Login lub e-mail Hasło   

Nie jesteś wojownikiem?Nie jedz mięsa. O wegetarianiźmie i nie tylko.

Dieta ajurwdyjska jest uboga w białko zwierzęce,bogata w białko roślinne. Diety zawierające dużo białka zwierzęcego zwiększają toksyczność produktów przemiany materii.
Wyświetlenia: 471 Zamieszczono 07/10/2015

Wedlug ajurwedy pokarmy których nie wolno spożywać zbyt często gdyż są cięzkostrawne to: nieoddtłuszczony jogurt, wieprzowina, wołowina, baranina, suszone mięso i ser.

Ajurweda zezwala na spożywanie mięsa przez osoby osłabione chorobą, wojowników i tych którzy cięzko pracują. Jednak ciężkostrawne mięso gnije w ciele szybciej niż inne produkty i wytwarza w ciele ama (toksyny). Jesli nie wykonujesz intensywnego wysiłku fizycznego to to regularne spożywanie mięsa doprowadzi u ciebie do przyrostu tkanki tłuszczowej a nie mięśni. Sprzyja to raczej szybkości a nie wytrzymałośći co nie jest korzystne dla osób znajdujących się pod wpływem wata. Mięso rozgrzewa umysł i cialo, ale nawet w chłodnym klimacie nie należy spozywać go zbyt wiele.

Ponadto obecnie większość mięsa jest złej jakości i pochodzi od  zwierząt hodowanych w tuczarniach, które faszeruje się antybiotykami i innymi lekami. Ponieważ zwierzęta te nie są aktywne fizycznie wszytkie toksyny odkładają się w ich tkankach. Strach jaki czują zwierzęta stojąc w kolejce do rzeźni, oraz nienawiść jaką odczuwają wobec człowieka, który pozbawia je życia,zmieniają skład mięsa i nasilają lęk i gniew u tego kto je spożywa. Im więcej agresji towarzyszy zdobyciu żywności tym więcej jej w naszym życiu.

Ponieważ resztki pokarmowe są częściowo wydalane wraz z potem, osoby spożywające mięso czują swoj własny zapach przez cały dzień, wdychając substancje chemiczne podsycające gniew i lęk, a uczucia te projektują na innych.

Dieta ajurwedyjska jest bogata w  białka roślinne, które w pełni odżywiają ciało oraz są szybko i skutecznie trawione. Jednak nie każdy chce stosować dietę wegetariańską i nie każdy dobrze się po niej czuje. Ajurweda podaje sposoby, aby mięso było łatwiej przyswajalne. Efekt ten można uzyskać, dzięki zastosowaniu ziół, takich jak: czosnek, imbir, kmin, pieprz kajeński oraz czarny pieprz.

Nie każdy może unikać jedzenia mięsa- ale jeśli to możliwe tak należy czynić!

Kuchnia wegetariańska może być urozmaicona, smaczna i zdrowa. Odpowiednio zbilansowane pokarmy dostarczają witamin i potrzebnych minerałów. Ważne jest, by unikać żywności przetworzonej, naszpikowanej konserwantami oraz cukrem. Warto sięgnąć po żywność ze sprawdzonych źródeł i od lokalnych dostawców.

więcej na www.a-ajurweda.pl oraz www.zielonysklep.com

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1449
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1560
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 2030
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 2621
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2278
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1177
10
komentarze: 36 | wyświetlenia: 625
10
komentarze: 20 | wyświetlenia: 1125
10
komentarze: 65 | wyświetlenia: 3242
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1307
10
komentarze: 38 | wyświetlenia: 1414
10
komentarze: 123 | wyświetlenia: 955
10
komentarze: 81 | wyświetlenia: 2239
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska