JustPaste.it

Pozycjonowanie teraz - czym się różni od tego sprzed lat

Pozycjonowanie jest dla każdego właściciela strony bardzo ważne, dzięki SEO strona jest dobrze widoczna w wyszukiwarkach tym samym widoczna dla klientów.

Pozycjonowanie jest dla każdego właściciela strony bardzo ważne, dzięki SEO strona jest dobrze widoczna w wyszukiwarkach tym samym widoczna dla klientów.

 

Pozycjonowanie jest dla każdego właściciela strony bardzo ważne, dzięki SEO strona jest dobrze widoczna w wyszukiwarkach tym samym widoczna dla klientów. Co zrobić aby pozycjonowanie miało jak najlepszy efekt w dobie urządzeń mobilnych? Poniżej krótki poradnik.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Rozmiar czcionki na stronie powinien być dobrze dostosowany. Musisz pamiętać, że urządzenia mobilne mają najczęściej inne ekrany niż komputery, a strona powinna być czytelna bez powiększania.
 Pamiętaj również o zawartości strony, jest równie ważna jak tekst i również powinna być dopasowana do odbiorców, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Nie każdy chce przesuwać stronę w nieskończoność, postaw się na miejscu korzystającego i staraj się by strona nie odstraszała już na początku.
Podobnie musisz zadbać o przyciski nawigacyjne i linki. Powinny być odpowiednio oddalone aby łatwo było je obsługiwać na różnego rodzaju urządzeniach.
Narzędzia Google również są twoim sprzymierzeńcem. Możesz wykorzystać Mobile-Friendly Test, dzięki temu narzędziu sprawdzisz stopień "przyjazności" twojej witryny dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Aby Twoja strona była z przyjemnością otwierana na urządzeniach mobilnych musisz zapomnieć o wyskakujących okienkach pop-up, szczególnie tych które trudno zamknąć. Ta sama zasada tyczy się ankiet i sondaży.
Google ma zalecenia dla osób tworzących przyjazne użytkownikowi strony- zaleca stworzenie strony responsywnej. Ta strona charakteryzuje się tym, że dopasowuje się do rozdzielczości ekranu w urządzeniu przenośnym.

Czego nie robić
Niektóre technologie nie są obsługiwane przez urządzenia mobilne, np. Flash. Gdy robisz stronę internetową skierowaną do właścicieli urządzeń mobilnych unikaj tego typu rozwiązań.
Unikaj przekierowania z podstron "tradycyjnych" na główną stronę wersji mobilnych. Przekierowanie powinno być skierowane prosto na odpowiednią podstronę mobilnej wersji twojego serwisu.

W związku z nieustannie rosnącą liczbą użytkowników urządzeń mobilnych należy zwracać coraz większą uwagę by tworzone strony były dla nich odpowiednie. Już w niedalekiej przyszłości dopasowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych będzie jednym z kryteriów wpływających na pozycję w wynikach Google, dlatego warto sie o to zatroszczyć już teraz.

Autor: Monika Podgórna

Źródła: https://www.semtec.pl/jak-osiagnac-wysokie-pozycje-w-google-w-2015/