JustPaste.it

Czekolada dobra na wszystko

Jesienią często czujemy się gorzej niż w upalne i słoneczne lato. Dlatego szukamy sposobów na poprawienie nastroju. Z pomocą przychodzą nam słodycze.

Jesienią często czujemy się gorzej niż w upalne i słoneczne lato. Dlatego szukamy sposobów na poprawienie nastroju. Z pomocą przychodzą nam słodycze.

 

Jesień nieodłącznie kojarzy nam się z melancholią, bo trudno po upalnym lecie przyzwyczaić się do chłodu i szybko zapadającego zmroku. Intuicyjnie sięgamy więc po te produkty, które podnoszą nam poziom cukru i wspomagają organizm w wytwarzaniu endorfin, czyli słodycze.

- Co roku jesienią nasze czekoladziarnie przeżywają prawdziwe oblężenie – przyznaje Marta Załęska, dyrektor zarządzający marki Choice. – O ile latem kolejki stoją głównie po lody, to jesienią półek znikają kilogramy czekoladek. Musimy też dbać o regularne dostawy gorącej czekolady, bo jest tak pyszna, że znika migiem.

Jak wynika z ubiegłorocznego raportu KPMG „Rynek słodyczy w Polsce” słodycze kupuje w Polsce 91 proc. konsumentów, a co dziesiąty Polak (11 proc. respondentów) zjada je nawet kilka razy dziennie. Na słodkości wydajemy średnio 81 zł miesięcznie.

Trend, który da się mocno zauważyć, to stawianie przez konsumentów przede wszystkim na jakość. Jako najważniejszą cechę kupowanych słodyczy wskazuje to aż 78% ankietowanych w przytoczonym wcześniej badaniu. Klienci chcą więc jeść słodycze, ale wybierają produkty naturalne, bez konserwantów, stworzone z najlepszej jakości składników. Choice dostrzegł ten trend już kilka lat temu. – W 100% naturalne składniki i najwyższa troska o jakość to dziś już konieczność. Klient potrzebuje jakości, nie bylejakości. Nie bez znaczenia jest też fakt, że zarówno nasze pralinki, jak i czekolady, są małymi dziełami sztuki. Przy ręcznym tworzeniu i dekorowaniu jest czas na detale i efekty, jakich nie da się uzyskać na taśmowej produkcji w wielkiej fabryce – dodaje Marta Załęska.