Login lub e-mail Hasło   

Uwolnij się od stresu - oddychanie przeponowe

Prawidłowe oddychanie stanowi niezbędny element naszego życia codziennego. Umiejętność oddychania przeponowego pozwala koić nerwy, kontrolować oddech.
Wyświetlenia: 794 Zamieszczono 15/09/2015

Prawidłowe oddychanie stanowi niezbędny element naszego życia codziennego. Umiejętność oddychania przeponowego pozwala koić nerwy, kontrolować oddech, a także uwalniać od stresu i bólu. Mało osób zdaje sobie sprawę z potęgi oddychania przeponowego, przez co w życiu codziennym oddychają szybko i płytko, nie angażując mięśni z pogranicza brzucha i klatki piersiowej. Eksperci uważają, że wykorzystując płuca i klatkę piersiową do oddychania, robimy to bardziej efektywnie, bo dostarczamy więcej tlenu do organizmu. Dzięki temu mamy więcej energii, poprawia się nasze samopoczucie, a nasz układ pokarmowy funkcjonuje w prawidłowy sposób.

Jak zaangażować przeponę?

  1. Usiądź wygodnie na krześle i wyprostuj się.
  2. Połóż jedną rękę na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu.
  3. Wykonaj głęboki oddech. Policz do pięciu.
  4. W trakcie oddechu brzuch robi się wypukły. Wstrzymaj na chwilę oddech, po czym wypuść swobodnie powietrze ustami.
  5. Zwróć uwagę, aby oddech był spokojny i równomierny.

Badania przeprowadzone przez naukowców dowiodły, że zmniejszenie o połowę liczby oddechów wykonywanych w ciągu minuty ( z 12 do 6) spowodowało zmniejszenie bólu u pacjentów cierpiących na nerwobóle. Zbyt szybki oddech może powodować zawroty głowy, mrowienie i dzwonienie w uszach, poprzez zachodzące zmiany chemiczne w krwi.

Metody oddychania przeponowego:

- Metoda turbooddychania – stworzona przez Deepaka Chopra blisko 30 lat temu, opiera się na głębokich, ale szybkich wdechach, których celem jest osiągnięcie euforii. Polecana w leczeniu nerwic i depresji.

- Metoda Buteyko – składa się one z serii ćwiczeń, podczas których pacjent stopniowo zmniejsza głębokość i częstość oddechu.

- Oddychanie z jogą – dzięki jodze możesz zniwelować stres i zmęczenie. Świadome oddychanie pomaga pogłębić oddech i zwalnia pracę serca.

Dowiedz się jak zaangażować wszystkie mięśnie brzucha i pleców wykorzystując core training.

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2045
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 838
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 771
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1454
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 913
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 395
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1262
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 680
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 655
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 623
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 933
9
komentarze: 140 | wyświetlenia: 771
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 512
9
komentarze: 13 | wyświetlenia: 638
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1100
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska