JustPaste.it

Informatyczny projekt zastosowawczy.

Autor projektu: Mgr inż. Ireneusz Łukasz Dzitkowski

© Wszystkie prawa zastrzeżone.

Miejsce: Wałcz

Data: 05. 09. 2015r .

TEMAT: Rodzaj standardowego klucza do zadania programistycznego.

 

    Poniższym projektem opracowanym przeze mnie jest rodzaj standardowego klucza programistycznego – program key, który uwzględnia i modyfikuje instrukcję goto oraz zawiera treść programu. Rozwiązuje problem układania oraz rozpoznania programów, przybliża oraz porównuje, a także daje wgląd do treści programów. Wpływa na rozwiązania przez otwieranie elementów programistycznych.

   Przykładowo w formie zadania (ćwiczenia i polecenia) można ułożyć program gdzie numer lini 100 pisze (wyświetla na ekranie) wielokrotnie literę A gdyż w lini 200 zastosowano instrukcję kierunkową (idzie do) 100 żeby wykonać automatyczną iterację (krok ,powtórzenie z ang.: repeat).

1.Treść zadania:

100 – Print - „A”

200 – Goto – 100

2.Dane:

a) parametry: 100, 200, „A”

b) wytyczne i wektory opisujące:

----> (poziomy)

^ - -------> (półkartezjański pionowo-poziomy)

c) zmienne: A$ , X ,B - w przypadku wystąpienia w treści programu (jeżeli występują)

e) instrukcje: Print, Goto

3.Algorytm: 1)...2)...3)...4)...5)...6)...

a) 1) 100 2) Print 3) „A” 4) 200 5) Goto 6)100

4.Graf:

(100)----------(print)--------------("A")

(200)----------(goto)--------------(100)

5. Ułożony i napisany wzór programu:

                       Instrukcje

                             ^

numer lini - 100 Print „A” - znak litery A

numer lini - 200 Goto 100 - odwoławczy istotny numer lini programu

100 Print „A”

200 Goto 100

Sprawdzenie - debug

uruchmienie - run

rezultat:

A

A

A

A

6. Zastosowany interpreter i kompilator języka programowania + pobierz + zainstaluj (Internet, wyszukać, HD, Flash, CD, dyskietka, SD Card ciekawe przykłady.)

7. Napisanie i wpisanie programu oraz sprawdzenie (przepisanie) w edytorze lub notesie do:

-JustBasic lub VisualBasic

8. Przetłumaczenie, wykonanie i efekt (wynik) oraz ( uruchomienie run, exe, bat, start) automatyczne wyświetlanie iteracyjne (krokowe) litery „A” jest rezultatem:

A

A

A

A

9. Obliczanie (przykładowo w przypadku wystąpienia potrzeby zastosowania obliczania) :

-wzór A+B=C

-delta = b^2-4ac

-technika – komputer-exel-mathcad-kalkulator-rozpiska-JustBasic lub VisualBasic-oprogramowanie.

-suma A+B=C

-metoda-ułożenie-rozwiązanie

-obliczenie sumy A+B: Print 1+2

-odpowiedź: wynik=3

-excel - formuła: = suma(1+2)

-  =sum(1+2)

10. Konwersja i translacja – VarycodeConvert.

11.Przykładowy program w Basic:

100 Print „A”

200 Goto 100

Źródło:

-opracowanie własne.