Autor projektu: Mgr inż. Ireneusz Łukasz Dzitkowski
© Wszystkie prawa zastrzeżone.
Miejsce: Wałcz
Data: 05. 09. 2015r .
TEMAT: Rodzaj standardowego klucza do zadania programistycznego.
Poniższym projektem opracowanym przeze mnie jest rodzaj standardowego klucza programistycznego – program key, który uwzględnia i modyfikuje instrukcję goto oraz zawiera treść programu. Rozwiązuje problem układania oraz rozpoznania programów, przybliża oraz porównuje, a także daje wgląd do treści programów. Wpływa na rozwiązania przez otwieranie elementów programistycznych.
Przykładowo w formie zadania (ćwiczenia i polecenia) można ułożyć program gdzie numer lini 100 pisze (wyświetla na ekranie) wielokrotnie literę A gdyż w lini 200 zastosowano instrukcję kierunkową (idzie do) 100 żeby wykonać automatyczną iterację (krok ,powtórzenie z ang.: repeat).
1.Treść zadania:
100 – Print - „A”
200 – Goto – 100
2.Dane:
a) parametry: 100, 200, „A”
b) wytyczne i wektory opisujące:
----> (poziomy)
^ - -------> (półkartezjański pionowo-poziomy)
c) zmienne: A$ , X ,B - w przypadku wystąpienia w treści programu (jeżeli występują)
e) instrukcje: Print, Goto
3.Algorytm: 1)...2)...3)...4)...5)...6)...
a) 1) 100 2) Print 3) „A” 4) 200 5) Goto 6)100
4.Graf:
(100)----------(print)--------------("A")
(200)----------(goto)--------------(100)
5. Ułożony i napisany wzór programu:
Instrukcje
^
numer lini - 100 Print „A” - znak litery A
numer lini - 200 Goto 100 - odwoławczy istotny numer lini programu
100 Print „A”
200 Goto 100
Sprawdzenie - debug
uruchmienie - run
rezultat:
A
A
A
A
6. Zastosowany interpreter i kompilator języka programowania + pobierz + zainstaluj (Internet, wyszukać, HD, Flash, CD, dyskietka, SD Card ciekawe przykłady.)
7. Napisanie i wpisanie programu oraz sprawdzenie (przepisanie) w edytorze lub notesie do:
-JustBasic lub VisualBasic
8. Przetłumaczenie, wykonanie i efekt (wynik) oraz ( uruchomienie run, exe, bat, start) automatyczne wyświetlanie iteracyjne (krokowe) litery „A” jest rezultatem:
A
A
A
A
9. Obliczanie (przykładowo w przypadku wystąpienia potrzeby zastosowania obliczania) :
-wzór A+B=C
-delta = b^2-4ac
-technika – komputer-exel-mathcad-kalkulator-rozpiska-JustBasic lub VisualBasic-oprogramowanie.
-suma A+B=C
-metoda-ułożenie-rozwiązanie
-obliczenie sumy A+B: Print 1+2
-odpowiedź: wynik=3
-excel - formuła: = suma(1+2)
- =sum(1+2)
10. Konwersja i translacja – VarycodeConvert.
11.Przykładowy program w Basic:
100 Print „A”
200 Goto 100
Źródło:
-opracowanie własne.