JustPaste.it

Jak wykorzystać autoresponder w e-biznesie

Jeżeli prowadzisz swój e-biznes, to prawdopodobnie chciałbyś zarabiać jak najwięcej. Prawda? Poznaj jedno narzędzie, które pozwoli Ci osiągnąć większe dochody, niż obecne.

Jeżeli prowadzisz swój e-biznes, to prawdopodobnie chciałbyś zarabiać jak najwięcej. Prawda? Poznaj jedno narzędzie, które pozwoli Ci osiągnąć większe dochody, niż obecne.

 

Tym narzędziem jest autoresponder. Pozwala Ci on kontaktować się z klientami, oraz POTENCJALNYMI klientami na masową skalę. Dzięki temu zwiększasz szansę, że Ci, którzy już kupili zrobią to ponownie. Natomiast Ci, którzy jeszcze nie kupili zrobią to po raz pierwszy.

Jak wykorzystać autoresponder w sklepie internetowym?

Tutaj akurat sposób jest bardzo prosty. Oferujesz ludziom kupon rabatowy w zamian za zapisanie się na listę. Ewentualnie możesz napisać krótki poradnik np. jak dobrze się ubrać (gdy sprzedajesz ubrania), albo jak urządzić mieszkanie (gdy sprzedajesz meble), lub jaki smarfon wybrać (gdy sprzedajesz telefony).

W takim poradniku oczywiście umieszczasz linki do produktów w swoim sklepie ;) Również możesz na końcu dodać kupon rabatowy, albo bonus (np. kupując telefon powyżej 500zł etui dostaniesz gratis).

To są sposoby na zamienienie odwiedzających w klientów. Jednak co robić potem? Odpowiedź jest prosta - wysyłasz kolejne maile. W nich poruszasz, różne tematy (ważne - nie wysyłaj tylko maili z promocjami, bo one się znudzą klientom), np.:

  • promocje, zniżki, wyprzedaże

  • nowe produkty w sklepie

  • nowości z branży

  • porady

Dzięki temu istnieje szansa, na to, że któryś z Twoich maili zainteresuje klientów i zrobią zakupy w twoim sklepie.

Jak wykorzystać autoresponder w usługach?

Promowanie swoich usług staje się coraz popularniejsze przez internet. Zwłaszcza tych związanych z nim np. projektowanie stron, pozycjonowanie. Jeżeli oferujesz usługi, również możesz budować listę adresową.

Zbierać ludzi możesz podobnie jak w poprzednim przypadku - na kupon rabatowy. Jednak według mnie o wiele skuteczniejszy będzie poradnik. Np. jak założyć swojego bloga.

Część osób teraz się broni "w ten sposób stracę klientów". Jednak nie mają oni racji - jeżeli ktoś założy bloga, po przeczytaniu poradnika to i tak by to zrobił. Znalazłby te informacje jeżeli nie u Ciebie, to u kogoś innego.

Natomiast część osób w trakcie czytania poradnika stwierdzi "dużo z tym roboty" i wtedy na końcu trafią na twoją propozycję - "jeżeli nie chcesz robić tego samemu, to możesz zlecić to mi".

Autoresponder i blog?

Wykorzystanie autorespondera ma sens również gdy po prostu prowadzisz bloga. W ten sposób będziesz w stanie powiadamiać ludzi o nowościach na nim. Dzięki temu zgromadzisz więcej wiernych fanów, a to pozytywnie przełoży się na chęć współpracy innych firm z Tobą.

Poza tym lista adresowa zwiększy twoje dochody z produktów partnerskich. Ponadto będzie kolejnym argumentem, który będziesz mógł przedstawić firmom oferującym współpracę. Będziesz mógł nie tylko napisać wpis na blogu, ale również wysłać mailing.

Wiele osób czytających ten wpis stwierdziło "chcę mieć własny autoresponder". Niestety opisanie tego w tym wpisie bardzo by go wydłuzyło. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak założyć własny autoredponser, to przeczytaj wpis o tym jak założyć darmowy autoresponder