JustPaste.it

Content marketing a pozycjonowanie stron internetowych

Sposoby pozycjonowanie stron internetowych nieustannie się zmieniają. Atrakcyjna witryna nic nam nie da jeżeli nie będzie łatwo dostępna w cyberprzestrzeni.

Sposoby pozycjonowanie stron internetowych nieustannie się zmieniają. Atrakcyjna witryna nic nam nie da jeżeli nie będzie łatwo dostępna w cyberprzestrzeni.

 

Właśnie owa dostępność - łatwy sposób dotarcia jest największą bolączką dla początkujących webmasterów i e-biznesmenów. W ciągu ostatnich dwóch lat informacje publikowane przez pracowników Googla spowodowały duży zamęt na rynku profesjonalnych usług pozycjonerskich. Dzisiaj już nikt z czystym sumieniem nie obieca szybkiego znalezienia się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania i coraz mniej jest firm które biorą pieniądze za usługę pozycjonowania dopiero po znalezieniu się w top ten na daną frazę. Coraz częściej firmy z branży skupiają się na content marketingu, a nie na pozycji w wyszukiwarce Google.


Rodzi się pytanie: Jak w takim razie najbezpieczniej samemu generować ruch na stronie?

Pokontemplujmy nieco..

Pytanie 1: Co zazwyczaj robimy kiedy wchodzimy na stronę i wyskakują natarczywe reklamy? Odpowiedź: Zamykamy reklamowe okienka albo instalujemy wtyczki, które je blokują.

Pytanie 2: Co zazwyczaj robimy kiedy chcemy kupić jakąś rzecz a nie jesteśmy zdecydowani na konkretny model lub markę?
Odpowiedź: Wyszukujemy informacji w internecie i czytamy artykuły tematyczne najczęściej właśnie na blogach.

Także sami rozumiecie, że sposób dotarcia do klienta całkowicie się zmienił. Nastąpiła gruntowna zmiana w metodzie kontaktu z potencjalnym klientem, w procedurze zawitania do świadomości konsumenta z konkretnym towarem, czy usługą. Firmy pozycjonujące coraz częściej korzystają z content marketingu (marketing treści).

Omawiany recept
a na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, to technika pozycjonowania ukierunkowana na jednostronny przekaz reklamowy, który dokonuje się za pomocą publikowania na blogach, portalach i innego rodzaju witrynach internetowych, treści interesujących dla skonkretyzowanej grupy odbiorców.

Najczęściej spotykane treści (artykuły, wpisy, posty, komentarze) mają postać recenzji, porady czy filmu (najczęściej umieszczanego na youtube i wstawionego do wpisu). Warto do treści dodawać odpowiednio nazwane i opisane pliki graficzne.
Zawarte na blogu wartościowe informacje z punktu widzenia czytelnika oraz zaspokojenie jego potrzeby zdobycia wiedzy na dany temat przekłada się na reakcje – czyli skorzystanie przez użytkownika strony z usług firmy polecanej w artykule czy zakup towaru w sklepie do którego link znajdował się w treści.

Co jeśli nie potrafimy tworzyć ciekawych i zachęcających artykułów?

Pisanie precli, teksty seo, copywriting – pod takimi frazami wpisanymi w wyszukiwarkę Google znajdziemy platformy gdzie możemy kupić gotowe teksty albo uzyskamy kontakty do tak zwanych copywriterów, którzy napiszą unikatowe (zwyczajowo mówi się "unikalne") teksty na zlecenie i niejednokrotnie w cenie jeszcze coś doradzą, albo sami opublikują artykuły na wartościowych stronach www. To drugie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze i skuteczniejsze ale i również droższe. Zdecydowanie odradza się korzystanie z usług pisarskich typu "1zł za 1000 znaków". Żaden szanujący się redaktor nie tworzy z głowy unikatowych i niepowtarzalnych (niepowtarzalność treści to warunek konieczny by odnieść zamierzony skutek) tekstów za kilka złotych. Stworzenie tego rodzaju artykuły wysokiej jakości może zająć czasem nawet kilka godzin, dlatego korzystanie z tanich usług może przynieść więcej szkody niż pożytku, a to dlatego, że wcale nie kupimy oryginalnych tekstów, tylko dostaniemy wykorzystany już wcześniej, mało wartościowy dla wyszukiwarki, artykuł.

e30f266388b11ed5af2050e3495041f2.jpg

Unikajmy również przedsiębiorstw z branży SEO obiecujących gruszki na wierzbie. Jeżeli widzimy ogłoszenie typu: "Nasza firma jest najlepsza, napiszemy wszystko dla wszystkich i najszybciej na świecie. Pozycjonowanie stron 
poprzez content marketing to dla nas błahostka. W ciągu kilku godzin stworzymy stu stronicową książkę na temat jaki tylko chcesz. Zaufały nam już setki przedsiębiorstw co zaowocowało stałą współpracą. Profesjonalizm to my" – To lepiej darujmy sobie współpracę z taką firmą.

Natomiast kiedy zobaczymy coś takiego: "Oferujemy usługi pozycjonowania w postaci tworzenia wysokiej jakości treści na serwisy www. Tematykę artykułów przedstawiamy kontrahentowi sami w zalezności od efektu jaki klient chce osiągnąć. Artykuły minimu 5 tysięcy znaków. Cena zależna od stopnia trudności." - Jest to dla nas sygnał, że przedstawiciele tej firmy znają się na rzeczy.

Oczywiście zanim zdecydujemy się na zlecenie tworzenia artykułów mimo wszystko zachęcam by najpierw spróbować samemu coś wyskrobać. W internecie znajdziemy mnóstwo pisarskich samouczków, mnóstwo poradników dotyczących pozycjonowania. Możemy również korzystać z w pełni darmowej blogosfery, czyli miejsc gdzie możemy za darmo założyc bloga i wstawiać nasze artykuły. Samodzielne zwiększenie ruchu na stronie przynosi mnóstwo satysfakcji i z pewnością przyniesie mnóstwo oszczędności.

Content marketing to nie wszystko. Jest jeszcze szereg innych procesów, które powinny być stosowane równolegle by rezultat był satysfakcjonujący. Zachęcam do dalszego poszukiwania wiedzy na temat technik pozycjonowania stron internetowych. Dobre i skuteczne pozycjonowanie to być albo nie być w e-biznesie.