Login lub e-mail Hasło   

Alkohol, a trening

Alkohol jest nieodłącznym elementem świętowania w naszej kulturze słowiańskiej. Okazji jest bez liku – urlopy, dni wolne od pracy, urodziny, imieniny, spotkania ze znajomymi.
Wyświetlenia: 450 Zamieszczono 15/09/2015

Alkohol jest nieodłącznym elementem świętowania w naszej kulturze słowiańskiej. Okazji jest bez liku – urlopy, dni wolne od pracy, urodziny, imieniny, spotkania ze znajomymi. Sowicie zakrapiane imprezy nie są dobre dla Twojej formy fizycznej. Spożywanie alkoholu często i w dużych ilościach jest szkodliwe dla organizmu. Długotrwałe efekty spożywania alkoholu dotyczą nie tylko zdrowia fizycznego, ale też psychicznego. Niepożądane zmiany w naszym organizmie zaczynają się już po wypiciu kilku piwek.

Etanol, główny składnik napojów alkoholowych przyczynia się do obniżenia poziomu testosteronu we krwi. Im więcej spożyjemy napojów procentowych, tym mniej będziemy mieć testosteronu. Oprócz testosteronu, w wynika spożywania alkoholu rośnie zawartość kortyzolu, czyli hormonu stresu, który odpowiada w naszym organizmie za procesy kataboliczne (rozpadu tkanek). Im więcej wypijemy, tym więcej wytworzymy anty-anabolicznego hormonu.

Alkohol jest dla osób trenujących wrogiem. Wpływa negatywnie na tkankę mięśniową. Nie wpływa jednak bezpośrednio na niszczenie komórek mięśniowych. Badania przeprowadzone przez naukowców nie dowiodły, jakoby spożycie alkoholu wpływało na katabolizm mięśni w trakcie treningu. Alkohol negatywnie odbija się przede wszystkim na regeneracji organizmu, głównie na procesie odbudowy tkanki mięśniowej. To kluczowe, bowiem to w stanie spoczynku nasze mięśnie odbudowują się i rosną. Dodając do tego porannego kaca, który uniemożliwia normalne spożywanie posiłków, otrzymujemy katabolizm tkanki mięśniowej.

Alkohol sprzyja również odkładaniu się tkanki tłuszczowej, tyle, że nie bezpośrednio. Wpływ na przyrost masy tłuszczowej mają przede wszystkim obfite w tłuszcze i węglowodan pokarmy, które spożywane są w trakcie picia alkoholu. Zarówno alkohol, jak i potrawy bogate w węglowodany i tłuszcze trawione są w pierwszej kolejności przez nasz organizm. Dochodzi do utlenienia tłuszczów i spalenia węglowodanów. Efektem czego jest odłożenie tkanki tłuszczowej.

Więcej informacji na temat treningu siłowego tutaj.

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2080
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 803
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 852
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1477
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1279
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 413
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 927
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 955
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 668
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 644
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 693
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 963
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1109
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 571
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 576
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska