JustPaste.it

Przyznawanie gwiazdek w hotelach

Standardy przyznawania gwiazdek w hotelach zależne są od krajów.

Standardy przyznawania gwiazdek w hotelach zależne są od krajów.

 

Przykładowo jakość hotelu 5 gwiazdkowego może odbiegać od jakości hotelu z tą samą ilością gwiazdek np. w Emiratach Arabskich. Różnice zazwyczaj są drobne, przeważnie występują w standardzie wyposażenia.

W artykule tym skupię się na przykładzie Polskich hoteli. Zostanie omówione to, od czego zależy ich kategoryzacja.

Aby hotel otrzymał 1 ( * ) gwiazdkę musi zawierać podstawowe wyposażenie tzn. w pokojach musi znaleźć się m.in. łóżko, szafa, szafka nocna, łazienka i umywalka. Nie jest wymagany telewizor w każdym pokoju. Parking przy hotelu również nie jest wymogiem. Obsługa hotelowa musi posiadać minimum wykształcenie średnie i posługiwać się w stopniu komunikatywnym jednym językiem obcym.

Dla 2 gwiazdek ( ** ) hotel musi spełniać już nieco wyższe standardy. Tutaj już jest wymagany telewizor i telefon. Powinno być zapewnione śniadanie gościom wliczone w cenę noclegu. Obsługa sprzątająca powinna 2 razy na tydzień wymieniać pościel. W ofercie ma znaleźć się sala spotkań. Hotel również powinien mieć parking. Obsługa hotelowa posiada min. te same kwalifikacje, co w hotelu 1 gwiazdkowym, ale do dyspozycji gości jest przez 12h/ dobę.

Aby hotel mógł otrzymać 3 ( *** ) gwiazdki powinien dodatkowo zawierać w pokojach klimatyzację. Pościel i ręczniki powinny być wymieniane codziennie, oraz sprzątanie powinno odbywać się raz dziennie. Hotel powinien zawierać restaurację, siłownię, centrum SPA, sale konferencyjne, strzeżony parking. Pokoje powinny być wyciszone i otwierane na kartę magnetyczną. Nie powinno zabraknąć udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Obsługa hotelowa pracuje do godziny 22:00. Wymagane kwalifikacje, to wykształcenie wyższe lub średnie specjalistyczne. Obowiązkowa jest biegła znajomość jednego języka obcego.

W standardzie 4 gwiazdek ( **** ) pokoje zawierają znacznie większą przestrzeń, wymagany jest dostęp do Internetu, wyposażenie i urządzenia zawierają lepszą jakość. Centrum biznesowe jest bardzo dobrze wyposażone, hotel powinien posiadać dwie restauracje, kilka sal konferencyjnych o różnych gabarytach ( mniejsze na spotkania biznesowe, większe na duże konferencje ), bar, klub nocny, centrum odnowy biologicznej, siłownię i powinien znaleźć się basen. Pracownicy do dyspozycji gości są przez 24h/dobę. Hotel realizuje specjalne zamówienia gości.

Dla 5 gwiazdek ( ***** ) pokoje są bardzo przestronne i posiadają więcej m2 niż w niższych standardach. Wyposażenie powinno być na najwyższym poziomie. Łóżka mają być wygodne, posiadają miękkie materace. W pokoju znajduje się telewizor plazmowy, sejf, telefon, minibar. W łazience można znaleźć suszarkę, szlafroki, wagę, telefon i np. nagłośnienie umożliwiające odsłuch programów telewizyjnych lub muzyki. W ofercie powinno się znaleźć centrum biznesowe z sekretarką, SPA, kwiaciarnia, restauracje, strzeżony całodobowo parking. Powinny zostać zapewnione dodatkowe usługi: budzenie, pranie, prasa, prasowanie, dostarczanie kwiatów. Preferowane usytuowanie, to centrum miasta w pobliżu centrów biznesowych.

 

__

Palace hotel Krakow

http://palacehotel.pl