JustPaste.it

Pozycjonowanie stron w 2016 roku – nowa jakość i możliwości

Marketing, zwłaszcza internetowy jest bardzo dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Pozycjonowanie stron to próba wpływania i dostosowywania się pod wymogi wyszukiwarek.

Marketing, zwłaszcza internetowy jest bardzo dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Pozycjonowanie stron to próba wpływania i dostosowywania się pod wymogi wyszukiwarek.

 

Pozycje w pozycjonowaniue w górę

Dla osób, które nie znają terminu pozycjonowania spieszę wyjaśnić, iż jest to ogół działań prowadzonych w obrębie witryny oraz poza nią, które mają wynieść ją na najwyższe pozycje w wyszukiwarce (Google, Bing) na wybrane słowa kluczowe.

My, jako użytkownicy zadajemy pytanie wyszukiwarce i otrzymujemy zazwyczaj listę 10 wyników bezpłatnych, reklamy oraz często również mapki najbliższych firm. To co zobaczymy jest efektem działania skomplikowanego algorytmu, który decyduje, która strona wyświetli się nam na konkretnej pozycji. Ranking ustalany jest według ponad 200 czynników, które determinują ważność i relewantność danej strony do zapytania.

Wybrane czynniki, które determinują ważność i autorytet wybranej strony internetowej:

  • Autorytet strony, który opiera się na liczbie i jakości źródeł linkujących do niej,
  • Dopasowanie strony do zapytania, czyli adekwatna do wyszukania przydatna i wartościowa treść, która skupia się na danym zagadnieniu.

Wymienione wyżej czynniki są głównymi, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Na większość czynników możemy sami, jako właściciele stron wpływać i niekoniecznie jest to manipulacja, ponieważ wyszukiwarkom zależy na prezentowaniu wysokiej jakości wyników dla użytkowników. Zatem, warto dostosować stronę pod wymogi techniczne, które obejmują między innymi odpowiednią strukturę tekstu na stronie.

Kolejną sprawą jest również jej popularyzacja – nie mówimy tutaj jednak o łamaniu zasad wyszukiwarek, lecz o udostępnianiu treści w social mediach, promowaniu strony przez znane katalogi stron oraz publikację wartościowych treści.

Dopóki nasze działania służą zarówno stronie jak i użytkownikom wszystko jest w porządku, jednak gdy te działania nabierają charakteru masowości to mówimy już o działaniach SPAM-owych, które są karane przez wyszukiwarki.

Co zalicza się do nieuczciwych metod promocji strony:

  • Nienaturalne, sztuczne treści upchane słowami kluczowymi,
  • Nienaturalne linki prowadzące ze stron nie powiązanych tematycznie, które nie służą pomocą innym użytkownikom,
  • Ukrywanie pewnych treści dla użytkowników, celem manipulacji wyszukiwarek.

Wstęp na temat samego pojęcia pozycjonowania stron był długi, pomimo że w pozycjonowaniu tak naprawdę nic nie jest pewne. Nie wszystkie przedstawione wyżej zagadnienia pochodzą z bezpośrednich wskazówek od firmy Google czy Bing, ponieważ te firmy niechętnie zdradzają czynniki pozycjonujące dane strony. Udzielają one jednak rad, wskazując przede wszystkim, że wszelkie działania które mają pomagać użytkownikom są akceptowane.

Bazując na doświadczeniach użytkowników, na który jest kładziony coraz większy nacisk w ostatnich latach, możemy sformułować podstawowe zasady, które warto przestrzegać celem promocji naszej strony. W ten sam sposób sformułujemy listę niebezpiecznych i niezgodnych działań pozycjonerskich, które są karane przez wyszukiwarki.

Obecnie, pozycjonując strony trzeba mieć na uwadze, że wyszukiwarki internetowe coraz lepiej radzą sobie z ustaleniem tematyki danej strony i o czym ona dokładnie mówi. Tak więc, upychanie słów kluczowych w pozycjonowaniu nie działa, a może nawet sprowadzić na stronę internetową karę za takie działania.

Kolejna kwestia, która szczególnie jest negowana przez wyszukiwarki to nienaturalne, masowo pozyskiwane linki, które tylko zaśmiecają przestrzeń Internetu. Kiedyś, gdy chcieliśmy pozycjonować stronę wystarczyło zdobyć dla niej sporą liczbę linków z innych stron – nie liczyło się jakie to były linki. Matematyka była prosta: im więcej linków tym wyższa pozycja strony w wyszukiwarkach.

Obecnie, strona tak pozycjonowana to efekt odwrotny od zamierzonego. Pozycjonując stronę trzeba to robić tak, aby pozyskiwane linki były informacyjne i przyjazne dla użytkowników. Wyobraźmy sobie taką sytuację: po co firma dekarska miałaby umieszczać setki linków na forach dyskusyjnych mówiących o hodowli zwierząt czy o trendach w modzie? Google zdaje sobie sprawę, że to nie ma żadnego sensu i że taki link będzie nieprzydatny dla użytkownika, dlatego nie bierze tego linka pod uwagę, lub w przypadku większych, podobnych nadużyć nałoży karę.

Wracając do kwestii masowo pozyskiwanych linków, od razu możemy wymienić czego nie robić jeszcze: systemy wymiany linków są zabronione, katalogi stron, które służą jedynie manipulacji rankingiem również.

Zatem jak pozycjonować w 2016 roku?


Dobrze jest, jeśli nasza strona jest wartościowa i linki które do niej prowadzą są wartościowe. Warto myśleć o stronie internetowej jako całości, a nie jako pojedynczych słowach kluczowych, na które chcemy pozycjonowaniem zdobyć wyższe lokaty w wynikach wyszukiwaniach – to już tak nie działa. Teraz jest content marketing, który buduje długi ogon. Długi ogon to zapytania do wyszukiwarki, które składają się z co najmniej 3 słów i więcej, czyli zamiast słowa kluczowego „telewizory” mamy „telewizory LED Samsung”. Tylko wartościowe treści potrafią wybić się na takie dłuższe zapytania, które musimy wiedzieć, że generują również więcej sprzedaży.

Wracając do wartościowych treści – dobre i ciekawe treści same dla siebie zdobywają ruch oraz linki, dzięki czemu nasza strona niemal sama wybija się na wysokie pozycje. To dobrze robi pozycjonowanej stronie, ponieważ naturalny link, umieszczony bez żadnej innej intencji jak pomoc innemu użytkownikowi jest warty więcej niż 20 pozostałych, a słowa kluczowe na których nam zależy będą pozycjonowane w bezpieczny i trwały sposób, dzięki właśnie takim naturalnym linkom.

Na koniec warto również wspomnieć o social mediach, które wpływają na autorytet naszej strony, zatem również mają pośredni wpływ na lepsze pozycje strony. Ale to co jest ważniejsze od pozycjonowania w mediach społecznościowych to kolejny sposób na dotarcie do klienta, a przecież i o to chodzi w samym pozycjonowaniu.

Tak więc, jeśli zależy nam na wysokich i bezpiecznych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych to musi racjonalnie podchodzić do kwestii promocji naszej strony. Najważniejsze to nie robić nic na siłę i wbrew wyraźnie widocznym trendom, które negują wszelkie masowo pozyskiwane linki.