Login lub e-mail Hasło   

Dieta na słodko?

Słodycze kojarzone są z reguły ze sporą ilości kalorii. Jednak - jak się okazuje - dieta również może być słodka. Jak to możliwe?
Wyświetlenia: 389 Zamieszczono 21/11/2015

Całkiem spora ilość osób zmaga się z problemem podjadania słodyczy. Jak się bowiem okazuje, cukier potrafi... uzależniać. Brzmi niedorzecznie? Może się tak wydawać, jednak światowej sławy ekspert w zakresie uzależnień od narkotyków, Serge Ahmed z Institut Fédératif de Recherche sur les Neurosciences w Bordeaux przeprowadził eksperyment, który dowiódł, że cukier wywiera na ludzki mózg dokładnie taki sam wpływ, jak... narkotyki. Niemniej jednak spora część z nas wcale nie ma zamiaru „wychodzić” ze słodkiego nałogu. Co zrobić w sytuacji, kiedy nie mamy zamiaru rezygnować ze słodyczy, ale chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów? W takim przypadku warto zastanowić się nad przejściem na... słodką dietę!

Czy jest słodka dieta? Ten typ diety zakłada spożywanie niskokalorycznych, lecz słodkich potraw. Osią wspomnianego jadłospisu są owoce, naturalne jogurty i serki, chude wędliny i mięsa, a także ryby. A co z typowymi słodyczami, takimi jak czekolada, batoniki czy cukierki? Te niestety automatycznie trafiają na listę produktów zakazanych, podobnie jak tłuste, smażone potrawy czy też dania rodem z fast foodów. Warto dodać, że słodka dieta zakłada przede wszystkim użycie produktów w pełni naturalnych, które wyróżniają się zarówno małą ilością tłuszczów, jak i niewielką liczbą kalorii.

A jak wygląda przykładowe menu słodkiej diety? Na śniadanie możemy sięgnąć po 2 kromki razowego pieczywa, posmarowane cienką warstwą naturalnego serka z chudą wędliną np. piersią z kurczaka, natomiast na drugie śniadanie warto zjeść naturalny jogurt z dodatkiem pokrojonej na kawałki gruszki lub banana. W okolicach południa warto przekąsić ok. 200 g łososia z gotowanymi na parze warzywami, a na podwieczorek – 1 pomarańczę. Kolacja może natomiast składać się z dwóch kromek razowego pieczywa z wędliną i 1 jajka na twardo. Inne pomysły na smaczne, wartościowe i zarazem niskokaloryczne dania, znajdziesz tutaj.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1445
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1103
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 806
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1061
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 372
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 651
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1126
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 478
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 863
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 456
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1010
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 666
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 601
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 730
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska