JustPaste.it

Stojaki reklamowe – o ich funkcjach i materiałach, z których się je robi

Stojaki reklamowe to produkty, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie, zarówno większym hipermarkecie, jak i małym osiedlowym sklepiku.

Stojaki reklamowe to produkty, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie, zarówno większym hipermarkecie, jak i małym osiedlowym sklepiku.

 

Stojaki reklamowe to produkty, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie, zarówno większym hipermarkecie, jak i małym osiedlowym sklepiku. Ich różnorodność na rynku jest ogromna, więc każdy może wybrać produkty spełniające jego wymagania. Oczywiście firmy, które zajmują się ich wytwarzaniem są w stanie stworzyć indywidualne projekty i skonstruować modele „szyte na miarę” potrzeb konsumentów, z pomocą których uda się im odpowiednio zagospodarować przestrzeń lokalu. Dlaczego są takie ważne i z czego się je wykonuje? Informacje na ten temat znajdziecie w tym artykule.

 

Funkcje stojaków reklamowych

Stojaki reklamowe spełniają szereg różnych funkcji. Podstawową i najważniejszą jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, które sprawia, że wzrasta prawdopodobieństwo zakupienia go przez konsumenta. Udowodniono, że po produkty umieszczone na dobrze widocznych standach klienci sięgają dużo częściej niż po te na tradycyjnych półkach. To z kolei skutkuje osiągnięciem większych dochodów. Drugą ważną rolą, którą pełnią jest lepsze i łatwiejsze eksponowanie towarów. Co więcej, odpowiednio zaprojektowane i wykonane standy pozwalają na odpowiedniejsze wykorzystanie dostępnej powierzchni lokalu i sprawne pogrupowanie artykułów. Dodać trzeba jeszcze, że pełnią funkcję dekoracyjną, ale tylko wtedy gdy ich kolorystyka i design zostaną dopasowane do wnętrza lokalu. Wykorzystywane są także do informowania konsumentów o aktualnych promocjach, wyprzedażach itp.

 

Materiały, z których produkuje się stojaki reklamowe

Do produkcji ekspozytorów reklamowych wykorzystuje się różne materiały. Surowiec wybiera się uwzględniając miejsce, w którym ma stanąć, jego kształt i wytrzymałość. Jeśli zamawiającemu zależy na tym, by konstrukcja stojaków reklamowych była wytrzymała i solidna, to najczęściej wybiera się metal. Sprawdza się on również przy wykonywaniu stojaków podłogowych i takich, które mają duże gabaryty. Aluminium z kolei stosuje się, gdy klientowi zależy na tym, aby produkty były lekkie, eleganckie i łatwo je można było przenieść w dowolnie wybrane miejsce. Wśród wykorzystywanych materiałów znajduje się także tworzywo sztuczne np. plexi. Najczęściej wykonuje się z niego stojaki na ulotki reklamowe, gazety, kalendarze, książki. Są lekkie i ładnie wyglądają, ale niestety nie wytrzymują zbyt dużych obciążeń, więc nie nadają się do eksponowania ciężkich towarów. Co więcej, stojaki można również wykonać z drutu, który wygina się w odpowiedni kształt. Używa się go do tworzenia uzupełniających konstrukcji podłogowych lub całych produktów, które charakteryzują się dość dobrą stabilnością i trwałością. Poza tym, stojaki reklamowe z drutu można pomalować farbami z palety RAL, co dla większości klientów stanowi dodatkowy plus.

Powyższy artykuł został opracowany dzięki materiałom udostępnionym przez firmę Arkoop.