treścią tej książki, gdyż to jest książka. I tak zaczynając od początku, Bóg stworzył Adama i Ewę, Potem wygnał ich z raju. Ile tu jest do myślenia w tych dwóch wydarzeniach. Jeśli Bóg jest wszechwiedzący, ...  wyświetl więcej

@Janusz Nitkiewicz: Nie jest to dowolna interpretacja, bo podobne metafory o sianiu w nawiązaniu do prawa karmy czyli przyczyny i skutku używali inni mistycy z których nauk powstały inne religie. Podobne nawiązania są obecne w innych filozofiach. Mistycy Ci mówili np. że jak zasadzimy dajmy na to żyto to nie możemy oczekiwać owoców mango.

Tak samo historia Adama i Ewy to metafora odczytywa

...  wyświetl więcej

@kamil30:
To na to patrzę inaczej, gdyż nie wierzę w żaden mistycyzm. I aktualność spojrzenia widzę tak, że oceniam odwrotnie możliwości otwarcia na świat i zamknięcia "w sobie". Świat nie zamyka, takim ludziom z pasją, jak himalaistom, daje wyzwanie, możliwość działania, piękno. I jeśli wierzyć, to ten świat stworzył Bóg, to oni i ja, staramy się to docenić, poznać, bo to jest logiczne i p ...  wyświetl więcej

@Janusz Nitkiewicz: Nie musisz wierzyć w żaden mistycyzm - przedstawiłem tylko całkowicie spójne wytłumaczenie metafory drzewa poznania dobra i zła - a to, że mamy świadomość, która może kontrolować umysł i zmysły i zaciągać lejce umysłu (samokontrola, sumienie) jak jeździec zaciaga lejce rozbrykanego i dzikiego konia - jest faktem.

To religia narobiła zamieszania - dlatego ludziom to co d

...  wyświetl więcej

@kamil30:
Rozumiem Twoje wypowiedzi i Twój punkt widzenia, jednak nie zgadzam się z dominacją tego co wewnątrz człowieka. Można powiedzieć, że te dwa elementy, duch i materia, to jedno tworzące całość istoty żywej. I ten duch, zawarty w materii, rozwija tę materię czyli samego siebie, ale nie ma wpływu duchowego na zmianę materii poza samym sobą, natomiast poprzez tego ducha może ją zmienia ...  wyświetl więcej

  kamil30,  12/07/2015

@Janusz Nitkiewicz: Trochą zawiłe to co napisałeś :-) W moc modtlitwy też nie wierzę - co do medytacji to jeśli nie próbowałeś i nie praktykowalaś - uczciwie jest powiedzieć "nie wiem". Jeśli chcesz praktykować polecam skupianie się w zacisznym miejscu na czole, punkcie między oczami - jak popróbujesz jakiś czas - gwarantuję, że stosując się do instrukcji - będziesz widział efekty - a przynajmniej ...  wyświetl więcej

  kamil30,  12/07/2015

@Janusz Nitkiewicz: Chociaż jeśli chodzi o " zmianę świata zewnętrznego poprzez medytację"- też nie wierzę - to co możemy zmienić to samych siebie i medytacja w tym bardzo pomaga. Pozwala na przywrócenie kontaktu z naszym prawdziwym ja - duszą, prowadzi do poluźniania kajdan które tworzy nam umysł.

  kamil30,  12/07/2015

@Janusz Nitkiewicz: Dodam jeszcze, że nami - istotami nieoświeconymi rządzi to co zewnętrzne więc więżniowi trudno zrozumieć sferę wolności i wnętrza, tego co poza murem i za progiem umysłu.

Śmieszny kraj , zabawni ludzie, niby wszyscy katolicy, odwołują się do Biblii a tak niewielu ją naprawdę przeczytało. Biblijna historia człowieka w skrócie wygląda następująco: życie - szeol- sąd- zmartwychwstanie. Można powiedzieć że jest to w pewnym stopniu reinkarnacja choć nie do końca.

@roszpunek: Dlaczego śmieszny i dlaczego prawie wszyscy katolicy? Tylko nieświadome dzieci z metryki - potem kiedy człowiek dojrzewa może świadomie odpowiedzić sobie na wiele pytań - wg badań 32 % Polaków wierzy w reinkarnację, stanowi to najwyższy odsetek w Europie.

@kamil30: Wierzyć można we wszystko, to tylko dowodzi jak łatwo ludźmi manipulować. " dlaczego prawie wszyscy katolicy" - bo wg różnych źródeł od 91 do 96% mieszkańców terytorium zwanym Polską uznaje się za katolików, " Dlaczego śmieszny" - bo nie znają źródeł religii którą wyznają.

@roszpunek: Nie jest to jednak prawda, że tyle procent Polaków uznaje się za katolików - to jest propaganda kleru, który robi trudności jeśli chodzi o wypisywanie się z Kościoła i liczy osoby ochrzczone, które ktoś bez ich wiedzy i świadomości zapisał do organizacji religijnej.

Na szczęście coraz więcej Polaków poznaje źródła tej religii, która z Bogiem nie ma nic wspólnego.

  lewi,  31/07/2015

,,Przypomnę tylko, że do IV w. chrześcijanie wierzyli w wędrówkę dusz.''

Zmartwychwstania nie należy mylić z reinkarnacją, o której Pismo Święte nigdzie nie wspomina. Reinkarnacja to wiara w odradzanie się człowieka po śmierci w jeden lub więcej następujących po sobie bytów. Mówi się, że może to być wyższa albo niższa niż poprzednio forma życia, zależnie od uczynków nagromadzonych w przesz

...  wyświetl więcej

  kamil30,  01/08/2015

@lewi: "zmartwychwstanie” jest tłumaczeniem greckiego terminu anástasis, który dosłownie znaczy „ponowne powstanie" - to jest Twoja interpretacja, nie ma w tych słowach nic o zmartchywstaniu ciała. Cytat jest zgodny z naukami mistyków i mówi o narodzinach w Duchu, o chrzcie w Duchu świętym czyli duchowej inicjacji. Inicjacja to moment prawdziwych narodzin dla Boga, kiedy dusza błąkała się w tym św ...  wyświetl więcej

  lewi,  01/08/2015

@kamil30: Jezus powoływał się na pisma Hebrajskie, między innymi na proroctwa Izajasza.

Co napisał Izajasz na temat zmartwychwstania?

„Umarli twoi ożyją. Zwłoki moje powstaną. Przebudźcie się i wydawajcie radosne okrzyki, mieszkający w prochu! Bo twoja rosa jest jak rosa malw, a ziemia urodzi nawet tych, którzy są bezsilni w śmierci.(Iz 26:19)

To nie jest moja interpretacja lecz Biblia tak naucza

@lewi: Biblia tego nie naucza - Biblia to zbiór wielu treści - często ze sobą sprzecznych. To religia naucza wielu rzeczy, w które możesz oczywiście wierzyć ale nie twierdź, że Biblia na pewno czegoś naucza, bo Biblia to nie podręcznik do nauki, który konkretnie i jasno mówi co i jak ale np. zbiór wielu przypowieści Jezusa, które są oparte o metafory i alegorie do których odczytania potrzebny jest ...  wyświetl więcej

@lewi: ""Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie". - słowa są całkowicie jasne. Odnoszą się do prawa przyczyny i skutku.

  lewi,  01/08/2015

,,Przypomnę tylko, że do IV w. chrześcijanie wierzyli w wędrówkę dusz.''

Dla prawdziwego chrześcijanina konstytucją jest Biblia, tak jak dla polaka polska konstytucja.
Byłoby nieporozumieniem opierać twierdzenia na niemieckiej konstytucji, jest nieporozumieniem powoływać się na pisma mistyków twierdząc że to ma coś wspólnego z naukami pierwszych chrześcijan.

@lewi: Pisma chrześcijańskich gnostyków, których rozumienie nauk Jezusa było o wiele spójniejsze i piękniejsze niż materialistycznej i pełnej obłudy religii - że wierzysz religiii - masz prawo ale to smutne. Nieporozumieniem jest, że przy tylu dowodach na edytowanie Biblii przez kler, dowodach na przekłamania dla potrzeb religii - są wciąż ludzie którzy wierzą, że Biblia to całkowicie autentyczne słowa Boga i Jezusa.

  lewi,  01/08/2015

@kamil30: To prawda, że kler podejmował próby fałszowania Pism Greckich i Hebrajskich/ Biblii/ na szczęście jest kilka tysięcy starych kopii w różnych muzeach, można ustalić prawidłowy tekst.

@lewi: Powtarzasz pogląd samego Kościoła, który jest sędzią we własnej sprawie, co całkowicie odbiera temu wiarygnodność.

  lewi,  01/08/2015

Istnieją uzasadnione powody, by wierzyć, że Biblia zachowała się do naszych czasów w nie zmienionym stanie. Poświadczają to istniejące rękopisy — około 6000 manuskryptów całych Pism Hebrajskich lub ich fragmentów oraz jakieś 5000 manuskryptów Pism Chrześcijańskich w języku greckim.

@lewi: Rozumiem, że przejrzałeś kilka tysięcy "starych kopii". A bibliotekę z Nag Hammadii też? A zwoje z Qumran? "A gdybyś mówił językami ludzi o aniołów a miłości byś nie miał" - dlatego mnie dziwne chrześcijańskie dogmaty nie interesują. Bo nie ma w nich miłości.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska