JustPaste.it

Podstawowe narzędzia dla SEO specjalisty

Narzędzia dla SEOowca są tym samym jak dla biblijnego Samsona jego włosy - bez nich tracimy całą swoją siłę.

Narzędzia dla SEOowca są tym samym jak dla biblijnego Samsona jego włosy - bez nich tracimy całą swoją siłę.

 

 

 

 

 

Obecnie w branży jest sporo zewnętrzych aplikacji, których używa się w celu  monitoringu, czy analizy pod kątem SEO pozycjonowanej domeny. Niektóre są płatne, niektóre darmowe.

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga odpowiednich narzędzi, które znacząco ułatwią pracę SEO.

Wśród wielu przetestowanych narzędzi wybraliśmy 6, które naszym zdaniem są niezbędne do codziennej pracy specjalisty SEO.



Majestic SEO

Narzędzie umożliwiające analizę zdobytych linków. Najcenniejsze dane, które można wyczytać dzięki Majestic, to liczba backlinków prowadzących do Twojej domeny, tempo ich wzrostu, procentowy udział anchor tekstów w linkowanej domenie, jakość zdobytych linków oraz bardzo ważny współczynnik Topical Trustflow. Nie będziemy uktywać, że Majestic to także ciekawy podgląd na działania konkurencji.  

 

Wewnętrzne narzędzia Majestic:

Bulk Backlink Checker - ciekawe narzędzie służące do analizowania backlinków do 400 adresów URL. Przydatne gdy chcemy w sposób czytelny porównać z konkurencją ilość zdobytych backlinków, współczynnik Trust Flow oraz tematy Trust Flow.

Keyword Checker - chcesz dowiedzieć się jak wielką konkurencję masz do pokonania? Narzędzie dokładnie podsunie Ci informacje jak często w indeksie Majestic pojawia się słowo kluczowe w tytule strony, anchorze, adresie URL oraz kombinacjach, np. zarówno w anchorze, jak i w tytule.

Neighbourhood Checker - Majestic za darmo daję Ci okazję sprawdzić w jakim sąsiedztwie znajduje się Twoja domena.

Link Profile Fight -możliwość porównania geograficznego profilu linków.

Rejestracja jest darmowa, aczkolwiek, żeby móc poznać w pełni walory tego narzędzia trzeba wykupić płatny pakiet.  



Google Search Console

Aplikacja dla Webmasterów, kiedyś nazywana Google Webmaster Tools.

Daje pełen pogląd na status indeksacji domeny w wyszukiwarce Google. Ponadto pozwala na wysłanie i sprawdzenie statusu mapy witryny, wygenerowanie oraz sprawdzenie pliku robots.txt.

Jest również często wykorzystywane do sprawdzenia wadliwych linków na stronie.



Webpozycja

Najlepsza, naszym zdaniem, niezależna aplikacja do sprawdzania pozycji w Google. Aplikacja darmowa, ale pełne możliwości daję po wykupieniu płatnego pakietu.

Na miano najlepszej aplikacji do sprawdzania pozycji, naszym zdaniem, Webpozycja zasłużyła dzięki swej przejrzystej formie oraz kolorowaniem fraz kluczowych znajdujących się w top10 (taka mała rzecz a jak cieszy).

 

Co jeszcze zrobisz na Webpozycji:

Analiza SERP - możliwość sprawdzenia pozycji w Google konkurencji. Przez pozycjonerów  narzędzie wykorzystywane także do sprawdzenia jakości potencjalnych źródeł linkowania.

 

Raporty pdf i csv - niezbędna opcja dzięki której w prosty sposób robisz raport z pozycji osiągniętych w danym okresie.  

Wykresy - w zakładce wykresy sprawdzisz ilość zaindeksowanych podstron “SITE” oraz sprawdzimy efekty pozycjonowanie dla poszczególnych fraz kluczowych w formie wykresu.





Google Analytics 

Narzędzie do monitorowania ruchu na stronie. Google Analytics daję użytkownikowi kompleksowe dane z rozłożeniem na czynniki pierwsze jeżeli chodzi o dane odwiedzin Twojej strony internetowej.

Najbardziej cenne informacje dotyczą odwiedzin nowych i powracających użytkowników. Dzięki temu możesz stwierdzić do jakiej liczby nowych odbiorców trafiasz oraz w jakiej ilości powiększaj bazę stałych odbiorców.

Dla pozycjonerów dane dotyczące współczynnika odrzuceń oraz średniego czasu trwania sesji są najbardziej istotne. Są to dane monitorujące zachowanie na stronie Twoich czytelników.

Narzędzie dostarcza także ciekawej analizy źródeł, z których pochodzą wejścia na Twoją stronę. Dzięki przejrzystemu wykresowi dowiesz się jak duży udział z odwiedzin mają wyniki organiczne w Google.  

Google Analytics daję także szereg innych ciekawych możliwości. Z pewnością możliwość skonfigurowania konwersji celu niejednemu webmasterowi da odpowiedzi na wiele pytań dotyczących skuteczności strony internetowej.



Google Adwords

Narzędzie do analizy słów kluczowych pod względem konkurencyjności oraz średniej liczby wyszukiwań w danym miesiącu. Narzędzie używane przed przystąpieniem do procesu pozycjonowania w celu określenia strategii doboru fraz kluczowych, na które warto się pozycjonować



Screaming FROG SEO Spider 

Bbardzo ciekawe narzędzie jeśli chcesz szybko wykonać audyt strony. Narzędzie zwraca błędy o duplikacji meta tytułów, meta opisów, błędnych adresach URL, meta keywords, nagłówków na stronie, pominiętych altów w zdjęciach.

 

To tylko niektóre aplikacje i programy pomagające w pracy przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Nie każdy będzie preferował wszystkie, które zostały wymienione. Natomiast część z nich jest obowiązkowa jeśli myśli się o sukcesach w świecie SEO.

 

Licencja: Creative Commons